No SSO cookie

Ford Ranger incearca cucerirea Romaniei

voteaza
(0/ 0)
Ford a lansat un pick-up care l-ar pune pe ganduri pana si pe Walker Politistul Texan.
Nota redactor
3.7
Nota cititor
0.0

Ford Ranger incearca cucerirea Romaniei

Intentia Ford este clara: dominarea pietei auto si cucerirea segmentelor ocupate de producatorii cu vechi state
in activitate. Pentru acest deziderat, Ford are nevoie de cucerirea Batranului COntinent, deoarece chiar daca
piata auto numarul 1 din lume, ramane cea americana, acolo si-au asigurat demult un procent confortabil, insa
ora exacta in lumea auto se da in Europa.
Chiar daca volumul de vanzari european nu le aduce cine stie ce mari beneficii, a fi prezent pe aceasta piata,
a da tonul in anumite sectoarre, conteaza extrem de mult, iar cei de la Ford stiu asta si actioneaza ca atare.
Totusi, Ford Ranger nu intra pe un segmment curat si lispit de griji. Asa cum se va vedea si pe parcursul
acestui review, Ranger are deja cativa concurenti carora in trecut nu le-a pus foarte mari probleme: VW Amarok,
Toyota Hilux, Mitsubishi L200 si Nissan Navara.

MOTOR

Versiunea testata de Masini.ro atat in regim off-road, cat si in regim de sosea este echipata cu motorizarea
2.2 Duratorq TDCi, cuplata la o transmisie manuala in sase trepte si tractiune integrala.
Acest motor este oferit in trei variante de putere, noi beneficiind de cel mai puternic, avand 125 CP.
Motorul imbina tehnologiile inovatoare Ford, fiind un common-rail cu  injectoare piezoelectrice, insa cu 8 guri
de pulverizare, ceea ce este deja un record. Turbocompresorul este prevazut cu tehnologia geometriei variabile,
insa numai pentru varianta maxima de putere, restul beneficiind de turbocompresorul clasic. Toate variantele de motorizare, atat diesel, cat si cele pe benzina, care nu sunt disponibile pentru Romania, se inscriu in norma
de poluare Euro V.
In primul rand, ca o constatatre de prim contact, motorul este mai zgomotos decat dieselurile confratilor de pe
piata. Nu extrem de deranjat, insa mereu prezent in habitaclu. Si asta nu neaparat din cauza antifonarii vehiculului.
Consumul inregistrat a fost de 10-10,2 l/100 km, chiar si pe portiunile de off-road, unde rareori masina a
trecut de treapta a treia. Se pare ca noul Ranger nu este deranjat de un stil de condus turat si in trepte de
viteza inferioare, chiar si pe portiuni extinse de drum. Ciudat, pe autostrada, Ranger a  inregistrat varful de
consum, adica cei 10,2 l/100 km.
Puterea este mica, doar 125 CP, insa total nesemnificativ, avand in vedere ca motorizarea asigura un cuplu
motor de 400 Nm.
Cutia de viteze, desi cei de la Ford au prezentat-o ca pe o mare revelatia cu o sumedenie de inovatii prezente
in interiorul ei, raspunde ciudat, si da senzatia ca agata la schimbarea vitezelor, insa este o meteahna
prezenta la toate Fordurilem in special la cele de gabarit, adica de la Kuga in sus.
Concluzie: cuplu mare, viteza buna, acceleratie civilizata, aproximativ 10,6-11,2 secunde 0-100 km/h, zgomot in cabina si consum decent. Aici as completa ca Ranger 2.2 TDCi se comporta fix ca un Hilux de 3.0 litri,
inregistrand exact acelasi conm. Ceeea ce este un punct in plus.

COMPORTAMENT

Noul Ranger este inferior din punct de vedere al comportamentului pe sosea, dar mai ales in regim off-road,
versiunii precedente. Suspensia spate realizata pe foi de arc este atat de rigida, inca este aproape imposibil
sa stai pe bancheta spate, iar pe cea fata simti orice denivelare ca intr-un siulator.
Si pe suprafete asfaltate, statul in spate este supus hazardului, deoarece desele denivelari ale strazilor
romanesti pot da dureri decap ocupantilor masinii.
Ranger nu este un vehicul usor de condus. Sincer nici nu l-as recomanda incepatorilor, sau conducatorilor auti
care nu au cel putin 10-15 ore de condus pe suprafete accidentate. Spatele saltyaret al Rangerului poate foarte
usor da senzatia ca ai scapat masina de sub control si de aici pana la o  manevra gresita nu mai este decat un
pas, extrem de mic insa.

Concluzie: probabil Ranger se comporta admirabil daca este incarcat cel putin la jumatate dn sarcina sa utila
(adica in jur de 700 kilograme), insa sa fim seriosi, nu toti clientii isi vor cumpara Ranger pentru a-l folosi
pe post de catar.
Pozitia la volan este execelenta, senzatia de conndus de udneva de sus, fiind satisfacatoare. Spatiu suficient
si ergonomie ridicata a scaunlor, comparativ ce cele ale vecinilor de segment.
Ford RAnger este insa capabil de off-road adevarat, avand adancimea vadului pe care-l poate parcurge ridicat la 800 mm si o garda la sol de 231 mm.

DESIGN

Noul Ranger este mult indulcit ca forma, avand liniile mult mai line si fluide, ,rotunjite, rezultand un aspect
cumintit al unui pick-up care in generatia anterioara parea mai agresiv. Astazi el seamana mutl cu Hilux si
cred ca acest punct comun de masina cu aspect ceva mai cuminte si mai docil , va conta in alegerea
cumparatorilor. Sper sa ma insel, insa clientul de pick-up este o persoana dinamica, puternica, robusta si nu
cred ca si-ar dori o masina cu aspect decatar docil ci mai degraba un armasar naravas.
Completat cu bull-bar, roll-bar si jante din aliaj, Ranger mai recastiga o parte din agresivitatea pierduta undeva pe plansele designerilor.
Comparat cu vecinii de segment, enumerati mai sus, Ranger este in mod clar mai reusit ca design decat Amarok, Hilux sau L200, insa nu trece inaintea Navarei. Cel putin acesta este punctul meu de vedere, subiectiv ca orice apreciere asupra designului unei masini.

INTERIOR

Cei de la Ford s-au gandit si la aspectul utilizarii masinii ca vehicul de agrement, sau de ce nu, de familie.
Asadar, austeritatea japoneza si europeana nu si-au gasit loc in interiorul masinii americane, insa nici luxul
pur sange american nu se regaseste intr-o camioneta.
Interiorul este spatios, cu multe locuri de depozitare a diferitelor chestii ep care un sofer si pasagerii le pot avea asupra lor. Ocupantii banchetei spate au suficient loc pentru pciioare, chiar daca este vorba despre persoane peste 1,80 m, ca in cazul meu.


Nefiind vorba despre un portbagaj, bena este cea mai incapatoare din clasa sa, Ranger fiind si cel mai lung
pick-up de pe piata, cu 5.359 mm lungime totala.
Nu se pune asadar problema locului pentru bagaje, cel mult intrandin calcul siguranta acestora intr-un trafic
aglomerat. Insa se poate rezolva cu un capac pentru bena.

TEHNOLOGIE

Ford comercializeaza in Europa modelul Ranger ca vehicul utilitar. De aceea tehnologiile prezente la bordul
masinii nu exceleaza si nu pot fi comparate cu cele de pe un SUV, sau la un turism obisnuit. In general, nivelul tehnologic ridicat se regaseste in sistemele de tractiune, franare, gestionare a consumului, etc. Deci aspecte practice s prea putin spectaculoase, nefiind insotite de touch-screen, butoanesi butonase, martori luminosi pe baza de cuart saucristale lichide si alte fineturi de Dorobanti.


Remarcam asadar, la modeul testat, repet, varianta XL, adica undeva la mijlocul liniei Ranger, computerul de bord, farurile automare, stergatoare de parbriz automate,cruise contrl, ABS, EBD, sistemul de control al tractiunii - TCS, ESP (standard), controlul stabilitatii remorcii (benei) TCS, controlul stabilitatii dinamice - DSC (contine ESP+TSC). Optional, Ranger poate fi echipat cu Bluetooth, voice control, audio streaming, GPS.
Versiunea testata, XLT este dotata civilizat, la limita necesitatilor, avand printre altele comenzi pe volan si aer conditionat manual, monozonal.

SIGURANTA

Ford Ranger este primul pick-up care obtine cele cinci stele Euro NCAP, devansand intreaga concurenta datorita
multiplelor sisteme de sguranta activa si pasiva incorporate in masina. Ranger a obtinut totdata, in clasa sa,
cel mai mare scor Euro NCAP privind protectia pietonilor.
Dotarile standard privind siguranta, prezente pe orice nivel de echipare, la orice varianta Ranger, sunt ESP,
airbag-uri pentru sofer, pasager, airbag-uri tip cortina, airbag-uri pentru torace, genunchi si evident scaune cu sistem ISOFIX.

CALITATE-PRET

Din nefericire nu vorbim despre un vehicul ieftin. Niciun pick-up nu este ieftin. Daca ar fi ieftin, cu siguranta, opata rezolvata ecuatia rigiditatii excesve, Ranger ar fi omniprezent pe strazi. Chiar daca in centrul Bucurestilor a conduce un Ranger, sau alt pick-up, nu este tocmai ceva des intalnit.
Pretul unui Ford Ranger pleaca de la 26.098 euro cu TVA inclus, pentru versiunea XL Base, (single cab), echipat
cu motorul 2.2 TDCi Duratorq de 125 CP si transmisie manuala cu sase viteze, tractiune integrala si ajunge la
un maxim de 42.404 euro cu TVA inclus, pentru varianta extrema Wildtrack, echipata cu motorul 3.2 TDCi de 200 CP, transmisie automata cu sase trepte si tractiune integrala.
Versiunea testata se situeaza undeva in jurul a 23.143 Euro fara TVA, adica 28.698 Euro cu TVA, la care se mai
adauga optionalele prezente pe masina, al caror pret nu este inca disponibil, insa le voi enumera (selectie):
cruise control, faruri si stergatoare automate, jante din aliaj, bull-bar, roll-bar.

Mitsubishi L200 are un pret, la un nivel de echipare asemanator, costa 28.254 Euro. Are o putere mai mare cu 11 CP, insa este mai scurt, are o sarcina utila mai mica decat Ranger si din punctul de vedere al securitatii, se
situeaza sub Ranger, avand doar 4 stele Euro NCAP.

Nissan Navara este cel mai slab cotat in ceea ce priveste siguranta, inregistrand doar 3 stele, desi gurile rele afirma ca este de fapt vorba de 2,5 stele Euro NCAP. Cu toate acestea este si cel mai scump, configuratorul Nissan Romania afisand inca din prima clipa ca este disponibil cu preturi incepand cu 30.813 Euro. Insa este cel mai reusit ca design in clasa sa.

VW Amarok, vehicul pe care  nu l-am testat, deci nu stiu mare lucru despre el, insa segmentul pick-up este nou
pentru germani si sincer nu prezinta mare incredere, aici in optiunile romanilor fiind preferati japonezii si americanii. Echipat aproximativ la nivelul Ranger XLT, Amarok va scoate din buzunarele doritorilor cam 33.571
Euro cu TVA.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2491 :: 21.04MB