No SSO cookie

Citroen C5 Tourer Exclusive

voteaza
(4/ 1)
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi  160 CP Exclusive, o masina premium de familie, sau un vehicul pentru casnicele   bogate?
Nota redactor
4.4
Nota cititor
4.0

Citroen C5 Tourer Exclusive

In Romania, breakul nu este (inca) o masina la moda. Mai mult, este ultima versiune de caroserie aleasa de
romani, care prefera stilul in detrimentul utilitatii. Este adevarat, breakul este extrem de popular pe pietele vestice si mai mult decat util cand ai o familie care are in compunere, sa zicem, doi adulti si doi copii. Plus bagaje. Nenumarate bagaje, pe care mama copiilor le inghesuie de fiecare data in portbagajul neincapator al masinii pregatite sa plece in vacanta de vara. Si intre timp, designerii au reusit sa faca break-urile mult mai atractive, deseori reusind sa depaseasca stilul impus de berline, vorbind de acelasi model.
De ce am denumit C5 Tourer o masina de familie, este deci explicat. De ce am denumit-o ca alternativa pentru casnicele bogate, urmeaza sa va explic: in mai toate filmele, stapana casei este cea care se ocupa si de intretinerea bunastarii familiei. Sotul la munca, mama cu plozii si cu apartamentul. De regula, daca ati observat, in proportie de 75%, in filme, casnicele au cate un break. Iar daca madam este dintr-o familie cu dare de mana, n-o sa conduca un Volvo din anii '80, sau nici pe departe un Logan MCV. Stiu, va veti gandi la Lodgy, dar el nu aparuse inca la data drive-testului si oricum este lesne de inteles de ce modelul nu suporta comparatia.
Citroen propune asadar o varianta pentru ambele scenarii expuse mai sus, varianta pe care am testat-o pe
drumul Bucuresti-Hunedoara si retur, cu tot cu cei doi copii si sotia din dotare, lipsa fiind doar sumedenia de bagaje pentru vacanta, care a fost inlocuita de sumedenia de bagaje pentru un weekend la parinti.
Masini.ro a mai testat Citroen C5, tot in varianta Exclusive, adica top de top, ca sa ma exprim vulgar, insa in versiunea berlina. Intre timp, Citroen a cosmetizat subtil de tot modelul si i-a adaugat un motor care a suferit un downsize, nu neaparat benefic. De fapt, de-a lungul reviewului veti observa ca Citroen nu a operat prea multe schimbari, deoarece C5 care este prima masina franceza confundabila cu cele germane, este atat de reusita incat s-a aplicat filozofia nemtilor care spune ca atunci cand un lucru merge bine nu are rost sa te apuci sa-l imbunatatesti.

MOTOR

Citroen a decis ca intr-o epoca in care criza a fost inlocuita de recesiune, un motor de 2,7 litri, care se afla si sub capote mai lasate decat ale producatorului francez, nu isi mai are rostul. S-a operat un down-size, motorul scapand de doi cilindri si de 700 cmc, dar si de cativa cai putere, despre care se stie ca niciodata nu prisosesc.
Varianta este tot diesel, de aceasta data in patru cilindri dispus in linie, HDi fiind cuvantul de ordine cand vine vorba despre un raport consum/putere echilibrat. Si cum HDi este unicul nume care face TDI-ul german sa aiba emotii, totul capata un alt sens, nu-i asa?
Unitatea de 2.0 litri, dezvolta 163 CP si un cuplu motor de 340 Nm, care-si face aparitia undeva pe la 2000 rpm. Cu asemenea cifre care vin de sub capota motorului, nu prea ai motive de ingrijorare cand pleci la drum lung.
Cifrele de consum anuntate de constructor sunt atractive, insa nu se regasesc in realitate: 6,2/8,2/5,1 l/100 km in regim mixt/urban/extraurban. Modelul testat de Masini.ro in regim exclusiv extraurban a oferit un consum
de 9,1 l/100 km, cu tot cu bagaje, copii, etc. Este adevarat, Tourerul nu a fost testat strict in limitele legale de viteza, care probabil ar fi intors un consum mult mai apropiat de cel enuntat de Citroen.
Transmisia, automata cu sase trepte, ofera un raspuns echitabil, insa in mod clar orientat catre confortul pasagerilor, nu catre sportivitate. Asta chiar daca este prevazuta cu pozitia S (sport), care permite schimbarea vitezelor in trepte superioare la turatii mai mari si invers, la decelerari, promite un raspuns mai bun la schimbarea retrograda a vitezelor. Totul insa cu un pret: motorina.
Cifrele cu care voi incheia acest capitol sunt acceleratia, care este de 10,2 secunde de la 0 la 100 km/h, adica foarte bine pentru un vehicul de 1700 kilograme si viteza maxima, adica 200 km/h, ceea ce este iarasi mai mult decat suficient pentru un vehicul de familie. Evident, avem un motor putin poluant, inscris in normele Euro  5.

COMPORTAMENT

Citroen C5 a fost creat ca o varianta la oferta premium germana. Este clar ca ultima generatie C5 este confortabila, spatioasa, luxoasa si sigura. Masina, cu cele 1700 kilograme ale sale se aseaza ca un tanc pe
asfalt si ofera o calatorie mai mult decat agreabila.
La aceasta contribuie si suspensia Hydractive 3+, o propunere versatila si utila, care face diferenta dintre masina franceza si concurenta sa.

DESIGN

Pentru ca vine vorba despre un facelift, in afara unei sensibile rotunjiri a partii frontale si aparitia luminilor de zi LED daylight, Citroen nu a operat mari schimbari. Insa se poate spune ca avem de a face cu un exemplu clar in care break-ul arata mai bine decat berlina, aceluiasi model. Si penrtu a va convinge, va invit sa aruncati o privire si la review-ul initial.

INTERIOR

Rasfat  francez, asa as denumi interiorul C5. Desi nici aici Citroen n-a schimbat mare lucru fata de versiunea
pre-facelift. Si nici nu prea avea ce, deoarece vorbim despre aceeasi varianta de echipare, Exclusive, top end, full options. Nu prea ai ce sa scoti si nici ce sa adaugi, dintr-o masina cu interior din piele, scaune cu trei niveluri de incalzire si masaj pentru cel al soferului, memorii, plafon vitrat 80%, cotiera frigorifica si un portbagaj de 530 de litri fara rabatarea scaunelor spate.
Unicul amanunt care m-a nemultumit a fost ca in afara aspectului spectaculos al cusaturilor contrastante ale pielii, cele de pe panoul de bord se reflecta intr-un mod oarecum deranjant in parbriz. Insa probabil ca m-as putea obisnui, in momentul in care as detine masina cu pricina, evindet in cazul in care Citroen s-ar decide sa mi-o faca cadou.

TEHNOLOGIE

Inca de la prezentarea interiorului masinii am trecut in revista si cateva dintre aspectele tehnologice regasite pe Citroen C5 Tourer. Masina este o adevarata colectie de tehnologii, adunate sub acelasi plafon, instrumente si gadgeturi, unele ca supliment al suplimetului, altele vitale, sau obligatorii. Insa este greu de crezut ca acest nivel poate fi depasit, din simplul motiv ca interiorul unei masini nu ofera inca, spatiu suficient pentru aceasta. Masini cu renume, Audi, BMW, sau Mercede-Benz ofera acest nivel, insa la preturi cu mult peste cele cerute de Citroen.  As aminti noutatea hayonul actionat electric, dintr-un buton, care coboara nivelul spatelui in vederea incarcarii mai facile a portbagajului si revine singur la garda la sol initiala, odata cu inchiderea sa.

SIGURANTA

Citroen C5 a obtinut cele 5 stele Euro NCAP si vine cu o intreaga lista de dotari privind siguranta, dealtfel logica la acest nivel de echipare: BS, EBD, ESP si ASR, sase airbaguri si centuri pretensionate, toate in standard.

CALITATE-PRET

38.403 Euro cu TVA inclus, atat costa masina pe care am testat-o. Un Citroen C5 Tourer poate fi comandat la un pret incepand cu 23.670 de Euro cu TVA, la un nivel entry/level.
Chiar daca unii ar fi tentati sa compare Citroen C5 Tourer cu Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI Powershift nivel de
echipare Titanium: 29.950 de Euro; Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI, echipare Cosmo: 31.410 Euro; Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG, 4Motion, echipare Highline: 33.040 de Euro, eu cred ca gresesc. Zona in care Citroen C5 Tourer poate fi adus intru comparatie este cea a Audi, BMW si Mercedes-Benz, deoarece Citroen se adreseaza clientelei premium si nu celei business. Comparat cu modelele mai sus mentionate, Citroen pierde teren datorita pretului, comparat cu segmentul in care cred eu ca trebui asezat, C5 Tourer devine o optiune echilibrata ca pret.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3006 :: 21.03MB