No SSO cookie

Nissan Micra- The Urban Fighter

voteaza
(5/ 1)
Nissan Micra este inca o alternativa prea scumpa pentru cei care vor de fapt sa faca economii.
Nota redactor
3.6
Nota cititor
5.0

Nissan Micra- The Urban Fighter

Nissan Micra si-a schimbat pozitionarea, devenind din fashion item-ul marcii, o masina destinata uzului zilnic in trafic aglomerat, un adevarat Luptator Urban (Urban Fighter). Locul de mascota marcii, sau noul fashion item, este luat de Juke, iar prin rocada facuta, japonezii cu marketing francez doresc sa sporeasca vanzarile Micra. Desi nu vorbim despre un model care exceleaza la capitolul design, avem in fata un vehicul pragmatic, corect cu soferul si pasagerii sai, insa asa cum am enuntat, prea scump pentru categoria careia i se adreseaza: cei care doresc sa economiseasca carburant si taxele prea mari cerute de un trafic sufocant si lipsit de locuri de parcare.

MOTOR

Noul Nissan Micra, cel despre care scriem astazi, este oferit cu o singura motorizare, 1,2 litri, in trei cilindri, care
ofera 80 de cai putere si un cuplu surprinzator de ridicat, adica 110 Nm. Nissan ofera aceasta motorizare fie in compania traditionalei cutii de viteze manuale, cu cinci trepte, sau cu transmisia CVT, care pare-se nu prea are priza la romani.
Masini.ro a benefiaciat de un test cu o transmisie manuala, cinstita si eficienta, care schimba vitezele atunci cand vrea soferul si ofera rezultatele cerute de acesta, nu asa cum face un CVT, care are propriul sau algoritm.
Surprinzator, Micra 1.2 se misca foarte rapid, motorul dand senzatia ca mai are ascuns un cilidru pe undeva, desi la ridicarea capotei motorului, nu se vede niciunde nimci in plus fata de cei trei despre care stiam.
Consumul enuntat de producator este de asemenea unul decent, deoarece folosind masina intr-un stil sportiv, consumul urban nu a depasit 6,9 l/100 km. Asadar, condus intr-un ritm civilizat, Micra va oferi un consum urban de pana in 6,0 l/100 km.
Ca un amanunt suplimentar, dupa Skoda Citigo, este cea de a doua masina din clasa mini, care ma face sa tresar la agilitatea si raspunsul prompt al motorului in trei cilindri.

COMPORTAMENT

Nissan Micra este realizat pentru a satisface un clietin cautarea unei masini cu care sa strabata un oras aglomerat in drumul sau catre servici si inapoi. Pentru aceasta este agil si extrem de manevrabil, fapt la care ajuta si cea mai mica raza de bracaj din segment, prezenta pe Micra.
Suspensia ofera un foarte bun compromis intre rigiditatea unei suspensii care nu transforma masina intr-o barca in tangaj si cea a unei masini care ofera confortul necesar traficului matinal, eventual cu paharul de cefea fierbinte alaturi.
Nu este asadar nici sport, dar ncii ultima din clasa, iar ca rigiditate nu iti rupe nici ficatii, dar nici nu te imbie la
somn, ca sa ma exprim plastic.
In rest, motorul si transmisia isi fac sarguincios treaba si Micra devine un adevarat Urban Fighter care demareaza rapid si accelereaza bine pentru un vehicul din lcasa sa, la care nu asepti sportivitate ci eficienta.

DESIGN

Nissan, ca si ceilalti producatori niponi nu ofera masini cu un design unsor digerabil de catre consumatorul european.
Exceptiile de la regula nu incap in acest review si costa incepand de la 2-3 Micra la un loc.
Forma noului Micra aminteste decea a generatiei precedente, care s-a maturizat si a lasat loc modelului Juke pentru a fi funny si eventual funky. Micra este pragmatic, cu linii simple si rotunde, completate de culori vii si jante din aliaj de 15".
Partea frontala duce mai departe "Zambetul Nissan", datorita grilei realizate din doua bucati, dispuse precum niste buze ale unei guri vesele.
Spatele continua linia curba si realizaeaza un fel de bula pentru cei aflati in interior, in incercarea de a oferi cat mai mult spatiu.
Nu avem de-a face cu un produs destinat vreunei gale de moda si asa cum spuneam de la inceput, fiind un vehicul conceput intr-o perioada de criza economica, deci nu putem avea pretentia de a fi neaparat si frumos. Este ca si cum ti-ai lua un pitbull si te-ai astepta ca acesta sa stea sluj cu zaharelul lipit pe nas.

INTERIOR

Deoarece Nissan a drit pragmatism la fiecare nivel si fiecare capitol, interiorul modelului Micra abunda de plastic, nu chiar cel mai fin de pe piata. S-a dorit o eficientizare la maxim a raportului calitate-pret/ Micra este suficient de spatios pentru patru adlti, sau pentru doi adulti si trei copii. Interesanta este relizarea partilor interioare, in special cele ale bordului, din bucati mari si compacte ,menite sa reziste la eventualele zdruncinaturi urbane, dar si in mod preventiv pentru a nu fi afectate de o posibila trepidatie a motorului in trei cilindri, care la un moment dat ar putea genera asa ceva. Fiind totusi trei pistoane este ceva mai greu de echilibrat.
Deoarece am avut in teste modelul situat in varful liniei de echipare, interiorul este mult mai prietenos si mai plin de dotari, dar cuvantul de ordine in ceea ce priveste Micra nu este acesta.

TEHNOLOGIE

Prefatam inca de la capitolul precedent ca Nissan micra nu este vreo colectie de gadgeturi, desi am avut in teste varianta de echipare de top.
Astfel, Micra echipare Tekna are navigatie, aer conditionat automat cu display digital, radio cd cu mp3 si conexiune Bluetooth, computer de bord, oglinzi si geamuri fata electrice, senzori de parcare fata-spate, comenzi pe volan, pornire fara cheie.

SIGURANTA

Desi Micra vine in echiparea standard cu sase airbaguri, ESP si ABS, testele Euro NCAP au relevat ca se incadreaza la doar patru stele.
Si chiar daca obtinerea celor cinci stele este un deziderat pentru producatorii auto contemporani, devenind de la un timp si criteriu de selectie pentru cumparatori, nu cred ca Nissan se va grabi sa pompeze bani in aceasta directie, deoarece ar mari pretul unei masini si asa destul de scumpe pentru o clientela din ce in ce mai saraca. In plus, intotdeauna se vor gasi pe piata si masini care au obtinut doar trei stele.

CALITATE-PRET

Nissan Micra in echiparea de top Tekna costa incepand de la 14.000 Euro in sus. Adica si la acesti 14.000 de Euro, daca vrei, poti sa mai ridici stacheta, evident, navigand prin lista de posibile optionale.
Vis a vis de concurenta, care nu este lipsita de oferte atragatoare, Micra sta mai prost decat principalii jucatori.
Chevrolet Spark, in echipare de top are un pret care incepe de la 11.105 Euro. Toyota Aygo facelift, Mandarin Edition are un pret de vanzare, de 10.030 Euro cu TVA inclus. Kia Picanto costa 11621 Euro, in varianta de top, adica Comfort. Iar Hyundai i10, in cea mai scumpa connfiguratie, are un pret de pornire de 8237 Euro.
In varianta Remat, Micra entry level, costa 5.590 Euro, insa daca nu dispui de cele trei tichete, le vei achizitiona de e piata, iar pretul or a devenit prohibitiv, fiind situata pana la 2.800 lei/bucata, ceea ce se traduce in aproximativ 1.800 Euro pentru trei tichete. Este adevarat, de la 7.390 Euro la 11.500 cat costa Nissan Micra echipare Visia, dar fara tichete Remat, e ceva diferenta. Totusi, nu putem spune despre MIcra ca este o masina ieftina, nu-i asa?

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3119 :: 18.17MB