No SSO cookie

Ford Kuga - test de prim contact

voteaza
(0/ 0)
SUV-ul american nu se lasa, vrea sa cucereasca Europa!
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

Ford Kuga - test de prim contact

Nu sunt un mare fan al marcii Ford, desi actuala generatie Focus imi place teribil de mult, dar dintre toate modelele pe care le are in oferta, Kuga mi-a placut cel mai putin. Ma refer evident, la generatia precedenta, pe care am testat-o demult de tot. Vechiul Kuga mi s-a parut a fi definit de o expresie destul de neortodoxa :"nu-i o nebunie, nu-i o smecherie, e doar Kuga", desi cei de la Ford se mandresc cu el. In fine, de gustibus, ca sa zic asa. Drept care, plin de increderea pe care o poate avea un jurnalist auto cand i se anunta o lansare care coincide cu o schimbare de generatii, am participat la testul de prezentare pentru presa al noului Kuga, la invitatia Ford Romania.

MOTOR

Exemplarul testat este echipat cu un motor de 2.0 litri, ca si precedentul, insa care a mai castigat ceva cai putere, urcand de la 136 la 163, prarca printr-un joc abil al cifrelor, dibaci inversate. Cei de la Ford ne anunta ca aceasta motorizare diesel este cea mai puternica din oferta.
Cei 163 CP ajung sa fie disponibili pe la 3750 rpm, iar cuplul motor, de 340 Nm, destul de mic, in comparatie cu ce ofera astazi un motor de numai 1,6 litri diesel, ajunge la roti deja la 2000 rpm. Ca si in cazul altor surate din concern, la depasirea cu 2500 rpm a acestei valori, nu se mai intampla nimic, iar cand te incapatanezi sa tragi de motor ca nesatulul, pe principiul ca un motor da tot ce poate la turatia maxima, tot ceea ce obtii este un consum inutil de carburant, nicidecum performanta.
Transmisia, manualaa cu sase trepte, nu prezinta nicio imbunatatire fata de versiunea precedenta, lasand in continuare senzatia ca la schimbarea dintre trepte, levieru "agata" pe undeva. In schimb, plusul de putere iti permite sa schimbi vitezele intr-un mod deloc sportiv, lasand motorul sa coboare sub 1000 rpm, catre ralanti, astfel incat sa eviti senzatia de "agatare" resimtita in levier, totul fara a pierde din eficienta, demaraj, etc.
Ford a montat pe Kuga un sistem inovativ de tractiune integrala asistata electronic de Torque Vectoring System, despre care producatorul spune ca ar ajuta enorm la manevrabilitate si stabilitate, taiand pur si simplu cuplul motor furnizat catre roata lispita de aderenta si transmitand puterea catre rotile cu priza la sol. Evident, aplicabilitatea se resimte atat pe asfalt umed sau alunecos, cat mai ales in offroad. Am dus Kuga pe zapada, si tot ce am obbtinut a fost un efect de sanie, dar poate ca a fost si din vina anvelopelor.
Consumul anuntat de Ford este de 7,2 l/100 km urban si 5,1 l/100 km extra. In testul cu pricina, pe traseul Bucuresti-Poiana Brasov-Bucuresti, la un stil de condus decent, conform traficului de pe DN1 si a conditiilor de ploaie in care am circulat, consumul n-a scazut sub 7,5 l/100 km, in trafic urban urcand la valori de 8,1-8,3 l/100 km, iar la intoarcere, pe carosabil uscat, cu masina ruland la o viteza medie (nu maxima, care a fost mult mai ridicata), de 120-130 km/h, deci mult peste ceea ce ar fi normal si legal (ca sa aiba carcotasii ce carcoti), valoarea s-a cifgrat in jurul unui surprinzator 8-8,1 l/100 km. Deci noul Ford Kuga adora sa alerge.

COMPORTAMENT

Probabil din cauza platformei comune cu modele din clasa nici maacar vecina, printre care si Focus, Kuga nu mi-a dat un sentiment de mare siguranta si pozitie deasupra tutror, ca in cazul unui SUV. Adica in vecinii de competitie, Mitsubishi Outlander si Honda CR-V, te simti ca intr-un SUV, ai prestanta si emiti pretentii, in Kuga este pozitionat undeva peste coreeni si clar peste Duster, insa sa nu-i provoci pe acestia la un off-road challenge, ca ei pot! Intr-un cuvant, senzatia e mai degraba aceea dintr-un crossover,.
Kuga este rapid daca stii ce si cum sa-i ceri, insa nu se inscrie in capitolul de rupt gura targului, este manevrabil si stabil, atat timp cat esti pe asfalt, de preferinta uscat.
Si pe asfalt se comporta bine, directia este precisa, suspensia ofera mai mult confort decat vechiul Kuga, fara a face rabat stabilitatii
De fapt, fara sa na mai ascundem dupa cires, Kuga n-a fost gandit si oferit pe piata ca off-roader. El este un SUV de asfalt, punct. Si nici ca un drag-race car nu este gandit, deci perfomanta de a atinge 100 km/h in 9,9 secunde si o viteza maxima de 193 km/h sunt cifre mai mult decat decente.

DESIGN

Liniile noului Kuga s-au mai simplificat, a preluat ceva din rigurozitatea germana, desi poate am fi preferat sa ramana in zona mai exuberantaa a designului european, tocmai pentru a face diferenta. In clasa sa, unde japonezii si coreennii fac legea, Kuga nu sta deloc rau, asta pentru ca atat maericanii, cat si europenii care se ocupa de destinele Ford pe batranul continent, stiu sa-si faca treaba, nu se inspira din filme manga.
Ce nmu imi place la designul noului Kuga, care desi este mai lat si mai lung decat precedentul, este asemanarea izbitoare cu Focus, de la care pare-se ca a preluat nu numai platforma, ci si liniile. Pare un Fopcus umflat, un fel de corespondent  al Peugeotului 3008, in raport cu 308-ul.
Deci daca-ti place Focus, o sa-ti placa si Kuga.

INTERIOR

Lumea vorbeste de schimbari radicale in interiorul noului Kuga si asa este. fata de generatia precedenta, interiorul se apropie de cel al unei aeronave, plin de butoane si butonase, mult incarcat.
Avand in vedere ca am testat ambele modele Kuga in echiparea Titanium, pot spune ca actuala generatie este mult mai completa si mai bine dotata in interior, in timp ce vechiul Kuga avea un design mai stilat decat acesta de azi.
Si calitatea materialelor a suferit odata cu globalizarea, plasticul folosit astazi parand mult mai ieftin si nu neaparat placut la privit si atingere. In plus, ideea ornarii anumitor elemente cu plastic lucios si negru mi se pare de domeniul kitsch-ului, dand senzatia de elemente de tuning cumparate de la o taraba din Targul Vitan. Mea culpa pentru opinie, mea culpa pentru ca scriu ce cred, mea culpa ca nu voi fi pe placul unora, insa menirea mea este sa fiu sincer si corect fata de cititorii mei.
De cealalta parte, Kuga castiga la capitolele spatiu interior, spatii de depozitare, confort pasageri, acum chiar si cei din spate avand suficient loc sa stea comod.

TEHNOLOGIE

La acest nivel de echipare, coroborat cu faptul ca este o masina de prezentare, deci echipata bine, Kuga are la bord cam tot ce are mai bun Ford in curtea sa. SYNC, despre care am mai scris, noul si inovatorul sistem de deschidere al hayonului din exterior, prin plimbarea poiciorului in zona unui senzor de sub bara de protectie, gadget destinat in special femeilor, dar care pare-se (in functie de ce au scris reprezentantele sexului frumos), necesita un anume tip de picoare pentru activare, fiind destul de incapatanat, faimosul Torque Vectoring, computer e bord... Cam asta e selectia elementelor tehnologice notabile.
Am resimtit lipsa camerei video pentru mersul cu spatele, dar si lipsa navigatiei, care poate fi comandata numai ca extraoptiune si m-a mirat ca producatorul n-a montat nici macar senzori de parcare pe un SUV care nu este tocmai ieftin.
Si da, actuala generatie Kuga stie sa-si plieze oglinzile in mod electric, amanunt pentru care am fost hulit ca l-am semnalat ca lipsa la generatia precedenta. Motic pentru care promit sa-i acord un plus de 0,4 puncte.

SIGURANTA

Momentul adevaraului, indubitabil, irefutabil si incontestabil, acolo unde Ford pune cu adevarat piatra de temeie, este obtinerea celor cinsi stele Euro NCAP la intreg aliniamentul sau. O lectie pentru ceilalti producatori.
Deci da, Kuga are cinci stele pentru siguranta pasagerilor.
Airbag-uri, sistem BLIS (imprumutat de la Volvo), care supravgheaza unghiul mort, franare automata la viteze de maximum 30 km/h in cazul iminentei unui impact, (deci cam inutil in Romania, unde toata lumea se grabeste si cu 30 km/h nu mai circula nici macar elevii scolilor de soferi), Kuga isi explica fara probleme cele cinci stele.

CALITATE-PRET

Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium 4WD, are un pret de achizitie de 30.050 €. In plus, daca vrei acest tip de motor, de 2.0 litri si 163 CP, trebuie musai sa comanzi un Kuga in echipare Titanium. Poti evident comanda un entry-level de 24.800 €, cu motorizare pe benzina, 1.6 EcoBoost (care mi-a placut enorm pe Focus) si care dispune de 150 CP.
Comparat cu restul jucatorilor de pe piata, inscrisi in segmentul SUV de clasa C, Kuga sta undeva pe la mijloc. Insa daca discutam pe model si pe specificatii, aflam ca numai Kia Sportage si Hyindai ix35 sunt mai ieftine, insa aici totul are o explicatie, deoarece actualele generatii ale respectivelor modele au cifre de vanzari slabe in Romania contemporana, mult si departe de cifrele pe care le obtineau predecesoarele. Ei bine, nici Kuga n-a inregistrat vanzari fulminante cu generatia preccedenta, insa oferit ca alternativa mai exclusivista pentru autohtonul Duster, exista o sansa.
Romania traieste inca sub imperiul prejudecatii ca numai nemtii stiu sa faca masini si ca in segmentul SUV mai au loc pe langa ei doar japonezii. Tot ceea ce nu intra in acest cerc, trebuie sa fie foarte ieftin si ultradotat ca sa intre in joc.
Poate ca pozitionarea noului Kuga ca un element de distinctie pentru cumparatorul de SUV de clasa C, ar avea o sansa. Altfel, pretul nu-l prea ajuta, prejudecatile ii stau in cale si oferta este destul de variata in segment.


Cristian Szilvassy

 

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3043 :: 17.02MB