No SSO cookie

Kia Rio 1,4 DSL Confort

voteaza
(5/ 1)
Frumos, ieftin si cu garantie de 7 ani: Rio este un must-have!
Nota redactor
4.2
Nota cititor
5.0

Kia Rio 1,4 DSL Confort

Cei de la Kia, aflati intr-un oarecare con de umbra in spatele Hyundai, au modificat un model nu foarte popular in Romania, anume Rio. Rio se incadreaza intr-un segment unde abia de acum, batalia va deveni acerba, pe fondul crizei de combustibili, a locurilor de parcare si nu in ultim rand a crizei economice care pare a fi nesfarsita. Aici, in acest segment, Rio se intalneste cu jucatori de traditie, nume grele ca VW Polo, Ford Fiesta, Citroen C3, poate mai putin autohtonul Sandero, care pare sa nu prinda nicicum la publicul din tara de bastina, insa piata geme de oferte. Insa Kia Rio vine cu niste asi in maneca, unii scosi la vedere cum ar fi aspectul aproape irezistibil, coroborat cu un nivel de dotari foarte bun si un pret greu de batut, comparativ cu concurenta, alti asi ascunsi la prima vedere, cum ar fi garantia de 7 ani.

MOTOR

Masini.ro a avut in teste motorizarea 1,4 DSL cu 90 de cai putere, disponibili undeva sus, pe la 4.000 rpm. Dieselul este cuplat la o transmisie manuala in sase trepte, decenta si docila, cu rapoarte corecte, care sa puna in valoare motorul relativ mic, al carui cuplu se regaseste intre 1750 si 2750 rpm.
Nu am testat masina in afara orasului, nici timpul, nii conditiile nu au permis aceasta, astfel ca review-ul este strict adresat celor care oricum isi petrec 80-90% din timp in trafic urban.
Aici, la volanul modelului in cauza, veti inregistra un consum care nu rupe gura targului, fiind cifrat in jurul valorii (vezi foto) de 7,7 l/100 km.
Nici performantele nu sunt niscai cifre de referinta, deoarece pe distanta 0-100 km/h, Rio 1,4 DSL are nevoie de 14,2 secunde, in timp ce viteza maxima la care poti spera sa ajungi este de 172 km/h.
Totul se traduce intr-o masina pragmatica, nedestinata vreunei performante de vreun fel, ci mai degraba de inscris in segmentul denumit in aceste pagini ca fiind "nici prea prea, nici foarte foarte".

COMPORTAMENT

Lipsa unei puteri ridicate, compensata printr-un cuplu decent, de 220 Nm, face ca Rio sa fie mai agil decat te-ai astepta. Raspunsul acceleratiei este corect, masina nu te lasa in drum si nici nu te face de rusine.
Stabiliatea este un alt punct remarcabil, dearece intr-un hatchback te astepti la un comportament bun in virajele abordate curajos, insa nu ai nici cea mai vaga idee cat de dure pot fi amortizoarele si cat de enervant poate deveni "asfaltul" bucurestean. Vei afla in Kia Rio!
Daca ai insa inclinatii sportive, suspensia nu te va deranja, insa daca vrei mai mult de la Rio, in mod clar nu iti vei comanda varianta 1,4 DSL, adica diesel.

DESIGN

Aici ajungem la punctul forte al masinii coreene, un punct destul de discutabil, deoarece este frumos ca un Fiesta, atat de frumos ca un Fiesta, incat daca nu esti atent, din lateral poti sa crezi ca este mezinul american. Dar cum nu este prima masina din concern (Hyundai-Kia) care aduce izbitor cu vreun model european (in special Ford), suntem OK cu acest aspect si il punem pe seama naturii mult prea analitice a unora.
Aspectul este mai sportiv decat comportamentul masinii, chiar agresiv, iar jantele de 19 inci intregesc aceasta trasatura. Nu mai vorbim de cele doua dungi albe longitudinale si paalele care strabad masina de un rosu aprins, combinatie demna de o cauza mai buna, as zice...
Farurile mari, care se  prelungesc pana dincolo de jumatatea capotei motorului sunt incadrate de o grila mica,
completata insa de spatii imense pentru aspiratia aerului, aflate imediat sub bara de protectie.
Si spatele pastreaza liniile si caracteristicile mai sus mentionate, asadar nu are rost sa insistam aspra partii respective.

INTERIOR

Kia a asezat in varianta Confort pe care am testat-o, tot ce are mai bun pentru acest segment auto. Avem piele, avem nenumarate spatii de depozitare si surprinzator, spatiu pentru cel putin patru adulti.
Interiorul este modern si ergonomic, Kia exploatand fiecare centimetru din habitaclu, pentr a-l oferi pasagerilor.
Materialele care alcatuiesc interiorul sunt ridicate calitativ si placute atingerii, iar finisajele sunt execelente.
Portbagajul ofera aproape 300 de litri, dar cum Rio nu este tocmai ceea ce am denumi o masina de familie, aspectul trece ca fiind satisfacator.

TEHNOLOGIE

Din prrima clipa, desi Rio in varianta de top este bine garnisit cu fel de fel de gadgeturi, am observat ca nu exista sistem de vanigatie si ca nu exista un afisajLCD cu sau fara functia de touch-screen. In rest avem climatizare automata, volan multifunctional, conexiune Bluetooth, mp3 player, evident geamuri electrice. Nu exista nici camera pentru mesrul cu spatele, ncii macar senzori de parcare.
In total, Kia Rio Confort este peste nivelul de echipare considerat mediu, insa numai cu putin pesteceea ce ne astepta sa gasim in aceasta masina.

SIGURANTA

Euro NCAPa dat verdictul in cazul ultimei generatii Rio si a decis ca cele cinci stele ii pot fi atribuite fara nicio problema. In completarea acestui statut, de masina sigura, va mai spunem ca Rio vine cu ESP in dotare standard, dar si VSM (Vehicle Stability Management), HAC (Hill Assistant Control) si ESS (Emergency Stop Signal). In plus aveti airbaguri fata, laterale si cortina, iar daca comandati un nivel de echipare de la mediu in sus, luminile de zi LED sunt incluse in dotarile masinii, fara sa mai dati vreun leu in plus.

CALITATE-PRET

Este greu sa gasesti o masina cu un asemenea nivel de dotari si cu un pret care sa-l bata pe Kia Rio. Asta pentru ca per ansamblu, Dacia Sandero este mai ieftin decat Rio.
La pretul de 13692 €, cat costa varianta testata, la Dacia Sandero (generatia actuala), fara sa avem curaj sa intram in detalii de finete, cum ar fi cotiera centrala, care costa nici mai mult, nici mai putin decat 100 € (436,98 LEI), aflam ca pe mezinul autohton, de 90 CP, 1,5 dCi, trebuie sa platim 12.250 €, insa presupun ca nu putem compara merele cu elefantii.
LA Volkswagen, nici nu are rost sa trecem de prima varianta a modelului Polo in echipare Highline, adica corespunzator Confortului de la Rio, pentru ca aici preturile pornesc de la 13298 €.
Iar la Citroen, un C3, in varianta 1,6 eHDi, de 90 CP, pretul de pornire este de 18386 €.

Cristian Szilvassy

 

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3693 :: 17.1MB