No SSO cookie

BMW 650i Coupe xDrive

voteaza
(3/ 2)
Regina de cinci stele
Nota redactor
5.0
Nota cititor
3.0

BMW 650i Coupe xDrive

Am stabilit cu niste timp in urma, ca BMW-urile sunt niste masini indecente. Ba mai mult, ca unele modele sunt de-a dreptul porno! Ei bine, pe o scara a pornografiei auto, ca sa citez un clasic in viata, BMW Seria 6 Coupe, in varianta 650i este fix in varful topului. Fara echivoc, fara concurent, fara remuscari, fara...
Este o masina atat de reusita, incat pur si simplu mimeaza perfectiunea. Daca termenul "perfect" ar suporta comparatii, BMW 650i Coupe ar fi "foarte perfect".
Pot spune, cu mana pe inima si fara sa-mi fie teama ca voi fi acuzat de folosirea termenilor mult prea laudativi la adresa masinii, ca este cea mai "tare" masina pe care am condus-o vreodata si a se retine, asta o spune un om care e mai degraba fan Mercedes-Benz decat BMW. Pana la proba contrarie, e in top si ca sa nu va mai obositi sa cititi pana la capat, daca nu sunteti fani BMW, sau nu agreati parerea respectiva, BMW 650i Coupe este si prima masina care obtine maxim de calificativ pe Masini.ro, adica 5 stele.

Multumim pe acesta cale Domeniilor Stirbey din Buftea, pentru accesul intr-o locatie mai mult decat exclusivista, in speta Capela Regala, cel mai potrivt loc pentru o masina la fel de exclusivista.

MOTOR

Echiparea pe care am testat-o este varful de gama, adica V8, 4,4 litri, 407 CP disponibili intre 5.500 si 6.400 rpm.
Acest motor unic, ale carui turbocompresoare sunt pozitionate in spatiul V dintre cele doua randuri de cilindri, se remarca printr-o dezvoltare liniara a puterii si un cuplu exceptional. Varful curbei de cuplu, 600 Newton metri, este atins pe o plaja cuprinsa intre 1.750 si 4.500 rpm. Performantele sportive caracteristice unui motor V8 permit ca BMW 650i Coupe sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h . Eficienta acestei motorizari varf de gama este extraordinara pentru nivelul de performanta oferit, inregistrand un consum mediu de combustibil de 10,5-10,6 l/100 km si un nivel al emisiilor CO2 de 245-246 gr/km (valori in ciclul de testare EU, in functie de dimensiunile pneurilor alese).
Varianta standard de transfer a puterii pentru toate versiunile modelului este transmisia automata Sport cu opt trepte. Aceasta cutie de viteze promoveaza aptitudinile sportive de condus, cu o schimbare extrem de rapida a treptelor, ofera un confort remarcabil de schimbare a rapoartelor si optimizeaza eficienta. Conducatorul poate utiliza clapetele aflate pe volan pentru a schimba vitezele in regim manual.
Oerita in mod optional, tractiunea intergrala BMW xDrive, face parte din echiparea masinii testate. Aceasta scoate de pe lista batailor de cap ale soferului, eventualitatea derapajului puntii spate, atat de des intalnita la BMW, datorita tractiunii spate.
Tradus in cife si vorbe reale, direct de dupa volanul masinii, BMW 650i Coupe este un monstru pe care daca apuci sa-l conduci, nu prea mai dai dopi bani pe cifrele date de fabricant. Si aici vorbim, in special, de cifrele consumului. Nu ai cum sa nu incerci sa duci masina catre limitele sale, intalnind insa pedrum, limitele personale, intotdeauna inaintea limitelor masinii. E o chestie de perspectiva, un moment in care spiritul de conservare striga disperat ca masina mai poate, insa nivelul adrenalinei tinde sa-ti sparga vasele de sange si sa-ti lase inima pompand in gol si creierul fara oxigen.
4,8 secunde de la 0 la 100 km/h poate parea putin, insa numai cand este o cifra pe hartie. Cand ai sub tine si in jurul tau, un mosntru de aproape 2 tone, care accelereaza atat de salbatic, toate valorile care pe initial par "asa s asa", devin brusc altele.
De aici si consumul pe care l-am inregistrat, in regim strict urban, de 19,1 l/100 km.
Insa mugetul motorului, sunetul ragusit al evacuarii, senzatia ca strada se ingusteaza si devine neincapatoare pentru o masina atat de lta, sunt fara egal.

COMPORTAMENT

O racheta, asta este definitia BMW 650i coupe. Indiferent daca conduci masina in modul Sport, Comfort, sau ECO (ce-i aia?), nu vei simti nicio urma de disconfort la interior. Poti alege sa nu auzi nimic, cu exceptia sunetului cu claritate de cristal pe care picura apa, provenit din sistemul Bang & Olufsen.
Manevrabilitatea este exceptionala, datorita unui sistem unic de directie, asistata electromecanic, cu functia Servotronic pentru o asistare a puterii de bracare in functie de viteza.
Pe langa acesta, noul BMW Seria 6 Coupé este primul automobil din clasa lui care este disponibil cu Integral Active Steering (directie integral activa) ca optiune. Aceasta combina Active Steering (directia activa) pentru rotile fata cu o punte spate viratoare. Bracarea rotilor spate se face pana la 3 grade, in acelasi sens cu rotile fata pana la viteze de 60 km/h, pentru mai multa manevrabilitate, si in sens opus la viteze mai mari, pentru mai multa stabilitate.
Si ca tabloul sa fie complet, Driving Experience Control este un echipament standard care permite alegerea intre o setare Comfort sau Sport. Acesta afecteaza, in functie de nivelul de echipare, raspunsul acceleratiei, al cutiei de viteze (inclusiv regimul de turatie), al directei si al suspensiei.  Conducatorul poate selecta unul dintre cele trei moduri de reglare a automobilului: COMFORT, SPORT si SPORT+.

DESIGN

Liniile Coupe-ului bavarez sunt elegante si somptuoase, imbinand totodata o agresivtate iesita din comun.
Masiv si totusi agil, cu o lungime de 4.894 mm, 650i este cu 74 mm mai lung decat predecesorul sau. Liniile  masinii simbolizeaza o apa curgatoare, iar grila fata, desi respecta dimensiunile noului look de brand al BMW, cu cei doi "rinichi" mai mcii decat la generatiile anterioare, pare mai masiva decat este in realitate, datorita ingustarii partii frontale.
Spatele cade cursiv catre sol si incheie o linie armonioasa si aerodinamica, semn ca bavarezii pot fi extrem de imaginativi, pe langa faptul ca sunt niste ingineri desavarsiti.
Nu poti vorbi despre aspectul BMW 650i Coupe in alti termeni decat de "frumos" "foarte frumos", si "spectaculos".

INTERIOR

Habitaclul pstreaza filozofia brandului, acela de a oferi soferului intreg controlul, intreaga atentie s maxim de confort. Doar pasagerii spate ar putea avea ceva de protestat, pentru ca desi masina este imensa pentru un coupe, nu a fost gandita pentru mai mult de doi pasageri. Insa asta este, in definitiv, ideea de coupe. Daca vrei sa-ti cari familia cu tine, iti iei un break.
Ansamblul de instrumente combina tehnologia moderna black-pannel a display-ului, cu instrumentele rotunde specifice masinilor sport clasice. Ecranul de 9,2 toli (23,4 cm), cu rezolutie inalta, afiseaza kilometrajul, consumul de combustibil si indicatorul Efficient Dynamics, precum si indicatii de la sistemele de asistare a conducatorului sau mesajele martorilor de bord.

Monitorul iDrive standard este construit intr-un design flat-screen exclusivist. Este localizat in panoul de instrumente si are dimensiunile optime. Suplimentar, o data cu sistemul de navigatie Professional, monitorul de bord vine intr-o dimensiune marita de 10,2 toli (25,9 cm) - cel mai mare monitor de bord din acest segment. Pentru o nota de exlcusivitate suplimentara, in aceasta versiune, conturul ecranului flat-screen este electroplacat cu crom.

Versiunea standard a scaunelor fata, este cu reglare electrica a scaunului pe inaltime si in adancime, precum si pentru unghiul spatarului, pentru tetiera si functia de memorie. Toate variantele de scaune includ tetiere activate in caz de accident.

Calitatea materialelor, imbinarile, finisajele, sunt toate la superlativ.

TEHNOLOGIE

BMW 650i Coupe, este dotat cu tehnolgoie care ar face sa paleasca de invidie multe avioane mici. Daca inginerii mai amplasau 2-3 beculete la bordul masinii, ai fi jjurat ca te afli la bordul navetei Enterprise!
Varianta testata de Masini.ro este evident un full options, care are un pret aproape dublu fata de cel standard. Este logic ca si la capitolul tehnologie, coupe-ul sa puncteze astfel, tot maxim.
Pe langa tehnologiile care aduc un plus confortului si stilului de condus, Adaptive Drive cu Dynamic Damper Control, Active Steering, Driving Experience Control, pe acest coupe de top avem si: sistem de control al climei pe doua zone, volan multifunctional, coloana de directie reglabila electric, oglinzi retrovizoare exterioare cu incalzire si reglabile electric, tempomat cu functie de franare, senzor de ploaie cu control automat al pozitiilor si sistem audio HiFi, magazie DVD, a modul TV si interfeta audio USB.Sistemul de climatizare include filtre de carbon, senzori de ceata si senzor solar, utilizarea caldurii reziduale a motorului, operarea ventilatie independent de motor, functii extinse de motor precum setari individuale pentru locurile din fata, pentru temperatura si nivel de ventilatie. Optimizat special, automobilul poate pastra setarile pentru clima atunci cand automobilul este oprit, de doua ori mai mult decat un automobil conventional, o caracteristica deosebit de importanta, mai ales in cazul in care functia Auto Start-Stop este activa.

SIGURANTA

Nici la acest capitol (ar fi fost si culmea!), bavarezii n-au fost zgarciti. Coupe-ul are echipamente standard pentru siguranta: airbaguri frontale, airbaguri laterale integrate in cadrul scaunelor, airbaguri cortina laterale pentru ambele randuri de scaune, centuri cu trei puncte de prindere, limitator de forta si pretensionare la centurile pentru locurile din fata, precum si sistemul ISOFIX pentru scaunele de copii la locurile din spate.
BMW Seria 6 nu a fost niciodata testat de Euro NCAP, sau cel putin asa sta martor site-ul organismului independent de testare al nivelului de siguranta al autombilelor.
Cu toate dotarile existente pe coupe, la care se adauga folosirea materialelor usoare si realizarea unui schelet pe care a fost construit habitaclul, la care adaugam punctele obtinute in mod cosntant de BMW la teste, adica permanent 5, nu putem sa stricam punctajul de 5 stele pe linie al modelului 650i Coupe.

CALITATE-PRET

Pretul unui asemenea vehicul este, in configuratia de baza, 79.250 Euro fara TVA, care devin 98.270 Euro cu TVA inclus. Lunga lista de 34 de dotari optionale inclusa pe model, au ridicat pretul la 106.105,66 Euro fara TVA,respectiv 130.769,02 Euro, pret final.
In afara look-ului, performantelor si a calitatii, despre care am vorbit pana acum, iata si ultimul element care contribuie la determinarea definitiei de masina porno, clasa reginelor porno. Pentru ca la 131.000 Euro vorbim deja de pretul unei vile, sau a 2-3 apartamente in Bucuresti. Sau de ce nu, la banii astia iti poti permite propriul harem, avand cadanele incluse in pret.
Cum nu suntem pusi sa comparam merele cu elefantii, sa dam o scurta privire in curtea concurentei.
Modelele cu care BMW 650i Coupe se afla in competite de segment sunt in general muscle car. De aceea, comparatia, pertinenta zicem noi, o facem cu Mercedes-Benz CLS, Jaguar XK, Chevrolet Corvette si Ford Shelby GT500. Cu Porsche 911 nu il comparam, nu pentru ca nu putem, ci pentru ca pur si simplu nu vrem!
Folosind pretul de baza, ca pret de pornire, BMW 650 Coupe este mai ieftin decat Mercedes-Benz CLS, dar si decat Jaguar XK. Americanele insa, bat pe toata linia la costuri de achizitie, Ford-ul fiind aproape la jumatate de pret fata de BMW.
Revenind pe meleagurile europene, unde putem vorbi de o competitie reala, deci excludem atat Jaguar-ul, cat si muscle-car-urile americane, deoarece, sa fim seriosi, cate ati vazut pe strazi? Ramane Mercedes-Benz CLS, insa atentie, in echiparea AMG de 5,5 litri si 518 CP. Si cum la BMW nu vorbim despre un model unde speciaistii M-Power si-au bagat nasul, iata ca avem un castigator. Pentru ca, daca la 407 CP vine "de la mama lui", din fabrica, dupa ce trece prin "laboratoarele de plasmuit minuni M", credem ca nu mai avem termeni de comparatie!
Asadar, comparat versus concurenta directa, BMW 650i Coupe este de 5 stele. raportat la buzunarul unui muritor de rand, este o masina imposibila, din toate punctele de vedere. Insa sa nu fim ranchiunosi, sa-i dam Cezarului, ce-i apartine si sa incoronam prima masina care, credem noi, merita 5 stele pe linie!

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3894 :: 17.05MB