No SSO cookie

MINI Countryman Cooper S

voteaza
(5/ 1)
Micul energofag nici prea sport, nici foarte crossover, ramane un fashion item.
Nota redactor
4.1
Nota cititor
5.0

MINI Countryman Cooper S

MINI Countryman Cooper S este inca una dintre variatiunile pe aceeasi tema, impuse de Grupul BMW de la achizitionarea brandului MINI. Adica am inteles, MINI One, MINI Cooper, MINI Cabrio, dar mai ho fratilor, scoateti ceva nou din palaria aia traditionalista si conservatoare, care pare-se se potriveste de minune atat spiritului britanic care a creat MINI, dar si celor de la BMW, care au o continua problema cu imagnatia, concentrandu-se asupra detaliilor tenice.
MINI Countryman Cooper S este asadar, un alt proiect ingineresc, mai mult sau mai putin reusit, asa cum va reiesi in urma review-ului aici de fata, un proiect unde inginerii s-au jucat si cu gadgeturile si au reusit sa produca cel mai enervant dintre ele, acela care face ca masina sa te interpeleze in timpul condusului. Bine, nu ea singurica, ci cu ajutorul unui iPhone, o chestie care personal imi displace, pentru ca sunt subiectiv si deoarece imi limiteaza posibilitatile de alegere si ma transforma vrand-nevrand, intr-un fan al marcii Apple, chiar daca eu sunt, declarat, partizanul seriei Galaxy de la Samsung. Bine, pot opta oricand sa nu comand sistemul MINI Connected.

MOTOR

Avand sub capota motorul de 1,6 litri, mai precis 1598 cmc, cu patru supape pe cilindru, supraalimentat prin sisteul Twin Turbo, prevazut cu tehnologia TwinScroll Turbo Technollogy, MINI Cooper Countryman S dispune de 184 CP, la 5500 rpm si 240 Nm intre 1600 si 5000 rpm, la care se adauga acel Overboost despre care am mai vorbit, care pune la dispozitia soferului inca 20 Nm intre 1730 si 4500 rpm, dar numai pentru un minut, suficient sa faca diferenta, insuficient ca sa crezi despre masina ca e de-a dreptul nebuna. Probabil ca fara explicatiile noastre, ale celor de prin presa auto, functia Overboost ar ramane doar ceva pe hartie, un gadget pe care clientul nici nu l-ar cunoaste si cu atat mai putin l-ar intelege.
Datorita masei sale crescute, motorizarea nu pare atat de puternica cat o arata cifrele. Este un vehicul rapid, insa sub ceea ce te-ai astepta, iar cele 7,6 secunde care-i sunt necesare atingerii vitezei de 100 km/h, in cazul in care ai echiparea cu transmisie manuala, nu sunt cine stie ce punct de referinta. Este adevarat, sunt 7,6 secunde reale, puterea ajunge la roti si de aici pe asfalt, neexistand pierderile aferente unei tractiuni monoaxiale, MINI Countryman Cooper S avand de-a face cu sistemul All4 permanent. Sau cel putin asa are modelul testat de Msini.ro, pentru ca un cumparator poate opta pentru tractiune fata si atat.
Consumul face si obiectul subtitlului scris de mine, deoarece MINI Countryman Cooper S este un mic energofag. Faptul ca s-a ingrasat, ca are tractiune integrala si ca motorul trage dupa sine o sumedenie de gadgeturi si finctii pentru confortul pasagerilor, se realizeaza cu un pret. Si indiferent de faptul ca producatorul anunta un consum de 7,5/5,4/6,1 in regim urban/extraurban/mixt, fara a alerga masina cu sufletul la gura, sau ma rog, la radiator, in regim de autostrada, unde rareori am atins 150-160 km/h, doar de fun si de dragul testului, MINI Countryman Cooper S nu s-a dezlipit de un fatidic 10,3 l/100 km, dealtfel inregistrat si in galeria foto aferenta testului.
In continuare este prezent butonul magis Sport, care reuseste sa scoata din esapament acele mici explozii de bucurie a motorului gata de drum, insa sincer, sportivitatea aferenta clasei Cooper S s-a pierdut undeva pe drumul impartit intre dimensiunile mai mari si tractiunea integrala a modelului, inexistente la MINI Cooper S.

COMPORTAMENT

Prima problema pe care o ai este, daca ai nesansa ca MINI Connected sa fie pornit, ca masina sa se apuce sa te interpeleze si asta nu intotdeauna in cei mai elogiosi termeni. Adica, mai in sictir, sau mai suva, dupa urechea fiecaruia, ti se spune ca ai reusit sa cobori consumul sub 10 l/100 km, sau ca acum accelerezi corespunzator, adica ii scoti supapele prin capota. Cauti de unde vine vocea si dai de iPhone-ul despre care am vorbit si ori il scoti din functiune, ori incerci sa te joci cu el si sa te obisnuiesti cu un fel de instructor auto care te sacaie la cap in timp ce conduci.
Sistemul Twin Turbo da batai de cap pana ii prinzi momentul de actiune si daca incerci sa te bazezi pe cuplul motor generos si pe caii putere mult prea multi pentru o masina atat de mica, facand asta la tratii joase intr-o treapta inadecvata, poti avea suprize neplacute. Totul e sa tii masinaria in turatii, ca sa me exprim in limbaj de street-racer.
Pozitia la volan este ciudatica, iar vizibilitatea este chiar o problema, mai ales cand ai peste 1,85 m, asa cum am eu si un oarecare gabarit, datorita desenului clasic al parbrizului si al faptului ca desi este de mici dimensiuni, este prea putin inclinat, respectand linia MINI.
Masina nu este vreo mare sportiva, insa este oare un crossover? Probabil ca da, si o spun cu mana pe inima, nu am incercat nimic din ceea ce ar fi putut oferi in regim de light off-road, mai putin o scurta intrare in nisipul litoralului. Si nu cred ca vreunul dintre cumparatorii MINI Countryman Cooper S se vor incumeta la off-road, deoarece cand dai peste 32.000 Euro pe un fashion item, ceva ce se poate numi, pe romaneste,  mai degraba accesoriu de moda decat masina, sansele sa parasesti asfaltul sunt minime. Si oricat as cauta masculinitaea din MINI Countryman Cooper S, acesta ramane un vehicul pentru fetele mai indraznete, care doresc sa rescrie povestea Scufitei Rosii prin padurea moderna, cu un vehicul care le permite sa-i dea fum in nas lupului cel rau, ba mai mult, daca nu e mare noroi intre copaci, sa-si piarda urma si in fata vanatorului.
Bunicuta si casa ei au fost inlocuite de un club cu free bar si baieti de bani gata.
In plus, revenind din spectrul epic in cel tehnic, MINI Countryman Cooper S este un vehicul rigid, construit pentru tineri/tinere, cu inclinatii catre sportivitate si cu un spirit liber, nu pentru persoane aflate aproape de criza varstei de mijloc. In traducere libera nimic nu ar parea mai ciudat decat un tip la 45-50 de ani la volanul unui Countryman.

DESIGN

Personal nu simt vreo incantare la vederea MINI Countryman Cooper S. Il vad ca pe un MINI care a luat Viagra, sau daca preferati, steroizi si i s-au umflat muschii.
Designul il respecta aproape intocmai pe cel al versiunii de baza cu dimensiunile marite. Este interesant si supus subiectivismului celui care-l priveste, insa este departe de a fi o revelatie. Asa cum am mai spus, MINI Countryman Cooper S este doar o variatiune pe aceeasi tema stilistica.
Jantele de 19" si ingredientele provenite de la John Cooper Works sporesc agresivitatea masinii, dungile albe transversale ii dau un aer sportiv, insa statura nu ii permite sa fie.
Nu poti descrie MINI Countryman Cooper S ca pe un vehicul urat, dimpotriva, insa este unul dintre modelele de pe piata care nu prea lasa loc de compromisuri. Ori iti place si ai fi in stare sa-ti vinzi un rinichi pentru a ti-l cumpara, ori te lasa rece si treci mai departe.

INTERIOR

MINI continua traditia si nu vine cu vreo schimbare la interior, respectand ceea ce s-a implementat deja pe Cooper, Cooper S, predecesorii Countryman. Avem acelasi cadran imens plasat central, care-ti spune cu ce viteza circuli, daca esti suficient de abil sa observi acul minuscl si rosu care se msica circular, in exteriorul cadranului. In centruavem sistemul de navigatie, foarte precis si detaliat, o adevarata frumusete, atat dediferit de ceea ce ne-au obisnuit germanii, incat m-am intrebat daca nu o fi cumva un gadget japonez, sau de sorginte mediteraneeana. In acelasi cadran, in partea inferioara, sunt luminitele care se sting una cate una, intr-un mod exasperant, ilustrand cat de putin combustibil mai ai in rezervor.
Tot aici, in cadranul central, avem cele mai ulte informatii despre vehicul, insa pentru a nu fi tentati sa aruncam mereu un ochi in mijlcoul panoului de bord, MINI are si un sistem digital de masurare a vitezei, afisat in cadranul aflat in spatele volanului, care este si trometrul masinii.
Masina este conceputa pentru patru pasageri, ce din spate fiind de preferat minori, sau dupa caz, mici de statura.
Materialele care compun interiorul sunt ireprosabile, asa cum ne-a obisnuit BMW Group sa ni le ofere, ca scuza pentru preturile indecente pe care le practica si ca motivatie opentru incadrarea in segmentul premium.

TEHNOLOGIE

Fata de versiunea care a stat la baza crearii Countrymanului, Cooper S - testat de Masini.ro, la nivel tehnologic MINI Countryman Cooper S nu vine cu cine stie ce noutati. Asta evident fara a lua in calcul MINI Connected, care e mai degraba o jucarie destinata habotnicilor Twitterului si celor care daca nu s-au loggat pe Facebook intr-o zi, prietenii dau alerta la politie reclamand cazul unei persoane disparute.
Pe langa sistemul de navigatie, care mi-a placut in mod deosebit, avem deja clasicele elemente disponible intregului segment premium: faruri bi-xenon, computer de bord, senzori de parcare, sistem de control dinamic al tractiunii si stabilitatii (DSC+DTC), volan sport multifunctional imbracat in piele. Insa, lista de accesorii pentru a dezvolta vehiculul dupa placerea fiecaruia, este larg deschisa si o veti gasi in fisa tehnica a masinii.

SIGURANTA

Cinci stele pentru un vehicul care daca vrea sa ramana incadrat in segmetnul premium, trebuie a fie la acest nivel. Euro NCAP a consfintit aceasta si cei de la MINI au rasuflat usurati: nu trebuie sa facem reduceri de pret.
Sistemele de siguranta sunt cele obisnuite, MINI Countryman Cooper S neaducant suplimentar vreun gadget disponibil in curtea grupului, asadar nu avem nici franare automata la obstacole, nici detectarea vehiculelor in unghiul mort, nici alte jucarii cosntisitoare.

CALITATE-PRET

Nu este ieftin! MINI Cooper Countryman S are un pret de pornire de 30.380 Euro, iar optionalele incuse in modelul testat se ridica la 9.419 Euro. Adica cam cat ai da pe o masina din clasa mica, sau una medie din segmentul low-cost, de pe piata masinilor noi! La 39.799 Euro, MINI Countryman Cooper S este un vehicul exclusivist, destinat celor care si-l pot permite.
Adica n-o sa-l gasiti in parcarile din eforie Sud, in afara cazului inc are cineva a remarcat strict modelul de drive
test, ci mai degraba il veti vedea la Mamaia, sau in Paralia Katerini, insa nu cu numere grecesti. Si vorbind de numerele de inmatriculare, MINI Countryman Cooper S fara numere preferentiale este ca nunta fara lautari.
Insa atat timp cat Nissan Juke va avea cel putin un cumparator, MINI Countryman Cooper S n-o sa dispara de pe piata, chiar daca costa aproape dublu.

Cristian Szilvassy

 

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4011 :: 21.05MB