No SSO cookie

Nissan Juke 1.6L 117 CP Tekna

voteaza
(0/ 0)
Juke, not joke!
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

Nissan Juke 1.6L 117 CP Tekna

Cand am fost sa ridic Nissan Juke, in timp ce asteptam completarea actelor masinii in vederea drive-testului, in parcarea subterana, slab luminata, am privit in ansamblu masina si a exclamat: Doamne cat de urat poate fi Juke asta! Ce or fi avut in gand designerii aia cand l-au proiectat?
L-am scos afara, la lumina si am mai dat o roata in jurul masinii, apoi inca una si inca una. Ceva imi dadea senzatia unui deja-vu. Si atunci am avut revelatia: forma botului, curbura plafonului si spatele, erau niste linii pe care le mai intalnisem, reluate si aplicate aici intr-o noua filozofie.
Si becul mi s-a aprins: Juke a fost desenat cu liniile imprumutate de la Infiniti. De asta parea oarecum comun insa fara a-l putea indosaria si parafa ca fiind "acela". Si abia in clipa in care i-am inteles esenta, sau cand am crezut ca i-am prins-o, am putut stabili adevarul, cel putin din punctul meu de vedere: take it, or leave! Adica ori iti iubesti, ori il detesti! N-ai cale de mijloc! Si cand i-am descoperit calitatile si finetea liniilor designului am decis: imi place. Nissan Juke is not a joke!

 

MOTOR

Modelul testat de Masini.ro are sub capota motorizarea entry-level, pe care personal nu as monta-o pe aceasta masina, dar din fericire eu stau si scriu despre masini, nu trebuie sa le construiesc.
De la inceput o sa spun ca motorul nu mi-a dat niciun fel de fiori pe sira spinarii, adica  l-am gasit mai cuminte decat ar trebui sa fie si total nepotrivit cu restul masinii. Insa exista si oameni care vor adora acest motor.
Cei 117 CP ai motorului, care reusesc sa raspunda "prezent", cu totii, abia la 6000 rpm, iar cuplul motor de numai 158 Nm, existent pe la 4000 rpm, sunt coordonatele a ceea ce numesc eu un motor modest. Este adevarat ca acest motor, aspirat natural, evident pe benzina, are de dus in spate o masina de numai 1.172 kilograme, la fel de adevarat ca faptul ca pe lume exista multe masini mult mai slabe, insa Juke emana un alt aer, total discordant cu lipsa de sportivitate a motorizarii de care vorbim.
Exploatarea se poate face in trei moduri, selectabile electronic, dupa cum urmeaza.
ECO, taie definitiv elanul masinii si concentreaza intreaga functionare catre o folosire cat mai judicioasa si eficienta a fiecarui strop de benzina. Mersul economic nu are nicio legatura cu cel sportiv, asadar, daca  ai de gand sa te iei la intrecere cu un Sandero, trebuie sa speri ca are sub capota motorul de 1.2 litri, altfel ori treci in alt mod de deplasare, ori il lasi sa-si faca de cap  pe strada si mergi cuminte catre casa.
SPORT aduce cei 117 CP mai aproape de nevoile soferului. Sincer, este modul in care am preferat sa pastraz masina, pe tot parcursul zilelor de test. Pedala de acceleratie primeste din partea unitatii motor-transmisie un raspuns echitabil si masina incepe sa emane ceea ce reprezinta: un crossover cu tenta sportiva.
NORMAL este doar ceea ce ar putea fi traducerea cuvantului. Un compromis intre ECO si SPORT, cate putin din fiecare, prea putin ca sa fie mai mult si sa se incadreze in alta treapta. E... NORMAL si seamana al naibii de mult cu o casnicie dupa 15 ani petrecuti impreuna. Fara suprize...
Transmisia manuala, in cinci trepte, este clasica si cu trepte etajate asfel incat sa ofere cel mai bun raport de eficienta. O a sasea treapta nici nu s-a simtit necesara, decat eventual la drum intins, insa repet, nu i-am simtit lipsa.
Totusi, la 140 km/h, motorul sta, in treapta a cincea, la 4500 rpm, ceea ce poate parea destul de mult.
Consumul din fisa tehnica este de 8,1 l/100 km urban si 5,3 l/100 extraurban. Ceea ce se poate spune ca este corect, avand in vedere ca la o explotare 80% in ciclu urban si restul de 20% pe centura Bcurestiului (cat de extraurban se poate numi asta, judecati singuri), Juke cu motorizarea 1.6 litri, benzina, aspirat, a raspuns cu un consum de 7,6 l/100 km. Si repet, exploatarea s-a facut, in aproape tot timpul, in modul SPORT. Ciudat sau nu, iarasi revin la Infiniti, unde toate modelele testate pana acum, au raspuns mult mai bine din punctul de vedere al consumului, in modul SPORT. Chestie care se poate verifica usor: muti comutatorul in pozitia respectiva si computerul de bord iti calculeaza autonomia cu ce mai ai in rezervor. In modul SPORT, intotdeauna vei avea o autonomei mai mare. Care este atunci rostul celorlalte doua moduri, in acest caz, sau existenta a doua moduri in cazurile clasice? Probabil ceva ce tine doar de marketing si de nota de plata.
Acceleratia este de 11 secunde, pentru 0-100 km/h, iar viteza maxima estede 178 km/h.

 

COMPORTAMENT

Compromisul pe care inginerii de la Nissan au fost nevoiti sa-l faca este de-a dreptul bizar. Suspensia tare este mai mult decat necesara, in cazul unei masini cu garda la sol ridicata la 180 mm, insa cu o lungime a caroseriei de numai 4.135 mm si inaltime considerabila, de 1.565 mm. Un fel de ou cocotat, care pentru a nu se comporta precum un ou pe apa, are nevoie de barele stabilizatoare ferme si de suspensia rigida pe care le-au montat niponii.
Cum orientarea este de crossover sport, nu va asteptati sa treceti peste o linie de tramvai cu 80 km/h si sa nu simtiti nimic, insa la mersul pe macadam, puteti rula cu 60 km/h fara sa va explodeze sticla de suc acidulat din portbagaj. Totusi, nu as cara oua pe macadam cu Nissan JUke!
Vizibilitatea a fost oarecum redusa din cauza artificiilor de design, motiv pentru care oglinzile supradimensionate si camera de vedere pentru marsarier au fost necesare si sunt o completare benefica, alaturi de sezorii de parcare montati pe bara fata, care din pacate lipsesc.
Din nou, m-am simtit ca intr-un Infiniti, unde vizibilitatea naturala este redusa, iar interventia tehnicii de ultima ora este mai presus de un simplu moft.
Per ansamblu, comportamentul modelului Juke este normal pentru o crossever compact de clasa mica, fara suprize si fara compromisuri.

 

DESIGN

Cum spuneam inca de la inceput, designul este de departe cel mai controversat capitol.
Rotile care ies in afara caroseriei, acoperite de aripile laterale umflate, completeaza aspectul agresiv cu sentimentul de masina stabila dar si agila.
Creat cu gandul la persoanele trecute de 30 de ani, care insa au o viata sportiva si activa, Juke poate spune multe si tinerei generatii. Insa pentru cei cu "mintea coapta" Juke poate fi un fel de implinire a dorintelor secrete, sau completare a personalitatii.
Liniile masinii au fost inspirate din cele ale motocicletelor de curse, dar si din lumea raliurilor, in special partea frontala, unde farurile rotunde joaca rolul principal.
Tusele imprumutate de la Infiniti nu fac decat sa intareasca cele de mai sus.
Intreg designul masinii este incitant, paradaoxal, in sensul ca elementele  au fost asezate in alta pozitie sa ordine decat te-ai astepta.
Iar sintetizarea aspectului prin simplele adjective "frumos" sau "urat", tine de ochiul celui care face aprecierea. Deci din nou subiectiv fiind, declar Juke ca fiind paradoxal si intrigant de frumos.

 

INTERIOR

Ar fi fost pacat ca tocmai aici sa dea cu bata in balta cineva. Si n-a facut-o! Interiorul este o continuare logica si fireasca a exteriorului, nonconformist si modern, aproape futurist.
Contrastul dramatic al consolei centrale, care imita rezervorul unei motociclete sport, vopsita in culoarea caroseriei si finisata indentic de lucios ca aceasta, precum si multitudinea de gadgeturi aflate aici, mare parte -din nou- imprumutate de la fratele din alianta, Infiniti, fac habitaclul modelului Juke sa fie irezistibil si delicios. Daca o masina ar fi comestibila, cu siguranta ai vrea sa arate ca Juke.
Deasupra consolei centrale se afla doua afisaje LCD, care "se ocupa" de tot ce inseamna infotainment si climatizare, in plus fiind si panoul de comanda al celor trei moduri: ECO, NORMAL si SPORT, care odata selectate, sunt afisate pe LCD-ul inferior. Aici poti afla cata putere ajunge la roti, caree aderenta acestora, cum se distribuie cuplul motor si alte cateva picanterii pe care le veti putea stapani in intregime, abia pe la vreo luna de zile dupa ce ati devenit proprietarul unui Juke.
Calitatea materialelor tinde catre premium, desi nu este, iar cea a finisajelor si imbinarilor este impecabila.

 

TEHNOLOGIE

Juke a primit rasfatul inginerilor Nissan si pe langa multiplele moduri de afisare ale consumului, dinamicii, climatizarii, temperaturilor, a primit navigatia (din neferiire fara harta Romaniai inclusa), cruise control, Buletooth si alte bagatele existente pe piata auto. Multe chestii mai mult sau mai putin utile, toate cu rolul dea-ti lua ochii snt ogranadite intr-o masina, despre care spuneam mai sus, nu intamplator, ca ai nevoie de mai mult de 30 de zile pentru a o cunoaste perfect.
In orice caz, ce se regaseste pe Juke, care nu este un model premium, ar face sa se inroseasca de invidie pe multi dintre producatorii care sunt deja in aceasta categorie, sau care aspira la ea. Iar nemtilor, Juke le transmite un mesaj laconic: watch and learn!

 

SIGURANTA

Nissan Juke a fost testat anul acesta de Euro NCAP si a primit toate cele cinci stele pe care le viseaza orice producator auto.
Juke vine, in dotarea standard, cu ABS si EBD cu asistenta la franare si sase airbag-uri, sistem Isofix si inchidere centralizata cu telecomanda.

 

CALITATE-PRET

Modelul testat de Masini.ro este varful de gama, al acestei motorizari, denumit Tekna. Acesta are un pret de pornire de 18.840 Euro, ceea ce nu face Juke sa se incadreze in categoria masinilor ieftine.
Insa, la aceasta motorizare, Juke poate fi comandat si in versiunea entry-lvel, care nu este deloc saraca in dotari, la un pret de 15.490 Euro.
Daca e sa-l comparam cu alte vehicule compacte de pepiata ar fi un act miselesc. Nissan Juke nu e doar o compacta de segment B. Este un crossover compact de segment B, deci un concurent direct ar putea fi Suzuki SX4, care din start pierde la capitolul performante-dotari-tehnologie, chiar daca are un pret de numai 15.500 Euro, in echiparea de top si cu motorizare similara.
Fata de MINI Countryman, care insa joaca in alta liga, Juke vine cu un plus de putere (fata de cei 98 CP ai modelului pe benzina) si cu un minus evident in Euro, fata de cei peste 21.000 Euro cat costa masina britanica fabricata de nemti, deci cu dublu avantaj.
Ca un cuvant de final, Juke nu este doar o masina, incadrandu-se cu succes in categoria "fashion items". Nu-ti iei Juke pentru ca ai avut niste bani si Nissan a fost cea mai apropiata reprezentanta fata de casa ta. Juke e pentru cei care doresc de la viata o anume stare de spirit si traiesc intr-o lume unde compromisurile nu-si au locul, departe de "Vuitoanele" facute pe vapor si de necesitatea sorbirii unei cafele musai la Dorobanti.
It's a Juke, not a joke!

Cristian Szilvassy


 

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3143 :: 21.09MB