No SSO cookie

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

voteaza
(0/ 0)
Nota redactor
4.4
Nota cititor
0.0

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Acum un an de zile testam in premiera noul Honda Civic. N-am fost satisfacut de capacitatile motorului de 1.8 litri, pe benzina si am notat aceasta. In schimb, din punctul de vedere al designului, dotarilor, raportului calitate-pret, eram comnvins inca de pe atunci, ca am in fata un concurent serios pentru regele incoronat all-time al clasei, Volkswagen Golf. Civicului ii lipsea ceva. Europenii sunt si vor ramane indragostiti de dieseluri, datorita excelentei disponibilitati a acestora, tradusa in cuplul enorm raportat la cilindreea relativ mica, puterea comparabila cu a motoarelor pe benzina, samd. Honda a umplut acest gol, aducand pe piata motorizarea diesel si pentru noul Civic, rezultatul fiind un adevarat Golf killer. Nu am luat in calcul motorizarea existenta inca de la aparitia modelului, acel 2,2 litri i-DTEC, deoarece stiam, inca de pe atunci, ca nu va prinde la publicul roman, asa cum n-a prins niciunde in Europa, fiind un motor mare, care atrage dupa sine taxe mari, intr-o perioada cand toti dramuim si ultimul eurocent.

MOTOR

Salutam asadar aparitia motorizarii de 1.6 litri, i-DTEC, care completeaza intr-un mod logic si firesc o oferta care n-ar fi trebuit lansata fara acest element. Intreg segmentul C -hatchback, are un motor de cilindree medie, Honda n-avea.
Motorul de 1597 cmc ofera 120 CP la o turatie ridicata, de 4000 rpm, in timp ce cuplul motor este resimtit la intreaga sa valoare de 300 Nm la 2000 rpm. Interesant este faptul ca la turatii ridicate, peste 3500 rpm, aceasta motorizare nu tine pasul cu dorinta soferului, raspunsul motorului revenind in concordanta cu dorintele acestuia la turatii cuprinse in plaja celor 1500-2500-3000 rpm. In rest nu se resimte decat o turare ineficienta si inutila a ansamblului motor, cu rezultate nefaste din punctul de vedere al emisiilor poluante si al consumului de carburant.
Treaba este simpla, motorul alcatuit din aluminiu, cu pistoane special construite pentru a intampina o frictiune redusa din partea cilindrilor, are momentul motor la valori joase. La imbunatatirea acestuia contribuie si turbocompresorul cu geometrie variabila si alternatorul cu functionare alternativa, la nevoie.
In rest, comparat cu motorul pe benzina de 1,8 litri, 1,6 i-DTEC este pur si simplu o racheta care depaseste o caruta trasa de sase cai frumosi. Mult mai vioi, versatil si potent, n-as intelege niciodata de ce n-ar deveni, alaturi de Honda Civic, liderul segmentului C.
Transmisia manuala, cu sase trepte, completeaza armonios motorizarea, oferind trepte destuld elungi pentru ca soferul sa se poata decide asupra a ceea ce doreste de la masina, incercand totodata sa reduca efortul acestuia, afisand pe bord sagetile corespunzatoare treptelor de viteze in care ar trebui manevrat utilajul. Adica, un fel de bai tarane, vezi ca ar trebui sa treci in treapta superioara, ca ma turezi aiurea si degeaba!
Indiferent de modul  in care am mcondus masina, mai sportiv, sau decent ca la plimbare, raspunsul acesteia, tradus in litri consumati la suta de kilometri a fost de maxim 5,7 l/100 km. Nici macar nu  mai conteaza ce scrie in cartea tehnica a masinii, consumul acesta, realizat in trafic preponderent urban, cam sparge barierele.
Honda a adus in ajutorul soferilor, cei inca indecisi asuprta treptelor de viteze si folosirea corespunzatoare a acestora, tehnologia cu care incearca sa convinga "electoratul" care coloreazxa in verde afisajul central al kilometrajului electronic, in cazul in care motorul este exploatat corespunzator din punctul devederfe al turatiei, corelata corect cu acceleratia, care ajunge albastru cand plaja optima este depasita. Se pare ca Honda a renuntat la culoarea rosie, aferenta modului Sport de la CR-Z, care dadea usoare accente de panica in habitaclu.

COMPORTAMENT

Honda Civic 1.6 i-DTEC este cu aproximativ 50 de kilograme mai usor decat in echipare cu motorul diesel de 2,2 litri. Cu toate acestea, fata de versiunea pe benzina, Civicul diesel beneficiaza de un tuning special al suspensiei, directiei si alte fineturi usor ajustate si aduse in concordanta cu motorizarea din dotare.
Rezultatul este un hatchback modern si functional, usor manevrabil, fara dorinte de supra sau subvirare, cu un raspuns mai mult decat decent al acceleratiei.
Vizibilitatea este buna, insa pozitia la volan este in continuare ciudata, fiind mai sus pozitionata decat ar fi normal, datorita faptului ca sub scaune se afla rezervorul de combustibil. Insa acest artificiu tehnic ajuta la atingerea unui centru de greutate aproape perfect, care atrage dupa sine efectul sporit de portanta.

DESIGN

Evident, intre Civicul pe benzina deja testat si cel cu motorizarea 1.6 i-DTEC, nimeni nu s-ar astepta la diferente de design.
In linii mari, adica de peste 90% asa este. Doua aripioare mici si aproape insesizabile, amplasate imediat sub lampile spate, in latertalele masinii, ajuta, conform spuselor mai marelui cu imaginea de la Honda Trading Romania, la reducerea emisiilor oluante cu 0,2%. Si striatiile de pe lampile spate ar aduce cu sine un efect sporit de aerodinamicitate, reducand, de asemenea, cu cateva miligrame emisiile. Si daca n-ar fi fost asa, pe liniile de asamblare Honda, n-ar fi avut niciun sens sa apara doua tipuri de lampi spate si elemente decorativ-aerodinamice suplimentare, nu-i asa?

INTERIOR

Aici nu s-a schimbat nimic fata de versiunea pe benzina, despre pozitia la volan am notaat, despre ciudatul hayon care are vizibilitatea obturata, in continuare, de eleronul reflectorizant si rosu din exterior, nu mai scriem nimic, in habitaclu esti acasa la Honda si atat.
Mult spatiu interior, portbagaj cu spatiu de depozitare marit prin ingenioasa solutie tehnica de mutare a rezervorului, despre care am pomenit, spatii de depozitare sub scaune si bancheta spate rabatabila fractionat si independent, sunt deja amanunte ca la mama Honda acasa, ca sa ma exprim asa...
iar portbagajul care ofera 477/1378 litri, cu bancheta spate in pozitie normala/rabatata, completeaza tabloul unei masini cu o versatilitate nebanuita la prima vedere.

TEHNOLOGIE

Nici la acest nivel nu s-a schimbat nimic, Honda avand grija ca pe modelul  produs in Marea Britanie, la Swindon, sa inghesuie atat de multa tehnologie cat poate sa incapa. Evident, la un nivel de echipare corespunzator. Insa de la nivelul mediu de echipare in sus, diferentele scad, deci cine vreaa sa-si cumpere un Civic are de ce sa fie mandru la o intalnire cu prietenii care si-au cumparat Golf si au dat peste 18.000 € pe o masina net inferioara ca nivel de dotari tehnologice.

SIGURANTA

Testat in anul 2012 de Euro NCAP, Honda Civic a obtinut cu succes toate cele cinci stele aferente gradului de siguranta oferit. La aceasta au concurat barele de protectie din portiere, airbagurile frontale, laterale si cortina, ABS, EBD, EBA, VSA, EPS, pe care le veti regasi in fisa tehnica a masinii.

CALITATE-PRET

Modelul testat, derivat din echiparea Sport, care costa 17.590 € (fara TVA), este verriunea Lifestyle, cu Navi inclus, avand un pret de 19.290 €, tot fara TVA.
Luand in calcul concurenta, am notat ca la acest nivel de echipare, Civic este mai bine dotat decat Golf, Ford Foocus 1.0 EcoBoost este mai mult reclama decat adevar, consumul fiind departe de cel al unui diesel de 1.6 litri, chiar daca marketingul Ford lucreaza intens la aceasta, iar 1.6 TDCi este dincolo de discutie, Hyundai i30 1.6 CRDi este mai ieftin, insa plateste tribut lispei de originalitate la design, dotari si in plus are performante sub cele ale Civicului 1.6 i-DTEC. In tarile civilizate, unde taxele auto se calculeaza in functie de emisiile poluante, Civic 1.6 i-DTEC este lider in segment, datorta emisilor de sub 100 gr/km, fiind depasit doar de Golf BlueMotion. Per ansamblu, Honda Civic diesel este o alternativa pentru un segment dominat de Golf, Focus si Astra, inscriindu-se in top 5 al acestui segment suprapopulat de oferte, unde in partea a doua a ofertei se regasesc coreenii si Mazda 3.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4246 :: 17.91MB