No SSO cookie

Peugeot 508

voteaza
(0/ 0)
Urmasul Leului Francez 407
Nota redactor
3.9
Nota cititor
0.0

Peugeot 508

Peugeot 508 este inlocuitorul modelului 407 si totodata al lui 607, care dupa scoaterea definitiva din productie nu are un inlocuitor direct.
508 este un proiect ambitios, o dorinta definita mai mult de curaj decat de ratiune, pentru ca ataca o piata  arhiplina, in care jucatori de marca si-au alcatuit fieful. Nu este  usor sa ataci nume precum Passat, Mondeo, Superb, Avensis, Insignia, si chiar daca cei de la Peugeot nu o recunosc, nu e usor sa canibalizezi vanzarile lui C5, un var cu aere de nobil, nascut din parinti comuni, masina a carei platforma este doar unul dintre punctele comune cu 508.
Masini.ro a testat atat varianta 1.6 VVTi de 120 CP, cat si varianta 2.0 HDi de 140 CP, ambele cu transmisie manuala in sase trepte.

Motor

In cei aproape 400 de kilometri parcursi la bordul variantei 1.6 VVTi, ne-am putut face o impresie despre acest motor. Este unul care functioneaza la turatie ridicata si in ciuda afirmatiilor oficialilor Peugeot, cuplul motor, de 160 Nm care ar trebui sa fie disponibil la turatii joase, precum este la motoarele diesel, acesta isi face simtita prezenta abia dupa 2000 rpm.
Intr-un regim de turatie sustinut si mentinut la peste 2000 rpm, Peugeot 508 1.6 VVTi este o masina vivace, fara insa a emite pretentii sportive, dar bine incadrata in cererile impuse de traficul salbatic din Romania.
Nu acelasi lucru se poate spune insa si despre varianta 2.0 HDi. Aici cuplul motor de 320/340 Nm (Peugeot a "imprumutat" functia overboost), este disponibil tot de la turatie joasa, sub 1500 rpm conform declaratiilor oficialilor Peugeot, iar la 2000 rpm masina este in deplinatatea potentei sale. Chiar daca vorbim, la varianta diesel, de o putere "populara", adica 140 CP, cei 20 CP diferenta par in realitate a fi mult mai multi. Practic, puse la o "liniuta", varianta pe benzina n-ar avea nicio sansa in fata dieselului, semn ca sezoanele in care HDi a batut TDI la Le Mans n-au fost o simpla intamplare. Am folosit termenul de "popular" in dreptul puterii motorului diesel, deoarece, conform statisticilor, configuratia  2.0 l diesel cu o putere de 140 CP este cea mai ceruta combinatie si asta nu numai in Romania.
Ambele variante au asadar, o transmisie manuala cu sase rapoarte, care de aceasta data, mi s-a parut mai precisa la benzinar, in timp ce la diesel este nevoie de o mai mare precizie si acuratete la manevrarea levierului schimbatorului de viteze, in caz contrar existand posibilitatea cuplarii in alta treapta "vecina" de palier, insa neadecvata vitezei de mers.
Vorbind despre consumuri, 1.6 VVTi a inregistrat un consum mediu de 8,0 l/100 km, in ideea ca a fost populat cu 4 jurnalisti si testat de fiecare, pe parcursul celor aproape 400 kilometri parcursi, iar in regim de autostrada, la viteze care ar fi bucurat bugetele Ministerului de Interne, valorile au urcat la 10, chiar 12 l/100 km, insa putine sunt masinile care reusesc sa coboare aceste valori la regimuri de rulare de peste 150 km/h.
2.0 HDi a fost mai putin gurmand si folosit in acelasi traseu, in sens invers, insa solicitat mai profund pe anumite portiuni de drum, inclusiv autostrada A1, valorile de consum nu au depasit 6,5 l/100 km. De retinut ca la intrebarea "care este viteza maxima constructiva a masinii?" ni s-a raspuns ca 210 km/h, informatie pe care am verificat-o si s-a confirmat, insa consumul general de combustibil a ramas acela notat mai sus.
Concluzia mea? Recomand cu deosebita caldura varianta diesel, chiar daca este cu aproape 5000 Euro mai scumpa decat cea pe benzina, datorita elasticitatii motorului, plajei mari de turatie la care cuplul motor este disponibil, raspunsul mult mai bun in raport cu cuplul motor la apasarile pedalei de acceleratie in trepte de viteza superioare, sau altfel spus, la mersul in treapta a sasea. Daca intre 150 si 170 km/h varianta pe benzina avea nevoie de secunde bune, dieselul se misca  extrem de natural, dorinta de atingere a diferentei de viteza fiind parca un inscris logic din fisa postului.


Comportament

Desi arata la fel, desi au acelasi nivel de echipare, la acest capitol, diferentele capata o prima continuare. Varianta diesel este evident mai grea cu aproape 300 kilograme decat cea pe benzina. Diferenta de greutate este insa redusa de cuplul motor superior si chiar de catre cei 20 CP diferenta.
Insa ambele modele mi s-au parut instabile pe sosea, in special la vteze mari, iar la peste 120 km/h instabilitatea a devenit o problema. Intrebarea este: cum s-ar fo comportat masina, in ambele variante, doar cu soferul la bord? Pentru ca plusul de greutate ar fi trebuit sa asigure si un plus de portanta.
Ruliul este omniprezent si devine deranjant la viteza de 120 km/h, iar la peste 120 km/h trecerea pe langa un camion in depasire devine o chestie de finete la volan, insa deloc suprinzator, HDi-ul este mult mai stabil decat VVTi-ul. Daca ar trebui sa pun diferenta in procente, as merge pe un 60% in plus  pentru HDi.
Pe portiunile cu denivelari, atat de prezente pe soselele patriei, VVTi-ul tinde sa topaie, fapt neasteptat de la o masina care are peste 1400 kg, plus minim 300 kg aportul celor patru persoane aflate la bord. Evident, la acest comportament ar fi putut contribui si pneurile Pirelli a caror configuratie este cea pentru un consum redus de carburant.
Varianta HDi se aseaza mult mai ferm pe sosea si datorita greutatii suplimentare, insa cu siguranta, subansamblele aferente suspensiei si directiei, care au alte valori metrice, isi spun si in acest caz cuvantul.
Per ansamblu, ambele variante sunt spatioase si confortabile, iar la un regim de functionare in limitele legale Peugeot 508 este o optiune demna de luat in calcul.


Design

Desi daca privesti 508 cu atentie constati ca ai in fata un C5 redesenat, insa nu cu foarte mari diferente fata de de fratele cu pretentii de masina premium. Designerii Leului Francez i-au adus 508-ului modificari benefice.
Insa fata de 407, diferentele sunt enorme. In primul rand, 508 renunta la prognatismul botului, atat de pronuntat la 407. Desi in total este cu 10 cm mai lung decat predecesorul sau, 508 are o parte frontala normala, fara nota de disproportionalitate, care i-a adus 407-lui destule critici.
Comparat cu cei carora este menit sa le faca concurenta, excluzand din start modelul frate C5, 508 are un design mai reusit decat al Noului Passat, care nu este decat un facelift al Precedentului Passat. Comparat cu Avensis, 508 are un design mult mai pe intelesul europenilor, deci va puncta din nou. Comparat cu Mondeo, diferentele se reduc, designerii celor doua modele parand a fi veri indepartati. Comparat cu Insignia, 508 poate avea primele probleme, insa ca si in restul comparatiilor, totul tine de gust si de subiectivism.
Intreg designul este modern si fluid, aducand totodata un plus de aerodinamicitate, inregistrand in acest caz un cx fericit de numai 0,26.
Unica parte pe care n-am inteles-o, locul unde designerii Peugeot par a fi ramas fara cerneala in penite, este spatele, in special zona lampilor spate, care par a fi luate direct de pe un 308 si incadrate in graba in sedanul respectiv. Senzatia de deja vu a lampilor spate este si mai pronuntata in momentul in care masina este privita axial, fara vreo parte laterala vizibila.


Interior

La aceasta parte, designerii si-au facut cu prisosinta datoria. Masina este eleganta, simpla si foarte bine dotata, chiar daca la test am avut la dispozitie nivelul de echipare aferent mijlocului de clasament.
Imaginatia franceza este intotdeauna superioara conservatorismului german, asadar n-are niciun rost sa compari un 508 cu jucatorii nemti din segment. Ar fi inegal si necinstit!
Materialele sunt de buna calitate, fara sa cada in vreo extrema, finisajele ireprosabile, iar instrumentele de control sunt asezate logic, dupa ce te familiarizezi cu logica franceza.
Butonul de pornire este asezat -conform aceleiasi logici- in partea stanga a volanului, fapt care teva face sa ai un oarecare sentiment de frustrare la primul contact cu masina, el nefiind vizibil direct, din cauza volanului care obtureaza butonul.
Head-up displayul care exista sub forma unui mic ecran negru retractabil, care se ridica undeva langa parbriz, in fata soferului, este o gaselnita franceza, iar pozitonarea sa poate crea un oarecare disconfort deoarece nu este reglabil iar din anumite unghiuri datorate pozitiei la volan, este posibil ca informatiile afisate pe acesta sa devina vizibile numai in urma unei schimbari a pozitiei soferului.
Nu stiu daca doar intamplator, insa varianta fara head-up display avea in dotare sistemul de climatizare in patru zone, cu reglaje independente pentru ocupantii locurilor din spate, in timp ce odata cu aparitia sistemului head-up display, la cel de al doilea model 508 testat, climatizarea, desi prezenta si pentru cei din spate, nu mai era dotata si cu reglajele aferente.
Desi portbagajul pare mic, volumul acestuia pozitioneaza masina in varful topului din segment, avand 545 litri cu banchetele spate in pozitie normala si 1581 litri cu ele rabatate.


Tehnologie

Nu putem spune ca 508 nu este o masina dotata din punct de vedere tehnologic. Chiar daca pare un simplu amanunt tehnic, frana de mana, electrica, actionata de un buton amplasat in partes stanga a volanului, este o componenta activa si dupa paresirea masinii de catre sofer. Daca datorita parcarii pe o portiune in panta, masina tinde sa se deplaseze singura, sistemul de franare, care este conectat la ESP, va actiona singur asupra franei de serviciu, actionand sistemul hidraulic si exercitand o presiune mai mare asupra componentelor de franare, astfel incat valoarea fortei de apasare pe frane poate sa creasca cu pana la 50%.
Gadgeturile nu lipsesc insa difera in functie de nivelul de echipare. La varianta de mijloc catre superior, Allure, are disponibil head-up display, instalatie de sunet JBL, navigatie, climatizare in patru zone, lumini si stergatoare de ploaie automate, asta ca sa notam doar cateva dintre gadgeturile atat de apreciate in ziua de azi.
Per ansamblu este o masina dotata, insa comparativ cu cele din concurenta, la nivelul mediu de echipare, este cu mult peste ce ofera piata la acest moment, la acelasi nivel financiar.


Siguranta

508 nu a fost inca testat de catre Euro NCAP. Insa predecesorul, 407, a primit toate cele 5 stele. Asadar ne putem astepta si la 508 sa inregistreze rezultate pozitive. Pentru a intari aceasta asteptare, sa parcurgem lista de dotari standard cu destinatie pentru siguranta ocupantilor masinii Leului Francez: ESP (Electrical Stability Programme) cu ASR (Anti Skid Regulation), EBA (Emergency Brake Assist) care include EBFD (Electronic Brake Force Distribution) si CBC (Cornering Brake Control).
ESP include si sistemul Hill Assist prevazut cu controlul inteligent al tractiunii, care imbunatateste accelerarea si condusul pe suprafete alunecoase.
Kitul pentru siguranta mai include 2 airbaguri frontale, doua airbaguri laterale si doua airbaguri cortina
Structura caroseriei este colapsabila si prevazuta cu amortizoare speciale pentru absorbirea nergiei de impact.


Calitate-Pret

Pretul unui Peugeot 508 incepe de la 19.695 Euro pentru varianta Acces, care este entry level si deci nivelul minim de echipare. GT, care este high end-ul 508, are preturi care incep de la 33.900 Euro.
Modelul cel mai potrivit pe care il si recomand cu aceasta ocazie, Peugeot 508 2.0 HDi, nivel de echipare Allure, similar cu cele testate cu ocazia drive testului Peugeot 508, are un pret situat in jurul a 27.385 Euro. Desi nu pare putin, ca nivel de echipare, feeling, performante si dotari, il consider ca fiind superior Passatului si mult mai apropiat de nivelul oferit de Audi A4, decat cel oferit de Passat.
Sa comparam insa 508 la nivelul de echipare Allure, cu concurentii din segment pentru a ne face o idee si pentru a-l puncta.
Noul Passat, in configuratia Comfortline, cu motor 2.0 TDI, 140 CP, costa 23.970 Euro,
Skoda Superb, in varianta 2.0 TDI, 6 viteze manual, nivel de echipare Comfort, costa 21.274,68o.
Ford Mondeo, in varianta 2.0 TDCi, transmisie manuala in sase trepte, nivel de echipare Trend, costa 24.950 Euro.
Cel mai ieftin Insignia, 2.0 DT, transmisie in sase viteze, manuala, nivel de echipare Cosmo, costa 26.930 Euro.
Doar Toyota Avensis 2.0 LD-4D, are datorita unui discount in derulare, un pret de 20.990 Euro cu TVA inclus si devine lider in segment, din punctul de vedere al pretului.
508 este asadar o masina situata catre partea superioara daca e sa-l privim strict prin prisma preturilor.


Cristian Szilvassy
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3252 :: 21.06MB