No SSO cookie

Audi A1 - mai nimic nou sub soarele german

voteaza
(5/ 1)
Audi A1, fashion itemul destinat sa se bata cu MINI Cooper, Fiat 500 si mai nou cu Opel Adam, imbatraneste discret.
Nota redactor
4.1
Nota cititor
5.0

Audi A1 - mai nimic nou sub soarele german

De la primul contact pe care l-am avut cu Audi A1 si pana astazi, producatorul de la Ingolstadt a fost ocupat sa creeze alte modele noi, sa upgradeze unele dintre cele existente, iar micutul luptator de pe piata masinilor de oras premium a cam fost lasat uitarii. Ei bine, nici concurenta n-a adus cine stie ceuimitoare imbunatatiri in oferta proprie, insa de la Audi aveam niscai pretentii, ca de la cel care vrea sa domine piata, nu ca de la unul care se multumeste sa ocupe un spatiu si cam atat.
Schimbarea majora intervenita de la prima intalnire cu Audi A1 este motorizarea 1.2 TFSI si o orecare ameliorare a pretului. Ah si era sa uit, intre timp a aparut pe piata si varianta in cinci usi.

MOTOR

Cum spuneam, A1 a primit motorizarea down-size de 1,2 litri, care ofera doar 86 CP si un cuplu motor nedemn de a intra in vreo discutie in contradictoriu cu performanta. Cel putin asa spun cifrele. Realitatea este insa alta. Motorizarea 1.2 TFSI amplasata pe fashion itemul german este atat de vioaie incat dupa ce parcurgi vreo 50-60 de kilometri, opresti pe dreapta, scoti actele din torpedou si te apuci sa transformi kilowatii in cai putere si invers. Imposibil! Masina asta are doar 86 de cai putere? DA!
Pentru a nu atarna la cantar, cei de la Audi au realizat motorul 1.2 TFSI din aluminiu turnat sub presiune, iar pentru pistoane au folosit niste materiale speciale, despre care nu sufla o vorba, insa sunt din aceeasi categorie, extrem de usoare.
Transmisia este una clasica, manuala in cinci trepte, incadrata in suita legendarelor cutii de viteze oferite de Grupul VW-Audi, perfect etajate, robuste, foarte usor manevrabile.
Consumul este insa una dintre chestiunile care, ca de obicei, mi-a dat cu virgula. Desi producatorul anunta pompos ca gratie tehnologiei TFSI, in regim mixt masinuta cu motorizare de 1.2 litri nu ia mai mult de 5,1 l/100 km, iata ca vrand-nevrand am pozat bordul si nu, masina nu coboara sub cei 7,5 l/100 km, nici daca-i promiti o spalare interior-exterior la un salon auto de lux.
Sistemul Start/Stop ramane acelasi ca si la varianta diesel, adica opreste motorul, dar deseori unitatea reporneste inainte de aparitia culorii verzi la semafor, sau in cele mai multe cazuri, motorul nu se opreste deloc. Probabil ori bateria nu retine suficient curent, ori lipsa unor condensatori pe circuit isi spune cuvantul, cert este ca in afara faptului ca te poti lauda ca ai aceasta tehnologie moderna pe masina, sistemul Start/Stop de la Audi, cel putin cel al modelului A1, ramane un gadget inutil.
Concluzii:
pro- masina este vioaie, motorul trage bine, treptele cutiei de viteze perfect etajate
contra- sistemul Start/stop aproape ineficient, consum ridicat pentru o masina de 1.2 litri.

COMPORTAMENT

Fata de varianta deja testata nu se pot extrage preamulte chestiuni in plus sau in minus, De notat ca datorita echiparii cu unitatea pe benzina  entry-level, masina este per ansamblu mai usoara si deci comportamentul pare a fi mai vioi decat al unitatii diesel, desi este doar o vaga impresie, dieselarul fiind mult mai puternic. In concluzie, nimic nou sub soare.

DESIGN

Spre deosebire de ceea ce am testat deja, micul hatchbackros nu este prevazut cu acel kit optic sportiv, "Competiton Kit" disponibil la Audi Accesorii Originale, evident contra cost. Lipsa acestuia nu dauneaza neaparat, masina ramanand o frumusete germana pe care fiecare femeie o va adora de la prima vedere, insa barbatilor, A1 li se va parea si mai efeminat fara kitul sportiv. In plus, comparativ cu versiunea in cinci usi, modelul cu trei cai de acces este net superior ca stil si imagine.

INTERIOR

Nici la acest capitol nu se poate spune ca a aparut ceva, dimpotriva, "Competiton Kit" era chiar un cumul de accesorii demn de remarcat prin prezenta.
Ca o mica comparatie, desi modelul testat (cel rosu in fotografii) este in trei usi, se stie ca rigiditatea caroseriei este superioara celei in cinci usi. Si daca e sa analizam adevarul, in afara inconvenientului rabatarii scaunelor pentru accesul pasagerilor spate, masina are fix aceeasi dimensiune interioara.

TEHNOLOGIE

Cei de la Audi n-au adus nici la acest capitol vreo adaugire. Au decis ca masina ofera destule si au lasat-o pe piata. Avem cam tot ceea ce ne-am astepta sa gasim pe o masina din segmentul premium: senzorii de ploaie si de lumina, farurile automate Xenon Plus, pachetul de lumini interioare sistem LED, sistemul MMI, Start/Stop, climatronic, comenzi pe volan. Nimci nou sub soare.

SIGURANTA

Cum inca din anul 2010, Audi isi etala cu mandrie cele cinci stele obtinute de A1 la testele Euro NCAP, ramanem la parerea ca desi este un vehicul de segment B, deci mic si mai degraba urban, este un vehicul sigur. ESP, diferentialul blocabil electronic EDS, ASR, EBV, si ABS sunt toate in dotare standard.

CALITATE-PRET

Am punctat, este un vehicul foarte frumos. Chiar daca in doi ani nu -a schimbat nimic la el, ramane frumos si deopotriva rar pe soselele patriei, semn ca nu am gresit cand am scris despre el ca este prea scump pentru a avea succes si prea putin potent pentru a emite pretentii. Iar damelede la noi prefera SUV-urile, nu masinile de gen fashion-item.
Pretul modelului testat incepe de la 17.211 Euro pentru versiunea entry-level de 1.2 liri, echipare Attraction, insa cum noi am avut pe mana un model Ambition, cu jante din aliaj, piele la interior si alte doua-trei maruntisuri atat de scumpe dupa parerea celor de la Audi, iata ca si pretul incepe de la 18.879 Ero cu TVA inclus. Iar daca A1 nu vi se pare scump, dati o fuga la dealerul Midocar din Vitan, caruia ii multumim pentru masina incredintata in drive test.

Cristian Szilvassy

 

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.6963 :: 21.12MB