No SSO cookie

Honda CR-Z

voteaza
(5/ 3)
Un sportiv apatic
Nota redactor
3.8
Nota cititor
5.0

Honda CR-Z

In  momentul in care piata auto a deschis portile catre o lume mai verde, inevitabil, japonezii s-au grabit sa-si
construiasca propriul paradis ecologic, fiecare pe drumul sau. Este o miscare logica, deoarece data fiind densitatea populatiei din marile orase japoneze, poluarea este o reala problema. Si in plus, de ce sa nu admitem, exista si o mare oportunitate de a mai deschide cateva usi de pe terenul american si de ce nu, european, unde moda masinilor cat mai verzi este in plina ascensiune.
Propunerea Honda nu este la prima infatisare, marturie sta modelul Insight. Insa acum vorbim despre un hibrid sport, cu un look sportiv si cu oaresce pretentii de sportivitate.

MOTOR

Sub capota CR-Z sta un motor termic de 1,5 litri, cuplat la o cutie de viteze manuala, cu sase rapoarte. Nimic
nemaivazut pana acum! Partea interesanta este ca inginerii de la Honda au gandit sistemul hibrid cumva, de-an doaselea. Adica in locul unui motor electric care sa asigure functioarea masinii la viteze mai mici, sau in trafic urban, in cazul CR-Z, motorul electric intra in functiune abia atunci cand motorul termic este catre capatul
puterilor si soferul vrea mai mult. Rezultatul nu este neaparat unul care sa rupa gura targului, nu va asteptati la un boost de genul celor pe care le vedeti in filmele de actiune gen Fast & Furious, insa cei cativa cai putere adusi suplimentar de catre unitatea electrica, 14 la numar, sunt mai multi decat niciunul, nu-i asa?
In total, CR-Z dispune de 114 CP, prezenti la 6100 rpm, iar cuplul motor, deloc impresionant, pentru o masina cu pretentii sport, este de 4800 Nm, pe care soferul ii are la dispozitie la 4800 rpm.
Gaselnita care gestioneaza functionarea celor doua motoare, pune la dispozitia soferului trei moduri de exploatare.
Econ, modul pe care intreg Green Peace-ul l-ar recomanda, ba chiar l-ar legifera ca obligatoriu, taie suflul
masinii, drept care l-am folosit strict la drum intins, dupa ce am atins viteza de croaziera dorita, evident in alt
mod decat Econ. Altfel, ai pur si simplu senzatia ca masinii i s-a infundat admisia. Modul Econ asigura insa cel mai bun consum posibil si garanteaza o lume cu 5 minute mai verde.
Normal, modul urmator, este... logic, asa cum ii spune si denumirea. Masina se comporta, culmea - normal, simti cei 114 CP, poti emite niscai pretentii intr-un trafic salbatic, deci esti normal.
Modul Sport este insa modul pe care l-am chinuit cel mai mult, modul in care admisia este deschisa la maximum, cand benzina ajunge acolo udne trebuie si motorul ofera o senzatie demna de o masina pe care ai dat o suma apreciabila de bani.
Pentru a ilustra sensul verde al masinii, inginerii Honda au cuplat cele trei moduri la trei culori distincte, care-ti vor lumina tabloul de bord, in functie de utilizarea masnii. Astfel, evident, culoarea verde este aferenta modului Econ, albstru pentru Normal si rosu pentru Sport.
In afara m,odului Sport, celelalte doua moduri  pot interveni unul in timpul functionarii celuilalt, adica in modul
Normal, daca rulezi corespunzator, fara a-ti sprijini piciorul pe pedala de acceleratie, masina poate intra in modul Econ, iar bordul sa devina verde si frmos.

Este insa interesant cum, la volanul masinii fiind, vei fi tentat in permanenta sa aduci culoarea bordului la verde, ceea ce va reduce dramatic consumul si implicit noxele.
Insa  cand esti orientat catre sportivitate, Sport inseamna pururi rosu!
Consumul, mediu, in ciclu mixt, indiferent de ceea ce spune cartea tehnica, se situeaza in jurul valorilor de 6,8-7,1 l/100 km, raportat la un stil de condus normal.

COMPORTAMENT

Este ciudat cum un vehicul cu dimensiuni atat de reduse poate sa se lipeasca atat de bine de sosea. Aceasta este prima concluzie cu care m-am intors dupa drive-testul efectuat cu CR-Z. Intradevar, pe autostrada, chiar si pe ploaie torentiala, micul CR-Z nu manifesta nicio emotie, coeficientul de aerodinamicitate avand un rol important de spus in aceasta ecuatie.   
Insa daca la drum intins, in special pe autostrada, CR-Z nu da niciun frison de teama soferului, pe un traseu
sinuos, sasiul isi arata minusurile. In functie de exploatare, adica raportat la un stil de condus sportiv, CR-Z
manifesta deopotriva tendinte subviratorii, cat si supraviratorii, de parca masina nu ar fi prevazuta numai cu
tractiune fata. Este adevarat ca pentru aparitia acestor fenomene s-a folosit un stil de condus sportiv, iar la
volan am avut un pilot de raliu, dar pana la urma, avem de-a face cu un vehicul sport.
Un alt minus, care insa poate fi corectat dupao mai buna cunoastere a masnii, este folosirea celor trei moduri de exploatare. Astfel, tentat fiind sa protejezi mediul, poti avea surpriza efectuarii unor depasiri la limita,
deoarece sistemul nu da tot ceea ce poate masinii. Este recomandat ca in cazul in care veti conduce un CR-Z, sa amanati deplasarile in stil sportiv, pana la momentul in care sunteti siguri ca stapaniti perfect masina si micile ei secrete.

DESIGN

Masinile japoneze nu se dezic de la filozofia lor speciala, asadar, CR-Z are, de asemenea, o linie relativ ciudata.
Desi la baza ADN-ului sta vechiul CR-X, de la care a preluat linia sportiva, spatele alcatuit din sticla, aminteste flagrant de Citroen C4. N-as putea preciza cu exactitate care a fost primul, oul sau gaina, adica CR-Z, sau C4, si nici nu vreau sa fac sapaturi in arborele genealogic al celor dua modele, cert este ca o asemanare exista. Asta desi este clar ca pe vremea cand C4 era prezent p toate canalele TV prin spoturile publicitare, CR-Z nu depasise stadiul de schita pe plansa unui designer.
In linii mari, CR-Z poate fi caracterizat ca o masina cu un design avangardist si asa cum am mentionat anterior, neobisnuit.
Ata partea frontala, cat si spatele, prezinta un design aerodinamic si agresiv, placut privirii, desi reamintesc,
caracterizarile asupra designului unei masini sunt intotdeauna supuse subiectivitatii.

INTERIOR

Inca de la lansarea sa, CR-Z i-a facut pe jurnalistii prezenti sa aprecieze interiorul realizat in maniera SF al
hibridului sport.
Si trebuie adaugat ca la capitolul calitate materiale si finisaje, lucratura nipona este fara cusur. Chiar daca nu
avem elemente care se regasesc la modelele premium, piele, mahon si alte delicatesuri care nu si-ar avea loc intr-o masina sport.
Tabloul de bord, iluminarea sa in cele trei culori, cifrele intr-un alb puternic, totul transforma interiorul CR-Z intr-o bucurie pentru ochi.
Scaunele spate, destinate cu siguranta unor copii de clasa primara, taie din euforie si ne readuc cu picioarele pe pamant: e un coupe sport destinat pentru doi adulti. Asadar la capitolul spatiu interior putem puncta ca este generos, atat timp cat nu sunt mai mult de doi adulti in masina.
Portbagajul, cu un volum de aproape 400 litri, reface o parte a sentimentului de lipsa de spatiu.

TEHNOLOGIE

Desi este un model cu un look futurist, tehnologic vorbind, CR-Z nu vine cu o tolba plina cum nea-m fi asteptat. Lasand la o parte sistemele de rulare, management al motorului, inclusiv cele trei moduri de exploatare cu luminile aferente, CR-Z vine cu un sistem audio performant, cu sase boxe, aer conditionat automat, senzori de parcare fata-spate, oglinzi si geamuri electrice, asistenta la pornirea din rampa, scaune incalzite. Desi am enumerat doar o parte dintre dotarile de tip gadget si am punctat si dintre cele functionale, CR-Z se inscrie totusi undeva catre linia de mijloc in ceea ce priveste nivelul tehnologic, deci nu impresioneaza.

SIGURANTA

Honda CR-Z a primit punctajul maxim de la EuroNCAP, adica cinci stele, punctaj pe care il vom acorda si noi. Pentru a completa, Honda CR-Z vine cu sase airbaguri: frontale, laterale si cortina, plus tetiere fata active. La acestea se adauga ABS, EBD si EBA, plus VSA, care in limba Honda inseamna controlul stabilitatii.

CALITATE-PRET

De la lansare si pana astazi, Honda CR-Z are acelasi pret: 20.980 Euro fara TVA. Adica fix 26.015 Euro cu TVA
inclus. Adica mult, prea mult pentru un coupe cu pretentii sportive, insa fara cifre care sa le sustina, prea mult
pentru un look exclusivist, insa fara a se incadra in cel al adevaratelor masini sport. Chiar si luand in
considerare salvarea planetei, 26.015 Euro reprezinta o suma mult prea mare pentru hibridul japonez, vis a vis de ceea ce ofera.

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.2206 :: 17.9MB