No SSO cookie

Opel Corsa 1.3 CDTi

voteaza
(5/ 1)
Opel Corsa 1.3 CDTi - nici prea-prea, nici foarte-foarte!
Nota redactor
3.8
Nota cititor
5.0

Opel Corsa 1.3 CDTi

Opel Corsa este unul dintre modele cele mai populare din tara noastra, insa nu la fel de popular ca fratele sau mai mare, Astra. Daca veti parasi granitele acestei tari pline de prejudecati si gandiri nealiniate cu realitatea, veti observa ca modelul Corsa este mult mai popular in tarile vestice, care au inteles ca masina este fix un mijloc de transport, iar pentru fandoseala exista liniile vestimentare, bijuteriile, sau de ce nu, gadgeturile electronice.
Opel Corsa 1.3 CDTi este un tovaras de nadejde cand ai de alergat de colo-colo printr-un Bucuresti pe zi ce trece mai aglomerat, tine cu casa, ca sa ma exprim pe intelesul tuturor, in sensul ca ofera un consum redus de motorina si dupa ultimul facelift minor aplicat la Russelsheim, nici nu arata rau.

MOTOR

1.3 CDTi sau mai precis 1248 cmc, un motor care se alatura celor peste 30% impartite de Corsa cu relativ-omologul sau, Punto. Da, nu va sepriati, Fiat a invatat sa faca masini si cei de la Opel au inteles ca atunci candun lucru merge bine, nu are sens sa incerci sa-l schimbi ci mai degraba ar fi oportun sa-l adaptezi.
Opel ofera niste cifre interesante ale consumului, insa desi nemtii pretind ca micul urban fighter ar oferi un consum de 4,3 l/100 km, consum urban si 3,6 l/100 km consum mediu, cat scrie in cartea tehnica,in oras, in prag de Sarbatori de Iarna, computerul de bord a ramas incapatanat asupra unei medii de 6,3 l/100 km.
Interesant ,deoarece la fratele italian cu aceeasi motorizare, raspunsul este de maximum 5-5,1 l/100 km, in aceleasi conditii de trafic.
Cei 1248 cmc ofera un cuplu motor de 210 Nm intre 1.750 si 2.500 rpm, in timp ce puterea acestei variante Ecoflex este de 95 CP la 4.000 rpm. Acelasi motor poatefi comandat si cu o valoare mai mica a cailor putere, 75 in total, insa cine ar dori mai putini, cand niciodata acestia nu sunt indeajuns de multi?!
Cutia de viteze este manuala, cu cinci rapoarte, semn ca mai mult ca sigur, nici aici nu s-a intervenit in urma inginerilor italieni.
Per ansamblu, la o utilizare ceva mai docila, este posibil ca Opel Corsa 1.3 CDTI sa-si revina in simtiri si sa consume cu acel infam litru de motorina care este in plus, insa pana la proba contrarie nu are rost sa speculam. Masina isa este una dintre recomandarile noastre daca aveti de gand sa va achizitionati un vehicul pentru trafic urban si nu doriti costuri de exploatare ridicate.

COMPORTAMENT

Caroseria mica, incadrata in segmentul B, hatchback, face rabat datorita constructiei sale la confortul rezultat din incadrarea intr-o clasa superioara. Astfel, veti resimti socuriule trecerii peste denivelari, linii de tramvai amplasate romaneste, sau inerentele gropi din carosabil. Nu va speriati, am zis ca veti resimti, nu ca vi se vor muta rinichii din loc, este o atentionare pentru cei care cred ca daca vorbim despre o masina germana, confortul trebuie sa fie musai identic cu cel al BMW sau Mercedes-Benz.
Usor si manevrabil, Corsa este agil in trafic si simplu de parcat, directia asistata electronic contribuind din plin la
aceasta.

DESIGN

La o masina atat de mica, un designer poate munci la a-i adauga dragalasenie, sau dupa caz, agresivitate. Opel Corsa, in

urma faceliftului respectiv, se incadreaza undeva la mijlocul scalei dintre dragalasenie si agresivitate, nefiind nici prea-prea, nici foarte-foarte.
Cu siguranta nu se poate ocnfunda cu vreun vehicul al concurentei din segment, isna la fel de sigur, nici nu se va face remarcat dintre ele. E un fel de "la pas cu valul".
Aceasta generatie de corsa vin insa cu un aspect interesant, privit dn anumite unghiuri, este foarte asemanator cu Astra de ultima generatie, doar intrat la apa din punctul de vedere al dimensiunilor. La aceasta contribuie si grila fata comuna marcii dar si linia spatelui. La generatiile precedente Corsa, diferentele dintre Astra si acestea erau imensa, insa lucrurile s-au schimbat

INTERIOR

Asemanarea dintre interiorul generatiei precedente Astra (H) si cea actuala Corsa, este izbitoare. Asta deoarece Corsa a fost lansat inaintea ultimei generatii Astra, insa in timp ce Astra H se mai afla pe liniile de fabricatie.
Aceeasi asezare si acelasi design al panoului central, al ceasurilor de bord, fac din Corsa un mode in care daca ai mai intrat in cateva Opeluri, sa te simti "ca acasa".
Spatiul este generos pentru doi adulti, eventual insotiti de deoi copii, iar calitatea materialelor din care est e compus este satisfacatoare. Este si normal pentru un vehicul din clasa sa.
Enervante sunt insa manetele pentru smenalizare si stergatoarele de parbriz, deoarece sistemul prin impuls este ceva ce nu prea si-ar avea locul aici, deseori masina ramanand, spre exemplu, cu semnalziarea stanga pornita, desi manevra s-a facut cu 1 kilometru in urma, iar pentru a revoca comanda este necesara comutarea in directia opusa, ceea ce in 80% din cazuri rezulta intr-o semnalizare pe partea respectiva, in locul opririi semnalizatoarelor.

TEHNOLOGIE

Nvelul deechipare Enjoy este mai degraba unul spartan, insa cei de la Opel au dotat masina cu cateva optionale, menite sa confere un confort superior, dar si traduse intr-un pret de achizitie ,ai mare.
Nu vorbim insa de vreun compendiu tehnlogic, masina nefiind adresata acestui segment de cumparatori. Astfel ca la acest capitol vom nota motorul si sistemul Start-Stop. RadioCD, mp3 player, computer de bord, oglinziactionate electric si evident aer conditionat, insa manual. Cam acesta ar fi sumarul echiparii din disuctie.

SIGURANTA

Din anul 1997 pana in anul 2006, Opel COrsa a ajuns pe mainile celor de la Eruo NCAP, care i-au conferit pe rand trei, patru si apoi cinci stele. Avand in vedere ca Opel n-a mai coborat de atunci cu niciun model sub cinci stele, este logic sa putem prsupune ca nici actuala generatie Corsa nu o va face si sa-i oferim si noi cele cinci puncte aferente rubricii, chiar daca la nivelul de echipare testat, ESP este optional, insa existent.

CALITATE-PRET

Fiat Punto nu se mai fabrica, un lucru bun pentru Corsa, care castiga astfel teren in fat unui competitor care a oefrit intotdeauna cel mai bun raport calitate-pret. Ramane Clio, care aflat la generatia a patra are un pret inca neasezat, deci superior Corsei si vechii rivali Polo, Fabia, Yaris, i20, Rio si era cat p-aci sa mentionez si Sandero, insa la lipsa de siguranta oferita demodeul autohton, prefer sa nu-l introduc intru comparatie.
EcoFlexul a ridicat pretul de pornire al unui Corsa 1.3 CDTI la 14.265 euro. Cu optionalele incluse, masina ajunges la 16.170 Euro la momentul testului. Astazi, aceeasi masina, la acelasi nivel de echipare, pleaca de la 14.470 Euro cu TVA inclus, la care adaugam optionalele, ca sa ajungem la acelasi pret.
In raport cu concurenta, Citroen C3 si VW Polo sunt mai scumpe, Ford Fiesta, Kia Rio si Skoda Fabia costa cam la fel, deci la fel ca si restul review-ului, Opel Corsa se incdreaza la nici prea-prea, nici foarte-foarte.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3135 :: 17.03MB