No SSO cookie

Noul Hyundai i30

voteaza
(4/ 2)
110 CP coreeni pentru sosele romanesti.
Nota redactor
4.2
Nota cititor
4.0

Noul Hyundai i30

Hyundai a decis inlocuirea modelului de clasa C, dupa ce abia anul trecut ii aplicase un facelift generatiei trecute. Masini.ro a avut in teste modelul i30 1.6 CRDi de 110 CP, o motorizare decenta, desi mai slaba decat varful gamei de 1.6 litri, care dispune de 128 CP. Dupa ce am testat aceasta masina, s-a nascut intrebarea: ce a fost mai intai? Oul, sau gaina? Deoarece Hyundai i30 seamana izbitor cu Ford Focus, sau invers. Si asemanarile nu se opresc doar la exterior, destule elementede interior fiind parca trase la indigo.

MOTOR

Cei aproape 1600 cmc, care sunt in realitate 1582, ofera un cuplu motor maxim de 280 Nm. Nu foate mult, insa arhisuficient pentru a urni in tromba o masina cu o masa totala de 1365 kg. Cei 280 Nm sun disponibili de la turatii joase, de 1750 rpm, pana la 2750 rpm, deci in cazul in care sunteti obisnuiti cu motoarele pe benzina si sunteti tentati sa "schimbati pe rosu", adica sa treceti la o treapta superioara pe la 4000 rpm, s-ar putea sa obtineti numai contraperformante.
Cei 1.6 litri asigura i30-ului un comportament vioiv si surprinzator, deoarece te astepti de la o coreeana de 110 CP sa se miste mai greoi. Supriza, i30 fuge ca o masina destinata spargatorilor de banci si nu m-ar mira daca azi-maine cineva s-ar gandi sa o si utilizeze in acest scop.
Cutia de viteze este si ea o surpriza placuta, cele sase trepte fiind perfect etajate, iar trecerile printre ele se realizeaza lin si fara emotii.

Hyundai i30 1.6 CRDi este o masina incadrata in normele Euro 5, iar consumul de carburant, comunicat de producator este de 5,2/3,8/4,3 l/100 km in regim urban/extraurban/mixt. In urma testului efectuat, consumul mediu inregistrat a fost de 6,8 l/100 km, desi prin mediu se intelege mai mult urban, decat 50-50% urban-extraurban. Un consum decent, care nu ar seca pe nimeni la buzunare, un consum realizat cu instalatia de clima pornita in tot timpul rularii.

COMPORTAMENT

Hyundai i30, fiind un vehicul de clasa C, se adreseaza in general familiilor tinere, fara copii, sau cu unul-doi copii mici. Nu mai vorbim despre o masina destinata traficului urban si atat.
De aceea, coroborat cu faptul ca este un hatchback, i30 ofera suficient spatiu interior, suficient confort si suficienta agilitate in trafic, la care adaugam motorizarea performanta si   consumul decent, incat sa poata fi masina unei familii, nu neaparat "a doua masina".
i30 este usor manevrabil, nu necesita spatii largi pentru a-l intoarce 360 de grade, este suficient de mic pentru a putea fi parcat cu usurinta.

DESIGN

Aici este primul capitl unde revine intrebarea care pe care a copiat: Ford pe Hyundai, sau invers? Atyat forma fata, cat si cea a spatelui, dar mai ales privit in ansamblu, din laterla, i30 este frate bun cu Focus.
Acesta nu este neaparat un dezavantaj, dimpotriva, i30 fiind in top 5 hatchbackuri destinate vanzarilor de volum, din punctul de vedere al frumusetii. Si da, Focus face parte din cele cinci.
i30 continua filozofia sculpturii fluide impusa de Hyundai ultimelor generatii de modele proprii, iar pentru a-l face cat mai usor digerabil de catre publicul european, extrem de pretentios cand vine vorba despre aspect, i30 a fost proiectat si desenat in Germania.
i30 este agresiv, modern si incitant, imagine la care designul are cel mai mare aport.

INTERIOR

Continuand linia elementelor care-l fac sa para familiar cu Focusul, interiorul i30 este bine dotat, spatios pentru un hatchback si generos cu soferul in special si cu restul pasagerilor, in general.
Comenzile usor accesibile, timoneria, comenzile de pe volan, bordul, totul a fost gandit sa stea la indemana, sa fie intuitv si elegant, cu o nota de sportivitate accentuata.
Materialele sunt placute la atingere, semn ca nu s-a facut economie, iar finisajele sunt judicios efectuate.

TEHNOLOGIE

Ca orice vehicul coreean, i30 vine cu o gramada de dotari la interior. In afara navigatiei, modelul testat are in interior cam tot ce ti-ai putea dori de la un vehicul din clasa sa. Si cu parere de rau pentru competitori,la acest capitol, coroborat cu pretul, nu prea are egal in segment.
Avem patru geamuri electrice, atentie, toate patru "auto", ceea ce inseamna ca nu trebuie sa ramai secunde bune cu degetele prins sub butoane pentru a ridica sau cobori un geam, fie el si din spate. Instalatia de climatizare este prevazuta cu sistemul propriu de ionizare si curatare al aerului pentru habitaclu, o gaselnita Hyundai despre care s-a tot scris la momentul lansarii.
Ah, era sa uit, i30-ul testat nu are camere de luat vederi pentru mersul cu spatele, acesta fiind al doilea minus, care-l detaseaza de ceea ce se ofera de fapt numai in segmentul premium, sau la vehiculele de clasa superoara celei din care face parte i30.

SIGURANTA

Hyundai i30 a fost recent testat de organismul independet de testare a sigurantei auto, Euro NCAP, si a obtinut, asa cum era de asteptat, toate cele cinci stele. Masina vine cu sase airbaguri in standard, iar lista de ssteme destinate sigurantei este completata de  ABS, VSM (vehicle stability management), ESP, BAS (emergency brake assist), HAC (hill assist control) si ESS (emergency stop signal).

CALITATE-PRET

Modelul testat are echiparea Exclusive si costa 20.526 Eur cu TVA inclus. Hyundai ROmania ofera un discount acestei masini si pretul devine brusc incitant, adica 17.054 Euro, sau 14.404 daca achizitionati fix aces model si aceasta versiune de echipare prin programul Remat. Varianta de test nu este chiar varful de lance, peste el mai existand o echipare, denumita Exclusive Heat+, care insa costa cu discount aplicat cu tot, cu aproape 3000 de Euro mai mult.
Chiar si asa, revenind la nivelul de echipare testat, motorizare CRDi, dotari cat cuprinde, Hyundai i30 nu are concurenti in segment, fiind lider la capitolul calitate-pret. Adica da, poti cumpara un Golf, sau un Focus, de ce nu un C4, sau un Auris, insa la acest nivel de echipare vei plati, in ordinea de mai sus, 22.435/20.500/20.584/14.974 Euro. In ultimul caz, Auris, vorbim despre un nivel de echuipare inferior, adica Terra, si o motorizare de 1.4, nu de 1.6 l precum in cazul nostru. Iar celelalte trei modele pe care le-am folosit intru comparatie, si-au spus cuvantul prin preturile pe care vi le-am prezentat.

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1823 :: 17.89MB