No SSO cookie

Renault Megane

voteaza
(0/ 0)
Drive-test cu Renault Megane
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Renault Megane

Renault Megane a ajuns la a treia generatie. Dupa semi-esecul inregistrat de Renault cu noul Laguna, toata lumea se astepta la un nou episod trist si in cazul modelului Megane. Insa, Renault a reusit sa intreaca orice asteptari si sa socheze publicul iubitor de automobile. Noul Renault Megane se evidentiaza printr-un design care ridica serios stacheta in clasa sa, un design mai mult decat modern. Prin aceste caracteristici, Renault Megane se poate lauda ca un competitor mai mult decat serios pentru rivalii traditionali, Volkswagen Golf si Ford Focus. Masini.ro a testat versiunea echipata cu motorul pe benzina de 1.6 litri si 110 cai putere. Motor Am intrat in contact cu un propulsor de 1.6 litri, cu 16 supape, prevazut cu injectie multipunct, care nu poate si nici nu a fost gandit sa impresioneze cu nimic, daca vorbim din punctul de vedere al valentelor sportive. In schimb, Renault a proiectat un motor corect, normal, care se adreseaza cerintelor majoritatii potentialilor cumparatori. Cei 110 cai putere sunt disponibili la 6000 rot/min, asadar daca vreti sa dispuneti de toata herghelia din dotare trebuie sa apasati serios pedala de acceleratie. Momentul maxim al noului Megane de 1.6 litri are valoarea de 150 Nm si se realizeaza destul de sus, la peste 4000 rot/min. Consmul modelului frantuzesc inregistreaza valoarea de 9.5 litri la 100 de km in regim urban. Valorile consumului scad semnificativ in regim extra-urban ajungand la 6 litri la 100 km. Feeling Renault a facut din noul Megane ceea ce numeste o masina corecta. Megane impresioneaza din start prin modul in care arata, designul atractiv si modern atragand privirile iubitorilor de automobile. Un punct interesant al fiecarui drive-test il reprezinta modul in care masina este privita de public. Fiind vorba de noul Megane, un model mai mult decat popular in Romania, la acest capitol nu poti sa nu consemnezi o multitudine de priviri tintite asupra vehiculului pe care il conduci. Odata asezat la volanul noului Renault Megane, impactul este unul major si mai ales pozitiv. De la deja celebra cartela si buton de start-stop marca Renault, pana la finisajele extrem de bine executate, feelingul este unul maxim. Megane este un vehicul care se impune in clasa sa prin confortul desarvarsit pe care il ofera, prin dotarile numeroase disponibile in versiunea standard, prin pretul atractiv. Pe langa stil, Renault Megane ofera confort si lux, in limitele clasei de care vorbim, fiind un magnet pentru publicul larg. Pozitia la volan este foarte confortabila, vizibilitatea este ajutata de parbrizul panoramic si luneta cu dimensiuni generoase. Mai mult, oglinzile retrovizoare vopsite in culoarea caroseriei, de dimensiuni mari, fac misiunea celui aflat la volan mai mult decat placuta. Renault Megane este un vehicul usor de condus, recomandabil incepatorilor din acest punct de vedere. Pedalierul Megane-ului prezinta un abreiaj moale, care schimba foarte sus, de o frana clasica si o acceleratie care trebuie actionata decis si constant pentru a obtine cat mai multa putere. Un plus evident al noului Megane este directia, extrem de precisa. La capitolurile minusuri, putem nota sistemul de suspensii. Renault Megane dispune de o punte spate cu ax semi-rigid si o punte fata de tip Mac-Pherson cu brat inferior rectangular si bara antiruliu. Situatia drumurilor din Romania nu creeaza un avantaj prea mare la capitolul confort, modelul frantuzesc fiind gandit din acest punct de vedere mai degraba pentru drumurile line ale Europei civilizate. Renault Megane 1.6 litri 110 cai putere accelereaza de la 0 la 100 km/h de 10.5 secunde si ajunge la viteza maxima de 195 km/h. Cuplul maxim de 150 Nm, realizabil foarte sus, la peste 4000 rot/min, face din aceasta versiune a modelului Megane una dedicata soferilor linistiti si nu iubiotorilor de cai putere. Pentru a obtine cat mai multi cai putere este necesar sa trageti de motor, sa tineti acul turometrului la peste 4000 rot/min, dar in acest regim de rulare cifrele consumului dau un raspuns pe masura. Motorul este cuplat la o cutie de viteza cu 6 trepte, care da dovada de o flexibilitate extaordinara in treaptele superioare. Spre exemplu, in treapta a 5-a se poate accelera de la 80 km/h pana la 150 km/h. Pentru a proteja motorul este indicat sa actionati treapta a 6-a a cutiei de pe la 100 km/h. Renault Megane prezinta o tinuta de drum corecta, eleganta la care ajuta din plin directia si suspensiile. Renault a reusit sa rezolve problemele la directie existente pe generatia precedenta a lui Megane. Sistemuld e directie a primit o serie de senzori mult mai exacti care au lasat in urma problemele semnalate de clientii lui Megane II, care se plangeau ca directia este mult prea asistata. Mai mult, suspensiile au fost construite sa fie mai rigide, mai ales la versiunea Coupe. Din pacate, starea execrabila a drumurilor din Romania, parca impunea o rigidizare si mai serioasa a suspensiilor noului Megane. Design Designul este punctul forte al noului model Megane. Modern, atractiv, cu tente sportive, look-ul noului model prezinta eleganta si fermitate. Linia generala stilistica exprima ideea de curgere, reprezinta un tot foarte armonios si compact. Partea frontala este evidentiata prin forma moderna a blocurilor optice. Linia blocurilor optice angulare este extrem de mult alungita si intra intr-o dinamica excelent imbinata cu liniile pronuntate ale capotei. Spoilerul frontal este mare si incorporeaza o suprafata gigant pentru prizele de aer. Partea frontala a noului Megane exprima multa agresivitate si anunta caracterul puternic, masculin intalnit in lateralul vehiculului. Renault a schimbat complet spatele noului model, aducand totodata mai multa eleganta. Designerii au pastrat aceeasi idee si pentru configurarea posteriorului, liniile fluide si formele neregulate fiind caracteristicile de baza. Interiorul noului Megane depaseste clar statutul clasei din care face parte modelul francez. Luxos, cu materiale extrem de fine si finisaje impecabil executate, habitaclul lui Megene este inspirat din ceea ce gasim pe Laguna. Plansa de bord este confectionata dintr-un material placut la atingere, acelasi feeling oferindu-l si atingerea butoanelor. Prezenta spatiilor de depozitare in buzunarele usilor si pe consola centrala, pot satisface pretentiile si din acest punct de vedere. Cea mai mare noutate a interiorului il reprezinta afisajul digital al vitezei, prezent langa cadranul care gazduieste turometrul. Scaunele ofera un confort ridicat, prezinta sustinere laterala si vin sa intregeasca ideea generala pozitiva pe care o ofera cock-pit-ul noului Megane. Noul Renault Megane masoara 4.295 mm in lungime, o latime de 2.037 mm si o inaltime 1.471 mm. La aceste dimensiuni, Megane ofera un spatiu mai mult decat suficient pasagerilor din fata, in timp ce pentru cei din spate este mult mai confortabil doar pentru doua persoane. Renault Megane este cel mai sigur model din istoria testelor EuroNCAP. Modelul francez a spart toate barierele la acest capitol, demonstrand inca o data in plus ca Renault este unul dintre fabricantii cu cele mai sigure modele auto. Pretul Renault Megane nu se poate lauda doar cu un design mai mult decat reusit, cu un interior prietenos si modern, cu un sistem de siguranta fara precedent pe piata auto, ci si cu un pret mai mult decat atractiv. Noul Renault Megane are un pret de plecare in Romania de la 12.900 euro cu TVA. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3277 :: 21.03MB