No SSO cookie

Nissan Qashqai Visia 1.6 dCi 130 CP

voteaza
(0/ 0)
Nissanul care te transforma in Don Juan-ul urbei.
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

Nissan Qashqai Visia 1.6 dCi 130 CP

N-am putut rezista tentatiei: e un crossover, deci sa-l tavalim nitel prin zapada! Si am ales un loc mare, un ditamai patrulaterul din beton, cu latura mica de 60 de metri si cea mare de cine stie cati, loc unde nu parcheaza nimeni si de intrat cu masina pe timp de iarna cu zapada, nici atat! Si i-a placut. Nu s-a sinchisit de zapada afanata, nici de grosimea ei, care pe alocuri depasea 20 de centimetri. Nu i-a pasat nici ca am apasat acceleratia si ca am scos ESP-ul pentru ca drifturile sa devina perfecte. S-a jucat cu mine in zapada si apoi am mers impreuna in oras, unde nu ne-a rezistat nicio femeie, fie ea maritata sau nu.
Pare un text advertorial, insa daca scot partea artistica a frazei, restul, informatia, este perfect reala.
Asa arata intalnirea mea cu Nissan Qashqai, un vehicul despre care nu stiam nimic in afara a ceea ce citisem, un vehicul pe care-l desconsideram in mod subiectiv si ipocrit, poate si din cauza numelui, care suna prea putin placut in roamaneste.

MOTOR

Cei de la Nissan pretind ca au cosntruit un motor fara egal si ca da, al lor 1.6 dCi este printre cele mai puternice din productia de serie actuala si ca doar la Qashqai il gasiti. Acum nu se mai pot lauda cu asta, motorul ajungand intre timp si pe Renault, dar despre asta vom vorbi cu alt ocazie.
Cei 130 CP sunt arhisufiecienti avand in vedere ca masina are doar 1562 kg. Si cuplul motor este generos, cei 320 Nm fiind disponibili inca de la 1750 rpm.
Transmnisia manuala cu sase viteze este o completare fireasca pentrru o masina care inspira mai degraba sportivitate decat infumurarea unui crossover contemporan.
Spun ca este o completare fireasca deoarece indiferent de felul in care am condus masina, in trafic urban, cu tractiune 4x4 permanenta, nu am depasit limita a 6-6,1 l/100 km, in afara sedintei de semi off-road si drifting pe zapada, unde am folosit treptele 1-2-3 si masina a consumat 8,8 l/100 km. Un adevarat miracol, nu-i asa?

COMPORTAMENT

Nissan Qashqai 1.6 dCi se comporta fix cum vrei tu. Daca vrei sa fie o masina decenta, asta iti va oferi, daca vrei sa fii stapanul soselei, vei deveni, cu siguranta, daca vrei sa le arati celorlalti ca tu poti si pe aratura, nu te lasa la greu. Stabil si manevrabil, cu o tinuta de drum remarcabila, completata si de posibilitatea activarii butonului de selectie al tractiunii in modul AUTO, care stie in ce mod trebuie sa abordeze o anumita portiune de drum, in conformitate si cu stilul de condus.

DESIGN

Nissan Qasqai arata mult mai bine in realitate decat in reclamele de la televizor. De la aparitie, a suferit o operatie estetica si astazi arata remarcabil.
Dinamic si agresiv, cu linii bine conturate, completate de jantele din aliaj usor cu multiple spite, nu ai cum sa nu intorci capul dupa el pe strada.
Modern, cu linii fluide, se inscrie cu brio in categoria masinilor la moda din punct de vedere stilistic, iar faptul ca este un crossover aduce cu sine o apetenta si mai mare a cumparatorilor, cel putin ai celor romani.

INTERIOR

Materiale de prima clasa, bine finisate si placute la atingere, cu imbinari perfecte si ergonomie cat cuprinde. Tehnologie de varf, spatiu interior sufiecient si mai ales, confort, Qashqai nu dezamageste la niciunul dintre capitolele mentionate.
Tapiteria din piele aproape ca era indispensabila la acest model, un fel de intregire a completului, iar pentru cei pragmatici, spatiul de depozitare din portbagaj, de 410 litri, este un loc suficient pentru cumparaturile lunare sau o deplasare in concediu.

TEHNOLOGIE

Avand la test un model cu echipare de varf, nivelul tehnologic al masinii japoneze n-avea cum sa fie unul sarac. Incalzire in scaune, touchscreen, navigatie, Around View Monitor pentru parcarea cu spatele si vizibilitate laterala in timpul acesteia, conexiune Bluetooth, senzori de lumina si de ploaie, lista poate continua, insa avand in vedere ca pe modelul testat se regaseste aproape tot ce se poate monta pe un Qashqai, va imaginati si singuri continuarea. As mai adauga in ecuatie doar sistemul de sunet, ultra performant, Bose cu 7 boxe, asa de amorul artei.

SIGURANTA

Inca de la versiunea de baza, Nissan a montat sase airbaguri pe Qashqai, la care se adaugam, tot in standard ABS si ESP. Evident, avem de-a face cu un model care a primit toate cele cinci stele Euro NCAP, semn ca nu toate brandurile care au fost achizitionate de Grupul Renault sufera la acest capitol.

CALITATE-PRET

Cea mai ieftina versiune Qashqai are un pret de pronire de 17.990 €. O versiune supradotata, are un pret de pornire de 29.190 €. Daca la acesta adaugi optionale cat sa egalezi masina pe care am testat-o, ajungi sa scoti din buzunar  aproape 32.000 €.
Iar daca ai o firma si vrei o flota de Qashqai, ai intotdeauna la indemana oferta speciala pe care o tot vezi la televizor, aceea care te duce la o rata lunara de 104 €. Atentie! 30% avans si valoare reziduala, asadar, cititi bine oferta inainte sa va lansati in calcule.
Revenind la masina de test si la pretul ei, evident, un crossover cu ADN Renault, chiar daca este intesat de tehnologie, pretinde cam mult cand are o eticheta de pret de 31.500 €. Si evident, nivelul maxim de echipare, Tekna, poate costa mqi mult, aavand un pret de pornire cuprins intre 29.190 si 33.400 €. Dar cand te uiti la concurenta directa, adica Skoda Yeti, Mitsubishi ASX sau Ford Kuga, pretul cerut pentru un Qasqai devine brusc lider de piata. Evident, nu am luat in calcul Dusterul romanesc, pentru ca din orice pozitie l-ai privi, el face parte din alt film si nu suporta comparatia decat in mintea unor visatori.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3501 :: 21.07MB