No SSO cookie

Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY

voteaza
(0/ 0)
Mercedes-Benz uber alles?
Nota redactor
4.0
Nota cititor
0.0

Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY

N-am sa ascund deloc faptul ca sunt fan Mercedes. Sunt unul dintre aceia care considera ca Mercedes imparte lumea auto in doua: ei si restul. Cu toata lipsa de obiectivitate a afirmatiei, cu toate riscurile pe care mi le asum, recunosc, sunt fan Mercedes. De aceea, testarea unul GLK, care fie vorba intre noi, nu face parte dintre primele mele optiuni cand vine vorba despre Mercedes, s-a dovedit o oportunitate de neratat.
Modelul, un GLK 220 CDI 4Matic prevazut cu tehnologia BlueEFFICIENCY este oferta de SUV de clasa mica, cu incadrare in segmentul premium, al celor dela Mercedes. Are de facut fata unei concurente destul de acerbe pe segment, deoarece toti marii producatori de SUV-uri au cel putin o oferta in acest segment. Si aici ar trebui mentionate modele ca Audi Q5, BMW X3, Volvo XC60, ca fiind imediat competitorii GLK-ului. Insa si la GLK, precum si la rivalii sai, masina capata un look oarecum feminin, existand speculatia si categorisirea ca masina sotiei celui cu GL, la fel cum la ceilalti ai masina sotiei celui care are Q7, X5, sau XC90. Adica un fel de masina mare, intrata la apa. Regula se aplica si la constructorii care se adreseaza segmentului de vanzari de volum si n-are rost sa mai insistam asupra ei.

MOTOR

Mercedes-Benz a amplasat pe GLK-ul testat cel mai mic motor din oferta, un diesel de 2143 cmc, cu patru cilindri in linie, care furnizeaza 170 CP intre 3200 - 4800 rpm si dispune de un cuplu motor de 400 Nm, disponibil de la cea mai joasa turatie posibila, adica de la 1400 rpm. Vityeza maxima constructiva este de 205 km/h, iar 100 km/h se ating in 8,8 secunde. Motorul este cuplat la o transmisie automata 7G-Tronic, adica cu 7 trepte, iar miscarea este transmisa tuturor celor patru roti, printr-un cu sistem electronic de control al tracţiunii 4ETS.
Cei de la Mercedes spun: "Existenta a sapte trepte de viteza presupune schimbarea rapida a acestora; acest lucru asigura o rulare atat de lină a modelului GLK, incat schimbarea treptelor de viteza este practic imperceptibila. Această tehnologie inovatoare de la Mercedes-Benz face posibila chiar omiterea unei trepte la comutarea într-o treapta de viteză inferioara." Perfect adevarat, insa intr-un mod dezamagitor, exista un delay suparator al cutie de viteze fata de apasarea pedalei de acceleratie, ceea ce face ca un mers cat de cat sportiv sa fie efectuat cu destul de multa precautie. Un aspect la care nu ma asteptam din partea Mercedes.
GLK poate fi condus in trei moduri distincte: normal, sport si ECO. Din capul locului trebuie spus ca pentru modul ECO ai nevoie de nervi, pentru ca in afara optimizarii consumului si implict a functionarii motorului intr-un sistem economic, taie drastic dinamica masinii, fiind functionare in acest mod extrem de potrivita pentru o pereche de pensionari plecati intr-un tur al Europei, pe o perioada nedeterminta de timp.
Cel mai fun si nu neaparat cel ma neeconomic mod, este fara indoiala cel sport, sau daca sunteti amatori de jocuri si de joaca la vln, schimbatul din padelele de langa van o sa va faca ziua mai fericita.
Consumul mixt este -cel dat de fabricant, cuprins intre 6,1 si 6,5 l/100 km. Eu am reusit sa obtin un destul de civilizat 12-12,5 l/100 km, in conditiile in care am mers numai in ciclu urban si am testat masina in toate modurile de functionare, oar clima a functionat tot timpul.
In concluzie: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic BlueEFFICENCY este o masina cu un consum incadrabil ca "normal" pentru un SUV de 2450 kilograme, cu un raspuns al motorului si tranmisiei care nu lasa pe nimeni cu gura cascata si cu performante similare.

COMPORTAMENT

GLK are asadar trei feluri distincte de comportament, in functie de cele trei stiluri posibile de exploatare. In afara intarzierii deranjante a raspunsului ansamblului motor/transmisie, despre care am scris deja, masina incepe sa-ti aminteasca de ce este construita de Mercedes si nu de vreo firma din Coreea. GLK 220 CDI este silentios, confortabil si spatios, elegant si extrem de usor de condus. Inginerii germani au pus umarul si au realizat o masina in care soferul sa depun un minim de efort, indiferent ce comanda ar vrea sa dea.
Suspensia sport nu deranjeaza pasagerii la mersul pe teren denivelat, si desi masina are -cel putin pe hartie- veleitati off-road, cu siguranta mai putin de 5% dintre cei care si-o vor cumpara le vor testa si vor fi interesati de ele.

DESIGN

Privesc GLK-ul asa cum am precizat, ca pe un GL intrat la apa, cu marginile colturoase. Insa GLK are ceva ce rivalii sai nu au: personalitatea. Nu ai cum sa confunzi un GLK in trafic, indiferent cat de departe ar fi, sau de cate masini ar fi mascat. Nu acelasi lucru se poate spune despre rivalii sai. GLK are un design mai carismatic, cu linii  mai sportive si cu o mai mare apropiere de evidentierea brandului din care face parte.
Cel putin in clsa sa, GLK este crossoverul cu cea mai agresiva forma, designul partii frontale fiind un atu in acest sens.

INTERIOR

Calitatea materialelor, care este, asa cum trebuie la Mercedes, ireprosabila, laolalta cu finisajele aidoma materialelor, congruenta tuturor comenzilor in jurul soferului, iti amintesc din nou ca esti intr-un Mercedes. Desi GLK nu are acel "vino incoa", acel "ceva" specific brandului german, anumite aspecte, care nu tin de sigla arhicunoscuta prezenta peste tot, fac diferenta.
Interiorul este mai degraba sobru si destul de spartan pentru o masina cu adresare in gama premium. Asta pentru ca la nemti totul costa. Si pentru ca nemtii, asa cum am punctat la toate review-urile masinilor germane,  nu sunt printre cei care constriesc masinile cu deosebita imaginatie, fiind 100% inclinati catre precizie, inginerie si utilitate.
GLK are 5 locuri reale, ceea ce este un mare plus. Toti cei cinci ocupanti pot sta comod, nimeni nu trebuie sa aiba genunchii la gura si nici sa stea cocosat in spate, chiar daca nu este pigmeu. Alt mare plus.
Cei 450 litri ai portbagajului sunt un alt mare plus.

TEHNOLOGIE

Fiind vorba despre un model premium, este normal ca si dotarile tehnologice sa fie pe masura. Desi la acest capitol japonezii ofera mai multe, GLK nu este deloc sarac. Avem senzorii de ploaie si de lumina, care sunt mai mult decat un deja-vu, camera pentru mersul cu spatele, senzori de parcare capabili sa protesteze si la trecerea pe langa o nuielusa, clima bizonala automata, xenon, portbagaj cu actionaredin interior la atingerea unui buton, navigatie, sistem Linguatronic de controlsi de comanda al radioului si navigatiei.

SIGURANTA

Mercedes-Benz GLK a fost supus unui set suplimentar de teste in anul 2010, marindu-si punctajul obtinut in anul precedent, 2009. Evident, vorbim despre 5 stele.
Ca pentru a intari cele de mai sus, GLK are in dotarea standard: airbag-uri pentru sofer si pasager dreapta fata, airbag pentru genunchi pentru sofer, sistem avertizare pierdere presiune din pneuri, ABS, ESP si EBA, sistem de franare ADAPTIVE BRAKe si lista poate contnua, fiind disponibila in sectiunea "dotari".

CALITATE-PRET

Pretul unui GLK 220 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY este de 33.600 Euro cu tvA inclus. Datorita listei de dotari optionale incluse pe modelul testat, pretul a ajuns la 49.531 Euro cu TVA.
Comparat cu rivalii sai din segment, GLK-ul pierde, fiind cel mai scump. Chiar daca Mercedes e uber alles, este uber alles si la pret, ceea ce-l va costa la punctajul general.
Desi este o masina deosebita, desi este un Mercedes-Benz, pretul de aproape 50.000 Euro al modelului testat, este de-a dreptul vulgar. Chestie care nu-l va face neaparat nevandabil, nu-l va pune la colt, si mai ales, nu-l va face mai putin dorit, mai ales nu in Romania. Este doar o parere personala.

Cristian Szilvassy

foto: Ilinca Petre & Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5740 :: 17.15MB