No SSO cookie

Kia Picanto 1,0l GSL Comfort

voteaza
(4/ 2)
Kia Picanto, inca un mit spulberat!
Nota redactor
3.4
Nota cititor
4.0

Kia Picanto 1,0l GSL Comfort

Mitul masinilor din clasa mini sau supermini este imbratisat de cei mai multi oameni care se gasesc in cautarea unei masini de mici dimensiuni, care sa fie un real ajutorin marile aglomerari urbane, cu o cilindree mica, in vederea unor taxe, impozite si reduse, dar si a unui consum de carburant cat mai mic. Ca lucrurile nu stau ocmai asa, ca deseori masinile din clasa mini sunt doar ipotetic mai economice, ca spatiul interior oferit ese deseori cauzator de claustrofobie, sunt amanunte pe care clientii le omit, sau nu le cunosc, sau pur si simplu le ignora. Am mai scris ca nu sunt un mare fan al masinilor din clasa mica, dimpotriva. Am motivele mele, chiar daca sunt subiective, sunt argumentate. Noul Kia Picanto nu este decat un alt concurent pe piata masinilor mici, un evident concurent pentru Suzuki Alto, despre care n-am avut multe cuvinte bune, o provocare pentru Chevrolet Spark, despre care inca nu stiu nimic si o alternativa pentru Hyundai i10, care este o mare necunoscuta, la fel cu restul modeleor Hyundai.

 

MOTOR

Micul Picanto este oferit in doua variante de motorizare pe benzina si unul combinat cu LPG. Masini.ro a testat 
varianta de 1.0 litri, cu transmisie manuala, in cinci trepte. De fapt, motorul are 998 cmc, ofera o putere mica, de numai 69 CP, la 6200 rotatii pe minut. Este suficient pentru ce pot scoate trei cilindri, pentru ca acesta este 
numarul lor, insa insuficient pentru o masina care se va incadra in traficl salbatic din Bucuresti.Motorul dispune de un cuplu de numai 94 Nm si aces lucru se simte din plin. La volanul unui Picanto 1.0 te vei trezi desori rugandu-te ca masina sa demareze un pic mai rapid, sau sa te ajute intr-o depasire. Limitele sale sunt  evidente, iar faptul ca le aduc in discutie nu reprezinta o proasta pozitionare a masinii, sau scoaterea din 
segmentul pentru care a fost creata, ci pur si simplu niste necesitati pe care ar trebui sa le ofere. Asadar, demarajul este lent, puterea limitata, mai ramane consumul, marele avantaj pe care o masina de mic litraj il 
pune pe cartea de vizita. Eronat si aici! Consumul pe care mi l-a oferit Kia Picanto 1.0, intr-un trafic mixt, 60% 
urban, 40% extraurban, a fost de 7,6 l/100 km. Si aceasta cifra, indiferent de cat de carcotas as fi, sau nu, este extrem de mare, cand vorbim de 998 cmc, cinci viteze si o masa totala de sub 1000 kilograme.Consumul euntat de producator este de evident, mult mai mic: Ciclu urban / extra urban / mixt (l/100 km)5,4/3,6/4,2.In afara celor de mai sus, motorul este zgomotos, iar insonorizarea insuficienta, pentru ca vorbim de o masina care ar trebui sa se incadreze in segmentul low-cost, nu exceleaza.Viteza maxima este de 153 km/h, iar acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 14,4 secunde. Motorul este de ultima 
generatie, inscris in  normele Euro 5, cu emisii de CO2 de numai 99 g/km.

COMPORTAMENT

Mic, lent, submotorizat, putere redusa, zgomotos si gurmand. Cam acestea ar fi liniile de baza pe care as schita profilul comportamental al noului Picanto.Cum nu este o masina dedicata performantelor, nici testul nu s-a efectuat in parametrii sportivi. Totusi, la incercarile la caream supus micul Picanto, acesta s-a dovedit a fi agil, usor manevrabil, gratie unei drectii asistate extrem de sensibile si usor manevrabile, insa care aduce in discutie sentimentul de instabilitate si de manevrabilitate dificila la drum intins, in ciclu extraurban, unde poate aparea fenomenul pierderii controlului, in caz de manevrare brusca a unei directii suprasensibile.Cudat sau nu, dimensiunile reduse ale masinii, Lungime, Latime, Inaltime (mm): 3595/1595/1480, ajuta la o aproape 
perfecta asezare pe sosea, e drept factor la care concura si viteza redusa cu care circula Picanto.

DESIGN

Pana si o masina care nu spune nimic nimanui poate fi frumoasa. Acesta este avantajul noului KIa Picanto. Designul frumos,agresiv si inselator, formele ridicate, precum umerii celui care nu are nicio vina, liniile moderne, cu faruri asezate deasupra capotei motorului si grila fata generoasa care pare a ascunde o herghelie de cai putere, fac 
din Kia Picanto un jucator foarte bine desenat pe piata hatchback-urilor de segment A.

 

INTERIOR

Desi modern si bine realizat, interiorul este alcatuit din materiale cu aspect ieftin, insa bine finisate si 
elemente bine inchegate. Culorile si asezarea judicioasa a instrumentelor de control, designul modern al intregului interior si al panoului de bord nu schimba cu nimic ideea de masina frumos desenata, intalnit si la exterior.Spatiul interior este insa, un dezavantaj de la care Picanto nu face rabat, aidoma suratelor sale din clasa A. Daca soferul si pasagerul din dreapta fata au loc suficient pentru picioare, ce din spate vor trebui sa-si reduca dimensiunile la cele ale unor dosare nu foarte voluminoase.Nici capacitatea portbagajului, care are doar 200 de litri, nu reprezinta un mare avantaj pentru Picanto, insa este suficient pentru transportul cumparaturilor saptamanale de la supermarket.



TEHNOLOGIE

Evident, acest aspect nu avea cum sa fie unul la care Kia Picanto sa exceleze. Adica la bordul masinii, modelul 
testat fiind varianta high, pana si radiocasetofonul, sau radio-cd-ul sunt optionale, iar masina testata avea montat un aparat aftermarket.Trebuie remarcata prezenta ceor patru geamuri cu actionare electrica, oglinzile cu reglaj electric, inchiderea centralizata, computerul de bord cu afisajul temperaturii exterioare si a consumului instant si general, si a instalatiei de aer conditionat, manual si monozonal.

SIGURANTA

Kia Picanto a fost testat de catre organismul independent de testare auto, Euro NCAP, in anul 2011 si a obtinut 
patru stele din cinci posibile. Cu toate acestea, Kia Picanto vine in doatrea stahndard cu sase airbaguri, inclusiv 
airbag pentru gnunchii soferului, tetiere active, insa poate fi conamdat si cu ESC, asistenta laurcare in panta, ESC (include / BAS, HAC, VSM) + discuri spate 13, Senzor inchidere usi la viteza + deschidere la impact.

CALITATE-PRET

Modelul testat de Masini.ro costa 11621 €, pret (DDP cu TVA), in varianta de top, adica Comfort. Daca la el mai 
adaugam si cele cateva dotari optionale  incluse, pretul sare de 13000 €, ceea ce il face pe micul Picanto sa fie 
de-a dreptul scump, fata de ceea ce ofera si fata de cocnurenta directa.Si varianta entry-level, Classic,  costa in 
jurul a 11.000 €.Daca e sa ne raportam la concurenta, Hyundai i10, in varianta entry level, echipare Economy costa 9610 €, Toyota Aygo, echipare Terra Mandarin, costa 9120 €, Suzuki Alto 1.0 GLX costa 8935 € (pret promotional). Si Kia Picanto poate fi achizitionat prin Programul Remat, la un pret de 8148 €, insa una peste alta tot cam acolo ajunge.Asadar, din punctul meu de vedere, Kia Picanto este o masina buna, destinata strict traficului urban, pentru soferi fara pretentii deosebite dela o masina, care daca s-ar vinde la un pret macar aliniat celor practicae de concurenta, ar fi o alternativa viabila. Insa cum pretul il consider prohibitiv fata de ceea ce ofera vehiculul, iata si raspunsul la intrebarea "de ce nu vedem mai multe Kia Picanto pe strazile Romaniei?" 

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2532 :: 17.02MB