No SSO cookie

Noul Civic - samuraiul in costum

voteaza
(5/ 1)
Honda a lansat noua generatie Civic, o versiune mai cuminte decat cea pe care o inlocuieste.
Nota redactor
4.0
Nota cititor
5.0

Noul Civic - samuraiul in costum

In razboiul hatchback-urilor de segment C, Honda Civic a avut mereu un cuvant de spus, chiar daca vocea sa, in Europa, nu s-a facut extrem de bine auzita. Insa Civc este omniprezent este OCean si cine vinde in State, este cu adevarat un constructorde sacces. Totusi, sa concurezi nume tari, care stapanesc segmentul, nu e tocmai usor. VW Golf, lierul incontesabil, Opel Astra, care se chinuie sa-i ia locul, Ford Focus care vrea sa aiba un cuvant de spus, Hyundai i30, Kia C'eed, Citroen C4, e mare aglomeratie pe felia asta de piata, nu-i asa? Si
totusi Honda a continuat saga Civic, ba mai mult, a oferit lumii intregi cea mai noua interpretare a sa, noul Civic 2012.

MOTOR

Honda Civic este oferit pe piata romaneasca cu trei motorizari, un entry-level de 1,4 litri i-VTEC, un 1,8 litri i-VTEC, ambele pe benzina si un diesel de 2,2 litri, i-DTEC. MAsini.ro a testat varianta 1,8 i-VTEC, cu transmisie manuala in sase trepte.
Motorul ofera 142 CP, cu 2 cai mai mult decat versiunea precedenta. Puterea maxima este disponibila la 6.500
rpm, foarte sus si aproape inuman de atins. Cuplul maxim este de numai 174 Nm si din aceasta cauza, deseori te vei intreba daca ai citit bine specificatiile din cartea tehnica, deoarece motorul secomporta mai degraba ca unul de 1,4 litri. Consumul, declarat de producator, este de 7,6/5,2/6,1 l/100 km, in regim urban/extraurban/combinat, in timp ce emisiile de CO2 sunt de numai 145 g.km. Motorul se inscrie in normele Euro 5. In realitate, in cadrl testului efectuat, am realizat un consum de 6,5 l/100 km, in regim preponderent extraurban, insa ne-am obisnuit cu discrepantele dintre cifre.
Transmisia manuala, se comporta decent, cu rapoarte suficient de lungi pentru a stoarce orice picatura de putere din motor si a o transmite judicios catre trenul de rulare, insa insuficient de scurte pentru vreo urma de performanta. Se poate spune ca ansamblul motor-cutie de viteze a fost gandit, la fel ca restul masinii, mai degraba pentru confort si consum civilizat de benzina, in detrimentul oricarei veleitati sportive si asta in pofida aspectului agresiv, sportiv si nonconformist al noului Civic.
In plus, la bord se gaseste un buton ECON, care asa cum ii spune si numele, eficientizeaza exploatarea masinii. Odata apasat, senzatia oferita este aceea de masina cu admisia infundata, iar din cei 142 de cai putere, vreo treime si-au luat liber si au trecut la odihna in portbagaj. In afara cazului in care conduceti intr-un trafic aglomerat, apasarea acelui buton ar trebui interziza prin specificatia directa a constructorului, altel riscati un atac de panica, sau dupa caz, de cord.

COMPORTAMENT

Honda Civic 2012, 1,8 i-VTEC se comporta ca o masina de care trebuie sa tragi ca sa-ti arate ce poate. Parca
ar fi in stare dar nu se omoara sa-ti demonstreze si tu ca sofer responsabil nu vrei sa duci motorul intr-o turatie la care cele mai multe motoare normale clacheaza. Astfel, in traficul extraurban rmanesc, pe drumuri nationale, deci cu o singura banda pe sens, a fopst aproape imposibil sa efectuez vreo depasire fara sa trec intr-o treapta inferioara. Poate pentru siguranta, poate pentru ca n-am avut incredere in masina, poate deoarece chiar nu putea, ramane un mister, insa inclin sa cred ca am oarece experienta in conducere auto.
In rest, pozitia la volan este confortabila, vizibilitatea foarte buna, gratie unei suprafete vitrate care ii detroneaza pe cei de la Citroen, care au inlocuit plafonul metalic cu sticla. Vorbind despre vizibilitate, nu avem cum sa nu reamrcam ca este perfecta, mai putin luneta, care ramane segmentata de eleronul care este un fel de trade-mark Honda. Ingienrii Honda au refacut acest eleron, insa pana te obisnuiesti cu luneta taiata in doua si pana iti reglezi oglinda retrovizoare in asa fel incat sa ignori artificiul de design, pus in seama performantei, va trece ceva timp.

DESIGN

Desi este la fel de extraterestru ca si modelul pe care-l inlocuieste, desi liniile sale sunt cele mai nonconformiste din intreg segmentul, noul Civic este mai cuminte decat cel dnaintea lui. Insa asa cum am spus, din punct de vedere al spectaculozitatii desenului caroseriei, al formelor blocurilor optice, al amplasarii diferitelor elemente, este lider detasat. Este atat de departe de restul, in segmentul sau, incat aceasta poate deveni un impediment, deoarece prea mult nonconformism duce in extrema cealalta, fiind posibil ca multi cumparatori sa nu digere aspectul avangardist si sa prefere sa ramana in pas cu moda, nu in galop cu ea.
Partea frontala aduce vag cu cea a CR-Z, ca mod de dispunere a elementelor dinc are este alcatuita, insa nu este nici pe departe identica. Semn ca cei de la Honda nu digera ideea de globalizare propusa de alti constructori si ca muncesc separat si decisiv la fiecare model in parte.
Un alt neajuns este discrepantaformei masinii fata de posibilitatile ai tehnico-mecanice. Daca la prima vedere
te astepti la o masina care scoate flacari pe esapament si fum din anvelope, este cazul sa iti dai cu parerea
dupa ce ai aruncat si a doua, sau a treia vedere, ca sa zic asa.

INTERIOR

Daca la exterior se regasesc anumite elemente care seamana cu cele ale CR-Z, interiorul devine dintr-o data mai familiar, deoarece panoul de comanda seamana izbitor cu al hibridului cu cele mai slabe vanzari din istorie. Este drept, in stanga si dreapta ceasului principal, au aparut inca cate un ceas secundar, ceea ce la CR-Z nu exista, insa forma, fondul luminos, sistemul de colorare in albastru-verde, comandat de stiluld e condus si performantele ecnomice ale masinii, iti readuc mereu CR-Z-ul in minte.
In plus, la Civic avem o bancheta spate cu adevarat functionala, cu trei locur pentru pasageri si sa nu uitam, avem si cele doua portiere spate.
Materialele care compun interiorul sunt de buna calitate, iar finisajele si imbinarile sunt japoneze, adica ireprosabile.
Nu trebuie omis nici portbagajul, care in ciuda aspectului masinii, care nu promite prea mult spatiu de depozitare, ofera 467 de litri.

TEHNOLOGIE

Varianta Executive a modelului Civic ofera o sumedenie de gadget-uri si de chestii pline de utrilitate si functionalitate. Nu trebuie trecut usor cu vederea peste sistemul de navigatie care odata comutata transmisia in marsarier, transmite imaginile capturate de o camera de luat vedere amplasata in spate, camera despre care pot afirma ca ar trebui oarecum reproiectata deoarece din toate masinile testae pana acum, s-a murdarit cel
mai repede.
In rest, o gramada de chestii, cumar fi climatizare automata bizonala, comenzi pe volan, computer de bord cu afisaj color, vitezometru digital, tempomat, sistem de prevenire a coliziunilor la viteze mici (Collision Mitigation Brake System), iata motivele pentru care punctajul la aceasta categorie creste simtitor.

SIGURANTA

Honda CIvic 2012 nici nu fusese inca lansat pe toate pietele, cand Euro NCAP consfintea asteptarile japonezilor: 5 stele si o intreaga suita de laude pentru sistemele care concura la realizarea acestei performante.

CALITATE-PRET

Pretul de pornire al unui Honda Civic 2012 nivel de echipare Executive, porneste de la 23.920 Euro cu TVA inclus. Adaugati la aceasta si sumedenia de optionale si veti ajunge la o suma care depaseste usor pragul de 26.000 Euro. La aceste cifre, nici nu mai are rost vreo comparatie cu segmentul din care face parte, devenind
lider necontestat in ceea ce priveste pretul. Mai mult, calitatea materialelor, nivelul de siguranta, aspectul, recomanda noul Civic, insa nivelul de performante, in raport cu ce ofera piata momentului, il declaseaza. Nu putem spune despre noul Civic decat ca este din nefericire un produs destul de reusit, dar care nu-si justifica nici pe departe banii ceruti.

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3254 :: 21.08MB