No SSO cookie

Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

voteaza
(3/ 1)
Focusarea logicii catre atitudinea de lider.
Nota redactor
4.2
Nota cititor
3.0

Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

Intalnirea cu Ford Focus 1.6 EcoBoost n-a fost chiar prima pentru mine. Primul contact l-am avut la Frankfurt Motor Show, in anul 2011 si nu am ramas impresionat prea tare de ceea ce se lauda producatorul ca ar putea oferi cu noul Focus.
Revenit in Romania, am avut ocazia sa ma lamuresc in privinta unui model pe care-l consider lider din punct de vedere al designului in clasa sa. Asta chiar daca Europa ramane inebunita dupa Golf.

MOTOR

1.6 EcoBoost este motorul pe care daca-l testez, nu mai accepti niciun fel de compromisuri de la niciun producator, cu atat mai putin de la Ford. Sincer, am condus si 1.0 EcoBoost si cu toate premiile si galoanele castigate de el, mi se pare o gluma fata de 1.6 EcoBoost de 150 CP. Cele 8.6 secunde pentru un 0-100km/h fac din Focus o masina respectabila pe sosea si fosrte aproape de cele cu pretentii sportive din segmentul C.
Consumul se incadreza, potrivit cifrelor enuntate de producator in urmatorii parametrii: urban, extraurban, mixt 7.7, 5.0, 6.0 l/100km. Realitatea ar fi putu fi ceasta daca in locul unui sofat aproape isteric, timp in care m-am bucurat in permanenta de cuplul motor si cei 150 CP, as fi respectat macar 50% dintre regulile de circulatie. N-a fost sa fie!
Cuplum motor este de 240Nm intre 1600 si 4000 rpm sipoate fi marit la 270Nm intre 1900 si 3500 rpm cu functia de overboost.

COMPORTAMENT

Ford Focus este agil in orice situatie, chiar si atunci cand il duci la limita. Foarte manevrabil si stabil, gratie functiei Torque Vectoring, care trimite cuplul motorului mai ales spre roata aflata in exteriorul virajului, corectand  tendintele de subvirare a masinii fara a mai fi nevoie de interventia soferului.

DESIGN

Am spus-o inca de la inceput: noul Focus este, din punctul meu de vedere, liderul segmentului C in materie de design. Agresiv si sportiv, cu linii accentuate, insa simple,cu faruri mici, ca niste ochi mijiti care scaneaza orizontul si un spate la fel de spectaculos ca partea frontala. Atentie, cand spun ca este liderul segmentului sau, ma refer la varianta hatchback, deoarece, ca si in cazul altor producatori, varianta sedan este de o uratenie competitiva, ca sa ma exprim finut. Sau poate nu?

INTERIOR

Habitaclul este ergonomic, confortabil si multifunctional, cu o gramada de locuri de depozitare, desi in partea din spate, niscai pasageri mai inalti sau cu picioare prealungi ar putea emite sunete de protest la drumuri mai lungi. Este insa un hatchback!
Plasticul folosit la interior poate ca nu e de cea mai buna calitate, la fel si tapiteria din material textil, insa desi din punctul de vedere al dotarilor, masina se duce direct in top 3-ul clasei sale, pretul este decent, deci cateva minusuri pot fi trecute cu vederea. Exista intotdeauna si varianta echiparii cu tapiterie din piele, care ar mai umfla nitel pretul dar ar domoli si pretentiile de posesor de masina premium cu bani de masina de buget restrans. Desi Focus nu-i chiar concurentul Daciei, daca tot veni vorba de pret.

TEHNOLOGIE

Evident, fiind vorba despre o masina destinata drive-testelor pentru presa, cei de la Ford Romania au avut grija sa nu uite niciun gadget cand au bifat optionalele la comanda masinii.
Vorbim totusi de varful de gama, echiparea Titanium, la care s-au mai adaugat cateva elemente.Totusi, pentru o lectura mai usoara, voi enumera cateva dintre dotarile Focusului: pornire automata, Start&Stop, sistemul Keyless Entry, sistem de citire al indicatoarelor de circulatie (restricitii de viteza), parcare automata cu functie de scanare si autodetectare+parcare, senzori de parcare,  lumini automate, stergatoare automate, insa lipsa navigatie si camera pentru mersul inapo.

SIGURANTA

Cinci stele EuroNCAP este un must-have pentru tot ce misca in curtea Ford a zilelor noastre. Sisteme ca ABS si ESP, sau  nenumaratele airbaguri, sunt o poveste cvlasica, cand in optiune exista si sisteme care incetinesc sau opresc automat masina la viteze de sub 30km/h daca soferul nu reactioneaza, sau un pilot automat care te readuce automat pe banda de rulare daca tu esti neatent.

CALITATE-PRET

Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 CP cu Start&Stop transmisie M6 Euro 5, in 5 usi costa 15.645 € fara TVA si 19.400 € cu TVA inclus. Evident, vorbim despre versiunea de top, dar poti alege si una mai aproape de entry-level, care pleaca de la 16.400 €. Comparativ, noul Golf, in echiparea Highline, cu motorizare de 1.4 TSI, 122 CP, 6 viteze, transmisie manuala, costa 19.265 € cu TVA, neexistand un motor pe benzina mai mare decat cel mentionat, in timp ce noul Astra, cu motorizare 1.6 Turbo Ecotec, care ofera 170 CP, transmisie manuala in sase trepte, costa 21.515 € cu TVA inclus.
Asadar, in top 3-ul clasei C hatchback exista un pretendent serios la fotoliul de lider, chiar daca popularitatea nu il ajuta foarte tare, inca.

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

  • Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

    Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

    Dacă vă doriți ca viitoarea mașină să aibă costuri de întreținere foarte reduse și veți petrece alături de ea mai mult timp în oraș, Yaris este alegerea perfectă, completată de prezența unui design modern și tineresc

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.0915 :: 21.12MB