No SSO cookie

Skoda Citigo sau Citric & Go?

voteaza
(5/ 1)
Skoda Citigo, cel mai nou vehicul din clasa A00 face cunostinta cu publicul roman.
Nota redactor
3.8
Nota cititor
5.0

Skoda Citigo sau Citric & Go?

Cea mai noua interpretare a segmentului A00 vine de la constructorul ceh si se adreseaza, asa cum decide
segmentul din care face parte, traficului urban, in special celui din marile metropole, unde locurile de parcare, dar si spatiile de manevra sunt reduse drastic din cauza aglomeratiei.
Skoda Citgo ese un Volkswagen Up! cu linii stilistice gandite de cehi, dupa unii mai reusit ca fratele Up!, dupa altii simple si anoste. Ce este important e faptul ca pentru prima data, cehii nu mai folosesc tehnologia de alaltaieri a Grupului VW, ci se apropie de cea contemporana, gratie globalizarii continue a industriei auto, dar si a apartenentei la marea familie germano-ceho-spaniola. Exista, evident, diferente intre Up! Si Citigo, insa decalajul nu mai este atat de mare, deoarece ar canibaliza vanzarile, iar germanii ar pierde in fata cehilor, pusi fiind in fata unicului argumnet imbatabil al vremurilor contemporane: pretul. Si nu trebuie uitat ca piata auto asteapta lansarea oficiala a versiunii de productie a celuilalt verisor din clasa A00, SEAT Mii, construit pe aceeasi platforma comuna.

Masini.ro a testat Skoda Citigo Elegance MPI, gratie dealerului autorizat Skoda, Porsche Bucuresti Vest 2, caruia ii multumim pe aceasta cale, fiind unul dintre partenerii traditionali ai publicatiei.

MOTOR

Skoda Citigo este disponibil in doua variante de motorizare, ambele pe benzina si ambele cu trei cilindri, de 1,0 litri, iar puterile pe care le furnizeaza sunt de 44 kW/60 CP respectiv 55 kW/75 CP. Masini.ro a testat in regim strict urban, versiunea de 60 CP, cuplata la o transmisie manuala cu cinci trepte.
Comparat cu modelele deja testate din aceeasi clasa, Citigo este primul care nu are emotii in fata folosirii masinii cu instalatia de aer conditionat pornita, nici chiar in cazul in care in masina se afla numarul maxim de ocupanti: doi adulti si doi copii. Cuplul motor, de numai 95 Nm, disponibil la 3000 rpm este perfect distribuit de rapoartele transmisiei care provine dintr-o familie cu indelungata traditie si experienta.
Teoretic, in afara momentului in care motorul rece fiind, scoate sunetele caracteristice, odata atinsa temperatura optima de folosire, Citigo nu mai tradeaza faptul ca sub capota are doar trei cilindri.
Si tot in sens pur comparativ, fata de Skoda Fabia de 1,2 litri in trei cilindri, Citigo este un adevarat
vehicul sport, datorita maselor reduse.
Consumul anuntat de constructor este de 4,5 litri in regim mixt, 5,6/3,9 l/100 km in regim  urban/extraurban.
Cifre cu adevarat tentantein cazul inc are sunteti in cautarea unui asemenea vehicul, insa cifre care nu stau in picioare in fata realitatii. In testul nostru, Citigo a inegistrat un consum urban cuprins intre 6,2 si 6,7 l/100 km, insa intr-un Bucuresti liber, la o ora matinala de duminica, am reusit sa obtinem un consum de 4,5 l/100 km, fara a menaja masina in vreun fel. Deci se poate, insa numai in conditii speciale. In rest, pentru soferi fara experienta, Citigo va intoarce un consum situat in jurul a 7 l/100 km in regim urban.
Emisiile de CO2, pentru cei carora e pasa de mediu, sunt, in aceasta varianta de echipare, 105 g/km, iar norma de poluare este Euro V.

COMPORTAMENT

Citigo se comporta ca o gazela in traficul urban. Masina nu tradeaza slabiciuni ale trenului de rulare, se aseaza bine pe asfalt si raspunde surprinzator la apasarile pedalei de acceleratie, semn ca cehii si-au facut temeinic temele.
Suspensia nu lasa denivelarile sa tulbure linistea pasagerilor, iar directia devine un tovaras de nadejde al soferului, intr-un trafic cu dese schimbari de directie.

DESIGN

Problema desenarii unui vehicul din clasa supermini este deseori dificila, daca nu aproape imposibila. Ma refer strict in cazul in care designerul doreste sa rupa gura targului cu masina sa. Citigo nu este cel mai reusit model din clasa respectiva a familiei Grupului VW, insa trece fara echivoc in fata modelului coreean Picanto, sau a japonezului Alto.
Insa cu o culoare vbine aleasa, respectiv galbenul "Sunflower" la care i s-au adaugat cateva dungi negre,
micul ceh devine un picutmai agresiv si mai incitant. Fiind un vehicul nou, lumea intoarce curioasa capul sa vada mai bine ce vehicul trece pe strada, insa cam atat.
Comparatia cu tripletii C1/107/Aygo depinde strict de subiectivismul privitorului.

INTERIOR

Desi poate unii s-ar astepta la un interior care sa umple golul lasat de exteriorul nu tocmai iesit din comun de spectaculos, interiorul respecta si continua linia oarecum austera a caroseriei, de fapt a intregii masini. Fiind destinat scopului calatoriei de la punctul A la punctul B, intr-un trafic din care rareori ajungi acasa cu masina nezgariata, interiorul ceh imprumuta filozofia germana raportata la conditiile economice contemporane si ofera un spatiu generos pentru doi adulti, suficient loc pentru doi copii pe bancheta spate si 250 litri de portbaja, fara a te atinge de confortul locurilor spate.
Practic, Citigo devine tacit liderul de spatiu interior in segmentul sau.
Citigo reinvie moda disparuta odata cu anii '80 a portierelor cu partile interioare neacoperite de materiale plastice sau de orice alt fel, lasand vizibil metalul in finisajul si culoarea caroseriei, in acest caz, un galben stralucitor. Materialele sunt rezistente si par a fi durabile, nu neaparat din clasa materialelor nobile, insa cu siguranta din clasa materialelor care se inscriu in afara sintagmei "nu se mai fac masini ca altdata".
Scaunele fata au o frma interesanta, avand tetiera dintr-o singura bucata cu restul spatarului si fiind extrem de comode si bine gandite din punct de vedere ergonomic.

TEHNOLOGIE

Desi echiparea modelului testat se apropie de varful gamei, pe Citigo nu veti intalni gadgeturile atat de populare pe alte modele. Ba chiar veti regasi butoane sau componente care provin de la generatiile precedente Skoda. Tehnologic vorbind, se respecta starea de austeritate a unui vehicul gandit pentru consumatorul pragmatic dispus sa economiseasca germanic fiecare euro.
Avem instalatie de aer conditionat manuala, geamuri welectrice, computer de bord, oglinzi electrice, radio cd cu mp3, senzori parcare spate si cam atat.

SIGURANTA

Ca si fratele german Up!, Citigo a reusit sa obtina cele cinci stele Euro NCAP si se aseaza din acest punct de vedere inaintea multor competitori din segment. Siguranta devine astazi, in mod obsesiv, o componenta de baza in luarea decizei in vederea cumpararii unui autoturism.
In plus, modelul testat vine cu sistemul optional City Safe Drive alaturi de ESP, sistem care care franeaza automat de la o viteza de până la 30 km/h atunci cand detecteaza un posibil impact sau un iminent obstacol. Citigo are patru airbaguri: doua frontale si doua pentru cap si torace, ceea ce il aseaza din nou, in fruntea clasei din care face parte.

CALITATE-PRET

Plaja de preturi pentru care puteti achizitiona un vehicul Skoda Citigo ese cuprinsa intre 7.000 si 12.000 Euro, asa cum anunta configuratorul de pe site-ul oficial din Romania. Insa la 7.000 Euro nu veti gasi niciun model, cel mai ieftin fiind Citigo Active MPI Benzina 1.0l/44kW/60CP M5, care costa 7.954,60. Momentan, desi poate fi comandat, modelul in cinci usi nu este disponibil in show-room, asa ca ne vom rezuma la varianta in trei usi, cea pe care am si testat-o, in versiunea de echipare Elegance, care pleaca de la 9.554,20 Euro cu TVA inclus. La aceasta se mai adauga optionalele incluse, care aduc in plus un cost de 1.086 Euro cu TVA si determina pretul final al masinii: 10.640,44 Euro.
Comparativ cu suratele de segment, Citigo se incadreaza perfect ca pret. Este mai ieftin ca Up!, care la randul sau este mai ieftin decat Peugeot 107, Renault Twingo, Fiat 500 sau Ford Ka si aproape similar cu Toyota Aygo facelift Mandarin Edition, recent testat de Masini.ro.
Pastrand linia in care am scris aceste review-uri, cunoscuta fiind si aversitatea mea fata de vehiculele din aceasta clasa, consider in continuare ca orice masina din clasa A00 care costa mai mult de 6.000 Euro este un vehicul scump. Cu atat mai mut o Skoda care costa aproape 11.000 Euro. Si desi fac parte din lumi diferite, segmente separate si adresari neconcurente, consider ca cei 11.000 Euro ar fi mai intelept investiti intr-un Logan 1.5 dCi in varianta full options.



Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3047 :: 17.03MB