No SSO cookie

Subaru Impreza Diesel

voteaza
(0/ 0)
Test-drive Subaru Impreza
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Subaru Impreza Diesel

Subaru Impreza nu mai este de mult un automobil, este deja o religie. Modelul nipon ofera celui aflat la volan ceva din sentimentul pe care il are orice pilot de raliuri. Subaru a intrat in 2008 in lumea producatorilor de automobile diesel. Marca japoneza a tinut sa lanseze pe piata tehnologia Boxer diesel, primul diesel cu cilindri orizontali opusi. Prin aceasta manevra, Subaru a dat o mare lovitura in aria dezvoltarii noilor tehnologii. Boxer Diesel a debuitat pe modelele Legacy si Outback si a continuat cu Forester. De ceva timp, Subaru a imbracat si celebrul model Impreza in haina motorului cu cilindri orizontali opusi alimentati cu motorina. Masini.ro a testat prima generatie a modelului Impreza dotata cu motorul Boxer Diesel si cuplat la o cutie manuala cu 6 rapoarte. Motorul Boxer Diesel Principalele caracteristici ale motorului Boxer, cum ar fi nivelul redus al vibratiilor, centrul de greutate coborat si robustetea, vin sa concretizeze ideal conceptia care a stat la baza dezvoltarii motorului diesel Subaru. Tehnologia motorului boxer orizontal opus perfectionata permanent de catre Subaru si tehnologia aspiratiei fortate dezvoltata pentru Campionatul mondial de raliuri al FIA, au fost transpuse pe noul motor diesel pentru a se realiza primul motor diesel orizontal opus la nivel mondial. Distanta dintre axele cilindrilor a fost redusa, iar liniile de cilindri din stanga si din dreapta, care sustin arborele cotit, prezinta o constructie de inalta rezistenta, ce a permis utilizarea unui bloc motor din aliaj de aluminiu, cu reducerea masei motorului. A rezultat un motor diesel usor de 2.0 litri. Inginerii Subaru sustin ca deplasarea in sens opus a pistoanelor in plan orizontal determina practic anularea vibratiilor secundare. Dispunerea pistoanelor duce la minimizarea vibratiilor, ceea ce face ca utilizarea unui arbore de echilibrare, prezent frecvent pe motoarele clasice in linie sau in V, sa nu mai fie necesara. Arborele cotit este scurt si robust, minimizand zgomotul vibratoriu caracteristic motoarelor diesel clasice. S-a utilizat un bloc motor din aliaj de aluminiu pentru maximizarea potentialului de robustete a dispunerii motorului orizontal opus. Pentru asigurarea unei combustii ideale, cursa pistonului a fost majorata cu 11 mm, in timp ce alezajul a fost redus cu 6 mm comparativ cu motorul pe benzina. Constructia blocului motor utilizeaza o carcasa semi-inchisa, ce si-a dovedit durabilitatea in cazul modelelor pe benzina supraalimentate. S-a utilizat un sistem de alimentare common-rail pentru asigurarea unor performante superioare. Mai mult, s-a utilizat un turbocompresor cu palete variabile de constructie speciala pentru a se amplifica performantele supraalimentarii pe toata gama de turatii a motorului. Turbocompresorul respectiv a fost amplasat sub motor, fiind instalat direct pe catalizator pentru a se imbunatati nivelul de protectie al mediului inconjurator. Noua tehnologie, care combina constructia compacta si usoara a unui motor orizontal opus ce asigura nivele minime de vibratii si zgomot si transmiterea optima a puterii la punti, cu o economie excelenta de combustibil si un cuplu de pornire generos, la gama de turatii joase specifica motorului diesel. Povestea motorului boxer diesel a inceput in 1999 cu o echipa de numai patru ingineri. Pana atunci, performantele motorului diesel fusesera imbunatatite considerabil, datorita progresului tehnologic in materie de control al combustiei, iar motorul diesel dovedise ca este un grup motor promitator, cu si mai putine emisii de dioxid de carbon. Ceea ce deosebeste Subaru de ceilalti este motorul „boxer” in combinatie cu tehnologia AWD, care ofera performante de condus extraordinare, combinate cu caracteristici de siguranta. Inginerii au fost convinsi ca aceasta identitate unica a marcii trebuie incorporata in noul motor diesel. Spre deosebire de motoarele in linie, motorul boxer diesel prezinta vibratii scazute, un centru de greutate coborât si un grad de rigiditate ridicat. Pentru constructia unitatii de propulsie s-a utilizat un bloc motor din aliaj de aluminiu pentru maximizarea potentialului de inalta rigiditate a dispunerii motorului orizontal opus. Folosirea sistemului de alimentare common-rail si a turbocompresorului cu geometrie variabila, amplasat sub motor, au dus la imbunatirea poerformantelor si la coborarea centrului de greutate. Feeling Revenind cu picioarele pe pamant, dupa incursiunea in lumea extraordinara a tehnologiei Boxer Diesel, trebuie sa punctam si caracteristicile comportamentale pe care le-am regasit pe Impreza diesel. Fiind prima generatie a modelului Impreza diesel, sincer ma asteptam sa intalnesc un vehicul care sa nu fie foarte bine pus la punct, Urcat la valonul modelului Subaru, am uitat instant de acest gand si m-am concentrat suta la suta pe ceea ce-mi oferea modelul niponilor. Din cilindreea de 2.000 cmc a motorului diesel, Subaru ofera o putere de 150 de cai, disponibili integral la 3.600 rot/min. Asadar, fanii vitezei si ai cailor putere nu trebuie sa se chinuie prea mult pentru a scoate untul din constelatia japoneza marca Impreza. Subaru Impreza diesel reuseste de la prima apasare a pedalei de acceleratie sa ridice nivelul adrenalinei, cuplul maxim de 350 Nm fiind disponibil foarte jos, la 1.800 rot/min. Dar nu flexibilitatea motorului este principalul plus al modelului Impreza. Combinatia dintre motorul diesel cu cilindri orizontal opusi si sistemul Symmetrical AWD, dezvoltat de Subaru inca de acum 30 de ani, fac din modelul Impreza un vehicul demn de un comportament fara greseala la rulare, cu un echilibru magic si o tinuta impecabila. Cutia manuala cu 6 trepte ofera la randul ei un feeling sportiv, cursa schimbatorului fiind mica, dar usor imprecisa. Subaru are talentul sa-ti dea acel sentiment de siguranta deplina in momentul de sportivitate maxima la volan. Tractiunea 4x4 si sitemul de suspensii fac din modelul nipon un artist al perfectiunii in viraje, o adevarata oda inchinata vitezei excesive in cele mai dificile viraje. Design Nota sportiva este dominanta la capitolul design. Subaru Impreza este un vehicul cu garda la sol mica, cu un spoiler care impune o atitudine sport si o gura de admisie in capota, a carei prezenta reprezinta o semnatura in plus a marcii nipone. Linia designului continua cu accente sportive si in partea laterala a vehiculului sau cea posterioara. Impreza este un hatchback configurat pentru a exprima agresivitatea si sportivitate, iar versiunea diesel nu putea sa nu respecte acest statut. La interior, Subaru a configurat un habitaclu dominat de aceeasi nopta sportiva existenta si la exterior. Pozitia la volan este perfecta, gratie functiilor de reglare a scaunului si a volanului. In plus, Impreza ofera o vedere panoramica excelenta si o configuratie ideala a plansei de bord. Este o adevarata placere sa privesti cadranele de bord de culoare albastra, prevazute cu rame cromate. Scaunele de tip scoica, imbracate intr-o tapiserie eleganta, volanul si schimbatorul din piele dau o senzatie deosebita celui aflat la comanda vehiculului. In plus, nu puteam trece cu vederea sistemul de navigatie, oferit ca doatoare opţionala, reda informatii rapide in timpul deplasarii si cuprinde un ecran tactil VGA de 7 inch de inalta rezolutie. Prezentand datele despre consumul de combustibil si intervalele de intretinere, sistemul permite de asemenea urmarirea unui DVD cu sunet surround, cand autoturismul este parcat. Pasagerii nu se pot bucura de un spatiu extrem de confortabil, dar nu trebuie sa uitam ca modelul Subaru ofera unul dintre cele mai mari spatii interioare judecand dupa clasa modelului Impreza. Confortul este compensat de forma ideala a scaunelor, de spatiile de depozitare si de tinuta extrem de precisa a vehiculului. In plus, farmecul sportivitatii ofera un feeling extrem de placut celor aflati in habitaclu. Consum Punctul de cotitura al diesel-ului Impreza il reprezinta consumul, valorile inregistrate fiind cu mult mai mari decat ceea ce anunta oficial producatorul. Vorbim de un consum urmab de 9 litri la 100 km, fata de 6.8 litri la 100 km, cat anunta Subaru, si un consum extra-urban de 6.5 litri la 100 km, fata de 5.2 litri anuntati oficial. Avand in vedere ca am testat vehiculul intr-un regim de condus sportiv, este normal ca valorile consumului sa fie mai mari decat cele anuntate de Subaru. Pret Pretul de pornire al modelului Subaru Impreza diesel este de 19.300 euro fara TVA, pentru versiunea de baza. Versiunea de top a modelului Impreza diesel ajunge la 21.900 euro fara TVA. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4191 :: 21.08MB