No SSO cookie

Skoda Citigo sau Citric & Go?

voteaza
(5/ 1)
Skoda Citigo, cel mai nou vehicul din clasa A00 face cunostinta cu publicul roman.
Nota redactor
3.8
Nota cititor
5.0

Skoda Citigo sau Citric & Go?

Cea mai noua interpretare a segmentului A00 vine de la constructorul ceh si se adreseaza, asa cum decide
segmentul din care face parte, traficului urban, in special celui din marile metropole, unde locurile de parcare, dar si spatiile de manevra sunt reduse drastic din cauza aglomeratiei.
Skoda Citgo ese un Volkswagen Up! cu linii stilistice gandite de cehi, dupa unii mai reusit ca fratele Up!, dupa altii simple si anoste. Ce este important e faptul ca pentru prima data, cehii nu mai folosesc tehnologia de alaltaieri a Grupului VW, ci se apropie de cea contemporana, gratie globalizarii continue a industriei auto, dar si a apartenentei la marea familie germano-ceho-spaniola. Exista, evident, diferente intre Up! Si Citigo, insa decalajul nu mai este atat de mare, deoarece ar canibaliza vanzarile, iar germanii ar pierde in fata cehilor, pusi fiind in fata unicului argumnet imbatabil al vremurilor contemporane: pretul. Si nu trebuie uitat ca piata auto asteapta lansarea oficiala a versiunii de productie a celuilalt verisor din clasa A00, SEAT Mii, construit pe aceeasi platforma comuna.

Masini.ro a testat Skoda Citigo Elegance MPI, gratie dealerului autorizat Skoda, Porsche Bucuresti Vest 2, caruia ii multumim pe aceasta cale, fiind unul dintre partenerii traditionali ai publicatiei.

MOTOR

Skoda Citigo este disponibil in doua variante de motorizare, ambele pe benzina si ambele cu trei cilindri, de 1,0 litri, iar puterile pe care le furnizeaza sunt de 44 kW/60 CP respectiv 55 kW/75 CP. Masini.ro a testat in regim strict urban, versiunea de 60 CP, cuplata la o transmisie manuala cu cinci trepte.
Comparat cu modelele deja testate din aceeasi clasa, Citigo este primul care nu are emotii in fata folosirii masinii cu instalatia de aer conditionat pornita, nici chiar in cazul in care in masina se afla numarul maxim de ocupanti: doi adulti si doi copii. Cuplul motor, de numai 95 Nm, disponibil la 3000 rpm este perfect distribuit de rapoartele transmisiei care provine dintr-o familie cu indelungata traditie si experienta.
Teoretic, in afara momentului in care motorul rece fiind, scoate sunetele caracteristice, odata atinsa temperatura optima de folosire, Citigo nu mai tradeaza faptul ca sub capota are doar trei cilindri.
Si tot in sens pur comparativ, fata de Skoda Fabia de 1,2 litri in trei cilindri, Citigo este un adevarat
vehicul sport, datorita maselor reduse.
Consumul anuntat de constructor este de 4,5 litri in regim mixt, 5,6/3,9 l/100 km in regim  urban/extraurban.
Cifre cu adevarat tentantein cazul inc are sunteti in cautarea unui asemenea vehicul, insa cifre care nu stau in picioare in fata realitatii. In testul nostru, Citigo a inegistrat un consum urban cuprins intre 6,2 si 6,7 l/100 km, insa intr-un Bucuresti liber, la o ora matinala de duminica, am reusit sa obtinem un consum de 4,5 l/100 km, fara a menaja masina in vreun fel. Deci se poate, insa numai in conditii speciale. In rest, pentru soferi fara experienta, Citigo va intoarce un consum situat in jurul a 7 l/100 km in regim urban.
Emisiile de CO2, pentru cei carora e pasa de mediu, sunt, in aceasta varianta de echipare, 105 g/km, iar norma de poluare este Euro V.

COMPORTAMENT

Citigo se comporta ca o gazela in traficul urban. Masina nu tradeaza slabiciuni ale trenului de rulare, se aseaza bine pe asfalt si raspunde surprinzator la apasarile pedalei de acceleratie, semn ca cehii si-au facut temeinic temele.
Suspensia nu lasa denivelarile sa tulbure linistea pasagerilor, iar directia devine un tovaras de nadejde al soferului, intr-un trafic cu dese schimbari de directie.

DESIGN

Problema desenarii unui vehicul din clasa supermini este deseori dificila, daca nu aproape imposibila. Ma refer strict in cazul in care designerul doreste sa rupa gura targului cu masina sa. Citigo nu este cel mai reusit model din clasa respectiva a familiei Grupului VW, insa trece fara echivoc in fata modelului coreean Picanto, sau a japonezului Alto.
Insa cu o culoare vbine aleasa, respectiv galbenul "Sunflower" la care i s-au adaugat cateva dungi negre,
micul ceh devine un picutmai agresiv si mai incitant. Fiind un vehicul nou, lumea intoarce curioasa capul sa vada mai bine ce vehicul trece pe strada, insa cam atat.
Comparatia cu tripletii C1/107/Aygo depinde strict de subiectivismul privitorului.

INTERIOR

Desi poate unii s-ar astepta la un interior care sa umple golul lasat de exteriorul nu tocmai iesit din comun de spectaculos, interiorul respecta si continua linia oarecum austera a caroseriei, de fapt a intregii masini. Fiind destinat scopului calatoriei de la punctul A la punctul B, intr-un trafic din care rareori ajungi acasa cu masina nezgariata, interiorul ceh imprumuta filozofia germana raportata la conditiile economice contemporane si ofera un spatiu generos pentru doi adulti, suficient loc pentru doi copii pe bancheta spate si 250 litri de portbaja, fara a te atinge de confortul locurilor spate.
Practic, Citigo devine tacit liderul de spatiu interior in segmentul sau.
Citigo reinvie moda disparuta odata cu anii '80 a portierelor cu partile interioare neacoperite de materiale plastice sau de orice alt fel, lasand vizibil metalul in finisajul si culoarea caroseriei, in acest caz, un galben stralucitor. Materialele sunt rezistente si par a fi durabile, nu neaparat din clasa materialelor nobile, insa cu siguranta din clasa materialelor care se inscriu in afara sintagmei "nu se mai fac masini ca altdata".
Scaunele fata au o frma interesanta, avand tetiera dintr-o singura bucata cu restul spatarului si fiind extrem de comode si bine gandite din punct de vedere ergonomic.

TEHNOLOGIE

Desi echiparea modelului testat se apropie de varful gamei, pe Citigo nu veti intalni gadgeturile atat de populare pe alte modele. Ba chiar veti regasi butoane sau componente care provin de la generatiile precedente Skoda. Tehnologic vorbind, se respecta starea de austeritate a unui vehicul gandit pentru consumatorul pragmatic dispus sa economiseasca germanic fiecare euro.
Avem instalatie de aer conditionat manuala, geamuri welectrice, computer de bord, oglinzi electrice, radio cd cu mp3, senzori parcare spate si cam atat.

SIGURANTA

Ca si fratele german Up!, Citigo a reusit sa obtina cele cinci stele Euro NCAP si se aseaza din acest punct de vedere inaintea multor competitori din segment. Siguranta devine astazi, in mod obsesiv, o componenta de baza in luarea decizei in vederea cumpararii unui autoturism.
In plus, modelul testat vine cu sistemul optional City Safe Drive alaturi de ESP, sistem care care franeaza automat de la o viteza de până la 30 km/h atunci cand detecteaza un posibil impact sau un iminent obstacol. Citigo are patru airbaguri: doua frontale si doua pentru cap si torace, ceea ce il aseaza din nou, in fruntea clasei din care face parte.

CALITATE-PRET

Plaja de preturi pentru care puteti achizitiona un vehicul Skoda Citigo ese cuprinsa intre 7.000 si 12.000 Euro, asa cum anunta configuratorul de pe site-ul oficial din Romania. Insa la 7.000 Euro nu veti gasi niciun model, cel mai ieftin fiind Citigo Active MPI Benzina 1.0l/44kW/60CP M5, care costa 7.954,60. Momentan, desi poate fi comandat, modelul in cinci usi nu este disponibil in show-room, asa ca ne vom rezuma la varianta in trei usi, cea pe care am si testat-o, in versiunea de echipare Elegance, care pleaca de la 9.554,20 Euro cu TVA inclus. La aceasta se mai adauga optionalele incluse, care aduc in plus un cost de 1.086 Euro cu TVA si determina pretul final al masinii: 10.640,44 Euro.
Comparativ cu suratele de segment, Citigo se incadreaza perfect ca pret. Este mai ieftin ca Up!, care la randul sau este mai ieftin decat Peugeot 107, Renault Twingo, Fiat 500 sau Ford Ka si aproape similar cu Toyota Aygo facelift Mandarin Edition, recent testat de Masini.ro.
Pastrand linia in care am scris aceste review-uri, cunoscuta fiind si aversitatea mea fata de vehiculele din aceasta clasa, consider in continuare ca orice masina din clasa A00 care costa mai mult de 6.000 Euro este un vehicul scump. Cu atat mai mut o Skoda care costa aproape 11.000 Euro. Si desi fac parte din lumi diferite, segmente separate si adresari neconcurente, consider ca cei 11.000 Euro ar fi mai intelept investiti intr-un Logan 1.5 dCi in varianta full options.



Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4484 :: 17.11MB