No SSO cookie

Toyota RAV4 - Apogeul unei generatii

voteaza
(5/ 1)
Toyota RAV4 mai crescut, devenind marul copt care trebuie cules.
Nota redactor
3.9
Nota cititor
5.0

Toyota RAV4 - Apogeul unei generatii

Din nefericire, cand un producator auto reuseste sa atinga apogeul cu un mode al sau, urmatoarea generatie este in cele mai multe cazuri un esec, nu o continuare a succesului. Exemplele sunt nenumarate si nu aer rost sa le enumeram aici.
Asadar, astazi vom vorbi despre RAV4, care a mai crescut putin (fata de generatia precedenta), dar si-a pastrat
dimensiunilr de SUV urban, sau SUV de clasa medie, avandun fizic tocmai bun pentru nevoile cotidiene ale soferului din clasa sociala de mijloc. Este adevrat, RAV4 va fi mereu in umbra Land Cruiserului, insala ce dimensiuni are ultima generatie si la cat de iesit din tiparele pe care singur le-a scris cu generatia precedenta, la aceasta ora, cand vorbesti despre oferta off-road a celor de la Toyota, SUV-ul amiral iese din discutie, ramanad doar Hilux, insa fetele fine nu se vor plimbate prin Bucuresti intr-o camioneta, nu-i asa? Ultimul samurai care mai lupta atat pe teren accidentat, dar nu te face de ras nici in oras, sau pe autostrada este asadar RAV4.

MOTOR

De niste ani buni, D-4D este un motor de referinta la Toyota. Il veti regasi pe toate masinile mari ale brandului, nefiind o motorizare mica, cu cei 2,2 litri ai sai. Ba mai mult, rezista int4r-o epoca in care cei mai multi producatori de vehicule cross-over au redus motorizarile la 2.0, sau chiar sub acest prag minim necesar.
Cei 150 CP care vin din cei patru cilindri asezati in linie, trimit gazele catre esapament prin intermediul unui filtru de particule, semn ca niponii sunt in continuare preocupati de mediul inconjurator. Cei 340 Nm reprezinta insa un cuplu motor rar intalnit la o motorizare atat de mica, chiar daca "mic" inseamna 2,2 litri. Cuplul motor apare putintel mai sus decat ne-am obisnuit, fiind cu totul prezent la 200 rpm si disparand la pragul de 3000 rpm.
Acest aranjament motric il face pe RAAV4 cu aceasta motorizare, mai rapid decat nume cu rezonanta din segment, Kuga, sau Tiguan ramanand cu iluzia ca il vor ajunge din urma, lucru care se va intampla numai la semafor.
Transmisia este una manuala, cu sase trepte, gandita pentru a fi in concordanta cu plaja redusa pe care cuplul motor este prezent. Si fara a avea vreo pretentie sportiva, cei 190 km/h sunt arhisuficienti. In plus, RAV4 ajunge intr-o prima faza de 0-100 km/h in numai 10,2 secunde.
Consumul enuntat de producator este de 7,5/5,2/6, in regim urban.extraurban/mixt, valori care sunt pe hartie. In realitate, RAV4 D-4D a consumat, in trafic combinat si mers fara menajamente, o medie de 7,9 l/100 km, ceea ce este extraordinar.
Per ansamblu, un ansamblu motor elastic, docil, puternic, dispus sa te poarte fara grija peteren accidentat, sau fara vreo problema pe asfalt.

COMPORTAMENT

O masina foarte sigura. Acesta este cuvantul care ar descrie cel mai bine RAV4. Poate ca in nicio masina moderna din segment nu te simti atat de sigur si rapid ca intr-un RAV4.
Este adevarat, cei 180 mmm garda la sol nu il recomanda pentru tarversarea Carpatilor, insa sa fim serisoi, cati dintre cei care dau 30.000 Euro se duc sa sfarme masinile pe stanci?
Stabilitatea si tinuta de drum exemplara este asigurata si de transmisia integrala permanenta, prevazuta cu posibilitatea blocarii diferentialului, un amanunt nu foarte des intalnit in acest segment al SUV-urilor compacte.

DESIGN

Intr-un cuvant, daca ar fi sa vorbim laconic despre designul RAV4, masina arata ca un LAnd Cruiser micsorat. Liniile nu sunt o referinta in segment, stilistii niponi avand inca tiparul propriu dupa care deseneaza masinile. Nu este cel mai frumos SUV din clasa, nu este cel mai fruos nici intr-un top general al SUV-urilor, insa cu siguranta este in jumatatea de sus a unui clasament empiric si bazat pe subiectivismul editorului auto.
Interesant este ca desi SUV-urile din aceasta clasa sun, in general dedicate publicului feminin, barbatii preferand "mai mare si mai puternic", RAV4 asigura un compromis de agresivitate stilistica si dimensiuni bine gandite, care suscita si interesaul clientelei masculine.

INTERIOR

RAV4 incearca sa ofere un interior care sa-l scoata din calsa business si sa-l mute in cea premium. Evidet ca desi nu lipseste nici pielea de cea mai buna calitate, sau dotarile, desi interiorul este modern, functonal si confortabil, se vede din avion diferenta dintre clase, RAV4 ramanand la acea limita superioara a egmentului din care face parte, fara vreo sansa - cu acest model- de a intra in cel urmator. Este un fel de "tot ce e mai bun pentru clasa de mijloc", unde se incadreaza perfect.
Evident, nu lipsesc spatiile de depozitare, insa portbagajul desi are o gura de aces imensa, datorita usii cu deschidere laterala, are doar 410 litri, ceea ce-l descalifica in fata concurentei.

TEHNOLOGIE

Toyota RAV4 cu aceasta motorizare, D-4D cu filtru de particle, este oferit intr-un singur nivel de echipare: Executive. Exista suplimentar, insa la celelalte doua mortorizari, si varianta Luxury, evident superioara.
La nivelul testat, nu avem sistemul multimedia cu ecran LCD de 7 inci, exista insa sistemul Smart Entry & Start, pentru un acces facil in habitaclu si pornire fara cheie, cruise control, senzori de parcare, rabatare electrica a oglinzilor, clima automata bizonala, comenzi pe volan. Un nivel tehnologic mediu, ca sa fim succinti.

SIGURANTA

Versiunea anterioara RAV, care s-a produs pana in anul 2009, a inregistrat doar patru stele Euro NCAP, insa de atunci niponii au intesat modelul cu fel de fel de tehnologii pasive si active pentru siguranta, pe care le veti regasi in fisa tehnica alaturata. CU toate acestea, faptul ca pana in prezent RAV4 nu a fost retestat deEuro NCAP ridica parecare semne de intrebare, iar punctajul pe care l-ar putea oferi un editor auto, va fi oricand supus cirticilor.
Luand in cal;cul ce au pus in plus pe masina, la rezultatele anterioare, putem insa specula ca RAV4 nu va cobori sub cele patru stele, insa nu putem garanta ca o va obtine pe a cincea.

CALITATE-PRET

Niciodata produsele japoneze din gama business nu au fost ieftine si mai ales in Romania, nici nu vor fi! Asta deoarece taxele aplicate produselor de provenienta non-UE, au acel cost suplimentar impus de normele vamale si comerciale. Trist, dar adevarat. In aceasta echipare, Toyota RAV4 costa 31.109 Euro, la care Toyota Romania a aplicat o reducere, pretul ajungand la 28.109 Euro.
La acest pret nu te poti bate cu coreenii, nu poti emite pretentii in fata Dusterului romanesc, care chiar daca este ruda saraca a SUV-urilor de mici dimensiuni, va prima in preferintele romanilor. Asadar, traim intr-o lume unde banul guverneaza, iar RAV4 este cam scump pentru ea. Insa fiind destinat clasei de mijloc-mijloc sus a societatii, pretul devine dintr-o data altul. Insa cum noi raportam un pret la nivelul general, concluzia este ca se afla undeva la mijlocul scalei raportului calitate-pret, cu puncte bune obtinute datorita calitatii si nu datorita pretului pe care-l platesti pentru ea.

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3557 :: 17.91MB