SsangYong Rexton 2.7 XVT
SsangYong este o marca auto care si-a facut cu greu, dar sigur, intrarea pe piata auto romaneasca. Nu de multe ori am vazut pe strada modelele SsangYong si ne-am intrebat cine sunt sau de unde vin. Pentru cei mai putin familiarizati cu marca coreeana sunt necesare cateva indicii de inceput. Vorbim de modele 4x4, de dimensiuni gigant si cu un design cel putin ciudat. Masini.ro a testat SsangYong Rexton echipat cu motorul diesel de 2.7 litri si 186 cai putere.
MOTOR
Sub capota celui mai masiv dintre SUV-urile coreene gasim un propulsor de 2.7 litri XVT. Pana aici nimic special. Marele atu al modelului Rexton este originea motorului diesel. Vorbim de un propulsor Mercedes CDI, care a echipat si modelul ML. Cu cei 186 de cai putere si un cuplu maxim de 402 Nm, motorul Mercedes propulseaza extrem de sus modelul SsangYong pe segmentul de piata al SUV-urilor mari. Daca mai punem la socoteala ca si transmisia automata este de provenienta Mercedes, atunci trebuie sa luam in considerare faptul ca modelul coreean nu este deloc o gluma, ci o bruta (in sensul bun al cuvantului) tehnologizata. Motorul este destul de silentios, avand in vedere faptul ca vorbim de un propulsor de 2.7 litri diesel, iar cutia cu 5 trepte prezinta o etajare foarte corect organziata. SsangYong Rexton este un model de aproape trei tone masa, dar lucrul acesta nu este o problema in conditiile in care cei 186 de cai putere pot fi obtinuti la 4.000 rot/min, iar momentul maxim este disponibil de la 1600 rot/min.
COMPORTAMENT
Nu este un secret sa stii sa conduci un 4x4 cu cutie automata. Noile tehnologii au tenduinta de a face din sofer un accesoriu de lux al automobilului. Cu toate acestea, sa conduci un 4x4 nu poate sa displaca nimanui, mai ales la drum lung, unde viteza ideala de rulare a fost de 130 km/h. La aceasta valoare acul turometrului s-a stabilizat undeva la 2500 rot/min, iar la apasarea constantat a acceleratiei, vehiculul nu a avut probleme sa urce pana la 160-170 km/h. Pentru cei care vor neaparat sa afle, putem spune ca Rexton nu parea sa aiba o problema la trecerea granitei de 180 km/h. Sistemul 4x4 functioneaza, in mod normal, in regimul 40% transmisie pe puntea fata si 60% pe puntea spate. Am avut ocazia sa testam modelul si pe suprafata accidenta, unde s-a descurcat impecabil. De asemenea, coborarea pantelor cu sistemul HDC ne-a facut sa castigam mult mai multa incredere in capacitatile si valoarea SUV-ului Rexton. Comportamentul in viraje este ireprosabil, sistemul de suspensii facand-si perfect datoria. Un lucru care a dezamagit la Rexton a fost directia, care iti creeaza deseori batai de cap.
Avem un diesel, ne gandim si la consum. Sa nu speram foarte mult deoarece vorbim de un model extrem de mare. Consumul urban poate inegistra cifre fabuloase daca va ganditi ca merita sa stoarceti si ultima picatura a cailor putere, dar devine rezonabil daca nu turati excesiv motorul. Vorbim de 13 litri la 100 km/h in regim urban si de aproximativ 10 litri la 100 km/h in regim, extra-urban.
DESIGN
La acest capitol, SsangYong este o marca care are multe de patimit. Rigorile si gusturile locuitorilor Batranului Continet au facut de multe ori din marca coreeana un subiect cel putin tabu. Rexton este in mod clar un moment reparator pentru SsangYong la capitolul design. Vorbim de un model 4x4 masiv, brut, cu linii ferme, cu o tinuta serioasa si demna. Rexton a fost desenat pentru a exprima multa seriozitate, ca un vehicul care se evidentiaza prin calitate si la capitolul infatisare. Avand in vedere faptul ca celebra casa italiana Giugiaro a fost semnatara acestei compozitii, lucrurile nu pot fi decat pozitive pentru marca din Coreea de Sud. Singurul element discutabil la designul modelului Rexton este eleronul care se prelungeste din linia acoperisului, in opinia unora extrem de bine venit, dupa parerile altora inutil si extravagant.
La interior, SsangYong Rexton este un model spatios, in primul rand, si luxos, in al doilea rand. La prima vedere, luxul este cuvantul de ordine, dar dupa o analiza atenta putem observa mai multe hibe. Din pacate, SsangYong a implementat pe langa materialele de calitate foarte buna si plastice ieftine care parca strica putin farmecul general. Finasajele interiorului sunt realizate cu multa maiestrie, lucru care este evident un plus mare pentru marca coreeana, insa finisarile aascunde, cele care nu sunt vazute de ochiul liber fara o investigatie atenta, lasa de dorit. SsangYong a realizat un interior care tinde catre ideea de lux si care ofera multiple imbunatiri cum ar fi display-ul consolei centrale, functiile de reglare a scaunelor, comenzile pe volan sau spatiul imens pentru pasageri. Confortul este la cel mai inalt nivel in habitaclul unui Rexton. In plus, puteti fi rasfatati si de scaunele imbracate in piele sau trapa.
PRET
SsangYong Rexton are un pret de plecare promotional de la 19.300 de euro fara TVA pentru versiunea RX 270 XDI TOD Classic MT, in timp ce versiunea de top ajunge la un pret de 25.960 euro, fara TVA.
Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.