No SSO cookie

Toyota GT 86 2.0 Drift

voteaza
(5/ 2)
Toyota GT 86: 100% Hobby-Car, 100% pasiune!
Nota redactor
4.8
Nota cititor
5.0

Toyota GT 86 2.0 Drift

Desi devine din ce in ce mai greu de crezut ca in zilele  noastre cineva ar mai putea fabrica o masina doar pentru soferi, numai pentru placerea condusului pur, fara a da note pline de dramatismul prgamaticului cotidian, iata ca in urma colaborarii Subaru-Toyota, s-a nascut Toyota GT 86, o minunatie de masina, facuta pentru iubitorii de drift, acceleratie, motorsport si pentru cei carora nu le pasa catusi de putin de aspectele practice ale unui vehicul ci se ghideaza dupa conceptul "all 4 fun"!
Toyota GT 86 nu numai ca atrage privirile ca un magnet, dar seamana izbitor cu masinile baietilor din franciza "Fast&Furious", care isi modificau singuri masinile si reuseau sa ii umileasca pe necunoscatorii aflati la volanul unor supercaruri cu multe zeci de mii de euro mai scumpe decat "bazaitoarele japoneze".
Insa atat Subaru (mai ales!), cat si Toyota au un pronuntat ADN sportiv si o intreaga istorie, iar astazi, pentru ca vorbim de Toyota o sa amintim de Supra, Celica si mai putin popularul MR2.
Toyota GT 86 nu inventeaza un fenomen, acela al masinilor sport cu un pret accesibil, ci rescrie o pagina la care au contribuit de-a lungul timpului nume precum VW Corrado sau Nissan 200SX.

MOTOR

Toyota GT 86 vine cu un motor de provenienta Subaru, boxer in patru cilindri, doua axe cu came in capul pistoanelor si cate patru supape pe cilindru, cuplat la o transmisie manuala (pe care o vreti) cu sase rapoarte, sau optional cu una automata (pe care nu o vreti!), tot cu sase rapoarte.
Spre deosebire de cea ce ofera piata acestui segment exclusivist, Toyota GT 86 nu aduce cu sine supraalimentarea, ci ofera 200 CP direct din motorul aspirat natural, de 1998 cmc; transmisia este spate, nu 4x4 si nu controlata electronic de 70.000 de dispozitive care sa gandeasca in locul tau, cel aflat la volan. Evident, petnru aceasta ar fi bine sa decuplezi ESP-ul insa atentie, numai dupa ce esti 100% convins ca poti struni cei 200 CP care pun in miscare o masina care cantareste cu putin peste o tona (1188 kg).
Acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 7,6 secunde, viteza maxima este de 226 km/h, clasa de poluare este Euro V, consumul este de 10,4/6,4/7,8 l/100 km, in regim urban, extraurban si mixt, iar toate aceste cifre nu fac doi bani, pentru ca atunci cand esti dispus sa dai 32.8000 euro pe o masina destinata placerii, hobby-ului, nu iti pasa daca pe autostrada consuma 9 l/100 km, daca sunetul esapamentului sport o deranjeaza pe sotie, ba mai mult, iti vine sa tragi pe dreapta si sa-i oferi posibilitatea de a te scuti de o prezenta care-ti strica placerea de a conduce un GT 86.
Daca mi-a placut motorul? Da, un mare da!

COMPORTAMENT

O masina sport este o masina sport. NU va fi niciodata nici silentioasa, nici economica, nici confortabila si nici spatioasa. Este gandita pentru sofer, eventual pentru o blonda care sa echilibreze peisajul din masina sau bruneta, dupa preferinte.
Desi directia este asitata ekectronic, japonezii au reusit sa o seteze in asa fel incat majoritatea tiompului cat am avut GT 86 in teste, am fost convins ca au reluat o idee mai veche de a germanilor, care spunea ca pe masinile sport, directia trebuie sa fie musai clasica, fara servo si alte balarii ajutatoare.
Insaeste o directie precisa.
Transmisia se comporta ca in filme, asigurand rapoarte scurte si schimbari de viteze rapide, daca ai piciorul pe
acceleratie corelat cu restul ansamblului.
Stabilitatea este legendara, avand in vedere coeficientul aerodinamic extrem de redus al unei masini care abia depaseste ca inaltime buricul unui fost prim ministru roman. GT 86 este practic lipit de sosea si datorita faptului ca garda la sol este extrem de redusea, dar si a suspensiei sport MacPherson pentru fata si pe bare de torsiune - spate.
Sasiul este gandit indelung in laboratoarele japoneze, deoarece in afara drifturilor pe care le 0poate impune soferul, masina se incapataneaza sa nu prezinte nici tendinte sub, nici supra viratorii, iar ruliul este practic inexistent.
Da-i acestei masini puterea maxima de care dispune, ajut-o sa ajunga la roata fara sincope si vei constata ca, usoara si mica cum e, masina practic zboara. Intra tare in primul viraj si abia atunci vei intelege cu adevarat ce poate.

DESIGN

Frumos, de o frumusete japoneza, cam asa as putea defini Toyota GT 86. Adica da, este frumos, are acel vino 'ncoa, intorce privirile pe strada, la asta ajutand si culoarea portocaliu-cognac metalizat cu o colantare sport oferita direct de Toyota (optional, evident) si jantele sport realizate din aliaj, cu diametrul de 17 inci si incaltate cu anvelope supersport 215/45/R17 musai Michelin.
Joasa, agresiva si deloc cuminte, caroseria GT 86 este un desen fluid care-ti incanta ochiul daca esti pasionat de masini in general si de masini sport in particular. Niciodata un client de Mercedes-Benz sau de BMW nu se va uita la un GT 86, deoarece aici avem un alt film, care ruleaza la un alt cinematograf.
Din fata, GT 86 arata ca o cobra gata sa muste, din spate arata ca o alta cobra, care te sfideaza. Poate cu un eleron mai amplu si mai ridcat i-ar fi stat mai bine...

INTERIOR

Daca inca de la exterior iti dai seama ca desi GT 86 este o rescriere a masinii clasice sport, anul de fabricatie si
tehnologiile aferente acestuia nu au nicio legatura cu ceva clasic. Interiorul, conceput in acte pentru 4 persoane, este practic creat pentru doi adulti, punct. Ce este in spate, poate asigura spatiu maxim pentru doi copii, asta daca esti suficient de iresponsabil sa-ti plimbi copiii cu un GT 86. Eu am fost, dar incercati voi sa scapati de niste pustani care vad un GT 86 si exclama: "tata e masina din Fast&Furious!"
Toyota GT 86 este oferit intr-o singura varianta de echipare, diferenta fiind facuta de transmisie, care asa cum am punctat poate fi manuala sau automata. In dotarea standard, pentru care veti plati 32.800 euro, aveti cam tot ce va poate trece prin cap.
Scaune sport din piele, un interior in rosu/negru, volan sport imbracat in piele in aceeasi combinatie cromatica, levier schimbator viteze idem, pedale sport din aluminiu gaurite corespunzator, ceasuri rotunde, cu ace, clasice, imitatie fibra de carbon pe plansa de bord. E cool, ubercool, daca ar fi germana!

TEHNOLOGIE

Spuneam mai sus ca in Toyota G 86 ai cam tot ce iti poti dori in standard, deoarece avem de-a face cu un singur nivel de echipare. Totusi nu este chiar asa, spre exemplu sistemul de navigatie, care vine complementar ecranului touch-screen destinat multimedia, costa 1120 euro si este optional.
In rest avem aer conditionat automat dual-zone, scaune incalzite, cruise control (extrem de eficient atunci cand iti reamintesti ca este o masina de test si ca benzina costa), RadioCDcu sase boze (cui ii pasa, motorul suna intr-un mare fel, la fel si evacuarea),  conexiuni Bluetooth, USB, computer de bord, geamuri electrice.
Lispeste cu desavarsire un amanunt care ar putea fi util: senzorii de parcare de orice fel, de la clasicii "bipaitori" la camera pentru mersul cu spatele, ceea ce, pana cand te obisnuiesti cu gabaritul masinii, poate fi un impediment, insa nu major, daca esti sofer experimentat.

SIGURANTA

Toyota GT 86 vine cu o gramada de chestii care ii ajuta pe cei care-l piloteaza sa ramana teferi, pentru ca tentatiile de a nu ramane sunt multe. Airbaguri sofer si pasager, laterale fata, pntru genunchii soferului, ABS+EBD, asistenta la franare, controlul tractiunii si al stabilitatii.
Euro NCAP nu a testat inca modelul despre care vorbim. Au facut-o cei de la ANCAP (Australasian New Car Assessment Program), care i-au oferit cele cinci stele, in iulie 2012, folosind fratele geaman, Subaru BRZ. Pentru conformitate, cei de la ANCAP i-au oferit 34,4 de puncte din 37 posibile, motiv pentru care putem anticipa un rezultat de cinci stele si in cazul testelor Euro NCAP pentru GT 86.

CALITATE-PRET

Daca de-a lungul intregului review am fost subiectiv, nu am cum sa inchei altfel. Asta pentru ca am vorbit despre o altfel de masina. O masina unde nu dai bani pe gadgeturi, nu te intereseaza daca ai sistem Bose sau Bang&Olufsen care sa-ti incante urechile cu vreo muzica, nu-ti pasa ca nu se inscrie in randul celor care au o valoare de revanzare mare, recte VW-Audi-BMW-Mercedes, ca doar traim in Romania, vorbim despre o masina cu care te rasfeti cand ti-o cumperi pentru ca este un hobby, nu o necesitate.  E ca atunci cand vrei sa mananci icre insa decizi ca preferi sa cumperi in locul unui kilogram de icre de crap care sa-ti indestuleze oaspetii, o cutie de caviar cu care sa-ti rasfeti singur papilele gustative.
Merita Toyota GT 86 cei 35.000 euro (daca punem si culoare si navigatia si alte mici gadgeturi pe ea?) DA! Un mare DA! Insa repet, numai daca esti capabil sa privesti masina din punctul de vedere din care am privit-o eu. Daca ai nevoie de o masina cu care sa-ti duci plozii la scoala, soacra la medicul de familie si cainele la tuns si vaccinat, daca vrei sa-ti muti muraturile, sau sa cari procul proaspat injughiat de la casa de la tara de undeva de pe vreun munte, catre o cabana de vanatoare, uita-te in alta parte si considera ca GT 86 e scump si nu merita banii.
Eu cred ca-i merita si i-as da oricand, bucuros si fara regrete.

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3123 :: 17.03MB