No SSO cookie

Noul Ford Fiesta 1.0 EcoBoost

voteaza
(5/ 1)
Drive test de prim contact cu noul Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 CP.
Nota redactor
4.1
Nota cititor
5.0

Noul Ford Fiesta 1.0 EcoBoost

Masini.ro a participat, la invitatia Ford Romania, la testul national de lansare pentru presa a noului Ford Fiesta. Toate masinile destinate prezentarii au venit echipate cu motorul 1.0 EcoBoost de 1.0 litri, care dezvolta 100 CP. Desi se vorbeste dfespre "Noul Fiesta", in realitate avem de-a face cu un facelift nu foarte profund, care contine schimbari la partea frontala, introducerea noii generatii 1.0 EcoBoost pe Fiesta, cateva tuse aduse interiorului si aparitia unor pachete de optiuni de ordin tehnologic.

MOTOR

Testul de prim contact cu Fiesta este tototada si primul contact pe care l-am avut cu noul si mult-laudatul motor al anului 2012, intalnire care a decurs destul de bine, desi eu am iesit din ea nu pe deplin convins ca motorul poate fi considerat cu adevarat o revelatie, daca este privit din alt unghi decat cel al puterii de 100 CP raportat la cei doar trei cilindri.
Cand motorul este rece, 1.0 EcoBoost devine vocal in special. Odata incalzit motorul, 1.0 EcoBoost nu se mai aude cu atat de multa verva decat la turatii ridicate.
De-a lungul unui contact care s-a desfasurat pe parcursul a 400 kilometri, am fost convins ca sub capota avem motorul de 80 CP, care vine in premiera in tara noastra si echipeaza si noul Fiesta. Asta datorita comportamentului masinii, pe care am condus-o gingas, ca pe una echipata cu doar trei cilindri.
La venire, Fiesta nu mi-a rasplatit gingasia, rezultand un consum de 7,5 l/100 km, desi nu depasisem 120 km/h si respectasem cu sfintenie indicatorul din bord care ma avertiza ca trebuie sa schimb treapta de viteza. In masina s-au aflat doi adulti.
La intoarcere,de aceasta data cu trei adulti in habitaclu, Fiesta a mai crescut consumul cu un 0,2 l/100, pe acelasi traseu petrecut pe DN1 intre Azuga si Bucuresti, pentru ca la intrarea in aglomerata Capitala, sa obtin confirmarea a ceea ce scrisesem in primul material dedicat noului Fiesta: masina nu este conceputa pentru traficul extraurban.
Asta si pentru ca producatorul a decis sa monteze o cutie de viteze manuala, in cinci trepte, in locul deja clasicei cutii  in sase trepte, ceea ce s-a simntit, deoarece la o viteza constanta de 120 km/h, motorul sta destul de sus in turatii, undeva pe la 2800 rpm, in treapta a cincea. Asta in conditiile in care cuplul maxim este resimtit jos, incepand de la 1500 rpm si se termina la depasirea a 3500 rpm.
Revenind la traficul urban, aici consumnul s scazut la 7,1-7,2 l/100 km, ceea ce, asa cum am mai zis, a confirmat ca nu ma inselasem cand am afirmat ca Fiesta 1.0 EcoBoost este conceput pentru trafic urban aglomerat.

COMPORTAMENT

Fiind vorba despre o masina usoara, la drum lung, in special in prezenta unor vanturi puternice asa cum avem in orice primavaraa, Fiesta devine interesant de manevrat, deoarece tinde sa ia traiectoria in care bat curentii de aer.
In rest este o masina stabila, sigura si supla, cu o buna portanta si cu o manevrabilitate logic de buna pentru un vehicul de clasa B.

DESIGN

Ajungem asadar la unul dintre motivle pentru care avem un Nou Fiesta, designul. Designerii nu au insistat asupra altei parti decat cea frontala, restul fiind considerat, pesemne, suficient de reusit pentru a nu necesita interventii. Botul usor mai alungit, insa vizibil atins pe masa proiectantilor, a primit grila frontala a marcii, care defineste generatiaa actuala Ford, faruri alungite si prevazute cu lumini de zi LED, o forma usor redesenata a capotei motorului si evident bara fata si spoiler frontal reactualizate conform cu schimbarile deja descrise. La schimbarile de ordin optic se adauga si un design nou pentru jantele din aliaj.

INTERIOR

In echipoarea Titanium, adica asa cum am avut exemplarul de test, interiorul a primit un nou design la nivelul panoului de comanda al climatizarii, un volan nou si lumini de bord care renunta la clasicul portocaliu in favoarea albastrului, dar si redesenarea panoului de comanda al instalatiei audio.
Scaunele au devenit si ele mai ergonomice si tot aici la interior au aparut materiale mai ridicate la nivel calitativ decat eram obisnuiti la Ford Fiesta.

TEHNOLOGIE

Si la acest capitol au aparut schimbari, vorbind de sistemul My Key, propunerea Ford pentru un trafic mai sigur, care permite personalizarea cheilor masinii, astfel incat spre exemplu, un parinte poate seta vitea maxima, volumul maxim al muzicii, la care poate fi folosit vehicului in timpul in care unul dintre copii sai are masina pe mana.
Celalat gadget nou-venit este SYNC, care permite accesarea telefonului mobil de catre masina, preluarea de fisiere muzica, de apeluri telefonice sau SMS-uri.
In rest avem geamuri electrice fata, oglinzi electrice, rabatabile electric, prevazut cu semnalizatoare de directie, aer conditionat automat, ecran afisaj infotainment, sistem Start/Stop, dar lipsa navigatie, senzori de parcare, camera pentru mersul inapoi, incalzire in scaune.

SIGURANTA

Fiesta are in echiparea standard, cel putin al acestui nivel, ABS+EBD, EBA (Asistenta la franarea de urgenta), ESP, HLA (sistem de asistenta la urcarea in rampa), airbaguri frontale si laterale pentru sofer si pasager, airbaguri pentru genunchi si airbaguri cortina.
Inca din anul 2008, Ford Fiesta a primit cele cinci stele EuroNCAP, asadar, avand in vedere faptul ca Ford nu a adus mari schimbari fata de vechea generatrie, se poate presupune ca actualul Fiesta poate primi un rating similar. Iar daca aducem in calcul si sistemele de siguranta pe care le propune suplimentar Ford, fata de generatie precedenta, cele cinci stele sunt un deziderat normal si lesne de atins.

CALITATE-PRET

Ford Fiesta pleaca de la 11.400 € cu TVA pentru varianta cu trei usi, respectiv 11.900 € pentru cea cu cinci, urmand ca in varianta de echipare Titanium, sa depaseasca 13.000 €. Si pentru ccomparatie, Polo Attractive Highline 1,2 TSI 4 usi     Benzina 1.2l / 66kW / 90CP Manuala - 5 viteze, costa 13.721,84 €; Dacia Sandero Laureate, 0.9 TCe 90 CP costa 10.100 €; Fabia Star TSI     Benzina 1.2l/77kW/105CP transmisie manuala - 5 viteze, 5 Usi costa 12.883,60 €; Peugeot 208 1.2 VTi, 82 CP, cutie Manuala in 5 trepte are preturi incepand de la 13.985 €.
Deci nu se poate spune ca la un nivel ridicat de echipare, noul Fiesta este un vehicul ieftin, in comparatie cu concurenta sa directa de la noi din tara, de unde am enumerat cateva dintre cele mai popualre vehicule ale momentului, la nivelul de echipare si motorizarea corespunzatoare Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium.
Nu-mi voi schimba asadar parerea ca orice vehicul din clasa B care costa mai mult de 10.000 € in varianta full este un vehicul scump.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (3)

scris de Giku

@Corvin_de_Hunedoara eu am scris doar ce mi se intampla. In carte dau consumul de 5% si mie, recunosc, mi-a consumat 5,6%. De cand s-a incalzit, si am 10 grade celsius, mi-am resetat consumul mediu, si pana acum pe vreo 1500km consumati in ultimele saptamani consumul mediu este de 4,7%, insa, un mare insa, NU AM FOLOSIT AER CONDITIONAT. Probabil cand se va face prea cald voi folosi aerul si se va duce tot catre 5.6%. Oricum sunt SUUUPER multumit, am avut diesel si dau la fel pe carburant!

scris de Corvin_de_Hunedoara

da, stiu prietene, tu esti dintre aceia care si cand nimereste un melc stricat in farfurie, il mananca si declara ca a fost delicios, de teama sa nu se faca de ras. Mai vezi ce au scris si altii care au testat masina/modelul in cauza, o sa ai surpriza sa constati ca in ciclu extraurban, consumul nu scade sub 7,5 l/100 km nici daca-i promiti eleron si spoiler RS Spec ;)

scris de Giku

Am focus 1.0 ecoboost si iarna asta mi-a consumat pe 6000km, cu cauciucuri de iarna, la temeperaturile de iarna, la drumurile cu zapada pe ele, ca iarna, si FOCUS, nu fiesta, deci mai greu, 5.6% in conditiile in care merg destul si in oras. 5.6%!!! Cum ti-o fi consumat tie fiesta 7%, nu pot sa-mi inchipui, poate te-ai crezut Ayrton Senna, poate ai avut drum de munte, si deci conditiile sunt altele. Acum in aprilie vreau sa-mi resetez consumul sa vad daca pe timp de vara ating 5%.

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2566 :: 17.11MB