No SSO cookie

Am testat noul Focus la Frankfurt 2011

voteaza
(0/ 0)
Ford a prezentat noul motor EcoBoost de 150 CP si ultimele tehnologii inglobate pe Focus.
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Am testat noul Focus la Frankfurt 2011

La Frankfurt 2011, Ford si-a amenajat un spatiu special de testare al noii generatii Focus, dotat cu noul motor EcoBoost de 150 CP, dar si cu cele mai avanzate tehnologii privind securitatea rutiera.

La indemnul unui reprezentant al standului de probe, "Do you guys wanna' spin some Ford wheels?" am raspuns pozitiv, cu rezerva ca "We want, but probably Ford cannot do that", un raspuns oarecum rautacios, insa bazat pe experientele anterioare cu modelele Ford.

La bordul noii generatii Ford Focus EcoBoost m-am simtit oarecum stanjent de revigorarea si intinerirea aduse modelului, despre care stiam, insa nu le simtisem atat de indeaproape, gratie minunatilor PR-i de la Ford, insa sa nu intram in amanunte incomode.

Noutatile vizibile la prima mana sunt evident motorul, care stoarce 150 CP din cei aproape 1600 cmc, insa nimic spectaculos, deoarece cuplul motor se face simtit tarziu, iar pe pista amenajata era aproape imposibil sa "spin the wheels" cum suna reclama. Masina e insa vioaie.

Torque Vectoring, care se asigura de faptul ca masina ramane pe traiectorie, indiferent de cat de dibaci, sau nu, ai luat curba si indiferent de viteza cu care o abordezi, nu este nici el un sistem tocmai nou, ci doar unul cu o denumire noua, echipamentul fiind disponibil pe cele mai multe modele contemporane, in dotare standard.

Cititorul de semne, cel care scaneaza restrictiile de circulatie, este o noutate, insa numai pentru Ford, deoarece, Opelul Astra cu care am ajuns la Frankfurt, are acest gadget, extrem de util, in dotarea sa. Ce face acesta? Iti afiseaza pe bord, undeva in portiunea dintre ceasuri, ca ai trecut de un indicator care restrictioneaza viteza si iti afiseaza simbolul respectiv, de exemplu un cerc cu cifra 80.

Sistemul care franeaza automat la aparitia unui obstacol in trafic, este ceva unic in segment, insa Volvo a facut o adevarata cariera cu acesta, dupa care a intrat in legenda, asta ca sa nu mai pomenim de fapul ca pe S-Klasse, sistemul exista de ani buni. Totul e sa ai sub 20 km/h, asta fiind limita la care lucreaza Ford.

A mai ramas sistemul care scaneaza si parcheaza automat masna. Treci pe langa un rand de masini, in cazul nostru parcate pe partea stanga a drumului, cu o viteza mica, tot de pana la 20 km/h, daca nu ma insel. Tii semnalizatorul blocat pe semnal stanga, penru ca acolo cauti locul de parcare. Masina scaneaza tot ce vede si la un moment dat iti da OK-ul, gata, am prins un loc, cred ca incap acolo!.
Urmeaza sa bagi masina in marsarier, sa apesi acceleratia si sa dai drumul ambreiajului, luand totodata mainile de pe volan. Masina va efectua o parcare laterala aproape perfecta, insa tu esti cel care trebuie sa franezi, deoarece Focus nu a invatat si acest lucru. Este un sistem ingenios, mai ales daca masina nu se incapataneaza sa refuze sa vada locurile libere, chiar cele indicate de instructorul Ford aflat la bord. Dupa trei survolari ale "strazii" cu alte masini parcate, Focus a reusit sa se parcheze, insa pe o alta "strada", cu o manevra dibace, daca esti in primul an de condus. Mai ramane sa le explici soferilor din spatele tau, mai ales in Bucuresti, ca masina ta scaneaza locurile de parcare si ca trebuie sa ti se lase spatiu de manevra, ca masina va parca singura si ca de fapt ai nevoie de vreo 10 minute si o strada numai a ta, in rest sistemul este super marfa! Si te vei alege si cu frigiderul plin, gratis!
Nu cred ca mai trebui adaugat ca sistemul acesta exista pe Volkswagen de vreo 5-6 ani si ca "masinile poporului german" dotate cu acest sistem se parcheaza singure, uneori chiar din prima incercare.

Deci da, noul Focus este o masina deosebita! Acum inteleg de ce PR-ii de la Ford o tin ascunsa si nu o dau la test drive si de ce a trebuit sa o testez la Frankfurt, in zilele presei, cu un reprezentant neamt alaturi, care stie engleza cam cum ma descurc eu in rusa.
Trecand peste malitiozitatea evidenta a articolului, trebuie mentionat ca vorbim despre o masina destinata vanzarilor de volum, care are totusi inglobate tehnologii disponibile la acest moment strict segmentului premium. Si ca da, la 10.450 Euro, nu prea ai cum sa te lipesti de asa ceva, in afara cazului in care optezi pentru un second hand, deci fara urma de rautate sau de ipocrizie, noul Focus "it's a something".
Un test drive si un review complet va fi -probabil- disponibil in sectiunea aferenta, in momentul in care vom reusi sa punem mana pe un model pentru cateva zile.

 

Comentarii (3)

scris de Corvin_de_Hunedoara

Despre masina in cauza, Ford Focus, am spus mai multe decat, se pare, ai inteles tu, iar VW are sisstemul de parcare automata inca de acum 5 ani. Daca tu nu stii, asta nu inseamna ca nu exista. Cat despre ultima propozitie, cred ca ai avut o revelatie: cineva isi permite saaiba pareri persnale. Pai nu asta e rolul editorialistului? Ai vrea sa am parerile altora?

scris de Corvin_de_Hunedoara

Pai ce sa intelegi? E simplu: daca nu poate, ii dai ceva sa poata. Ete ca nu poate si nu inecrca sa-mi dai lectii de sofat, ca am prea multi ani si prea multi kilometri in spate. Ce legatura are Astra din 2011 aici? Nu vezi ca faci comparati intre mere si elefanti? Da, probabil sunt un manelist, la fel de bine cum probabil si tu esti doar un cocalar care-si permite sa ma etciheteze fara sa ma cunoasca. Am masina japoneza.

scris de fixxxer

Eu nu prea am putut intelege de ce nu ai putut sa "spin some Ford wheels" la 150 de cai (mai bine stateai in spate si lasai pe altcineva s-o conduca)... sau poate inteleg, cei 101 cai pe care-i ai pe un Astra din 2001 sunt probabil ceva mai mari si mai bine hraniti. Probabil esti doar un manelist care stie ca masinile germane sunt cele mai bune (doar din cauza ca au nume nemtzesti... nu-i de ca si cum Ford-ul n-ar fi facut in Germania), oricum n-ai spus practic nimic concret despre masina, ai spus doar ce ai fi vrut tu sa aiba VW acum 5-6 ani, ceea ce bineinteles este doar o inventie, pt ca m-am interesat. Articolul este foarte slab, nedocumentat si plin de pareri personale... Bravo !! Pt el ai nota 2 !!

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.1194 :: 17.09MB