No SSO cookie

Peugeot 3008

voteaza
(0/ 0)
Peugeot 3008, sau struţocămila fiu al Leului Francez.
Nota redactor
3.7
Nota cititor
0.0

Peugeot 3008

De ce struţocămilă? Pentru că 3008 este un crossover rezultat dintr-ul SUV intrat la apă, cu dimensiuni de MPV, look de clasă compactă, spaţiu de monovolum  şi performanţe de turism. Este câte puţin din fiecare, suficient căt să-ţi vină să încadrezi maşina într-unul dintre segmente, insuficient însă pentru a fi caracteristică determinantă. Altfel spus, e un ornitorinc al automobilelor, sau un compromis aflat la graniţa dintre stiluri şi filozofii auto.

Cert este faptul că 3008 arată ca un 5008 suspus unui down-size şi îşi face loc pe un segment unde nu există o concurenţa foarte mare, dar confraţii corporatişti au un cuvând de spus, prin Xsara Picasso, sau mai recentul C4 Picasso, care deşi nu au garda la sol asemănătoare unui crossover, deţin restul de elemente în comun.  Golf Plus, ar mai fi o variantă de luat în calcul, doar pentru statistică, deoarece încă de la crearea sa, germanii nu s-au gândit că va fi un boom de piaţă ci mai degrabă acoperirea unei nişe din oferta proprie. Totuşi, vorbim despre o maşină construită pe platforma lui 308, care are de făcut faţă şi unor modele precum Opel  Zafira şi Volkswagen Touran.

 

MOTOR

Echipat cu un motor HDI de 1.560 centimetri cubi, care oferă  110 CP la 4.000 rotaţii pe minut şi 240 Nm începând de la  1.750 rpm, Peugeot 3008 este nesperat de vioi, în ciuda masei respectabile pe care este nevoit să o care cu sine.

Acceleraţia 0-100 km/h se realizează în 12,2 secunde, iar viteza maximă constructivă este de 181 km/h. Pentr o maşină de familist este mai mult decât suficient.

Cuplul motor de 240 Nm, disonibil la turaţii joase  face ca mersul motorului să fie mult mai elastic decât la alte modele de aceeaşi capacitate, iar vitezele să poată fi schimbate la turaţii de sub 2500 rpm, fără a întâmpina acel tremurat deranjant al întregii maşini. Până la 100-110 km/h, 3008 se comportă ca orice turism fabricat în anul 2009, adică fără a te lăsa la greu, dupa aceste viteze, motorul fiind axat pe un mers liniar, economic şi confortabil. Dată fiind destinaţia constructivă a maşinii, nici nu i-am testat limitele,  după părerea mea, nefiind necesar să afli dacă la 4500 rpm în viteza a cincea, 3008 ar fi mai fericit dacă ar primi acceptul de a rula în ultima treptă de viteză. Ce-I drept, la 3600 rpm ai ieşit din plaja unde ai parte de cuplul maxim, iar ceea ce vei reuşi să obţii este doar o uzura prematură a uleiului şi segmenţilor şi o eventuală supraîncălzire a motorului.

Cele şase trepte ale cutiei de viteze sunt special concepute pentru a permite un mers lin şi confortabil, cu trepte suficient de lungi pentru a fi adaptate oricărui stil de condus, care se încadrează în parametrii împuşi de o maşină de familie.

Per ansamblu, avem de-a face cu un motor din curtea PSA, care nici nu rupe gura târgului, dar nici nu te lasă cu buza umflată la intersecţie.

 

COMPORTAMENT

Cum am lăsat deja să se înţeleagă, Peugeot 3008 1.6 HDI este o maşină de familie mult mai vioaie decât pare la prima vedere.  Graţie sistemului Common Rail, este şi un diesel silenţios.

Datorită înlţimii sale de 1639 mm, statură demnă de un SUV de clasă mică, te aştepţi ca centrul de greutate care este destul de ridicat, să întâmpini probleme la mersul ceva mai voinicesc. Mai exact, o curbă luată cu vteză mai mare decât ar trebui, un mini test al Elanului, la care te obligă o depăşire uşor hazardată, ar trebui să-ţi creeze probleme.

Francezii au preîntâmpinat aceste probleme şi au dotat Peugeot 3008 cu un sistem de roţi independente pentru puntea faţă, de tip pseudo McPherson, însă pentru spate roţile semiindependente montate pe un tren spate cu traversă deformabilă ţin maşina lipită de şosea. Astfel, deşi te aştepţi la un ruliu cel puţin evident, dacă nu considerabil, constaţi că el este atat de mic încăt îl poţi bifa ca fiind neglijabil.

Poziţia la volan este generoasă şi mai ales mai înaltă decât la turismele obişuite, aşadar ai parte de o vizibilitate mărită, iar noaptea nu eşti deranjat de majoritatea farurilor prost reglate ale celor care vin din sens opus.

Parbrizul care vine alungit mult înspre plafon, oferă  laolată cu restul supreafeţei vitrate demne de o seră, o vizibilitate ridicată.

 

DESIGN

Partea cu desgnul unei maşini a fost întotdeauna cea care mi-a dat cele mai multe bătăi de cap. De ce? Pentru că la acest capitol, review-ul stă fix la mâna celui care-l scrie, fiind supus aproape 100% subiectivismului acestuia. Şi dacă e să definesc 3008 în termeni de „urât” sau frumos, cu siguranţă  aş declara că... nu e cel mai reuşit model din punctul de vedere al designului, că Peugeot a făcut şi maşini frumoase, etc.

Deci da, 3008 este o maşină interesantă, cu un look care nu îmi spune mai nimic şi iese în evidenţă doar datorită nonconformismului său.

Linia generală este cea a unui 5008, privit invers printr-un binoclu, combinat cu un 308 umflat cu pompa.

Botul nu respectă însă linia niciunui alt mode din gama Peugeot, lipsind artificiile stilistice de la 308. Faţa este, de departe cel mai reuşit  aspect al lui 3008, însă la spate pare-se că designerii au avut în gând doar versatilitatea vehiculului, luînd zi liberă, pentru a-i lăsa pe ingineri să termine treaba.

 

INTERIOR

Partea interioară a lui 3008 este mult mai frumoasă decât cea exterioară. Fără a excela în vreun fel, dispune de multe spaţii de depozitare aşa cum îi stă  bine unei maşini de familie.

Cel mai interesant aspect din interior este acel mâner situat în partea dreaptă a consolei centrale, care pare a avea rolul unui mâner de care să te ţii în momentul în carepilotul trece la viteza luminii, sau poate fi un mâner ajutător la urcare, pentru cazul în care pasagerul care stă în dreapta-faţă este un pitic aflat în stare de ebrietate. N-am desluşit rolul acelui mâner, dar stilistic arată bine.

Interiorul ese construit după chipul şi asemănarea celui din 308, cu valenţe ceva mai moderne şi adaptate unui spaţiu mai generos.

Materialele care-l alcătuiesc nu fac notă discordantă cu întreg ansamblul, fiind din clasa medie, iar îmbinările sunt realizate minuţios.

Cei 423 litri ai portbagajului  se pot tranforma în 1421 litri, dacă rabatezi complet  bancheta spate, fapt care nu-l transformă într-o autoutilitară, dar cu siguranţa îţi asigură spaţiu suficient.

 

TEHNOLOGIE

Modelul testat este un entry-level, deci la acest capitol va trebui să spune pas la multe dintre aspecte. ÎN GENERAL Peugeot este destul de ygârcit la capitolul gadgeturi, conform tradiţiei europene.

Modelul testat are radio CD cu MP3, comandat prin modulul amplasat la îndemănă lângă volan, un compromis la comenzile amplasate direct pe volan. Aer condiţionat manual, închidere centralizată cu acţionare automată la peste 10 km/h, computer de bord cu afisaj „deranjant” deasupra consolei centrale, în locul celui obişnuit, care ar trebui să fie undeva între ceasurile de bord şi frână de mână acţionată electric, cam aici se sitează modelul testat .

 

SIGURANTA

Peugeot 3008 a fost testat de Euro NCAP de unde s-a întors cutoate cele cinci stele. La aceasta au comncurat existenţa. În dotare standard a ESP, ABS plus EBD, sase airbag-uri şi sistemele de protecţie pentru copii:  ISOFIX, portiere spate cu posibilitate de anulare a deschiderii din interior.

 

CALITATE-PRET

Peugeot 3008 1.6 HDI, 112 CP, Confort Pack, costă la data prezentului review fix  21.556 Euro cu TVA inclus. Băieţi buni, cei de la Peugeot, mânaţi de o piaţă auto care n-a depăşit nici perioada de criză, darmite s-o atingă pe cea de recesiune, aplică un discount de 1.394 Euro. Deci daca vă doriţi o “struţocămila franceză”, o puteţi avea la preţul de 20.162 Euro, fără a vă dri alte gadgeturi interioare sau exterioare, care vor cere bai suplimentari.

Comparativ cu ce se află pe piaţă, modelul testat se încadrează cam aşa:

*VW Touran NF Trendline 1.6 TDI/105 CP,M6 Tracţiune Faţă, Motorină / 1.6l / 77kW/ 105CP, Manuală - 6 viteze, 4 Usi,  Preţ cu TVA 22.696,96.

*Golf Plus VI Ed.TL.2.0 TDI DPF 140 CP M6 Tractiune Faţă, Motorină / 2.0l / 103kW/ 140CP, Manuală - 6 viteze, 4 Usi,  Preţ cu TVA 19.316,72.

*Citroen C4 Picasso, 1.6 HDI, versiune de bază, costă de la 19.900 Euro, dar dacă îi adaugi Radio CD cu MP3, proiectoare de ceaţă şi treci la culoarea neagră, ajungi la 20.764 Euro cu TVA.

Aşadar, faţă de concurenţa directă, Peugeot 3008 1.6 HDI stă bine, însă  la 20.000 de Euro nu vorbim despre o maşină ieftină, motiv pentru care nici nu se poate vorbi despre o încadrare în cele cinci stele, din punctul meu de vedere asigurându-şi patru din cinci posibile.

 

Cristian Szilvassy

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
4.6071 :: 21.05MB