No SSO cookie

Hyundai i30cw 1,6 CRDi

voteaza
(0/ 0)
Un model care beneficiază de un spațiu interior foarte bun și un portbagaj extrem de mare
Nota redactor
4.3
Nota cititor
0.0

Hyundai i30cw 1,6 CRDi

Am testat de curând unul din modelele disponibile pe piață acum care beneficiază de un spațiu interior foarte bun și un portbagaj extrem de mare. În ciuda acestui argument, vânzările în România ale modelului nu sunt foarte mari, deoarece publicul preferă o compactă clasică și nu un wagon.

Hyundai i30 a fost testat în singura echipare disponibilă pentru versiunea break a compactei coreene și anume Highway Heat+ TPMS.

Motorizarea care ne-a însoțit câteva zile a fost un 1,6 CRDi cu 128 CP, același Diesel pe care l-am testat de curând și pe Kia Cee’d.

Chiar dacă are numeroși concurenți direcți, cum ar fi VW Golf Variant, Ford Focus Wagon, Peugeot 308 SW, Kia Cee’d SW, Renault Clio Estate, Honda Civic Tourer, Opel Astra Sports Tourer, Skoda Rapid Spaceback și Toyota Auris Touring Sports, are un avantaj major, acela al prețului relativ scăzut. Având în vedere că începând din martie 2015 se va comercializa în România noul Hyundai i30, cu un design modern și revizuit, s-ar putea ca o bună parte din vânzările concurenților mai sus menționați să fie atrase de partea coreenilor.

i30 a fost primul model al mărcii conceput în Europa, primul model produs la fabrica din Cehia și primul Hyundai care a obținut cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP.

 

MOTOR

Motorizarea testată este 1,6 CRDi cu patru cilindri în linie, având o cilindree de 1.582 cmc, dezvoltând 128 CP la 4.000 rpm şi dispunând de un cuplu de 260 Nm disponibil între 1.900 şi 2.750 rpm.

Toate motorizările sunt echipate standard cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, cu o timonerie plăcută și precisă și o cursă scurtă a schimbătorului.

Motorul prezent pe maşina de test are codul D4FB, este fabricat în fabrica Kia din Slovacia, la Zilina, fiind montat şi pe Kia Soul şi Cee’d.

Turbodieselul de 1,6 litri se dovedeşte suficient de capabil să urce relativ rapid în turații dar, în acelaşi timp, cu un sunet destul de accentuat. Chiar dacă nu este cel mai silenţios propulsor, este caracterizat în special de un consum redus şi de vibraţii reduse, fiind rafinat în utilizarea cotidiană.

Luând în calcul norma de poluare Euro 5 și nivelul de emisii de CO2 de 117 g/km rezultă o taxă de timbru de 83 Euro la înmatricularea unui vechicul nou.

O comparaţie cu motorul 1,7 DTS al lui Opel Astra Tourer evidenţiază o cilindree mai mare cu un aproximativ 100 cmc, o putere foarte apropiată, de 130 CP pentru Astra şi un cuplu mai mare cu 40 Nm în favoarea germanului, ceea ce înseamnă un comportament dinamic aproape asemănător realizat cu un consum mai mic de combustibil, cel puţin teoretic, pentru modelul coreean.

 

COMPORTAMENT

Dacă multă lume a lăudat faptul că Hyundai a montat suspensie independentă multi-link pe i30-ul precedent, actuala generație a continuat această tradiție, păstrând suspensia MacPherson pe față, multi-link pe spate și adăugând sistemul FlexSteer care modifică nivelul de asistare al servodirecției electrice prin intermediul a trei moduri de funcționare.

La fel cum am concluzionat și pentru Kia, nu credem că sistemul FlexSteer este foarte utilizat, datorită feeling-ului relativ artificial pe care îl transmite direcția atunci când se află în unul dintre modurile Confort sau Sport. Cel mai potrivit mod este modul Normal pentru utilizarea zilnică, iar modul Confort ar trebui activat și își dovedește utilitatea doar atunci când se fac mai multe manevre, precum în cazul parcărilor.

Suspensia modelului coreean se dovedște a fi foarte confortabilă și perfect adaptată drumurilor cu gropi și denivelări pronunțate din România, pe care le absoarbe foarte bine și care nu se simt atât de tare în habitaclu.

Având în vedere faptul că ampatamentul a rămas nemodificat față de modelul hatchback, 2.650 mm, dar lungimea totală a crescut cu 185 mm, înseamnă că avem o consolă spate mai lungă, ceea ce se traduce printr-un comportament dinamic ușor diminuat, cel puțin teoretic.

Stabilitatea modelului actual nu pune probleme în virajele abordate corect, iar direcția transferă suficient de mult feedback către șofer pentru a se simți confortabil atunci când conduce și a beneficia de un sentiment de încredere.

Cu un diesel destul de mic sub capotă și o masă de 1.472  kg, modelul coreean penalizează orice fel de condus sportiv și nu este un lucru care să creeze mirare, având în vedere că este o mașină de familie, proiectată perfect pentru a oferi spațiu tuturor pasagerilor și un spațiu uriaș în portbagaj.

Dimensiunile sale nu generează probleme la manevrele realizate în spații strânse, fiind ajutat la acest capitol de vizibilitatea foarte bună, combinată cu o poziție de conducere ușor înaltă, care sporește gradul de utilizare cotidiană al modelului testat şi garantează o conducere relaxată.

Rezervorul lui i30 are o capacitate de 53 litri, în timp ce consumul mixt declarat este de 4,5 l/100 km, cel real fiind undeva în jur de 5,9 l/100 km, obținut în cazul unei rulări de aproximativ 500 km, pe autostradă, drumuri naționale și București, cu aerul condiționat pornit tot timpul, utilizând un stil de condus economic.

Coreenii de la Hyundai declară un consum urban de 5,3 l/100 km, o valoare reală situându-se în jurul cifrei de 6,5-7 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat. În extraurban este prezentat un consum oficial de 4,0 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 80-90 km/h în treapta a 6-a, utilizând un stil de condus economic, la viteza de 130 km/h pe autostradă consumul situându-se în jurul valorii de 5,0 l/100 km.

Din păcate nu este disponibil sistemul start-stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, care ar fi fost foarte util în cazul deplasărilor urbane, acolo unde consumul este mai crescut tocmai datorită lipsei acestei dotări.

Masa de 1.472 kg a modelului coreean este propulsată de la 0 la 100 km/h în 11,2 secunde, iar viteza maximă declarată este de 193 km/h.

Dacă stați în mașină și motorul funcționează la ralanti vă veți da seama ușor că este un diesel, însă nu același lucru se poate afirma și despre rularea la o viteză de croazieră, unde sunetul motorului este estompat, fiind ajutat aici de insonorizarea corectă și de zgomotul anvelopelor sau al vântului, care se aud mai puternic față de propulsor.

Atunci când este împins către limită, acesta va subvira mai degrabă și este normal, având în vedere că are un motor diesel foarte greu poziționat mult către față.

Caracteristicile de frânare foarte bune observate în timpul testului sunt opera discurilor ventilate de pe față de 280 mm și a celor pline de pe spate de 262 mm, iar sentimentul obținut în urma frânării este de siguranță și control.

Suntem de părere că singura motorizare care merită cu adevărat luată în calcul la achiziționare este acest 1,6 CRDi, pentru că altfel comportamentul dinamic nu vă va impresiona, cel puțin nu în condusul extraurban.

În concluzie, mașina se simte foarte sigură și încrezătoare pe drumurile virajate și are un comportament dinamic decent, la fel ca și modelul hatchback.

 

DESIGN

Hyundai i30 a devenit prima mașină produsă la fabrica europeană a producătorului coreean, la Nošovice în Cehia, în 2007. A doua generație, cea testată de noi, a fost lansată în septembrie 2011 la Salonul Auto de la Frankfurt și surprinde plăcut prin designul modern și liniile pronunțate ale caroseriei. Recesiunea de la nivel global din perioada lansării ar fi putut produce celor de la Hyundai o mare scădere a vânzărilor, dar coreenii au produs atunci o gamă de autoturisme de o calitate constantă și remarcabilă pentru a se menține în piața auto. De aceea modelele generației actuale prezintă accente moderne.

Moștenirea unei părți din ADN-ul lui i40 este evidentă și se poate observa în cazul grilei hexagonale, care a devenit acum tipică Hyundai.

Actuala generație se încadrează în familia Hyundai tocmai datorită acestei grile frontale hexagonale și a farurilor asemănătoare unor bijuterii, precum și datorită luminilor de zi cu formă unghiulară, dispuse într-un locaș cu margini line, oferind mai multă personalitate vehiculului și o senzație de rafinament.

Reflectând puțin la profilul lui i30 cw, observăm că acesta prezintă o linie puternică, plină de caracter, trasată din față până la pasajele roților spate, continuându-se până la lămpile spate.

Partea frontală a lui Hyundai i30 cw este la fel cu a hatchback-ului, însă în partea posterioară se fac remarcate linii noi, cu blocurile optice care se prelungesc foarte mult pe lateral.

Designul exterior a fost realizat de către Thomas Bürkle, cel care s-a ocupat de designul modelelor BMW Seria 3 Touring (E46) şi Seria 6 Cabriolet și al altor modele Mercedes-Benz, Toyota şi Volkswagen.

Blocurile optice spate au dimensiuni generoase, sunt desenate să îmbrace formele fluide ale lui i30 și beneficiază de opțiunea de aprindere intermitentă în mod automat la frânarea de urgență, oferind vehiculelor din spate un avertisment suplimentar.

Standard pentru toate versiunile i30, eleronul adaugă un strop de eficiență aerodinamică și un plus de rafinament designului exterior, incluzând al treilea stop cu LED.

Garda la sol a celei de-a doua generații este mai mică cu 10 mm și impactul estetic este completat de adoptarea platformei “K”, folosită în comun cu Veloster și Elantra. Ampatamentul său este la fel ca și al predecesorului său, 2.650 mm, dar Hyundai insistă că a mărit lungimea și înălțimea pentru a mări spațiul interior. Față de versiunea hatchback, acesta este mai lung cu 185 mm și mai înalt cu 30 mm, iar acest lucru se traduce într-un spațiu interior mai mare pentru cap și bagaje. Lățimea, ampatamentul și ecartamentele rămân nemodificate.

Dimensiunile exterioare se dovedesc a nu fi cele mai impunătoare din segment. În comparație cu principalii concurenți, lungimea de 4.485 mm a modelului coreean se pare că este mai mare cu 218 mm față de Clio Estate și este mai mică cu 172 mm față de Golf Variant, cu 213 mm față de Astra Tourer, cu 20 mm față de Cee’d SW și cu 50 mm față de Civic Tourer.

Lățimea de 1.780 mm se dovedește a fi mai mare cu 10 mm față de Civic Tourer, cu 48 mm față de Clio Estate, egală cu a lui Cee’d SW și mai mică cu 19 mm față de Golf Variant și cu 34 mm față de Astra Tourer.

Înălțimea sa de 1.500 mm este depășită doar de către Astra Tourer cu 35 mm și este mai mică cu 19 mm față de Golf Variant, cu 15 mm față de Cee’d SW, cu 55 mm față de Clio Estate și cu 20 mm față de Civic Tourer.

 

INTERIOR

Aparent, interiorul celei de-a doua generații a lui i30 nu a fost atins de impulsul care domină industria auto de a adăuga interioarelor modelelor de masă elemente premium.

Cu toate acestea, nu există foarte multe materiale plastice tari sau finisaje realizate inestetic, dar în fond nu asta contează cel mai mult atunci când se alege o astfel de mașină, ci spațiul disponibil.

Liniile curate și simple întâlnite la nivelul interiorului sunt completate de o simetrie simplă și eficientă și de elementele cu aspect de aluminiu prezente în habitaclu.

Ergonomia întregului interior este excelentă, coreenii mizând și pe acest aspect pentru a atrage publicul către produsul lor.

Pasagerii din spate se bucură de un spațiu extrem de generos la cap și la genunchi comparativ cu alte modele din segment.

Portbagajul măsoară 528 litri, la egalitate cu Cee’d SW, cu 28 litri mai mare față de Astra Tourer, cu 85 litri mai mare față de Clio Estate, cu 77 litri mai mic față de Golf Variant și cu 96 litri mai mic față de Civic Tourer. Impresionantul volum de 1.642 litri poate fi folosit pentru bagje atunci când se rabatează bancheta spate.

Accesul la locurile din spate a fost facilitat odată cu noua generație pentru că tunelul central a fost redus cu 79 mm, iar locurile din față beneficiază de un câștig important în materie de spațiu la cap cu 30 mm și la genunchi cu 11 mm, aceste aspecte contribuind la un ambient plăcut.

Designul consolei centrale este elegant și rafinat și beneficiază de materiale de calitate, cu suprafață mată și lucioasă, iar comutatoarele și o parte din tehnologia de bord par puțin depășite de vreme, dar acest lucru se va rezolva curând, odată cu lansarea noi generații.

Similaritatea interiorului cu i40 sau Veloster face din i30cw un competitor bun în segmentul break-urilor compacte.

Scaunele confortabile și susținerea laterală foarte bună sunt alte elemente de care un viitor posesor al unui i30 va ține cont în cazul unei comparații cu rivalii săi.

Postul de condus poate fi perfecționat prin ajustarea volanului atât în adâncime cât și în înălțime, iar suporturile pentru pahare și numeroasele spații de depozitare contribuie la o ergonomie bună, în timp ce pe bancheta din spate pot încăpea și călători în condiții de confort 3 adulți.

 

TEHNOLOGIE

La capitolul tehnologie nu plusează foarte mult din punctul de vedere al cantității de dotări, însă cu siguranța acest aspect se va schimba în viitorul apropiat, odată cu lansarea noii generații.

Sistemul audio disponibil în standard este unul normal, fiind compatibil cu CD-uri MP3 și având conexiuni AUX-IN și USB.

În plus mai oferă și un nivel ridicat de confort și siguranță, redat subtil prin unele dotări precum climatizarea automată pe două zone, cu sistem de purificare, ionizare și dezaburire automată, volanul îmbrăcat în piele cu încălzire și scaunele față cu încălzire.

Conectivitatea Bluetooth, senzorul de ploaie, oglinzile rabatabile electric, pornirea fără cheie și sistemul de navigație cu ecran tactil sunt disponibile standard în funcție de echipare, modelul testat neavând vreuna dintre ele.

Luminile permanente de drum cu LED contribuie la o mai bună vizibilitate în trafic și introduc totodată modelul în linia modernă a dotărilor disponibile.

Lipsa posibilității de alegere a unor opționale, în afara culorii exterioare, ar trebui privită ca un element pozitiv pentru că în cele mai multe cazuri achiziționarea unei mașini implică o putere de decizie foarte mare în ceea ce privește dotările suplimentare.

Volanul multifuncțional vine standard pe toate echipările, ușurând accesarea diverselor funcții precum sistemul audio, fără a lua ochii de la drum. O conexiune Bluetooth hands-free pentru telefon cu recunoaștere vocală este o altă caracteristică utilă care lipsește de pe i30-ul testat, fiind disponibilă doar pe o singură versiune și vă permite să redați muzică wireless de pe un telefon compatibil, printre altele.

 

SIGURANTA

i30 a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2012, cu un punctaj de 90% pentru ocupanţii adulţi, 90% pentru copii, 67% pentru protecţia pietonilor şi 86% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa. Punctajele obținute de  i30 sunt mai mari față de cele obținute de Mercedes-Benz GLK, BMW X3 sau Citroen C4 Cactus, spre exemplu.

În standard sunt disponibile 6 airbag-uri: pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină (windowbag) și airbag-uri laterale față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), distribuția electronică a forței de frânare (EBD), program electronic de stabilitate (ESP), asistent la frânarea de urgenţă (BAS), care amplifică forța de frânare când sesizează o manevră bruscă de oprire și sistemul de Management al Stabilității Vehiculului (VSM) care contribuie la menținerea stabilității direcționale la frânarea și accelarea instantanee pe un drum cu aderență diferită.

Sistemul de asistență la pornirea din rampă (Hill-start Assist Control) este disponibil standard și conferă mai multă siguranță în momentul demarajului în pantă, împiedicând rularea înapoi a vehiculului. O alarmă este disponibilă de asemenea în standard, iar echiparea testată de noi beneficia și de un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri.

 

CALITATE-PRET

Prețul de pornire al lui Hyundai i30 hatchback este de 16.731 Euro, inclusiv TVA, oferta disponibilă în acest moment reducând prețul până la 13.011 Euro.

Modelul CW testat are un preț de 22.249 Euro și se reduce până la 18.529 Euro, inclusiv TVA, în urma ofertei naționale, la care se adaugă 372 Euro pentru vopseaua metalizată și 32 Euro pentru pachetul legislativ, ajungând la un preț final de 18.933 Euro cu toate taxele incluse.

În prețurile mai sus menționate este inclusă o garanție de 5 ani fără limită de kilometri, complet transferabilă, 5 ani de asistență rutieră și 5 ani de verificări tehnice periodice gratuite pentru orice unitate i30.

Elemente precum nivelul înalt de echipare, spațiul practic uriaș și funcționalitatea, designul elegant, dinamica echilibrată și buna antifonare a habitaclului impun modelul testat pe unul dintre primele locuri în alegerea clienților dornici de a cumpără un vehicul din acest segment.

Corelarea designului atractiv cu costurile scăzute de exploatare, nivelul înalt de siguranță si caracterul practic, sentimentul plăcut de spațiu din interior, precum și faptul că a fost gândit pentru a maximiza confortul pe distanțe lungi sunt parte a strategiei de produs Hyundai, “construit pentru Europa”.

Lungimea de 4,485 metri a noului i30 Wagon îl încadrează într-un segment cu concurenţi redutabili pe continentul european, precum VW Golf Variant, Ford Focus Wagon, Peugeot 308 SW, Kia Cee’d SW, Renault Clio Estate, Honda Civic Tourer, Opel Astra Sports Tourer, Skoda Rapid Spaceback și Toyota Auris Touring Sports și chiar dacă se vor bate într-un segment mult disputat, Hyundai punte accent foarte mult pe factorul preţ scăzut. Aspectele practice nu sunt nici ele neglijate în această luptă de segment, portbagajul noului i30 cw având un volum de  528 litri până la linia geamurilor, iar în  cazul rabatării banchetei spate, volumul de încărcare creşte până la 1,642 litri. La acest capitol, noul i30 cw îi devansează pe mulţi dintre concurenţii săi.

Concluzionând, este un model care merită cumpărat dacă vă doriți un wagon, iar odată cu lansarea peste puțin timp a noului model, sigur vor dispărea unele dintre puținele lacune prezente pe modelul testat, iar designul va fi foarte mult îmbunătățit, făcând astfel un nou pas spre întărirea poziţiei sale în acest segment. Să sperăm că va fi disponibilă curând și versiunea wagon, pentru că lansarea modelului hatchback are ca dată de lansare în România luna martie a acestui an.

Locaţie foto: Clubul Rezidenţial Stejarii

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3258 :: 17.94MB