No SSO cookie

Renault Megane GT Line Energy

voteaza
(5/ 1)
Parfum frantuzesc, a la Renault Sport Technologies.
Nota redactor
4.1
Nota cititor
5.0

Renault Megane GT Line Energy

Desi lumea crede  ca Renault Megane GT line este un facelift adus modelului cu pricina, trebuie sa lamurim acest aspect inca de la inceput: GT Line este o linie de echipare speciala, proiectata in baza cunostintelor speciale, detinute in exclusivitate de Renault Sport Technologies, linie creata pentru a permite cat mai multor soferi sa guste din emotia condusului sportiv. GT Line, alaturi de GT, a fost lansat pe piata, de catre Renault, in anul 2010.

MOTOR

Renault Megane GT Line este oferit cu doua motorizari si cate o linie de echipare aferenta fiecareia, celalt motor disponibil, este unul pe benzina, GT Line 1,4 TCe 130 CP. Asadar, din punctul de vedere al puterii, Renault a tinut ca niciun fel de client sa nu fie discriminat. Fie iti place explozia motorului pe benzina, fie preferi torsul lent la ralanti al celui diesel, ai parte tot de 130 CP.
Noutate sau nu, motorizarea 1.6 dCi, de 130 CP se afla in echiparea modelului testat de Masini.ro. Spun ca nu este neaparat o noutate, mai mult prin prisma faptului ca de fapt nu este un motor care se gaseste exclusiv pe Megane GT Line, noi facand cunostinta cu el in cadrul testului cu Nissan Qashqai, dar reintalnindu-ne cu aceeasi motorizare si la Renault Grand Scenic. Deh, metehne corporatiste, globalizare, criza, reduceri de costuri si alte asemenea chestii.
Cuplul motor este mare, 320 Nm, dand Meganului, care nu este o masina grea, un avant considerabil atunci cand scapi piciorul pe acceleratie.
Motorul 1.6 dCi Energy este mai putin zgomotos decat dieselurile Renault. E o distanta de la cer la pamant intre 1.5 dCi, pe care-l cunostem si-l vedem l fiecare pas si acest 1.6 dCi Energy. tehnologia Start/Stop si-a facut si ea loc printre dotarile masinii, fiind un bun tovaras celor care se uita la mediul inconjurator si le pasa de consumul masinii.
Transmisia, manuala, este unica varianta in care poti echipa un Renault Megane GT Line Energy. Cele sase trepte se sincronizeaza exemplar cu motorul, iar cele mai bune rezultate le veti obtine in jurul valorii de 2000 rpm, evident, in treptele 3,4 si 5.
Consumul, la un stil de condus corespunzator unui GT, s-a cifrat in jurul a 8,1 l/100 km, ceea ce nu este deloc mult. Sunt 100% convins ca la un stil de condus in limitele legale, consumul urban n-ar depasi pragul a 5,5-6 l/100 km, desi am indoieli ca s-ar putea situa acolo unde-l anunta cosntructorul: 4,8 l/100 km urban si 3,6 l/100 km extraurban.

COMPORTAMENT

Este adevarat, cand urci intr-un GT Line ai asteptari vecine cu ceea ce-ti poate oferi un RS. Ei bine, nu poate. GT Line este mai degraba un fashion item, ceva care imbina placutul cu utilul si iti da si ceva stralucire in perisaj. Masina desi tinde, nu este o sportiva pur sange, insa aduce cu una.
Asadar, sasiul Megana Copue Sport, conceput de Renault Sport Tehnologies isi spune cuvantul la abordarea sportiva a unui traseu. La comportamentul masinii concura si diferitele elemente preluate de la Megane RS, regasite la nivelul sasiului, suspensiei si sistemului de directie.
Masina artinge 100 km/h in 9,8 secunde, ceea ce nu-l face cel mai rapid din segmentul in care exista, dar macar este printre cei mai frumosi competitori ai acestuia.
Per ansamblu, masina ofera mai mult decat ar fi normal sa astepti de la un diesel de 1.6 litri, insa mai putin decat te astepri dupa ce ii citesti numele cu voce tare.

DESIGN

Actuala generatie Megane are un design discutabil. A da, nu mai discutabil decat generatia precedenta, aceea cu spatele taiat parca de muncitorii forestieri imigranti din Franta. GT Line aduce cu sine cateva piese optice care dau un aer sportiv si agresiv, modificand usor imaginea de masina banala pe care o are Megane: bara fata redesenata, lumini de zi cu LED, capacele oglinzilor vopsite in acelasi gri, cu al jantele din aliaj, de 17". Frumos dom'le, frumos...

INTERIOR

Habitaclul pastreaza linia Megane, avand cateva tuse personalizate. Astfel, aici apar inscriptia GT Line, scaunele din piele gri/neagru, ceasuri de bord Renault Sport, scaune sport, volan sport imbracat in piele, elemente ce imita aluminiul, etc.

TEHNOLOGIE

Aer conditionat cu reglare automata bizonala, senzor de lumina si de ploaie, sistem asistenta la parcarea spate, Visio System - sistem de avertizare depasire linie continua si schimbarea automata a luminii blocurilor optice faza scurta/faza lunga, sistem audio Bose cu 8 difuzoare, Radio-CD cu MP3, subwoofer si amplificator digital, conexiune Bluetooth si Audio Connexion-Box.
Destul de bine pentru clasa C, nu-i asa?

SIGURANTA

Cand a fost lansat pe piata, in anul 2008, renault Megane a fost testat de Euro NCAP si a primit cele cinci stele la care ravnesc toti producatorii auto.  In echiparea  standard, modelul are airbag-uri frontale sofer si pasager, airbag-uri laterale, airbag-uri laterale pentru cap, centuri fata pretensionate si echipate cu limitatoare de sarcina.

CALITATE-PRET

Treacand peste prejudecatile romanest "e masina franceza dom'le", sau "ce nu e facut de neamt nu e masina", Megane GT Line este un suflu binevenit pentru o companie care a resimtit din plin criza. Vanzarile Renault nu rupo gura targului, chiar daca Megane nu este cel mai scump din clasa sa.
Conform datelor obtinute de l aproducator, Renault Megane GT Line 1.6 dCi Energy, costa 21.700 € cu TVA, pret care a ajuns aici dupa diferite discounturi aplicate de Renault Romania. Trebuie mentionat ca desi masina are o adresare mai premium decat ar fi cazul, clasa din care face parte avand reguli stricte dew joc, fiind extrapopulata, pretul claseaza Megane GT Line in varful unui top segment C. Insa fiind vorba despre o editie speciala, pretul, dimensiunea sa, capata un alt sens, ceva mai pozitiv. Vrei sa fii exclusivist, chiar si in clasa C, trebuie sa dai un ban in plus. Varianta pe benzina, GT Line 1,4 TCe 130 CP, costa 18.900 € cu TVA inclus.

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2204 :: 17.03MB