No SSO cookie

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD

voteaza
(4/ 4)
ASX - Nu promite, dar ofera!
Nota redactor
4.0
Nota cititor
4.0

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD

N-am sa ascund ca segmentul relativ nou aparut al crossoverelor, care nu-s nici SUV-uri, dar nici breakuri nu se pot numi, nu este un segment de care sa fiu indragostit. Pur si simplu nu am afinitati cu acest stil, cu acest concept si pur si simplu nu ii inteleg utilitatea, chiar daca marii producatori auto s-au grabit sa umple piata cu ofertele proprii in segment. Crosoverul nu iti ofera nici spatiul, nici siguranta, dar nici fastul unui SUV, la fel cum dimensiunile sale mai mari decat ale unui hatchback, pot fi uneori un impediment.
Crosooverul este asadar, o strutocamila, nici SUV, nici turism, prea mic ca sa fie primul, prea mare ca sa fie al
doilea, deci este un hibrid, sau cum ar spune malitiosii, este masina sotiei celui care detine un SUV.
Mitsubishi ASX s-a lansat acum doi ani in Romania si a fost rasfatatul colegilor dn presa. L-am luat in teste pentru Masini.ro si am avut surpriza sa constat ca desi este o masina decenta, nu rupe gura targului, la mai niciun capitol, fiind exact ceea ce am scris mai devreme: o masina decenta.

MOTOR

Motorul diesel de 1,8 litri DI-D, este de departe best-seller din oferta ASX. Desi cilindreea aleasa este cumva intermediara, concurenta preferand fie o motorizare clasica de 2,0 litri, sau una subdimensionata si in trend, adica 1,6 litri, Mitsubishi a ales 1,8 pentru ca japonezii stiu ei ceva ce nu vor sa spuna la nimeni, insa vor sa ofere lumii intregi. Cei 150 de cai putere se inscriu in ceea ce ofera concurenta pe segment, deci nimic nou sub soare.
Cuplul motor, este insa foarte mare. 300 Nm sunt arhisuficienti sa zburzi pe sosea, iar daca ai chef de un mic off-road, evident unul light, pentru ca garda la sol si echiparea masinii nu o recomanda pentru asa ceva, ei bine, sunt sigur ca ASX n-ar icni de oboseala pe teren accidentat.
Transmisia modelului testat este una manuala, in sase trepte, echilibrata si corect etajata, ca o completare logica a unui motor care desi nu promite, ofera!
De mentionat este posibilitatea de a alege, electronic, intre tractiunea 4x4, 2x4, sau 4x4 cu blocarea diferentialului, pentru situatii grele, un artificiu care desi nu va fi deseori folosit de catre posesorul de ASX,
cu siguranta va fi inclus pe toate listele de coamanda, chiar si pentru posibilitatea rularii in modul 2x4, care
asigura o mai buna sprinteneala a masinii in traficul pe sosea, dar si un consum mai redus de carburant.
Vorbind despre consum, ASX 1,8 DI-D a oferit, in trafic 80% urban si 20% extrauban, in conditii de iarna si de frig, un consum mai mult decat excelent, adica intre 5,2 si 5,4 l/100 km (vezi galeria foto), fara ca masina sa fi fost menajata.

COMPORTAMENT

De la un crossover nu ai asteptari sportive, insa exact aici surprinde ASX. Chiar si in varianta diesel, ASX 1,8
DI-D este rapid si conform comparativului facut de mine, surclaseaza Tiguan 2.0 TDI. Este mai rapid si mai fasnet chiar si decat RAV4, dar despre acesta vom vorbi in curand.
Ce remarci in prima faza, cand dai o tura cu un ASX, este asadar, raspunsul extrem de placut al masinii la apasarea pedalei de acceleratie. ASX este stabil si manevrabil, gratie si dimensiunilor sale nu foarte mari: 4,29 metri lungime si 1,77 metri latime.
Este mai agil decat concurentii sai directi si lasa la ani lumina in spate Hyundai ix35, din orice punct de vedere, mai putin din cel al dotarilor suplimentare, dar asta ese alta poveste.

DESIGN

Mitsubishi ASX este poate cea mai ciudata masina. La niciun model pe care l-am testat pana acum, un rand de jante din aliaj nu au reusit sa faca diferenta in asa hal! Echipat cu anvelope de iarna si evident, cu jante din otel, ASX arata de-a dreptul dezbracat. Cand il incalti cu jantele dn aliaj, prca e cu totul si cu totul alta masina.
Revenind la aspectul general, ASX are o forma comuna, mai putin partea frontala, care face diferenta si ii atentioneaza pe cei din jur ca desi pare cuminte, este un crossover agresiv cu un ADN dobandit in sute de curse castigate prin competitiile de raliuri. Insa per ansamblu, designul ASX nu impresioneaza cu nimic, fiind la fel de comun ca al majoritatii concurentei.

INTERIOR

Aici Mitsubishi schimba placa si apasa butonul de generat placeri: in habitaclu. In primul rand, calitatea
materialelor este indreptata mai degraba cate ceea ce ofera segmentul superior celui din care face parte ASX.
Plasticul ese placut atingerii, calitatea sa nefiind de domeniul ventilatoarelor cu roti oferite de unii coreeni, pielea care imbraca volanul si schimbatorul deviteze denota un anume grad de atentie si importanta dat soferului, plansa de bord este moderna si viu colorata, instrumentele facil de accesat si chiar si la spatiul interior, ASX sta surprinzator de bine, in sensul ca patru adulti pot parcurge o distanta considerabila fara a fi incomodati unul de celalalt.
Fara a fi un model al carui interior sa starneasca pasiuni, ASX ofera in continuare decenta si respect pentru clientii sai.
De notat sumedenia de spatii pentru depozitare, unde pasagerii isi pot pastra, de la o sticla de suc, pana la
borseta cu acte, sau alte bagaje de mici dimensiuni.

TEHNOLOGIE

ASX nu este deloc sarac in ceea ce priveste dotarile si gadgeturile oferite. Chiar daca versiunea testata de
Masini.ro nu este prevazuta cu atat de popularul sistem de navigatie si nici cu ecranul tactil, devenit intre timp
must-have, nu te simti ca intr-o masina de sarac.
Scaune incalzite, reglabile electric, patru geamuri actionate electric, oglinzi electrice, pliabile tot electric,
clima monozonala, senzori de avertizare pentru parcare, torpedou cu refrigerare, conexiune USB si Bluetooth, radiocd cu redare MP3, comenzi pe volan, iata cu ce va intampina un Mitsubishi ASX cu un nivel de echipare mediu.

SIGURANTA

Testat anul trecut de catre EuroNCAP, organismul independent de testarea sigurantei vehiculelor, Mitusbishi ASX a obtinut cinci stele, adica punctajul maxim.
La acest enunt axiomatic mai putem adauga: ABS, cu asistenta la franarea de urgenta si distributie electronica a fortei de franare, ASC si TCL, pentru controlul stabilitatii si tractiunii, airbaguri frontale, laterale si cortina plus airbag pentru genunchii soferului.

CALITATE-PRET

Cel mai ieftin ASX este in echiparea de baza, cu motorizare pe benzina si tractiune 2x4, care costa astazi 17990 € cu TVA. Modelele diesel au preturi care incep de la 24090€ pentr 2x4 si ajungla varianta finala, full options, de 31990 €. Varianta testata de Masini.ro, fiind o echipare de mijloc, cere un pret pe masura, adica Invite - 26790 € sau Intense - 27940 €. In ambele variante, fata de concurenta sa directa, ASX pare ca nu straluceste prin prisma pretului, fiind o masina mai degraba scumpa. Insa un VW Tiguan, in echipare asemanatoare, ofera doar 140 CP si costa intre 25.336 si 28.967 €, deci tot cam pe acolo. Insa VW castiga din cauza valorii de revanzare ridicate si a unei piete auto care are un adevarat cult pentru masinile germane, Mitsubishi multumindu-se cu o piata dedicata cunoscatorilor, vecina cu cea a clientelei Subaru, in care odata intrat este extrem de dificil de iesit, in sensul unei lipse acute de doritori.
Un Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4, ofera 184 CP si costa, intr-o echipare medie, intre 25.833 si 26.701 €, insa in afara popularitatii castigate de crossoverul coreean datorita predecesorului sau, noul Tucson, sau ix35 nu se mai vinde atat de bine, probabil din cauza designului neatragator, dar si al pretului ridicat, la care se adauga un design cel putin discutabil. Cat despre valoarea de revanzare, cred ca nu mai este nimic de adaugat, o masina coreeana fiind cel mai bun exemplu despre cum se pot ingropa niste bani si apoi pierde la revanzare.

In continuare, va oferim spre vizionare cateva clipuri cu modelul testat.









Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2464 :: 17.03MB