No SSO cookie

Honda CR-V Executive 2.2 i-DTEC "HDD Navi"

voteaza
(5/ 1)
La fel ca vinul, cu cat imbatraneste, CR-V devine mai nobil, mai rafinat dar si mai scump.
Nota redactor
4.1
Nota cititor
5.0

Honda CR-V Executive 2.2 i-DTEC "HDD Navi"

Ani la rand a fost cel mai bine vandut SUV compact din SUA, intr-un segment care acum este denumit crossover. Inca din anul 1995, pana in prezent, a dominat piata fiind cel mai mic SUV produs de Honda. Anul trecut a fost primul an cand CR-V nu mai a fost pe locul 1 in vanzarile din SUA, tara unde ponderea SUV-urilor este de 30% din totalul vanzarilor de masini noi. A fost totusi cel de al dilea cel mai bine vandut SUV. Acronimul CR-V este inca un mic mister, deoarece potrivit datelor oficiale oferite chiar de Honda, uneori este tradus prin "Compact Recreational Vehicle", alteori prin "Comfortable Runabout Vehicle". Important este ca Honda CR-V a ajuns la cea de a patra generatie, dupa ce, evident, generatiile precedente au suferit diferite facelift-uri.
In Romania, cea mai noua generatie CR-V a fost lansata cu ocazia Salonului Auto si Accesorii Bucuresti 2012, moment din care a inceput si comercializarea modelului, prin dealerii autorizati.
Masini.ro a avut in teste varianta de varf a modelului, Executive si rezultatul final referitor la masina este ca da, e un SUV de ultima generatie, da, este mai sus decat generatia pe care tocmai o inlocuieste, da, se poate vorbi despre un schimb de generatii, nu de un simplu facelift.

MOTOR

Honda CR-V testata de Masini.ro vine cu motorizarea diesel de 2.2 i-DTEC, care dspune de 150 CP. Acesti 2,2 litri sunt dealtfel un standard pentru SUV-urile care desi sunt considerate cele mai mici produse de firmele respective, nu sunt deloc cele mai mici din gama SUV. Honda CR-V este mai degraba un SUV de clasa medie, fiind asadar nevoie de un motor de 2,2 litri. Insa si ceilalti jucatori din segment vin cu aceeasi motorizare pentru modelele corespunzatoare si culmea, plaja de putere este fix tot in jurul a 150 CP. Deci ca sa nu fiu rautacios cu nimeni, voi spune ca Honda s-a aliniat trendului.
De altfel, Honda CR-V este disponibil in tara noastra numai cu aceasta motorizare diesel, existand si una pe benzina, de 2,0 litri si 155 CP.
Motorul nu este tocmai o noutate, fiind folosit si pe generatia trecuta, desi intre timp a mai castigat 10 Nm la cuplul motor, in rest datele fiind identice.
Consumul de carburant estesi el usor diferit fata de motorul care echipeaza generatie precedenta, in cazul nostru reusind un consum urban de 10,2 l/100 km, in conditii de trafic normal si cu masina folosita in parametri de-a dreptul decenti.
Transmisia automata, cu doar cinci trepte, pare rupta din trecutl industriei auto, astazi cand o cutie automata cu sase trepte este considerata una banala, iar producatorii auto incearca implementarea a opt viteze ca nou standard. Lipsa a cel putin o treapta in plus nu am resimtit-o, mai ales ca am folosit CR-V intr-un scop deloc nobl, insa omniprezent intru nefericirea acestei categorii auto: pentru fataiala urbana.
Fata de generatia trecuta a disparut acele canale in care trebuia pozitionat schimbatorul de viteze pentru a intra in functiune treapta respectiva, Honda aliniind modelul sau cu restul lumii civilizate. Au disparut si pozitiile limitatoare, 1,2 si butonul care activa un maxim de 3 viteze, insa la aceasta varianta de top au aparut padelele pentru schimbatul vitezelor, acestea fiind si unica optiune de a pilota masina intr-un mod cat de cat manual.
Motorul se comporta vioi si decent, avand in vedere ca are 350 NM si 150 CP, dar si faptul ca are de tras dupa sine o masa totala de 1,7 tone.
Tractiunea este un 4x4 permanent, gestionat electronic.

 

COMPORTAMENT

Inca de la generatia trecuta, CR-V a depasit granita de SUV comun, tintind catre segmentul premium. Asadar, CR-V 2012 este un SUV confortabil, manevrabil si stabil, docil si cuminte, adresat uei categorii de varsta care depaseste pragul de 40 de ani.
Si performantwele masinii vin sa intareasca afirmatia de mai sus, deoarece CR-V atinge 100 km/h cu plecare de pe loc in 10,6 secunde, iar viteza maxima este de-a dreptul civilizata, fiind cifrata la 190 km/h.

DESIGN

Desi este a patra generatie, asemanarile dintre a treia si prezeta se regasesc la nivelul stilistic, probabil pentru a nu soca puternic o clientela care se gandeste deja la un tratament preventiv cu pastile pentru inima.
Din lateral masina pare identica cu cea pe care tocmai o inlocuieste si pana sa scriu aceste randuri m-am uitat de zece ori la fotografiile facute cu ambee modele.
Fata insa a devenit mai moderna, pronuntata si agresiva, chiar daca pastreaza amprenta "stomatologica" precedenta, iar partea din spate este schimbata radical, preluan mai degraba liniile prezente pe modelul suedez  Volvo XC60.
Per ansamblu, retusurile aduse de designerii niponi aliniaza CR-V intr-o lume unde SUV-urile trebuie sa fie si frumoase, nu numai utile.

INTERIOR

Honda CR-V vine cu o gaselnita interesanta, in afara fractionarii banchetei spate independent 60/40, posibilitatea efectuarii acesteia atat din portbagaj, cat si dn habitaclu, cu ajutorul unor manete. In plus, bancheta spate poate fi complet rabatata, spatele devenind spatiu de depozitare, sau de ce nu, spatiu pentru dormit, avand in vedere ca aici incap lejer 2-3 persoane.
Calitatea materiallelor este demna de segmentul premium pe care Honda il vizeaza, piele, mai mult spatiu pentru toti pasagerii, o gramada de functii si posibilitatea comandarii lor, semn ca Honda nu doar isi doreste sa acceada in segmentul superior, dar a si facut pasi importanti in aceasta directie.

TEHNOLOGIE

Nu exista masina japoneza care sa stea prost la capitolul tehnologie. Si mai mult decat atat, nu exista masina care sa aiba pretentii de segment premium care sa stea prost la capitolul tehnologie. Luati cele doua afirmatii, mixati-le si veti intelege cum sta treaba cu nivelul tehnologic al Honda CR-V.
De la patru geamuri electrice, la sistemul de navigatie cu afisaj pe unul dintre cele doua ecrane, acesta din discutie avand si touch-screen si de la incalzirea din scaunele din piele, pana la camera video pentru mersul cu spatele, iata coordonatele prin care trebuie sa mergeti ca sa va dati seama de ce la acest capitol nu prea avem ce reprosa inginerilor Honda.

SIGURANTA

Generatia precedenta, ca si cea dinaintea ei au obtinut un maxim de doar patru stele Euro NCAP. Generatia actuala pastreaza linia de sisteme destinate sigurantei, adaugand si unele noi, astfel ca lista completa arata cam asa: ABS, EBD, BA (asistare la franarea de urgenta), VSA (controlul tractiunii si stabilitatii), TSA (controlul stabilitatii la tractare), HSA (asistare la pornirea din rampa), HDC (asistare la coborarea rampei), DWS (sistem avertizare presiune roti), la care se adauga sase airbaguri, cate doua frontale, laterale si cortina.
Insa cum nu credem ca noul CR-V va inregistra sub cinci stele, anticipam si noi, urmand ca daca realitatea sa ne contrazica, sa revenim asupra punctajului acordat.

CALITATE-PRET

LA 32.190 € fara TVA, adica 39.916 € cu TVA, pretul este si el premium.Este drept, pretul de pornire la care se
comercializeaza Honda CR-V este de 24.676 €, dar cine mai vrea fasole frecata dupa ce a mancat pulpa de curcan? Toate SUV-urile din zona au preturi cu aproape 10.000 € mai mici sau ca sa fiu mai exact cu vreo 9.000 € mai jos decat CR-V, insa niciunul nu tinde catre segmentul superior,ceea ce inseamna si o clientela aparte, dar si un pret pe masura.
Daca e sa dau o parere subiectiva de editor auto, 40.000 € opentru un CR-V este mult peste ceea ce ofera de fapt masina, fapt care o va condamna la vanzari strict in cadrul unui fan-club format dinainte.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3904 :: 21.11MB