No SSO cookie

Ssang Yong Korando

voteaza
(0/ 0)
Un suflu nou
Nota redactor
3.6
Nota cititor
0.0

Ssang Yong Korando

Ssang Yong surprinde cu noua filozofie a marcii, oferind clientelei aflate in cautarea unui SUV, Noul Korando, cu un design proaspat, un suflu nou, o alternatva la elementele de pe piata, dar si un pret aliniat corespunzator.
Pare-se, era in care Ssang Yong facea masini pe care le tineai minte doar pentru uratenia lor, devenita legendara, a apus, Noul Korando fiind un exemplu clar al faptului ca undeva acolo in Coreea, designerii si-au facut temele.
New Kopel Car Import a pus la dispozitia Masini.ro versiunea Deluxe 4WD, care a surprinsin mod placut, ceea ce nu inseamna ca nu are si minusuri.

MOTOR

Noul korando are un singur motor disponibil, insa alegerea facuta de coreeni pare sa impace si capra si varza pe o piata atat de ciudata ca cea din Romania, dar nu numai. Motorizarea de 2.0 litri, turbo diesel cu turbina controlata electronic, DOHC – 16 valve, avand 4 pistoane in linie, distributie pe lant si prevazuta CDPF (Filtru de particule), este o alegere excelenta, imbinand cu succes nevoia de pe piata, eficienta tradusa intr-un bun raport putere/consum de carburant.
Motorul dezvolta 176 CP la 4000 rpm si un cuplu motor de 360 Nm, disponibil intre 2000 si 3000 rpm. Norma de poluare este Euro 5.
Consumul declarat de producator este in ciclu urban: 7,5 l/100 km; extra urban: 5,1 l/100 km; ciclu combinat: 6,0 l/100 km, in timp ce emisiile CO2 sunt de 169 g/km.
Viteza maxima este de 179 km/h, cu o acceleratie 0-100 km/h in 10 secunde.
Iata deci, niste cifre care nu te lasa sa te faci de ras, nici in trafic, nici la drum lung, cifre care il claseaza pe Korando undeva catre varful topului SUV-urilor din segmentul sau.

Revenind la realitate, cifrele date de producator sunt sustenabile. Desi am supus masina unui ciclu combinat, atat extraruban, cat si urban, plus light off-road, n-am reusit sa urc cifra consumului peste 7,6 l/100 km. iar cand zic off-road usor, inseamna drum de tara, mers in trepte inferioare, chinuit putin masina. Fiind inca destul de cald afara, aerul conditionat a fost mereu pornit, deci trebuie luat in calcul si acest aspect.

Vitalitatea motorului este evidenta. Demarajul acestuia si apetenta pentru fuga il pun deasupra unor masini cu istorie, dinrte carte amintesc, ca facand parte din aceeasi clasa si echipate cu aceeasi motorizare, Ford Kuga si VW Tiguan, ambele turbo diesel, 2.0 litri. Niciunul nu se ridica la performantele Korando. Asta chiar daca Tiguan, cu cei doar 140 CP, are aceleasi 10 secunde trecute in dreptul performantelor si un consum relativa asemanator, iar Kuga, inferior ca putere, (doar 136 CP), desi are un demaraj remarcabil, are o foarte proasta gestionare a cuplului motor.
Una peste alta, daca cineva are face un test drive comparativ intre cele trei SUV-uri mentionate, Korando ar iesi pe primul loc, oferind, la aceeasi motorizare de 2.0 litri, un consum mai bun, o mai bine echilibrata gestiune a puterii si indiscutabil, cea mai ridicata valoare a cailor putere.
Iar daca l-am alinia cu Hyundai ix35, l-am putea compara numai din punctul de vedere al dotarilor, motorizarea Hyundai fiind vivace doar pe hartie.

Korando a depasit asadar faza echiparii cu motorizari Mercedes cu cilindree de camion, insa oricat am cautat, nu am gasit date ale provenientei motorului. Motorul e-XDi200 este asadar, punctul forte al acestui sUV.

Korando este oferit cu doua tipuri de transmisii, una atomata si cealalta, pe care am testat-o, manuala, cu sase trepte, bine echilibrata, cu rapoarte convenabile si actionare facila.

Tractiunea integrala cu distributie automata a cuplului motor pe cele doua punti, in functie de viteza de rulare si aderenta, cu posibilitate de blocare a tractiunii in 50:50, prevazuta cu control de tractiune TCF, program electronic de stabilitate ESP, control activ anti rasturnare (ARP), este un prieten de nadejde pentru toate drumurile din tara noastra.

COMPORTAMENT

Asa cum reiese si din descrierea motorizarii, avem de-a face cu un SUV zvelt. Ssang Yong a realizat prima sa constructie de tip monococa, asezand structurile de rezistenta in specfial sub partile fata si spate ale masinii, ceea ce a dus la un confort (mult imbunatatit) si manevrabilitate, ambele mult mai aproape de nivelul unei masini destinate exclusiv asfaltului.
Totodata, acest sistem imbunatateste izolarea fonica din habitaclu, in special la denivelari si traversarea unui drum accidentat.
La toate aceastea contribuie si arcurile elicoidale ale suspensiei fata, amplasate sub cadrul partii  frontale.
Sistemul dezvoltat de Ssang Yong duce la eliminarea inclinarii sub-cadrului, rezultand intr-o atitudine plata si neutra, eliminand ruliul.
Ssang Yong Korando are un comportament de mic tanc impenetrabil si imperturbabil de conditiile din exterior.

DESIGN

De ce este Korando o masina frumoasa? Pentru ca acest lucru te izbeste prima oara: uite un SUV frumos. Apoi vezi ca e Ssang Yong si  prejudecatile carpato-danubiene intervin si te tempereaza.
Insa designul acestui SUV a fost realizat de Giorgetto Giugiaro, unul dintre cele mai reputate nume din domeniu. Acesta a adus masinii coreene un design modern si stilat, punandu-l inaintea multor SUV-uri concurente.
Extremitatile masinii sunt continuari firesti ale liniilor ascutite care ii puncteaza silueta dinamica. Tema generala a designului propus de Giugiaro este "Eleganta in cadrul puterii" si se reflecta in mod clar asupra intregului ansamblu.

INTERIOR

Tema generala interiorului Korando este "premium space" si combina filozofia orientala asupra moderatiei, cu eleganta.
Acestea se pot traduce si prin faptul ca, de fapt, ii lipsesc cele mai multe gadgeturi cu care ne-am obisnuit, multe dntre ele devenite must-have contemporan.
Nici calitatea materialelor nu este prea ridicata, iar cea a finisajelor, lasa si ea de dorit. Accentul s-a pus pe robustete si durabilitate, insa acesta nu face casa buna cu aspectul, placerea atingerii, sau utilitate.
Interiorul acestei masini este intr-o maxma discordanta cu exteriorul si cu disponibilitatile tehnice.

TEHNOLOGIE

Si acest capitol este sarac. Lispesc: navigatia, sursa audio din fabrica (modelul testat este echipat cu un radio-cd aftermarket), deci evident, lipsesc si comenzile pe volan, iar accesarea datelor din computerul de bord pare sa fie o aventura chiar si pentru reprezentantii Ssang Yong.
Masina are pilot automat, patru geamuri electrice, aer conditionat automat monozonal, oglinzi exterioare cu reglaj electric, incalzite, cu semnalizator incorporat, in culoarea caroseriei si cu functie de intampinare, pliabile electric, computer de bord cu afisarea temperaturii exterioare, inchidere centralizata cu telecomanda, oglinda retrovizoare heliomata, volan reglabil pe inaltime si profunzime, imbracat in piele.

SIGURANTA

Ssang Yong Korando, generatia actuala, nu a fost inca testat de Euro NCAP, sistem la care ne raportam si noi in acordarea calificativelor. Avand ins ain vedere accentul deosebit care se pune pe siguranta in zilele noastre, la care adaugam si lista de dotari oferite in echipre standard: bare de protectie montate in usi, program Electronic de Stabilitate ESP impreuna cu sistem activ de protectie impotriva rasturnarii, airbag-uri frontale, laterale si cortina (6 airbag-uri), tetiere fata active controlate electronic, asistenta la plecarea din panta, sistem Isofix de prindere scaun copil, putem anticipa un scor bun in dreptul masinii coreene.

CALITATE-PRET

Cel mai ieftin Korando, cu tractiune pe doua roti si transmisie manuala, costa 24.757 Euro, avand nivelul de echipare Standard. Aceasta inseamna ca e si mai saracacios decat este nivelul Deluxe, testat de noi si care, personal, il gasesc catre nivelul minim de echipare intr-o lume unde vorbim de o echipare decenta.

Modelul testat de Masini.ro costa 26.496 Euro cu TVA inclus si chiar daca aduce un suflu nou, un design incitant, un excelent motor si o transmisie bine echilibrata, nu trebuie neglijat aspectul valorii de revanzare, care este extrem de mic la Ssang Yong, in comparatie cu al concurentei, dar si al dotarilor, care iarasi e in defavoarea Korando.
Iar cand vorbim de masini noi, comparatia este clara: Ford Kuga Trend (echipare inferioara, insa mult mai bogata in elemente), 2.0 TDCI - 140 CP: 28.350 Euro. VW Tiguan Trend & Fun (entry-level), cu tehnologia BlueMotion, 2.0 TDI, 140 CP: 28.447 Euro. Hyundai ix35, 2.0 CRDI, nivel de echipare Style (adica mediu), pret special (cu oferta speciala): 22.885 Euro.

Punand in balanta ce primesti de banii pe care-i dai, Ssang Yong pare-se este aliniat gresit in lumea privita din perspectiva preturilor, iar politica de marketing este eronata. Cu toate huiduielile pe care mi le voi atrage, Ssang Yong Korando 2.0 turbo-diesel, 6MT, nivel de echipare Deluxe, este o masina prea scumpa fata de ceea ce ofera.


Cristian Szilvassy

foto Ilinca Petre

 

Comentarii (1)

scris de Trianca

este o masina foarte frumoasa. un vecin de al meu are asa ceva. e un "mic monstrulet" de oras.pacat ca e prea peste bugetul familiei mele:)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
6.9289 :: 17.92MB