No SSO cookie

BMW 525d xDrive Individual

voteaza
(0/ 0)
Restul e poveste...
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

BMW 525d xDrive Individual

Cand cei de la BMW pregateau intrarea in scena a actualei generatii Seria 5, au declarat: "Vom face cel mai bun Seria 5 al tuturor timpurilor!". Si am crezut ca exagereaza, astazi traind intr-o lume a marketingului pe cat de agresiv, pe atat de fals.Insa cei de la BMW nu-si permit sa exagereze, ba mai mult, ei n-o fac niciodata, Rigurozitatea germana, completta de precizia milimetrica si atentia la detalii, nu le lasa timp de interpretari, nu lasa loc de compromis, nu creeaza false iluzii. La nemti aia platesti, aia primesti. Aia ti-au promis, aia iti dau. Nici mai mult, nici mai putin.
Ca inca o nota personala, la BMW, ca editorialist, ajungi la un moment dat sa-i cauti doar cusururile. Asta pentru ca devii satul de atata perfectiune. Iti imaginezi ca nu se poate sa nu le fi scapat ceva nemtilor. Nu le-a scapat. Nu poti veni triumfator sa exclami, precum la descoperirea rotii, uite ba ca e totusi rotunda si daca vrei, sa se invarteste. Nu poti decat sa vii si sa asterni pe hartie cateva randuri, care vrei-nu vrei sunt elogioase. Pentru ca BMW nu se lauda ca fabrica masini premium, BMW face masini de cinci stele. Apoi, vin cele premium...

MOTOR

Din cine stie e ratiuni ciudate, probabil ca sa demonstreze lumii ca si ei pot fi exuberanti cateodata, germanii au decis ca BMW 525d sa aiba sub capota un motor de 2.0 litri. Nu 2,5 asa cum era normal pana acum. Mai mult, o alta premiera, este faptul ca pentru prima data, un 525 are doar 4 cilindri in componenta motorului. Este si un pariu cu concurenta: noi oferim din 2 litri ce voi abia reusiti sa scoateti din 3.
Cuplul motor, suficient sa puna in miscare un camion de 16 tone, are 450 Nm, care sunt disponibili pe nesimtite, inca de la 1500 rpm. Puterea nu este nici ea reprezentata din vreo cifra modesta, desi 218 CP s-au mai vazut pe ici, pe colo, dintr-un motor de 2.0 litri. Unde s-au mai vazut? Evident, tot la BMW, daca vorbim de motoare diesel. In rest, ceilalti reusesc sa depaseasca bariera de 200 CP dintr-un motor de 2.0 litri, numai in cazul motoarelor pe benzina. Vorbim evident de motorizari produse in serie. Cei 218 CP sunt posibili si datorita tehnologiei Twin Turbo implementata de BMW.
Transmisia automata, cu 8 trepte, este completarea unui vis frumos. Nici macar nu merita sa treci cutia in modul manual, pentru ca nu are rost sa intinezi functionarea unui ansamblu care stie singur cum sa faca lucrurile sa fie perfecte.
Era sa uit, consumul. Alergat zdravan, BMW 525d, dus pe bucati intregi de autostrada cu viteze de peste 200 km/h, s-a incapatanat sa consume sub 10 l/100 km. Habar nu am cat consuma la un mers normal si nici nu imi pasa. Nu cred ca vreun client de BMW isi va pune vreodata problema consumului sau de ce BMW-ul sau consuma cu 1-2 litri mai mult decat Audi-ul vecinului. Asta odata pentru ca nu se poate, altadata pentru ca e imposibil de batut perfomanta acestei minuni ingineresti, care asa cum scriam, alergata zdravan, a refuzat sa urce peste 9,6 l/100 km. Restul e poveste.

COMPORTAMENT

Sistemul xDrive dezvoltat de BMW este de fapt o tractiune integrala proprie, care la baza functioneaza pe sistemul 4x4 permanent, cu dispunere de 40/60% a cuplului intre puntile fata si spate. raportul de dispunere se modifica insa, in functie de aderenta si conditii de drum. La aceasta se wmai adauga Dynamic Performance Control, care asigura un transfer lin al cuplului, intre rotile de pe puntea spate, in vederea imbunatatiri la maximum a stabilitatii si pastrarea directiei de mers in cele mai buine conditii indiferent de stilul de condus al soferului.
Ca si cum acestea doua n-ar fi fost suficiente, BMW a mai adaugat Dynamic Stability Control (DSC), care comunica si regleaza in permanenta comportamentul sistemului xDrive, folosind parametrii comunicati de senzorii de mare acuratete care monitorizeaza conditiile de drum. Acesta poate chiar sa blocheze una dintre partile laterale ale trenului de rulare, in completarea actiunii diferentialului autoblocant, care poate bloca una dintre cele doua punti, dupa caz.
Dupa ditamai prezentarea a sistemelor care asigura stabilitatea, mentinerea trasei ideale si impiedicarea derapajelor, mai trebuie doar adaugat ca motorul se comporta fantastic, acceleratia este demna de un vehicul dintr-o clasa mai mica, aferenta tipului de condus sportiv, iar senzatia de la volan este aceea de rasfat total acordat de o entitate pe cat de luxoasa, pe atat de atenta cu tine.

DESIGN

Liniile BMW Seria 5 nu sunt iesite din comun. Nu avem un design care sa strige la tine: sunt un supercar! Asta pentru ca BMW Seria 5 nu este un supercar. Socheaza prin acuratete si simplitate, imbina un design clasic cu cele mai moderne tendinte si cu fluiditatea necesara unei aerodinamici rar intalnite la un sedan. Nu tu brbiz-brizuri, nu tu eleroane si spoilere, in  retrovizor vezi o pereche de rinichi sub forma de grila frontala, apoi in cateva minute vei admira un posterior demn, cu lampi spate complet rosii, cu execeptia compartimentelor albe, pentru mersul inapoi. Si ca desenul masinii sobre germane sa fie oarecum induclit, cei de la BMW ofera o vopsea speciala, policroma, care-si schimba nuanta in functie de intensitatea luminii care cade pe masina. Dintr-o parte masina este maron, din alta, vei avea surpriza sa vezi un BMW gri. Iar daca masina este in contre jour, poate da senzatia ca este aproape neagra. Succes politistilor, care stau la umbra si vor avea de oprit o masina de o culoare, pentru ca in statie s-a raportat, de la postul aflat in soare, ca trece un BMW maron! Exprimarea corecta ar fi: opriti un Seria 5 de culoare Champagner Quarz metallic.

INTERIOR

Un interior mai luxos decat cele mai multe case pe care le-am vazut. Asa as putea defini BMW Seria 5. Piele de cea mai buna calitate, lemn de platan rosu-maron, un design in continuare sobru si decent, fara luminite, fara interventia brutala a secolului 21 intr-o filozofie de fabricant de masini unice.
Intr-un interviu pe care l-am luat sefului diviziei design interior de la BMW, acesta a declarat ca BMW nu cauta sa-si socheze clientii oferind interioare SF. Nu ca n-ar putea... Ci clientii BMW, care de obicei sunt clienti fideli, aflati la a doua sau chiar al treilea BMW, vor sa se simta in el "ca acasa". Tehnologia moderna poate sa-si gasesca loc linistita intr-un cadrul clasic so sobru. Si la BMW asta se intampla.

TEHNOLOGIE

Chiar daca masina pare pentru unii usor demodata, nivelul tehnologic este imens. Trecand peste simpla descriere a sistemelor care au grija de comportamentul masinii, care au fost descrise succint, in masina avem cam tot ce si-ar putea dori un director de multinationala pe drumul de acasa pana la birou, sau de acasa pana la Mamaia. Scaune incalzite pentru pasagerii fata, scaune ventilate, cruise control, faruri automate, stergatoare automate, navigatie, ecran LCD cat cel de cinematograf, camera petrnu mersul ianpoi, senzori de parcare, oglinda retrovizoare cu finctie automata anti-orbire, etc.
Scriu etc, pentru ca lista este extrem de lunga si arti inteles: nu prea lipseste nimic.

SIGURANTA

BMW Seria 5 are evident 5 stele Euro NCAP. Ba mai mult, ca sa mai rasuceasca un cutit in rana concurentilor de pe piata, a obtinut punctajul maxim alltime la capitolul Sisteme de siguranta.
Pe langa multele si logicele airbaguri, se adauga sistemele mai sus mentionate si aveti rezultatul ecuatiei unei masini de 5 stele din toate punctele de vedere.

CALITATE-PRET

Ca orice BMW care se respecta, adica este contemporan si cu un nivel de dotari decent, 525d xDrive costa indecent de mult.
Pretul de pornire pentru un BMW Seria 5, motorizare 525d xDrive, este de 53.878 € cu TVA inclus. Pentru ca vehiculul testat de noi avea suplimentar o sumedenie de dotari, acestea au ridicat pretul final al masinii la 79.693 € si cativa centi.
Enorm este putin spus, insa dupa ce conduci un BMW si ai sansa sa parcurgi cu el mai mult de 50 kilometri, va jur cu mana pe inima, merita! Bine, pachetul optional de pe modelul de teste se numeste BMW Individual. Cunoscatorii stiu despre ce este vorba.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

  • Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

    Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

    Dacă vă doriți ca viitoarea mașină să aibă costuri de întreținere foarte reduse și veți petrece alături de ea mai mult timp în oraș, Yaris este alegerea perfectă, completată de prezența unui design modern și tineresc

  • Mercedes-Benz C 200 Coupe

    Mercedes-Benz C 200 Coupe

    Atletic și sportiv, design-ul plin de viață și rafinat al modelului C Coupe face o impresie foarte bună pe șosea și întruchipează luxul modern

  • Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio a trecut prin mai multe modificări estetice de-a lungul timpului, acum fiind un model supermini șic, dar rafinat. Ca orice autoturism din acest segment este un model practic, suficient de mare pentru patru adulți și cu o capacitate de încărcare potrivită pentru o sesiune săptămânală de cumpărături.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.9600 :: 17.11MB