No SSO cookie

Volvo V40 Cross Country Momentum D3 AT6 MY15

voteaza
(0/ 0)
Partenerul perfect pentru o aventură spontană
Nota redactor
4.8
Nota cititor
0.0

Volvo V40 Cross Country Momentum D3 AT6 MY15

Noul Volvo V40 Cross Country a făcut obiectul unui test masini.ro, în urma căruia am reuşit să înţelegem mai bine de ce Volvo a intrat în jocul modelelor crossover de oraş. Faţă de V40, garda la sol este mai mare cu 40 de milimetri, adică un total de 145 de milimetri, suficienţi pentru abordarea unor borduri în oraş sau pentru o evadare de week-end într-o zonă care nu a beneficiat vreodată de asfalt. Are şi câteva elemente de design specifice unui crossover care îl fac mai atrăgător şi mai rezistent.

Volvo a prezentat pentru prima dată noul V40 Cross Country la Salonul Auto Paris 2012, iar noi am testat acum, în premieră, un V40 Cross Country MY2015 în echiparea Momentum, cu motorizarea D3, tracţiune faţă şi o cutie de viteze automată Geartronic cu 6 trepte.

 

MOTOR

Modelul de test era echipat cu motorul turbodiesel D3 cu cinci cilindri în linie, având o cilindree de 1984 cmc şi dezvoltând 150 CP la 3.500 rpm şi care dispune de un cuplu de 350 Nm disponibil între 1.500 şi 2.750 rpm. Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 5, nivelul de emisii de CO2 fiind doar 137 g/km.  Este dotat cu tehnologia start-stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare.

Un motor mai mult decât decent, având în vedere că trebuie să pună în mişcare aproximativ 1,6 tone. Depăşirile vor fi realizate foarte rapid şi în siguranţă, cuplul mare disponibil la turaţii joase ajutând acest lucru.

Motorul D3 se comportă excelent în combinaţie cu transmisia automată Geartronic, schimbările de trepte fiind practic insesizabile în modul D.

Atunci când se doreşte menţinerea unei turaţii crescute pentru a fi întotdeauna în zona adecvată de cuplu şi putere sau este nevoie de schimbarea treptelor la o turaţie mai ridicată datorită unui stil de condus sportiv, se poate selecta modul S, în cadrul căruia se pot schimba treptele şi în mod manual, doar folosind maneta selectorului, pentru că versiunea testată nu dispune de padele pe volan.

Cutia de viteze se dovedeşte foarte rafinată atât în condusul urban cât şi în afara oraşului, practic transmisia este, cel puţin din punct de vedere practic, similară cu DSG-ul de la VW, ZF-ul de pe BMW şi MINI şi 7G-TRONIC-ul de la Mercedes-Benz, comportamentul fiind foarte rafinat în utilizarea cotidiană.

În cazul în care sunteţi hotărât să achiziţionaţi un V40 sau alt model Volvo cu o transmisie manuală sau nu v-aţi decis între manual şi automat, recomand un test cu un model cu Geartronic sau Powershift şi veţi vedea că va fi foarte greu să renunţaţi la aceasta în momentul comenzii.

 

COMPORTAMENT

Pe şosea, fie ea curată sau acoperită de apă, V40 Cross Country se simte la fel de bine, în elementul lui.

V40-ul rulează liniştit pe drumurile României, suspensia spate independentă se comportă exemplar şi bara stabilizatoare ţine în frâu şi mare parte din ruliul la care era predispus un crossover. La trecerea peste denivelările autohtone, în loc să fii zdruncinat, pur şi simplu ai senzaţia de confort şi plutire peste toate gropile din carosabil.

Cât despre consum, deşi teoria spune 5,2 l/100 km în regim mixt, în realitatea cotidiană acest D3 a consumat în jur de 7,1 l/100 km, pe 620 km, realizaţi în proporţie de 80% pe autostradă, rezonabil pentru o asemenea maşină. Oricum, dacă se doreşte obţinerea consumului declarat în mediul urban de 6,8 l/100 km, este posibil să se reuşească într-un oraş fără ambuteiaje şi cu aerul condiţionat oprit, în schimb consumul de 4,3 l/100 km pentru mediul extraurban poate fi atins doar la viteză constantă de 90 km/h, în treapta a 6-a.

Servodirecţia electrică personalizată cu 3 nivele de setare, disponibilă opţional contra sumei de 94 euro, prezintă nu foarte accentuat, fenomenul de torque steer, însă transferă către şofer un feedback excelent de la drum în modurile Medium şi High, iar precizia este foarte bună.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 9,3 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 200 km/h, masa totală a maşinii fiind de 1.607 kg.

Sistemul de frânare acţionează impecabil şi nu trădează că ai vrea să opreşti o maşină de 1,6 tone, aceasta fiind echipată cu discuri ventilate de 320 mm pe faţă şi discuri pline de 280 mm pe spate.

În interiorul lui V40 Cross Country, confortul pasagerilor e la el acasă şi asta pentru că suedezii au mizat pe faptul că pot atrage, odată cu supraînălţarea lui V40 şi partea familistă a clienţilor segmentului C, acela al vehiculelor compacte.

 

DESIGN

Volvo este unul din primii producători auto care s-au gândit la supraînălţarea unui hatchback, adăugarea unor elemente de design exterior care să inspire ideea de model de teren şi transformarea în crossover, realizând încă din anii '90 modelul V70 Cross Country.

În peste 90% din cazuri, proprietarii vor rula maşina pe asfalt şi în principal în oraş, însă asta nu înseamnă că fiind ajutat de o gardă la sol de 145 milimetri nu poate face faţă unor drumuri care nu au fost vreodată asfaltate.

Având în vedere că este un crossover, nu putem vorbi de o caroserie expusă zgârieturilor, lucru valabil şi pentru jantele de 17 inch de pe modelul de test. Ornamentele din plastic mat cu aspect de aluminiu prezente pe praguri şi pe bare îşi fac treaba foarte bine pentru a feri cele mai expuse zone ale maşinii de eventualele lovituri sau zgârieturi, mai ales că unghiul de atac şi înălţimea pragurilor nu sunt foarte mari, însă unghiul de degajare este foarte generos.

Partea frontală beneficiază de faruri bi-xenon adaptive, având LED-uri atât în cadrul farului, pe post de lumini de zi, cât şi în partea de jos a barei, aceste DRL-uri fiind instalate doar pe modelele MY2015.

Atunci când este privit din lateral, modelul scandinav denotă un design fluid şi aerodinamic. Atât liniile de la nivelul inferior al portierelor cât şi forma întregii părţi posterioare, privite din lateral, pun mult accent pe dinamism.

Spatele dezvăluie două ţevi de eşapament rotunde, perfect integrate cu restul exteriorului, blocurile optice realizate vertical, cu forma deja specifică  constructorului suedez şi un hayon de dimensiuni reduse, dar care nu pune probleme la accesul bagajelor în portbagaj.

Chiar dacă montantul D este gros şi luneta este destul de îngustă, vizibilitatea în spate prin oglinda retrovizoare centrală este decentă.

Întreg exteriorul încorporează cele mai bune idei şi orele întregi de muncă ale designerilor din Gothenburg şi se concretizează în cele mai bune elemente de design scandinav contemporan, cu un plus de atitudine.

Modelul testat era vopsit în culoarea Electric Silver metallic, care uşurează contul viitorului proprietar cu suma de 1.123 euro, însă am observat că este potrivită pentru România deoarece praful depus nu se observă şi nu este nevoie de spălarea maşinii la un interval scurt. Însă nici cele trei culori noi intrate în gamă odată cu MY2015 nu sunt de ignorat, respectiv Osmium Grey, Ocean Blue II şi Power Blue, care arată foarte bine în combinaţie cu noile jante de 19 inch Damara.

Jantele de aliaj Larenta de 17 inch, de pe modelul de test, dotate cu anvelope 225/50 R17 aduc V40-ului o înfăţişare dinamică datorită spiţelor curbate.

 

INTERIOR

Designul interior suedez este faimos în întreaga lume fiindcă este aerisit, simplu şi simetric. Habitaclul lui V40 Cross Country nu face excepție și nici rabat la calitatea materialelor.

Lungimea de 4,37 metri şi înălţimea de 1,45 metri, alături de un ampatament foarte generos, de 2,64 metri generează un spaţiu interior foarte bun, sistematizat cu gândirea tipic suedeză şi care se reflectă într-un confort foarte bun pentru 4 pasageri. Cel de-al cincilea loc este puţin mai dificil de folosit, însă la nevoie şi de preferat doar în oraş este totuşi utilizabil.

Un volan îmbrăcat în piele, care beneficiază de o priză foarte bună şi un reglaj eficient pe înălţime şi adâncime, alături de scaunul care oferă o poziţie nu tocmai înaltă de condus, duc cu gândul la sportivitate şi te fac să te simţi mai degrabă într-un S60 dacă nu ai ştii în ce maşină te-ai urcat. Iar simetria generală a bordului face spaţiul interior să pară mare şi organizat cu bun gust.

Interiorul este dominat de consola centrală în design-ul tipic Volvo, subţire şi cu spaţiu de depozitare în spate, cu un design funcţional perfect integrat cu restul interiorului şi realizat cu materiale de cea mai bună calitate, toate comenzile fiind uşor de accesat chiar şi fără a privi în zona respectivă şi fiind orientate către şofer.

Fără a exagera, pot afirma că  V40 are un habitaclu original şi poate cel mai curat şi aerisit din segmentul premium al clasei compacte. Instrumentele de bord de dimensiuni generoase, împreună cu design-ul fluid al feţelor de uşi creează o senzaţie plăcută de spaţiu.

Toate materialele prezente la interior sunt de calitate foarte bună, cei de la Volvo au realizat habitaclul dintr-o serie de plastice moi, care acoperă bordul, consola centrală şi feţele interioare ale portierelor, iar partea inferioară a consolei centrale este construită chiar din aluminiu şi asta cântăreşte mult în raport cu alţi concurenţi care nu includ în procesul de producţie al interiorului astfel de materiale.

Insonorizarea habitaclului este demnă de un automobil premium, motorul nefiind deloc intruziv auditiv, nici măcar la acceleraţiile mai puternice nu deranjează sunetul produs de acesta, iar sunetul exterior chiar şi la viteze de autostradă este foarte bine atenuat.

Tipic Volvo, scaunele dispun de un design unic în două nuanţe de culoare şi cusături decorative, au un sprijin lateral foarte bun, sunt foarte confortabile şi practic te înconjoară după ce îţi alegi poziţia corectă, mai ales că beneficiază şi de un suport lombar foarte eficient. Chiar şi la drum lung, nu veţi simţi nevoia unei pauze pentru a vă dezmorţi pentru că inginerii suedezi au avut grijă de spatele dumneavoastră încă din faza de proiectare a scaunelor.

V40 oferă posibilitatea realizării unui spaţiu plat în prelungirea portbagajului, celor dornici de a căra diferite obiecte voluminoase sau obiecte sportive pentru vacanţă, prin rabatarea banchetei din spate în proporţie de 40-60, iar plierea spătarului se realizează rapid şi cu uşurinţă.

Suedezii nu s-au lăsat mai prejos nici la capitolul iluminare interioară, iar ca parte a filozofiei Sensus se poate regla intensitatea luminilor LED interioare şi se poate alege dintre mai multe moduri de iluminat pentru a crea ambianţa dorită. Sau există posibilitatea iluminării habitaclului în funcţie de temperatură, ceea ce armonizează interiorul în culorile adecvate setărilor climatizării.

Un lucru interesant apare atunci când deschizi hayonul, pentru că portbagajul se întinde destul de mult înspre faţă, astfel că volumul total este de 324 de litri şi include o sumedenie de opţiuni de ancorare a bagajelor sau de împărţire a spaţiului.

Tapiţeria prezentă pe modelul testat este Lindholmen Charcoal, care dă impresia că ar rezista în timp fără nicio problemă şi nici nu va avea probleme cu murdăria.

 

TEHNOLOGIE

Farurile adaptive bi-xenon cu funcţia Active Bending Lights sunt foarte utile atât în oraş cât mai ales pe drumurile naţionale româneşti slab iluminate, mişcarea fasciculului de lumină făcându-se foarte rapid.

Instrumentele de bord care constau dintr-un afişaj digital de 8 inch şi care dispun de meniu în limba română sunt foarte confortabile în utilizare, deoarece se pot alege diferite teme pentru vizualizarea informaţiilor.

Camera pentru asistare la parcarea cu spatele costă 494 euro şi este caracterizată de un unghi larg de vizualizare, de un mod zoom şi de funcţionarea împreună cu senzorii de parcare.

În pachetul Business Connect 2, în valoare de 2.636 euro sunt incluşi senzorii de parcare spate, sistemul de infotainment Sensus Connect cu High Performance, care include 8 difuzoare, Radio CD, MP3, intrări AUX şi USB, conexiune Bluetooth, ecran de 7 inch şi aplicaţie web pentru navigarea pe orice site doriţi, utilizând pentru accesul la internet sistemul de pe maşină conectat la telefonul mobil prin Wi-Fi hotspot sau Bluetooth tethering.

Interesant este faptul că display-ul din consola centrală nu e aşa de mare, însă în utilizare nu se simte chiar deloc nevoia de a avea mai multe informaţii afişate în acelaşi timp.

Conexiunea USB se află în cotieră alături de intrarea AUX, iar cele 3 prize de 12V se află în cotieră, lângă suportul de pahare şi în portbagaj.

Sistemul audio cu 8 difuzoare, chiar dacă nu este produs de o firmă importantă în domeniu, se comportă mai mult decât bine, sunetul produs fiind foarte bun chiar şi la un volum mare, neapărând distorsiuni ale sunetului.

Întreg sistemul infotainment este destul de prietenos, iar asta înseamnă că vă veţi descurca în utilizarea lui chiar dacă nu sunteţi un împătimit al tehnologiei de ultimă oră, pentru că majoritatea meniurilor şi butoanelor sunt foarte intuitive şi simplu de comandat. Conectarea telefonului mobil prin Bluetooth se face cu uşurinţă, iar sistemul de navigaţie cu hărţi ce conţin elemente 3D are pe HDD-ul integrat majoritatea străzilor din România, la nivel de număr.

 

SIGURANTA

În cazul siguranţei, nu cred că mai trebuie pusă la îndoială obţinerea celor 5 stele EuroNCAP, obţinute în anul 2012 cu un scor de 98% pentru ocupanţii adulţi, 75% pentru copii, 80% pentru pietoni şi 100% pentru sistemele de siguranţă. Sunt disponibile aceleaşi sisteme de pe V40, precum airbag-ul pentru pietoni, cruise control adaptiv şi sistemul City Safety, care frânează automat maşina dacă detectează că urmează să se producă o coliziune la viteze mai mici de 50 km/h.

În capitolul siguranţa preventivă mai intră şi IDIS (sistem inteligent de gestionare informaţii şofer), ABS, DSTC (sistem dinamic de control al tracţiunii şi stabilităţii) cu funcţie de control avansat al stabilităţii şi de control al tracţiunii în viraje şi controlul vectorial al cuplului, EBL (activarea stopurilor de frână şi a luminilor de panică la frânarea de urgenţă), EBA (asistarea la frânarea de urgenţă) şi EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare).

Pentru siguranţa protectivă au fost montate centuri de siguranţă faţă şi spate cu pretensionare pirotehnică şi cu blocare automată, coloană de direcţie deformabilă în cazul unui impact, airbag-uri pentru şofer şi pasager, SIPS bags, airbag-uri laterale, airbag-uri cortină, sistemul WHIPS (protecţie în cazul unui impact din spate, doar în scaunele din faţă) şi airbag pentru genunchi, atât la şofer cât şi la pasagerul din dreapta.

 

CALITATE-PRET

Noul Volvo V40 Cross Country este un adevărat crossover premium, iar acest lucru se observă când vorbim de suma pe care trebuie să o plătească viitorul proprietar: cea mai ieftină versiune, Edition, are un preţ de pornire de 23.500 euro inclusiv TVA.

Versiunea testată costă în standard 32.512 euro inclusiv TVA, iar în configuraţia prezentată ajunge la nu mai puţin de 39.636 euro, inclusiv TVA, iar acest preţ include o reducere de 2.233 euro oferită de către dealer.

Consider că este o maşină perfectă pentru familiile cu sau fără copii dar care vor o maşină de oraş în care să se simtă în siguranţă şi să nu îi streseze în cazul urcării pe o bordură şi în care să meargă în perfect confort, dar totodată, care să poată fi folosită şi pentru a evada timp de un week-end pe drumuri neasfaltate.

Transmiţând ideea de design robust, ajutat de garda la sol crescută şi de o întreagă gamă de inovaţii tehnologice, V40 Cross Country este partenerul perfect pentru o aventură spontană.

Cel mai mult contează, în cazul noului Volvo V40 Cross Country, sentimentul pe care îl comunică maşina oricui despre proprietar, din orice unghi şi în orice situaţie, mai exact eleganţă, simplitate, discreţie, şi sobrietate.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3645 :: 17.07MB