No SSO cookie

Lexus CT 200h Luxury

voteaza
(0/ 0)
Prima compacta premium hibrid din lume este primul hibrid frumos, dar in continuare prohibitiv de scump.
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

Lexus CT 200h Luxury

Este un fapt recunoscut ca lumea nu cumpara vehicule hibrid din doua motive mari si late: sunt ridicol de scumpe si in mare parte sunt groaznic de urate. Si cine ar vrea sa dea o caruta de bani ca sa devina ciuca mistourilor prietenilor, supus unor comentarii de genul "la banii astia iti luai o masina adevarata!"?
Lexus, divizia de lux a companiei Toyota, tinde sa contrazica teorema hibrizilor urati si scumpi, oferind clientelei
premium un vehicul nu numai frumos, cu un design reusit, dar si prietenos cu mediul: Lexus CT 200h, primul model compact premium cu propulsie integral hibrida din lume. Este adevarat, un vehicul premium ramane premium in toate aspectele, inclusiv pretul, ecuatie inca imposibil de rezolvat de catre vreunul dintre producatorii care acceseaza segmentul hibrizilor. Modelul testat de Masini.ro este CT 200h, in varianta full-options, Luxury, care costa astazi 42.100 €. Scump doamna, scump, prefer sa nu salvez planeta astazi, sau cel putin, nu la banii astia!

MOTOR

Lexus CT 200h este oferit intr-o singura combinatie motrica, benzina+electric, unde motorul termic este un 1.8 litri VVT-i.
Cei 1798 cmc ofera o putere maxima de 99 CP la 5200 rpm si un cuplu motor de 142 Nm disponibil de la 4000 rpm. La acesta se adauga existenta motorului electric, AC tip sincron Magneti permanenti, capabil sa dezvolte singur o putere maxima de 82 CP si un cuplu motor impresionant, de 207 Nm.
In formula hibrid, puterea maxima este de 136 CP.
Acumulatorii aferenti CT 200h sunt de tip Nickel Metal Hidrid si asigura 202 Volti.
Transmisia modelului testat, este system hibrid incorporand transmisie continuu variabila gestionata electronic
(E-CVT), din nou un standard pentru toate nivelurile de echipare.
Marele plus al hibridului Lexus CT 200h este faptul ca reuseste sa atinga bariera de 50 km/h in mod 100% electric si cu putin efort, chiar sa o depaseasca, asigurand un rulaj 100% silentios si mai ales, cu zero lei/km in cei 2-2,2 kilometri pe care-i poate parcurge in acest mod.
Urmatorul mare plus, fata de confratii sai hibrizi, inclusiv cei din familia Toyota, este silentiozitatea, care o depaseste pe cea oferita de Prius sau Auris.
Mai mult, deoarece ansamblul motor+motor electric+transmisie este asigurat pe arhitectura ultimei generatii Prius, comportamentul masinii este net superior tuturor hibrizilor testati pana acum.
In locul cifrelor cu care v-am obisnuit, voi relata faptul ca la intoarcerea din statiunea unde am petrecut
weekendul, drumul catre Constanta a fost, ca de obicei, supraaglomerat. Bara la bara, caldura de 40 de grade, soare puternic, nervi, consum de combustibil, ambreiaj incins, folosire excesiva a treptelor 1 si 2, plus franari dese si enervante.
Insa la volanul modelului Lexus CT 200h, toate acestea s-au transformat brusc intr-o senzatie opusa celei deja
cunoscute. Vitezele mici au insemnat rulaj in mod 100% electric, franarile dese au insemnat regenerarea  
acumulatorilor, motorul termic a pornit doar dinc and in cand, cat sa incarce bateriile, aerul conditionat a sfidat
canicula de afara, cei aflati in masina din spatele Lexusului nu au inghitit gaze de esapament.
Se poate extrage asadar, o prima concluzie: Lexus CT 200h este o masina formidabila, insa calitatile sistemului motor hibrid-transmisie sunt scoase in valoare in trafic aglomerat, in trafic urban.
Consumul anuntat de constructor este urban (l/100 km) 3,7, extra urban 3,7, combinat 3,8. Evident, ca in aproape fiecare caz de pana acum, consumul inregistrat a fost diferit, constructor-realitate, in ciclu urban inregistrand un maxim de 5,9 l/100 km, cu doi adulti si doi copii in masina, plus un portbagaj plin de lucruri si lucrusoare, cu aerul conditionat mereu functionand. Un consum senzational, nu-i asa?

Cele 10,3 secunde necesare Lexusului pentru a atinge 100 km/h nu il urca prea tare intr-un top al masinilor rapide, insa cine-si ia un vehicul hibrid cu gandul de a sparge bariera sonica? Totusi, nu poate fi considerat un vehicul lent, dar veleitatile sportive se lasa asteptate in zadar chiar si la activarea modului Sport.

COMPORTAMENT

Lexus CT 200h este un vehicul confortabil, asa cum ii sade bine oricarui vehicul premium. Directia est ferma si
precisa, insa daca va bate gandul sa folositi masina storcand-o pana la limita, nu va asteptati la o tinuta de drum la fel de precisa precum cea aferenta rularii intr-un mod optim si civilizat. Aceasta se datoreaza in mare parte masei crescute a masinii si implicit asezarii acumulatorilor in partea spate, ceea ce echilibreaza greutatea fata versus greutatea partii din spate, insa da de cap centrului de greutate care modifica comportamentul masinii la abordarea unui stil de condus sportiv pe spatii virajate. Activarea modului Sport nu face mare lucru, intareste directia si raspunsul suspensiei plus al acceleratiei, ceea ce poate fi deranjant deoarece se pierde din confort si implicit din mesajul unui hibrid care este cel de masina economica.
Pentru ca am pomenit de modul Sport, Lexus CT 200h poate fi exploatat in modurile EV, ECO, Normal si Sport.
Pozitia la volan este excelenta, feelingul avut in interior fiind acela de rasfat maxim.

DESIGN

Spuneam la inceput de articol ca Lexus CT 200h depaseste granita hibrizilor urati si revin cu aceasta afirmatie. Desi este un compact de clasa C, partea spate mai proeminenta decat la un hatchback clasic da o oarecare senzatie de existenta aunui mic portbagaj si poate ca acesta este acel plusul de imagine pe care hibridul din discutie il emana.
Insa forma partii frontale si a celei laterale, se inscriu in linia impusa de europeni, cei care pana la urma, dau
tonul designului auto mondial.
Fiind prima compacta construita de Lexus, nu putem vorbi in termeni de "mai reusit", sau "mai urat" decat precedentul, pentru ca insusi Lexus CT 200h este acest precedent.
In termeni comparativi cu restul hibrizilor din clasa compact, in mod clar CT 200h este lider detasat in ceea ce priveste designul, cu forme moderne, linii fluide si aspect sportiv, usor agresiv, fara a minimaliza aspectul de masina premium.

INTERIOR

Rasfatul soferului, rasfatul pasagerilor, asa a fost construit Lexus CT 200h, cu acest gand in mintea designerilor si inginerilor care au alcatuit partea cea mai importanta a masinii. Pentru ca pana la urma, aici isi pertec toti cel mai mult timp, in interior.
Materialele premium, finisajele de exceptie, imbinarile artistic realizate, spatiul interior, spatile de depozitare, finetea pielii, totul este un rasfat pentru cumparator. E drept, la 42.000 Euro te astepti sa fii rasfatat!
Portbagajul este unicul minus, fiind mai neincapator decat cel al unui vehicul de clasa inferioara, Honda Jazz. Comparatia nu este intamplatoare, deoarece deplasarea care a precedat cea efectuata cu Lexus CT 200h a fost realizata cu Jazz, iar la intoarcere am folosit Lexusul. Acelasi volum de bagaje si acelasi numar de pasageri au incaput cu greu in Lexus, fiind necesara depozitarea unor bagaje pe bancheta spate, in timp ce Jazz oferise pentru acesta doar portbagajul.

TEHNOLOGIE

Asa cum ne asteptam si asa cum se asteapta oricine de la un vehicul premium fabricat in Japonia, interiorul masinii este un compendiu high-tech. De la navigatia pe ecran de 7", care rasare din panoul de bord, care devine un amanunt banal in comparatie cel imprimat pe acelasi ecran de mouse-ul asezat langa "simulacrul" de levier de schimbator de viteze, mouse care-ti permite accesarea  tuturor functiilor multimedia, pana la cele sapte niveluri de incalzire din scaune, lista tehnologiilor inghesuite in Lexus dau un rezultat de cinci stele.

SIGURANTA

Lexus CT 200h a obtinut ravnitele cinci stele in cadrul testelor efectuate de Euro NCAP. Nivelul ridcat de siguranta implementat de japonezi este considerat normal de catre prodcator, dat fiind faptul ca piata pe care Lexus este cel mai bine vandut este cea americana, iar yankeii au un adevarat fetish pentru siguranta, deseori impingand limitele aproape de absurd.

CALITATE-PRET

Cel mai ieftin Lexus CT 200h costa 29.960 de euro cu TVA inclus. Versiunea Luxury, testata e Masini.ro este high-end si costa, datorita multiplelor optiuni incluse, cu peste 50% mai mult, adica 42.100 Euro. Frustrant, daca stai sa te gandesti ca de fapt vorbim despre fix aceeasi masina, cu acelasi tren de rulare, cu aceeasi transmisie si cu acelasi motor, ba mai mult, cu acelasi sistem hibrid. Ca o consolare, la achizitionarea unui Lexus CT 200h nu se plateste taxa de poluare, insa daca ai 30.000 Euro pentru un entry-level, taxa de poluare este ultima grija de pe pamant, nu-i asa? Darmite la 42.100 Euro!
Concluzia este ca desi materialele care alcatuiesc Lexus CT 200h sunt premium, daca vrei sa fii first class, mai trebui ceva. Si o a doua concluzie este ca desi cu totii vrem sa traim pe o planeta curata si fara noxe, pretul pe care trebuie sa-l platim este inca ingrijorator de mare, iar achizitia unui vehicul hibrid ramane, momentan, un vis supus prohibitiei, datorita pretului mare cerut de producatori.


Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2642 :: 17.91MB