No SSO cookie

Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

voteaza
(3/ 1)
Focusarea logicii catre atitudinea de lider.
Nota redactor
4.2
Nota cititor
3.0

Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

Intalnirea cu Ford Focus 1.6 EcoBoost n-a fost chiar prima pentru mine. Primul contact l-am avut la Frankfurt Motor Show, in anul 2011 si nu am ramas impresionat prea tare de ceea ce se lauda producatorul ca ar putea oferi cu noul Focus.
Revenit in Romania, am avut ocazia sa ma lamuresc in privinta unui model pe care-l consider lider din punct de vedere al designului in clasa sa. Asta chiar daca Europa ramane inebunita dupa Golf.

MOTOR

1.6 EcoBoost este motorul pe care daca-l testez, nu mai accepti niciun fel de compromisuri de la niciun producator, cu atat mai putin de la Ford. Sincer, am condus si 1.0 EcoBoost si cu toate premiile si galoanele castigate de el, mi se pare o gluma fata de 1.6 EcoBoost de 150 CP. Cele 8.6 secunde pentru un 0-100km/h fac din Focus o masina respectabila pe sosea si fosrte aproape de cele cu pretentii sportive din segmentul C.
Consumul se incadreza, potrivit cifrelor enuntate de producator in urmatorii parametrii: urban, extraurban, mixt 7.7, 5.0, 6.0 l/100km. Realitatea ar fi putu fi ceasta daca in locul unui sofat aproape isteric, timp in care m-am bucurat in permanenta de cuplul motor si cei 150 CP, as fi respectat macar 50% dintre regulile de circulatie. N-a fost sa fie!
Cuplum motor este de 240Nm intre 1600 si 4000 rpm sipoate fi marit la 270Nm intre 1900 si 3500 rpm cu functia de overboost.

COMPORTAMENT

Ford Focus este agil in orice situatie, chiar si atunci cand il duci la limita. Foarte manevrabil si stabil, gratie functiei Torque Vectoring, care trimite cuplul motorului mai ales spre roata aflata in exteriorul virajului, corectand  tendintele de subvirare a masinii fara a mai fi nevoie de interventia soferului.

DESIGN

Am spus-o inca de la inceput: noul Focus este, din punctul meu de vedere, liderul segmentului C in materie de design. Agresiv si sportiv, cu linii accentuate, insa simple,cu faruri mici, ca niste ochi mijiti care scaneaza orizontul si un spate la fel de spectaculos ca partea frontala. Atentie, cand spun ca este liderul segmentului sau, ma refer la varianta hatchback, deoarece, ca si in cazul altor producatori, varianta sedan este de o uratenie competitiva, ca sa ma exprim finut. Sau poate nu?

INTERIOR

Habitaclul este ergonomic, confortabil si multifunctional, cu o gramada de locuri de depozitare, desi in partea din spate, niscai pasageri mai inalti sau cu picioare prealungi ar putea emite sunete de protest la drumuri mai lungi. Este insa un hatchback!
Plasticul folosit la interior poate ca nu e de cea mai buna calitate, la fel si tapiteria din material textil, insa desi din punctul de vedere al dotarilor, masina se duce direct in top 3-ul clasei sale, pretul este decent, deci cateva minusuri pot fi trecute cu vederea. Exista intotdeauna si varianta echiparii cu tapiterie din piele, care ar mai umfla nitel pretul dar ar domoli si pretentiile de posesor de masina premium cu bani de masina de buget restrans. Desi Focus nu-i chiar concurentul Daciei, daca tot veni vorba de pret.

TEHNOLOGIE

Evident, fiind vorba despre o masina destinata drive-testelor pentru presa, cei de la Ford Romania au avut grija sa nu uite niciun gadget cand au bifat optionalele la comanda masinii.
Vorbim totusi de varful de gama, echiparea Titanium, la care s-au mai adaugat cateva elemente.Totusi, pentru o lectura mai usoara, voi enumera cateva dintre dotarile Focusului: pornire automata, Start&Stop, sistemul Keyless Entry, sistem de citire al indicatoarelor de circulatie (restricitii de viteza), parcare automata cu functie de scanare si autodetectare+parcare, senzori de parcare,  lumini automate, stergatoare automate, insa lipsa navigatie si camera pentru mersul inapo.

SIGURANTA

Cinci stele EuroNCAP este un must-have pentru tot ce misca in curtea Ford a zilelor noastre. Sisteme ca ABS si ESP, sau  nenumaratele airbaguri, sunt o poveste cvlasica, cand in optiune exista si sisteme care incetinesc sau opresc automat masina la viteze de sub 30km/h daca soferul nu reactioneaza, sau un pilot automat care te readuce automat pe banda de rulare daca tu esti neatent.

CALITATE-PRET

Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 CP cu Start&Stop transmisie M6 Euro 5, in 5 usi costa 15.645 € fara TVA si 19.400 € cu TVA inclus. Evident, vorbim despre versiunea de top, dar poti alege si una mai aproape de entry-level, care pleaca de la 16.400 €. Comparativ, noul Golf, in echiparea Highline, cu motorizare de 1.4 TSI, 122 CP, 6 viteze, transmisie manuala, costa 19.265 € cu TVA, neexistand un motor pe benzina mai mare decat cel mentionat, in timp ce noul Astra, cu motorizare 1.6 Turbo Ecotec, care ofera 170 CP, transmisie manuala in sase trepte, costa 21.515 € cu TVA inclus.
Asadar, in top 3-ul clasei C hatchback exista un pretendent serios la fotoliul de lider, chiar daca popularitatea nu il ajuta foarte tare, inca.

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0712 :: 17.07MB