No SSO cookie

Renault Scenic XMOD 1,6 dCi Privilege

voteaza
(0/ 0)
Unul dintre cele mai frumoase MPV-uri disponibile la ora actuală
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

Renault Scenic XMOD 1,6 dCi Privilege

Remarcându-se prin vopseaua metalizată Autumn Yellow şi cu o serie de accesorii ce îl transformă într-un veritabil MPV cu veleităţi de crossover, Renault Scenic XMOD reprezintă una dintre cele mai bune alternative în această nişă.

Cei de la Renault au produs MPV-uri încă din anii ’80, odată cu lansarea lui Espace, iar gama acestor vehicule a fost completată în timp de către Modus, Scenic și Grand Scenic.

Fanii mărcii îşi vor reaminti atunci când întâlnesc acest nou model de Scenic RX4, care a beneficiat de vânzări record între 2000 și 2003, dar din păcate acum XMOD nu oferă tracţiunea integrală, la fel ca și predecesorul său.

Modelul XMOD a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2013, iar odată cu această versiune a fost prezentat și un facelift pentru Scenic.

Modelul Scenic a devenit în timp unul dintre cele mai bine vândute modele ale Renault, fiind lansat în 1997 şi bazându-se pe platforma şi toată partea mecanică a lui Megane, la fel ca majoritatea vehiculelor din segmentul său care sunt derivate dintr-un hatchback. Monovolumul de clasă compactă, care se remarcă prin organizarea foarte bună a spaţiului interior şi prin numeroasele spaţii de depozitare, dar şi prin trenul de rulare extrem de confortabil, a fost testat de către noi în singura versiune vândută în acest moment în ţara noastră şi anume Privilege, care include printre altele și un sistem audio BOSE și motorul dCi Energy de 1,6 litri și 130 CP.

 

MOTOR

Modelul testat de noi era echipat cu unul dintre cele mai bune motoare de la Renault și anume Diesel-ul de 1,6 litri, cu o cilindree de 1.598 cmc, singurul disponibil în România care poate echipa Scenic XMOD. Acesta produce 130 CP la 4.000 rpm și 320 Nm începând de la 1.750 rpm.

Motoarele Renault din gama Energy, cum este și cazul propulsorului prezentat aici, beneficiază de o abordare comună și anume reducerea semnificativă a consumului de carburant, diminuarea emisiilor de CO2 și a costurilor de utilizare, fără însă a afecta confortul și placerea de a conduce. Practic cei de la Renault numesc astfel motoarele care au beneficiat de un downsizing prin diminuarea cilindreei motorului pentru a reduce consumul de combustibil, fără a afecta performanțele dinamice ale motorului.

Este unul dintre motoarele Renault care beneficiază de un lanț de distribuție, în locul unei curele care necesită înlocuirea periodică.

Având în vedere că acest motor îndeplinește normele Euro 5, taxa de timbru este de doar 81 EURO, în cazul unui automobil nou. Nivelul emisiilor de CO2 este de 114 g/km.

Rezervorul acestui model are o capacitate de 60 litri, în timp ce consumul mixt declarat este de 4,4 l/100 km, cel real fiind undeva în jur de 6-7 l/100 km, obținut în cazul unei rulări preponderent pe autostradă și prin Bucureștiul aglomerat, cu aerul condiționat pornit tot timpul, utilizând un stil de condus economic.

Renault declară un consum urban de 5,1 l/100 km, o valoare reală situându-se în jurul cifrei de 8 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat, înainte de sărbători. În extraurban este prezentat un consum oficial de 4,0 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 80-90 km/h în treapta a 6-a, utilizând un stil de condus economic.

Este disponibil sistemul start-stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Cei de la Renault utilizează, pe lângă sistemul start-stop, un dispozitiv de recuperare a energiei la frânare, denumit ESM (Energy Smart Management). În fazele de decelerație sau de frânare, energia recuperată permite încărcarea bateriei vehiculului fără solicitarea motorului, ceea ce contribuie la reducerea consumului și a emisiilor de CO2.

Masa de 1.511 kg a modelului francez este propulsată de la 0 la 100 km/h în 10,3 secunde, iar viteza maximă declarată este de 195 km/h.

Acest motor este montat și pe modele precum Renault Megane, Fluence, Nissan Qashqai și chiar pe Mercedes-Benz C200 BlueTEC, unde dezvoltă 136 CP.

Având în vedere că pe hârtie cifrele se prezintă foarte bine, era de așteptat ca și în realitate monovolumul francezilor să se comporte exemplar, în ceea ce privește dinamica.

Chiar dacă combinația dintre motorul dCi și transmisia manuală cu 6 trepte este una reușită, în cazul unei folosiri intense în mediul urban ar fi nevoie de transmisia cu dublu ambreiaj deja consacrată a celor de la Renault, EDC, care ar exploata la maxim resursele puse la dispoziție de puternicul motor și ar ajuta mult la sporirea confortului șoferului.

Cuplul oferit de agregatul Diesel este constant și mai mult decât suficient, disponibil așa cum am mai spus începând cu 1.750 rpm şi asigurând acceleraţii satisfăcătoare atât la viteze de oraș cât și în extraurban. În timpul acceleraţiilor, motorul îşi face simţită prezenţa în habitaclu discret, sub forma unui fâșâit înfundat, asemănător motoarelor pe benzină.

 

COMPORTAMENT

Faptul că în esență este un MPV cu abilități și design de crossover ar trebui să le dea de gândit multora cu privire la comportamentul dinamic, dar nu este cazul. Modelul va impresiona încă din primii kilometri petrecuți împreună prin stabilitatea sa și prin faptul că ruliul și tangajul sunt mult reduse, față de ceea ce te aștepți atunci când vezi mașina din exterior.

Confortul pasagerilor nu este deloc neglijat, aceștia resimțind foarte puțin denivelările accentuate de pe drumurile românești, cei de la Renault reușind un compromis foarte bun între confort și comportament dinamic, modelul de familie testat fiind orientat mai mult spre confort.

În condusul urban mașina se dovedește foarte confortabilă și rafinată, cuplul mare și direcția ușor de manevrat contribuind la acest aspect.

Direcția, chiar dacă putea beneficia de o precizie mai bună, plusează la capitolul feedback și rămânând la capitolul punții față putem menționa că nu este prezent fenomenul de torque steer.

Discurile ventilate cu diametrul de 296 mm de pe puntea față și discurile pline cu diametrul de 260 mm de pe spate contribuie foarte mult la senzația de siguranță resimțită la frânare, întreg sistemul de frânare fiind proiectat foarte bine pentru monovolumul francez, pentru a opri rapid și în siguranță cele 1.511 kg.

Chiar dacă dispune de sistemul Extended Grip în standard, nu înseamnă că are tracțiune integrală și că vă puteți aventura pe orice fel de drumuri. Sistemul funcționează doar cu anvelope M&S și are trei moduri de funcționare, detaliate mai jos.

Acest sistem este construit pentru a permite o aderență mai bună în condiții de drum dificile (zăpadă, noroi, nisip) și funcționează cu ajutorul sistemului ESP. Prin rotirea comutatorului amplasat pe tunelul median, imediat sub consola centrală, șoferul poate opta pentru modul de asistență dorit: „Road”, „Loose Ground’” sau „Expert”.

Modul „Road” este selectat implicit la fiecare pornire a motorului, el oferind parametrii convenționali pentru controlul tracțiunii și corespunde suprafețelor rutiere asfaltate. În cazul în care un alt mod a fost selectat între timp, sistemul revine automat la modul „Road” în momentul depășirii vitezei de 40 km/h.

În cazul modului „Loose Ground’”, simbolizat pe comutatorul rotativ cu un autoturism poziționat ușor înclinat și cu un brad lângă el, sistemul Extended Grip preia controlul asupra roților motrice, practic gestionând automat controlul cuplului motor și al frânelor și permite roților din față să patineze mai mult, asigurând o mai bună aderență a anvelopelor M&S pe suprafețe acoperite de noroi, zăpadă sau nisip.

În modul „Expert”, simbolizat cu inițialele EXP, sistemul Extended Grip gestionează sistemul de frânare, permițând în acealași timp șoferului să controleze în totalitate cuplul motor și accelerația. Modul "Expert" se utilizează pe aceleași soluri ca și modul "Loose Ground".

În concluzie, pe şosea, Scenic XMOD rămâne un MPV foarte capabil, atât la viteze de autostradă, cât şi la viteze de oraș sau în viraje, iar ruliul caroseriei nu deranjează prea mult. Poate fi folosit fără nicio problemă și pentru o evadare de week-end pe un drum forestier, unghiurile de atac și degajare fiind suficient de generoase pentru a ajunge la destinație fără vreun element de caroserie distrus.

 

DESIGN

La interior Scenic XMOD prezintă față de cea de-a doua generație Scenic modificări ce vizează în principal confortul șoferului. Habitaclul restilizat plasează

toate comenzile în mod intuitiv la îndemana șoferului. Comenzile situate pe consola centrală sunt ușor de accesat, mai ales comutatorul Extended Grip și joystick-ul multifuncțional destinat navigării în meniul Renault R-Link.

La o primă privire ţintită către exteriorul modelului francez remarcăm un design sportiv şi elegant, chiar dacă se adresează unor clienţi care nu îl păstrează doar pentru rularea pe drumuri asfaltate. Având în vedere că în ultima perioadă vânzările ambelor segmente acoperite de Scenic XMOD şi anume cel al compactelor de familie MPV şi cel al crossoverelor au avut o cerere foarte bună, Renault a mizat pe modelul testat de către noi pentru a se juca puţin cu produsele concurenţei şi a conceput un exterior care să nu dea de gândit mult potenţialilor clienţi atunci când aleg un model din această clasă.

Încercând să lase nemodificate forma şi conceptul MPV-ului, cei de la Renault au adus câteva schimbări clasicului Scenic, aflat la cea de-a 3-a generație, una dintre cele mai vizibile fiind cea a esteticului exterior. Vizual, transformarea de la Scenic facelift la XMOD a însemnat adăugarea unor protecţii de culoare gri pe barele din faţă şi spate şi adăugarea unor elemente de protecţie nevopsite sub forma unor bandouri pe uşi, pe pasajele roţilor şi pe bare, care ocupă o bună parte din caroserie, oferind acesteia un aspect solid şi indestructibil.

Alura modelului lasă impresia că Scenic XMOD este capabil să treacă fără probleme peste orice obstacole, acest lucru demonstrându-se și în realitatea cotidiană, unde bordurile, gropile sau limitatoarele de viteză sunt trecute fără prea multe șocuri transmise în habitaclu.

Vopseaua Autumn Yellow de pe mașina testată atrage atenția foarte ușor în trafic și pune în evidență trăsăturile de design specifice unui crossover.

Pe lângă garda la sol mărită cu 30 mm față de versiunea clasică de Scenic, cei de la Renault au introdus și câteva protecții suplimentare, sub forma unor scuturi prezente pe dedesubt pentru momentele când se abordează drumuri grele.

Suprafețele vitrate mari se traduc printr-o vizibilitate foarte bună, în timp ce elementele de caroserie specifice unui SUV îi conferă un aspect robust și dinamic.

Comparând dimensiunile sale cu ale competitorilor direcți, în cazul lungimii de 4.372 mm a modelului francez, este depășit de către Ford C-MAX Compact cu ai săi 4.380 mm și de către Opel Zafira Tourer cu 4.656 mm. Peugeot 3008 vine cu doar 4.365 mm.

În cazul lățimii sale de 1.845 mm este depășit doar de către Zafira cu 1.884 mm, 3008 având 1.837 mm, iar C-MAX vine cu doar 1.828 mm.

La fel și în cazul ampatamentului de 2.704 mm de care beneficiază Scenic XMOD, este depășit doar de către Zafira Tourer cu 2.760 mm, C-MAX-ul având doar 2.648 mm, iar 3008 vine cu doar 2.613 mm.

În concluzie, Scenic XMOD păstreză designul simplu și modern specific mărcii, design ce inspiră dinamism chiar şi în cazul unei maşini de familie.

 

INTERIOR

Având în vedere că este un model cu un preț nu tocmai mare, suprinzător, beneficiază de o mulțime de materiale plastice moi la atingere, comenzile au o poziționare inteligentă și pielea de pe scaune, volan și schimbătorul de viteze creează o atmosferă generală care inspiră calitate.

Instrumentarul de bord complet digital reprezintă un mare pas în fața concurenței. Acesta beneficiază de două display-uri full color: cel din stânga afișează viteza, turația și toate informațiile computerului de bord, iar cel din dreapta, cu dimensiunea de 5,8 inch, are rolul de a afișa informațiile de la sistemul de infotainemnt R-Link, precum și diferitele setări ale autovehiculului.

Pentru locurile din spate, sistemul de modularitate propus de Scenic XMOD este

simplu, eficient și rapid: scaunele sunt independente, rabatabile și amovibile, permițând ocupanților să realizeze o mulțime de configurații care să le asigure confortul și spațiul necesare unei călătorii relaxate.

Cele 3 scaune spate individuale, cu posibilitate de reglare prin culisarea șezutului, alături de spațiul foarte mare de la nivelul capului și de la genunchi și de mini-măsuțele rabatabile, contribuie la un confort interior crescut chiar și pentru cei mai înalți ocupanți ai MPV-ului Renault.

Caracterul practic omniprezent în cadrul interiorului este completat de faptul că acesta dispune de 470 litri în portbagaj, volum care poate fi mărit ușor dacă se reglează cele trei scaune individuale către față. Acesta mai poate fi mărit până la 1.870 litri prin plierea completă a scaunelor spate.

Comparația cu competitorii săi scoate la iveală faptul că nu stă așa de bine precum am fost impulsionați să credem. Ford C-MAX are un portbagaj de 471 litri, comparabil ca volum, dar 3008 și Zafira Tourer plusează mult la acest capitol cu 512 litri, respectiv 710 litri.

Dispune de o multitudine de spaţii de depozitare în interior, dispuse ergonomic și completate de către podeaua portbagajului ce beneficiază de un spațiu de depozitare foarte generos şi flexibilitatea scaunelor individuale spate, creând impresia de spațiu pentru toți pasagerii.

Spațiile de depozitare sunt numeroase și amplasate corect, având o capacitate totală de 71 litri, se arată în cifrele oficiale ale celor de la Renault.

Deşi mai sunt câteva finisaje interioare de retușat, trebuie apreciat faptul că dotările de top specifice gamei premium și calitatea materialelor au parcurs în ultima perioadă o ascensiune rapidă.

Trebuie remarcată poziţia la volan ușor înaltă dar foarte bună pentru un MPV cu dimensiunile celui testat. La capitolul vizibilitate nu este mai prejos, aceasta fiind excelentă în absolut toate direcţiile, montanţii A nereușind să blocheze în vreun fel vizibilitatea ca și în cazul altor autoturisme din această clasă.

Acum modelul Scenic beneficiază de o insonorizare foarte bună a habitaclului, zgomotul motorului sau al vântului fiind foarte puțin resimțite în interior.

Motorul, chiar dacă este Diesel, este incredibil de silenţios și nu se face auzit foarte ușor în interior în timpul rulării prin oraș, iar pe autostradă zgomotul este acceptabil.

 

TEHNOLOGIE

La capitolul confort, Scenic XMOD dispune de oglinzi retrovizoare rabatabile electric, reglaj electric pentru scaunul şoferului, pilot automat, senzori de lumină și ploaie, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri și aer condiţionat automat pe două zone. Totul disponibil standard în versiunea Privilege, singura disponibilă pentru acest model în țara noastră.

Sistemul audio BOSE Energy Efficient Series oferă performanțe acustice de cel mai înalt nivel, la calitatea sistemelor de pe mașini mult mai scumpe. Sistemul audio disponibil standard cuprinde o unitate de citire pentru CD cu redare MP3, 8 difuzoare, un amplificator electronic și un subwoofer amplasat sub scaunul pasagerului din față.

Comenzile audio de pe volan facilitează preluarea apelurilor telefonice fără niciun efort, în timp ce funcția de recunoaștere vocală permite apelarea telefonica sau setarea unei destinații pentru sistemul de navigație. În plus există opțiunea "Text to speech" care permite redarea vocală a unui text scris, cum ar fi un e-mail, o pagină web sau un feed RSS, opțiunea fiind disponibilă doar când mașină este în mișcare. Sunt disponibile conexiunea Bluetooth, un port USB și o priză Jack.

În cadrul sistemului R-Link este disponibilă funcția ”Driving Eco2”, care evaluează comportamentul șoferului, informându-l cum poate reduce consumul de carburant și oferindu-i un bilanț al călătoriei, din punctul de vedere al eficienței față de mediu.

Renault R-Link Store este un magazin de aplicații similar Play Store sau AppStore și oferă posibilitatea de a descărca o gamă largă de aplicații utile, unele dintre ele contra cost.

Sistemul de navigație integrat în R-Link este dezvoltat în colaborare cu Tomtom și beneficiază de un ecran de 5,8 inch perfect integrat în consola centrală și are parte de comenzi extrem de intuitive.

Lista cu opționale nu este foarte bogată pentru că există numeroase dotări în pachetul standard.

Pentru numai 558 Euro achitați opțional beneficiați de un pachet de dotări ce include sistemul de asistență la parcare în față și spate și sistemul VISIO, ce include avertizarea părăsirii benzii de circulație (care poate fi dezactivată oricând) și faza lungă automată. Cu ajutorul unei camere video plasată sub oglinda retrovizoare centrală, sistemul detectează marcajele de pe carosabil și  avertizează șoferul printr-un martor în bord și un sunet specific la trecerea peste o linie continuă sau întreruptă în cazul în care aceasta are loc fără acționarea prealabilă a semnalizatorului.

Pentru alți 620 Euro beneficiați de trapa electrică vitrată și panoramică, iar pentru 124 Euro primiți încălzire în scaunele față.

La acest capitol merită menționat și senzorul de calitate a aerului, care detectează atunci când aerul exterior este foarte poluat și activează automat recircularea.

Asistența la urcare în pantă este disponibilă standard și are o utilitate foarte bună în taficul de zi cu zi.

 

SIGURANTA

Cea de-a treia generație a lui Scenic nu a fost testată de către EuroNCAP, dar în schimb a doua generație a participat la testele EuroNCAP și a obținut un punctaj de 5 stele pentru ocupanţii adulţi, 3 stele pentru copii și 2 stele pentru protecţia pietonilor. Cu siguranță dacă ar fi testat actuala generație, cei de la EuroNCAP ar fi acordat 5 stele.

În standard există disponibile airbag-uri pentru şofer şi pasager dreapta faţă, airbag-uri cortină (windowbag) și airbag-uri laterale față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), program electronic de stabilitate (ESP) cu HGC (controlul special al aderenței) și asistent la frânarea de urgenţă (EBA).

 

CALITATE-PRET

Scenic XMOD pornește în România de la 24.161 Euro, inclusiv TVA, iar în această perioadă beneficiază de un discount de 2.500 Euro, ajungând la 21.661 Euro, inclusiv TVA.

Modelul testat dispune de toată lista de opționale adăugată și ajunge să coste nu mai puțin de 26.831 Euro, iar cu discount-ul oferit de Renault România ajunge la 24.331 Euro, inclusiv TVA, un preț foarte corect pentru toate dotările și finisajele de care dispune.

Deşi nu beneficiază de un sistem de tracţiune integrală, noul Scenic XMOD este primul model Renault care primeşte noul sistem de asigurare a aderenţei  Extended Grip, lucru care poate fi un bun motiv de renunțare la grijile cu privire la abordarea unui drum cu probleme.

Sportiv și elegant, Scenic XMOD este dovada îmbinării reușite dintre stilul outdoor al vehiculelor crossover și universul rafinat al vehiculelor monovolum.

Scenic XMOD se dovedeşte un automobil mult mai prietenos în viaţa de zi cu zi față de impresia oferită la prima vedere, aceea de seriozitate și integritate, oferind în trafic reprize bune şi o ţinută de drum corectă pentru segmentul din care face parte.

Cu liniile sale fluide, silueta dinamică și elementele specifice unui crossover, Renault Scenic XMOD se încadrează perfect în noua identitate de design a celor de la Renault, devenind unul dintre cele mai frumoase MPV-uri disponibile la ora actuală.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3850 :: 21.08MB