No SSO cookie

Honda Jazz facelift

voteaza
(5/ 1)
Noua ne place Jazz-ul - episodul doi
Nota redactor
3.6
Nota cititor
5.0

Honda Jazz facelift

Dupa "Noua ne place Jazz-ul", titlul care parafraza celebrul film, facand insa trimitere la review-ul asupra  modelului nipon, Honda Jazz, Masini.ro a trecut la seria a doua, adica la Jazz facelift. Da, Jazz a primit un facelift atat de minor incat iti trebuie un ochi mai mult decat antrenat ca sa-l sesizezi. Acelasi lucru il constatam si la Salonul Auto de la Geneva, unde a fost pentru prima data prezentat "Jazz-ul usor schimbat".


MOTOR

Nici aici nu s-a schimbat mare lucru de la generatia precedenta. Acelasi motor 1.4 l i-VTEC, evident aspirat natural, ca o intarire a faptului ca Honda nu agreeaza ideea de motoare supraalimentate.
Un motor decent, care ofera un compromis palpabil intre performante si consum, atingand cate putin din fiecare.
Am testat Honda Jazz facelift in regim de masina de familie, adica doi adulti, doi copii si bagaje pana la nivelul lunetei. In regim mixt, Jazz a raspuns cu un consum de 7,2 l/100 km, pe un drum care a inclus atat Autostrada A2, cat si trecerile inerente prin localitatile prin care este construit drumul care duce pe Litoralul Romaniei. Aerul conditionat a fost cuplat tot timpul, iar pe autostrada, valorile kilometrajului nu au depasit, decat rareori, 140 km/h, in general ruland cu 110-130 km/h.
La intoarcere, fara bagaje si singur la volan, masina a coborat un pic consumul, ajungand la 6,9 l/100 km, pe acelasi drum, si in acelasi stil de condus.
Nefiind o masina creata pentru performante, n-am testat limitele  motorului, fiind multumit de cei 100 CP  de pe hartie, deoarece nu am ridicat turatiile la cele 6000 rpm unde sunt prezenti cu totii. In rare cazuri am resimtit intreg cuplul motor, probabil de vreo doua sau trei ori, deoarece nici la 4800 rpm nu am ajuns, deci concluzia este ca desi sunt putini, cei 127 Nm nu sunt tocmai necesari.

Transmisia manuala, in cinci trepte, este clasica, fara a emite pretentii si fara a genera emotii. Trepte relativ lungi, perfect etajate pentru a ajuta si a prelua din sarcinile unui motor pe care japonezii de la Honda se incapataneaza sanu-l supraalimenteze. Si pentru a fi convinsi ca vom schimba vitezele "ca la carte", Honda a montat un "shift indicator" cu doua sageti, una corespunzatoare treptelor superioare, cealalta pentru cee infgerioare, plus un indicator eco, care iti confirma ca folosesti masina in parametrii optimi, atunci cand este cazul.

Valorile oferite de constructor sunt urban - 6,6 litri/100 km / extraurban - 4,8 litri/100 km, insa cu tot respectul si cu toata consideratiunea, cu toti ochii pe indicatoare si pe bord, cu gandul la un consum optim si la faptul ca Plattner nu poate fi unic in lumea asta, valorile  de pe hartie ne-au ramas straine si demne de o cauza mai buna.

 

COMPORTAMENT

Destinat sa ofere un rapot cat mai bun intre perfomante si economie de carburant, la care se adauga neasteptatul spatiu interior, Jazz, care este o masina care se incadreaza in doua clase, cea mica si cea a MPV-urilor mici, se comporta ca atare.
Performantele lasa de dorit, pentru ca Honda n-a vrut sa faca o racheta de familie ci un vehicul versatil, cu intrebuintari domestice, atat urbane de zi cu zi, dar si cu disponibilitati pentru concedii mai lungi.

Suspensia ajuta enorm, fiind setata pentru un confot optim, pasagerii neresimtind trecerile peste denivelari, sau rulajul pe macadam. Insa datorita dimensiunilor caroseriri, care are o forma de ou, ruliul este prezent la orice incercare de abordare vitezeasca a unor curbe sau incercari de crosetare a participantilor lenti la trafic.

Vizibilitatea este perfecta, suprafata vitrata fiind identica cu a modelului fara facelift, adica foarte mare.

 

DESIGN

Honda Jazz nu este o masina care sa atraga privirile pe strada. Are un design comun, chiar daca Jazz nu este un model foarte popular in Romania. Peste Ocean, Fit (numele sub care se comercializeaza Jazz pe pietele serioase), este o adevarata legenda.
Honda nu si-a propus sa rupa gura targului cu designul masinii, respectand insa liniile moderne contemporane si oferind totul in favoarea eficientei vehiculului. Si cum spuneam inca de la inceput, fata de versiunea fara facelift, modificarile sunt minore si greu de sesizat.

 

INTERIOR

Nici aici nu s-a schimbat mare lucru, a disparut cotiera, prezenta la modelul testat anterior si au aparut atat de multe spatii de depozitare, incat poti cu usurinta sa pierzi ceva in Jazz.
Interesant este faptul ca japonezii au decis sa monteze bancheta spate, rabatabila fractionat, pe un sistem de sine suspendate, astfel incat si sub pasagerii din spate poti depozita cateva pachete sau bagaje nu foarte voluminoase.
Si ca sa intaresc cele afirmate, aceea ca Jazz este o masina foarte spatioasa, am fotografiat bagajele pe care le-am incarcat in Jazz, dupa ce am descarcat portbagajul Foresterului din dotarea proprie. Surpriza! La Jazz am reusit sa le acopar cu capacul de portbagaj, astfel incat sa nu ofer o priveliste panoramica a bagajelor mele, in timp ce la Forester am circulat cu ele la vedere, din motive lesne de inteles.
Calitatea materialelor este decenta, iar imbinarile si finisajele medii.

 

TEHNOLOGIE

Versiunea testata este atat nivelul superior, cat si cel de baza, deoarece, Jazz este disponibil intr-un singur nivel de echipare: Trend. Avem RadioCD cu MP3, conexiuni USB şi Aux, comenzi pe volan, computer de bord, stergatoare automate, clima automata, insa monozonala, oglinzi rabatabile electric si evident patru geamuri electrice.
Nu este un compendiu tehnologic, nu exista navigatie, nici ecrane cu touch screen, nu avem senzori de parcare.

 

SIGURANTA

Honda Jazz are cele cinci stele inca de la generatia fara facelift. Si cum tehnologic nu s-a schimbat mai nimic fata deacea generatie, tot cinci stle au ramas inscrise in dreptul numelui sau.
Jazz vine in standard cu sase airbaguri SRS, centuri pretensionate, sistem de bare integrat pentru protectia laterala, dar si o serie de sisteme electronice ajutatoare, ca ABS cu EBD si EBA sau VSA (controlul tractiunii si stabilitatii).

 

CALITATE-PRET

Masinile japoneze nu sunt tocmai ieftine, Acesta este un adevar axiomatic si dn nefericire, Jazz facelift nu face rabat la el. Honda Jazz Trend costa 11.480 Euro fara TVA si 14.235 Euro cu TVA inclus.
Raportat la MPV-uri, Jazz marcheaza bine si se incadreaza decent in lista de preturi a concurentei, insa cum Jazz este la baza un vehicul de clasa mica, aici se cam schimba treburile, fiind unul dintre cele mai scumpe, sau clasat in varful ierarhiei preturilor.

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
4.4619 :: 17.03MB