No SSO cookie

SEAT Ibiza facelift

voteaza
(5/ 1)
SEAT nu moare, Spania nu se preda! Ibiza se cosmetizeaza nemteste.
Nota redactor
3.8
Nota cititor
5.0

SEAT Ibiza facelift

Nu foarte popular in Romania, ca de altfel nu foarte popular nici in Europa, care este principala piata de desfacere pentru masina produsa in Spania de catre consortiul german VW Group, SEAT a decis sa nu se predea in fata crizei economice si a cosmetizat sensibil modelul propriu de clasa B.

Astfel, avem un mic spaniol machiat, fardat, fara taur, dar tot in arena, unde corrida de toros pare ca nu mai are sens.
Multumimi pe aceasta cale Alto Syncro Pantelimon pentru masina pe care ne-au pus-o la dispozitie pentru drive test.

MOTOR

Imprumutat de la verii germani, motorul 1.2 TSI nu mai este o noutate pentru nimeni. Nu vom insista foarte mult asupra lui, detaliile fiind deja oferite in cadrul testului efectuat cu precedenta generatie Golf.
Asa cum ne-au obisnuit cei de la VW, aplica in continuare o strategie proprie de aplicare a globalizarii si dupa ce toata lumea s-a obisnuit cu motorul, dupa ce noutatea nu mai este noutate, se monteaza si pe verii saraci ai grupului, recte Skoda si SEAT. Iar daca in cazul Skoda, strategia a functionat, la SEAT lucrurile stau la fe de prost ca si inainte.
Asadar, 1.2 TSI, cu aceiasi 105 CP ca si la Golf, transmisie manuala in cinci trepte, performante de motor pe benzina si consum de TDI, la un pret mai redus decat in cazul motrizarii diesel. Cam asa ar arata pe scurt o descriere a unui deja-vu.
Dealerul, pe pagina sa oficiala, declara un "consum oficial" pentru acest model, de 4,9 l/100 km, ceea ce noi credem ca este consumul mixt.In testul efectuat de Masini.ro, in trafic tot mixt, consumul (vizibil si in galeria foto) a fost de 7,7 l/100 km, scazand la un minim de 7,5 l/100 km. Trebuie precizat ca masina avea doar 300 km la bord si instalatia de aer conditionat a functionat mai tot timpul.
Interesant mi se pare faptul ca diferenta de consum nu este foarte mare intre SEAT Ibiza 1.2 TSI si VW Golf 1.2 TSI. Desi Ibiza este in alta clasa, deci mai mic si mai usor, Golf beneficiaza de transmisia in sase trepte, dar in trafic urban nu se poate presupune ca aceasta ar fi de un real avantaj. Totusi, Ibiza este cu 1-2 l/100 km mai economic decat varul pur german.
In plus, in ton cu vremurile moderne, Ibiza 1.2 TSI are in dotare si sistemul Start&Stop.

COMPORTAMENT

Asa cum ne-am asteptat, Ibiza 1.2 TSI este vioi si docil, neascunzad radacinile germane, in pofida ADN-ului latin. Un bun tovaras de drum atat pentru deplasari mai lungi, dar in special in oras, unde motorul mic si supraalimentat is face simtita eficienta.
Ibiza este confortabil, atat cat se poate spune asta despre un hatchkacb de clasa B, iar suspensia germana absoarbe cu stoicism socurile strazilor romanesti, fara ca pasagerii sa aibade suferit.
Manevrabilitatea exceptionala si o vizibilitate foarte buna, concura pentru o senzatie placuta la condusul modelului.

DESIGN

Daca generatia precedenta avea pe "fata" un zambet larg, oarecum tamp, faceliftul i-a adus o incruntare agresiva, in ton cu vremurile in cares-a nascut. Asadar, partea frontala renunta la grila in forma de zambet si se disloca in doua  componente care dau forma unui X mare, care cuprinde si farurile.
Partea spate prezinta un geam al hayonului cu marginea inferioara retezata intr-o singura linie dreapta, fata de cea precedenta care era realizata din trei linii. Fata degeneratia precedenta, care era "incruntata" la spate, faceliftul a dmolit aspectul noii generatii, acum avand in fata un model de-a dreptul cuminte, vazut din spate.
De asemenea, s-a schimbat desenul farurilor si cel al lampilor spate.

INTERIOR

Stim ca filozofia Grupului VW spune ca orice buton trebuie folosit la minimum trei modele din concern. Iarasi nu mai este nicio noutate ca daca ai condus doua-trei modele ale grupului, ai deja o imagine aspura a ceea ce produce acesta, indiferent de marca despre care vorbim. Si in timp ce Skoda primeste in general elemente de la Volkswagen, SEAT le preia de la Audi, semn ca Grupul a dorit ca marca spaniola sa fie mai aproape de premium, iar a cehilor mai aproape de vanzarile de volum. Si le-a reusit.
La interior, fata de generatia preceenta, SEAT n-a adaugat decat cateva tuse fine. Daca nu esti cu adevarat un specialist, ai nevoie de ambele variante in fata pentru a sesiza diferentele.
Este adevarat, modelul actual, fiind intr-o echipare superioara, dispune de climatrnic, fata d cea precedent testata, care avea doar aer conditionat manual. In rest, de la gurile de aer, la desenul volanului, lucrurile stau cam la fel.
Materialele par usor peste cele intalnite la Skoda, poate undeva in vecinatatea celor de la Volkswagen, insa nu va asteptati la cine stie ce.

TEHNOLOGIE

SEAT Ibiza nu este un model care sa intre macar la marginea segmentului premium. Asadar, nici la capitolul tehnologie nu are cum sa rupa gura targului, mai cu seama ca este produs de pragmaticul grup german, asta ca sa nu spun zgarcitul grup german.
Avem faruri automate, stergatoare de parbriz automate, cu senzor de ploaie, follow-me-home, climatronic, computer de bord, geamuri electrice fata, comenzi audio langa volanul imbracat in piele, alaturi de schimbatorul de viteze, sistem Start & Stop + Recuperarea energiei.
Dotari decente, pentru o masina nu tocmai ieftina, insa cu pretentii e asezare in partea de sus a segmentului din care face parte, in pofida faptului ca in lista de concurenti se afla si francezii, sau coreenii, unde in ambele cazuri, listele de dotari la acest segment si pret, sunt cu mult peste Ibiza.

SIGURANTA

SEAT Ibiza a trecut printr-o crestere spectaculoasa a ratingului Euro NCAP, de la trei stele cat a obtinut modelul fabricat in anul 200, la patru stele pentru cel din 2002 si in fine,versiunea actuala, e drept fara facelift, care a primit cele cinci stele ravnite de orice producator. Asumandu-ne faptul ca intre versiunea punctata de organismul independent de testare si cea testata de noi, nu a inervenit nicio schimare majora a structurii masinii, ci s-a aplicat intre timp doar un facelift minor, de ordin optic, putem presupune ca suntem in regula acordand si noi, tot cinci stele la acest capitol.

CALITATE-PRET

SEAT Ibiza facelift poate fi procurat de la Alto Syncro, la un pret promotional de 7970 €, prin programul Rabla. Evident, conform aceluiasi website, nu va putem spune la care versiune se refera promotia.
Modelul testat de Masini.ro, este versiunea Ibiza Style 1.2 TSI 105 CP Start&Stop, care la o configurare fara optionale incluse, in afara jantelor din aliaj, costa 13.713,16 €. Cum avem si climatronic si xenoane si alte fineturi incluse, modelul testat se duce catre 15.000 €. Totusi, Ibiza Reference 1.2 l 60 CP, benzina 1.2l / 44kW / 60CP     Cutie Manuala - 5 viteze     4 Usi, costa 10.728,48 €. Asta pentru a va face o idee. Destul de mult pe o piata dominata ca vanzari de Dacia Logan, care la banii astia vine cu mult mai mult spatiu, portbagaj mai generos, motorizare diesel si incadrare intr-o clasa superioara.
Fata de concurenta din segment, o sa incepem cu varul german, Polo, care costa intr-o echipare asemanatoare, 1.2 TSI, Highline, 105 CP, insa cu saseviteze in standard, 15,300 €, la care se adauga cate una, cate alta si se face mai scump. Skoda Fabia Star TSI, benzina 1.2l / 77kW / 105CP Cutie de viteze manuala - 5 viteze, 5 Usi, costa 13.129,12 €. Insa Dacia Sandero, in versiunea cea mai de top dintre toate, si aici vorbim despre noul Sandero 2, costa 14.700 €, unde avem motorizare dCi de 110 CP.
Iar daca vreti o privire si in curtea celui mai puternic competitor, privit prin prisma raportului calitate/pret/dotari, noul Hyundai i20, in varianta de top, costa 11.313 €, echipare Comfort+ si motorizare 1.1 CRDi cu filtru de particule.
Cum spuneam, Spania (SEAT) nu moare, nu se preda, se cosmetizeaza, insa nu depaseste, cel putin in segmentul auto, conditia de "aproape de linia de plutire" impusa de globalizare, criza economica, dar si un marketing ciudat aplicat de germanii care detin brandul.

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3119 :: 17.1MB