No SSO cookie

Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

voteaza
(3/ 1)
Focusarea logicii catre atitudinea de lider.
Nota redactor
4.2
Nota cititor
3.0

Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

Intalnirea cu Ford Focus 1.6 EcoBoost n-a fost chiar prima pentru mine. Primul contact l-am avut la Frankfurt Motor Show, in anul 2011 si nu am ramas impresionat prea tare de ceea ce se lauda producatorul ca ar putea oferi cu noul Focus.
Revenit in Romania, am avut ocazia sa ma lamuresc in privinta unui model pe care-l consider lider din punct de vedere al designului in clasa sa. Asta chiar daca Europa ramane inebunita dupa Golf.

MOTOR

1.6 EcoBoost este motorul pe care daca-l testez, nu mai accepti niciun fel de compromisuri de la niciun producator, cu atat mai putin de la Ford. Sincer, am condus si 1.0 EcoBoost si cu toate premiile si galoanele castigate de el, mi se pare o gluma fata de 1.6 EcoBoost de 150 CP. Cele 8.6 secunde pentru un 0-100km/h fac din Focus o masina respectabila pe sosea si fosrte aproape de cele cu pretentii sportive din segmentul C.
Consumul se incadreza, potrivit cifrelor enuntate de producator in urmatorii parametrii: urban, extraurban, mixt 7.7, 5.0, 6.0 l/100km. Realitatea ar fi putu fi ceasta daca in locul unui sofat aproape isteric, timp in care m-am bucurat in permanenta de cuplul motor si cei 150 CP, as fi respectat macar 50% dintre regulile de circulatie. N-a fost sa fie!
Cuplum motor este de 240Nm intre 1600 si 4000 rpm sipoate fi marit la 270Nm intre 1900 si 3500 rpm cu functia de overboost.

COMPORTAMENT

Ford Focus este agil in orice situatie, chiar si atunci cand il duci la limita. Foarte manevrabil si stabil, gratie functiei Torque Vectoring, care trimite cuplul motorului mai ales spre roata aflata in exteriorul virajului, corectand  tendintele de subvirare a masinii fara a mai fi nevoie de interventia soferului.

DESIGN

Am spus-o inca de la inceput: noul Focus este, din punctul meu de vedere, liderul segmentului C in materie de design. Agresiv si sportiv, cu linii accentuate, insa simple,cu faruri mici, ca niste ochi mijiti care scaneaza orizontul si un spate la fel de spectaculos ca partea frontala. Atentie, cand spun ca este liderul segmentului sau, ma refer la varianta hatchback, deoarece, ca si in cazul altor producatori, varianta sedan este de o uratenie competitiva, ca sa ma exprim finut. Sau poate nu?

INTERIOR

Habitaclul este ergonomic, confortabil si multifunctional, cu o gramada de locuri de depozitare, desi in partea din spate, niscai pasageri mai inalti sau cu picioare prealungi ar putea emite sunete de protest la drumuri mai lungi. Este insa un hatchback!
Plasticul folosit la interior poate ca nu e de cea mai buna calitate, la fel si tapiteria din material textil, insa desi din punctul de vedere al dotarilor, masina se duce direct in top 3-ul clasei sale, pretul este decent, deci cateva minusuri pot fi trecute cu vederea. Exista intotdeauna si varianta echiparii cu tapiterie din piele, care ar mai umfla nitel pretul dar ar domoli si pretentiile de posesor de masina premium cu bani de masina de buget restrans. Desi Focus nu-i chiar concurentul Daciei, daca tot veni vorba de pret.

TEHNOLOGIE

Evident, fiind vorba despre o masina destinata drive-testelor pentru presa, cei de la Ford Romania au avut grija sa nu uite niciun gadget cand au bifat optionalele la comanda masinii.
Vorbim totusi de varful de gama, echiparea Titanium, la care s-au mai adaugat cateva elemente.Totusi, pentru o lectura mai usoara, voi enumera cateva dintre dotarile Focusului: pornire automata, Start&Stop, sistemul Keyless Entry, sistem de citire al indicatoarelor de circulatie (restricitii de viteza), parcare automata cu functie de scanare si autodetectare+parcare, senzori de parcare,  lumini automate, stergatoare automate, insa lipsa navigatie si camera pentru mersul inapo.

SIGURANTA

Cinci stele EuroNCAP este un must-have pentru tot ce misca in curtea Ford a zilelor noastre. Sisteme ca ABS si ESP, sau  nenumaratele airbaguri, sunt o poveste cvlasica, cand in optiune exista si sisteme care incetinesc sau opresc automat masina la viteze de sub 30km/h daca soferul nu reactioneaza, sau un pilot automat care te readuce automat pe banda de rulare daca tu esti neatent.

CALITATE-PRET

Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 CP cu Start&Stop transmisie M6 Euro 5, in 5 usi costa 15.645 € fara TVA si 19.400 € cu TVA inclus. Evident, vorbim despre versiunea de top, dar poti alege si una mai aproape de entry-level, care pleaca de la 16.400 €. Comparativ, noul Golf, in echiparea Highline, cu motorizare de 1.4 TSI, 122 CP, 6 viteze, transmisie manuala, costa 19.265 € cu TVA, neexistand un motor pe benzina mai mare decat cel mentionat, in timp ce noul Astra, cu motorizare 1.6 Turbo Ecotec, care ofera 170 CP, transmisie manuala in sase trepte, costa 21.515 € cu TVA inclus.
Asadar, in top 3-ul clasei C hatchback exista un pretendent serios la fotoliul de lider, chiar daca popularitatea nu il ajuta foarte tare, inca.

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2873 :: 21.06MB