No SSO cookie

Nissan Micra- The Urban Fighter

voteaza
(5/ 1)
Nissan Micra este inca o alternativa prea scumpa pentru cei care vor de fapt sa faca economii.
Nota redactor
3.6
Nota cititor
5.0

Nissan Micra- The Urban Fighter

Nissan Micra si-a schimbat pozitionarea, devenind din fashion item-ul marcii, o masina destinata uzului zilnic in trafic aglomerat, un adevarat Luptator Urban (Urban Fighter). Locul de mascota marcii, sau noul fashion item, este luat de Juke, iar prin rocada facuta, japonezii cu marketing francez doresc sa sporeasca vanzarile Micra. Desi nu vorbim despre un model care exceleaza la capitolul design, avem in fata un vehicul pragmatic, corect cu soferul si pasagerii sai, insa asa cum am enuntat, prea scump pentru categoria careia i se adreseaza: cei care doresc sa economiseasca carburant si taxele prea mari cerute de un trafic sufocant si lipsit de locuri de parcare.

MOTOR

Noul Nissan Micra, cel despre care scriem astazi, este oferit cu o singura motorizare, 1,2 litri, in trei cilindri, care
ofera 80 de cai putere si un cuplu surprinzator de ridicat, adica 110 Nm. Nissan ofera aceasta motorizare fie in compania traditionalei cutii de viteze manuale, cu cinci trepte, sau cu transmisia CVT, care pare-se nu prea are priza la romani.
Masini.ro a benefiaciat de un test cu o transmisie manuala, cinstita si eficienta, care schimba vitezele atunci cand vrea soferul si ofera rezultatele cerute de acesta, nu asa cum face un CVT, care are propriul sau algoritm.
Surprinzator, Micra 1.2 se misca foarte rapid, motorul dand senzatia ca mai are ascuns un cilidru pe undeva, desi la ridicarea capotei motorului, nu se vede niciunde nimci in plus fata de cei trei despre care stiam.
Consumul enuntat de producator este de asemenea unul decent, deoarece folosind masina intr-un stil sportiv, consumul urban nu a depasit 6,9 l/100 km. Asadar, condus intr-un ritm civilizat, Micra va oferi un consum urban de pana in 6,0 l/100 km.
Ca un amanunt suplimentar, dupa Skoda Citigo, este cea de a doua masina din clasa mini, care ma face sa tresar la agilitatea si raspunsul prompt al motorului in trei cilindri.

COMPORTAMENT

Nissan Micra este realizat pentru a satisface un clietin cautarea unei masini cu care sa strabata un oras aglomerat in drumul sau catre servici si inapoi. Pentru aceasta este agil si extrem de manevrabil, fapt la care ajuta si cea mai mica raza de bracaj din segment, prezenta pe Micra.
Suspensia ofera un foarte bun compromis intre rigiditatea unei suspensii care nu transforma masina intr-o barca in tangaj si cea a unei masini care ofera confortul necesar traficului matinal, eventual cu paharul de cefea fierbinte alaturi.
Nu este asadar nici sport, dar ncii ultima din clasa, iar ca rigiditate nu iti rupe nici ficatii, dar nici nu te imbie la
somn, ca sa ma exprim plastic.
In rest, motorul si transmisia isi fac sarguincios treaba si Micra devine un adevarat Urban Fighter care demareaza rapid si accelereaza bine pentru un vehicul din lcasa sa, la care nu asepti sportivitate ci eficienta.

DESIGN

Nissan, ca si ceilalti producatori niponi nu ofera masini cu un design unsor digerabil de catre consumatorul european.
Exceptiile de la regula nu incap in acest review si costa incepand de la 2-3 Micra la un loc.
Forma noului Micra aminteste decea a generatiei precedente, care s-a maturizat si a lasat loc modelului Juke pentru a fi funny si eventual funky. Micra este pragmatic, cu linii simple si rotunde, completate de culori vii si jante din aliaj de 15".
Partea frontala duce mai departe "Zambetul Nissan", datorita grilei realizate din doua bucati, dispuse precum niste buze ale unei guri vesele.
Spatele continua linia curba si realizaeaza un fel de bula pentru cei aflati in interior, in incercarea de a oferi cat mai mult spatiu.
Nu avem de-a face cu un produs destinat vreunei gale de moda si asa cum spuneam de la inceput, fiind un vehicul conceput intr-o perioada de criza economica, deci nu putem avea pretentia de a fi neaparat si frumos. Este ca si cum ti-ai lua un pitbull si te-ai astepta ca acesta sa stea sluj cu zaharelul lipit pe nas.

INTERIOR

Deoarece Nissan a drit pragmatism la fiecare nivel si fiecare capitol, interiorul modelului Micra abunda de plastic, nu chiar cel mai fin de pe piata. S-a dorit o eficientizare la maxim a raportului calitate-pret/ Micra este suficient de spatios pentru patru adlti, sau pentru doi adulti si trei copii. Interesanta este relizarea partilor interioare, in special cele ale bordului, din bucati mari si compacte ,menite sa reziste la eventualele zdruncinaturi urbane, dar si in mod preventiv pentru a nu fi afectate de o posibila trepidatie a motorului in trei cilindri, care la un moment dat ar putea genera asa ceva. Fiind totusi trei pistoane este ceva mai greu de echilibrat.
Deoarece am avut in teste modelul situat in varful liniei de echipare, interiorul este mult mai prietenos si mai plin de dotari, dar cuvantul de ordine in ceea ce priveste Micra nu este acesta.

TEHNOLOGIE

Prefatam inca de la capitolul precedent ca Nissan micra nu este vreo colectie de gadgeturi, desi am avut in teste varianta de echipare de top.
Astfel, Micra echipare Tekna are navigatie, aer conditionat automat cu display digital, radio cd cu mp3 si conexiune Bluetooth, computer de bord, oglinzi si geamuri fata electrice, senzori de parcare fata-spate, comenzi pe volan, pornire fara cheie.

SIGURANTA

Desi Micra vine in echiparea standard cu sase airbaguri, ESP si ABS, testele Euro NCAP au relevat ca se incadreaza la doar patru stele.
Si chiar daca obtinerea celor cinci stele este un deziderat pentru producatorii auto contemporani, devenind de la un timp si criteriu de selectie pentru cumparatori, nu cred ca Nissan se va grabi sa pompeze bani in aceasta directie, deoarece ar mari pretul unei masini si asa destul de scumpe pentru o clientela din ce in ce mai saraca. In plus, intotdeauna se vor gasi pe piata si masini care au obtinut doar trei stele.

CALITATE-PRET

Nissan Micra in echiparea de top Tekna costa incepand de la 14.000 Euro in sus. Adica si la acesti 14.000 de Euro, daca vrei, poti sa mai ridici stacheta, evident, navigand prin lista de posibile optionale.
Vis a vis de concurenta, care nu este lipsita de oferte atragatoare, Micra sta mai prost decat principalii jucatori.
Chevrolet Spark, in echipare de top are un pret care incepe de la 11.105 Euro. Toyota Aygo facelift, Mandarin Edition are un pret de vanzare, de 10.030 Euro cu TVA inclus. Kia Picanto costa 11621 Euro, in varianta de top, adica Comfort. Iar Hyundai i10, in cea mai scumpa connfiguratie, are un pret de pornire de 8237 Euro.
In varianta Remat, Micra entry level, costa 5.590 Euro, insa daca nu dispui de cele trei tichete, le vei achizitiona de e piata, iar pretul or a devenit prohibitiv, fiind situata pana la 2.800 lei/bucata, ceea ce se traduce in aproximativ 1.800 Euro pentru trei tichete. Este adevarat, de la 7.390 Euro la 11.500 cat costa Nissan Micra echipare Visia, dar fara tichete Remat, e ceva diferenta. Totusi, nu putem spune despre MIcra ca este o masina ieftina, nu-i asa?

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

  • Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

    Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

    Dacă vă doriți ca viitoarea mașină să aibă costuri de întreținere foarte reduse și veți petrece alături de ea mai mult timp în oraș, Yaris este alegerea perfectă, completată de prezența unui design modern și tineresc

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4747 :: 17.1MB