No SSO cookie

Fiat Doblo Cargo

voteaza
(0/ 0)
Noul Fiat Doblo Cargo
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

Fiat Doblo Cargo

Noul Fiat Doblo Cargo a fost desemnat "Van of The Year 2011". Si acesta a fost un motiv in plus pentru ca Masini.ro sa-si doreasca a-l avea in galeria de review-uri, mai ales, ca la ora actuala, publicatia noastra este unica, cu adresare generala in domeniul auto, care efectueaza drive-teste si scrie review-uri despre un segment pe nedrept neglijat: autoutilitarele.
Micile afaceri au stat si vor sta mereu la baza oricarei economii sanatoase. Iata si motivul, pe care vi
l-am expus deja, intr-un text anterior, pentru care continuam sa testam masinile destinate acestui segment.
Noul Doblo Cargo nu este numai o masina autoutilitara, un loc de munca, sau un vehicul destinat strict
transportului, este o masina in care te simti bine, se conduce usor, soferul n-are senzatia ca trebuie sa
traiasca cu mana pe ceas, pentru a se izbavi de cele opt ore de program. Doblo Cargo are multe de oferit, si cu siguranta, la aceasta ora este cu mult peste competita directa. In cele ce urmeaza, va veti lamuri de ce afirm toate acestea.

Motor

Modelul testat de Masini.ro are un motor 1.6l 16v Multijet, cu o putere maxima de 105 CP, la 4000 rpm, insa cu un cuplu demn de mentionat, adica 290 Nm, disponibil la 1500 rpm.
Alimentarea se realizeaza cu ajutorul unei injectii Common Rail Multijet, prevazuta cu un sistem de control electronic, turbo si intercooler.
Norma de poluare este Euro 5 si in plus, intreaga gama Cargo are in dotare standard, pe langa norma Euro 5, sistemul Star&Stop, care functioneaza, indiferent ca afara ninge, ploua, sau sunt doar 3 grade Celsius.
Transmisia, manuala cu sase trepte, ofera niste rapoarte echilibrate, suficient de scurte pentru ca masina sa sprinteze, insa indeajuns de lungi pentru a domoli setea de motorina a pistoanelor.
Consumul de carburant, conform datelor  oficiale puse la dispozitie de catre producator, este de 6,2/4,6/5,2  l/100 km, in ciclu urban/extra/mixt. Si aici, o a doua surpriza, pe langa cea a Start&Stop-ului care functioneaza cand trebuie, nu cand vrea Cel De Sus, consumul realizat in timpul drive-testului a coincis aproape la mililitru cu ce a anuntat Fiat. De altfel, va puteti convinge de acest fapt, din galeria foto a modelului.
Cu alte cuvinte, rezervorul de 60 de litri a fost suficient pentru un drum de peste 800 de kilometri, efectuat in tara, combinat cu inca 150 kilometri in ciclu urban, fara a fi necesara realimentarea. Becul galben a protestat si s-a aprins, dupa depasirea celor 950 kilometri, iar computerul de bord a raportat ca autonomia, in ciclu urban a scazut sub 100 kilometri. Deci per total, consumul in ciclu mixt este de 6,3 litri la 100 kilometri parcursi.
Trebuie insa mentionat drumul de cosmar, in coloana, de pe Valea Oltului si Dealul Negru, pe o ninsoare abundenta, camioane cu deplasare inceata, si alte delicatese disponibile pe soselele patriei, in timp de iarna, toate coroborand la consumul de motorina.
Motorul s-a comportat fara probleme, plusul de putere disponibil asigurand un rulaj efectuat in general numai in treptele superioare, fara a fi nevoie de primele trei trepte, decat in cateva cazuri sporadice, dictate de conditiile de trafic.
Un amanunt pe care trebuie sa-l luati in calcul este computerul de bord, care anunta necesitatea schimbarii intr-o anumita treapta de vioteza, superioara, sau inferioara, dupa caz. Acest sistem nu este o noutate, insa la testul de consum pe care l-am efectuat cu varianta Doblo Panorama, s-a dovedit ultrafunctional si de asemenea, vital. Adica la un condus "dupa ureche", consumul s-a ridicat la o medie de 8-8,2 l/100 km, in ciclu extraurban, pentru ca la un condus "dupa computer" sa scada la o valoare situata in jurul a 6 l/100 kilometri.
Una peste alta, in segmentul sau, motorul este o revelatie, deoarece imbina calitatile unui motor sprinten, cu un moment motor mare, consum mic si norme de poluare la cele mai ridicate standarde.

Comportament

Paradoxal, Doblo Cargo nu se comporta ca o utilitara. Suspensia fata, de tip McPherson, cu brate oscilante, amortizoare hidraulice, telescopice si arcuri elicoidale, plus bara stabilizatoare, este o reteta care nu mai are nevoie de prezentari suplimentare, find intalnita la majoritatea vehiculelor moderne.
Suspensia spate, independenta, de tip Bi-link, este o alta reteta a succesului, asigurata din amortizoare
telescopice si arcuri elicoidale. Totdata, aceasta constructie nu permite transferul socurilor axiale, asigurand, de asemenea, un ruliu insesizabil.
Desi dimensiunile nu-l recomanda, avand o inaltime de 1880 mm, ampatamentul mare, de 3105 mm, reduce actiunile fortelor fizice  si coboara centrul de greutate, astfel incat logica tendinta supraviratorie este practic inexistenta.
Caroseria este relativ bine insonorizata, cel putin in privinta interactiunii cu  motorul, care fiind Common
Rail este din start unul silentios. Nu acelasi lucru se poate spune despre designul oglinzii din partea
dreapta, care avand dimensiuni mari, suplineste impreuna cu oglinda retrovizoare din stanga, lipsa oglinzii retrovizoare din habitaclu. La un rulaj de pese 90 km/h, curentii de aer care lovesc oglinda din dreapta provoaca un sunet deranjant, dand senzatia ca ori portiera din dreapta nu este perfect inchisa, ori geamul de pe acea parte este intredeschis.
De asemenea, lipsa insonorizarii spatiului de marfa si faptul ca acesta corespondeaza cu spatiul celor doi pasageri, duc, impreuna, la un oarecare disconfort fonic , in special la rularea cu viteze mari.

Design

Acest capitol este unul dintre cele care i-au asigurat Noului Doblo titlul mentionat la inceput, de "Van of
The Year 2011".
Constructia stilistica se bazeaza pe vechiul Doblo, preluand liniile esentiale ale acestuia, pe care le amplifica si le rotunjeste, fiind un fel de remake, la scara mai mare.
Indiscutabil, desi la autoutilitare, aspectul exterior ese chiar ultima grija a clientilor, designul Noului Doblo Cargo este de departe cel mai reusit din segment.
Botul proeminent, incadrat de farurile de mari dimensiuni, clare, ii dau o nota de agresivitate, completata
fiind de grila fata, care ocupa aproape 40% din fata masinii. Bara fata, ampla, realizata din plastic negru,
la fel ca grila fata, este prevazuta cu spatii pentru lumini de ceata, si da o nota moderna, fiind in
constrast coloristic cu restul caroseriei.
Si daca in general autoutilitarele sunt albe, Noul Doblo Cargo, in culoarea rosu Ferrari este din start o pata de culoare in segment.
Modelul testat are o accesibilitate marita, datorita usii laterale culisante, de pe partea dreapta, completata cu cele doua usi din spate.

Interior

Odata aflat in habitaclu, parerea pe care o capeti instant este ca nu te afli intr-o autoutilitara.
In primul rand, calitatea materialelor este net superioara celor intalnite in utilitare. Contrastul dintre culorile exterioare se pastreaza si la interior, care este, de asemenea, realizat in rosu-negru.
Un alt aspect, care este dotare standard, sunt geamurile actionate electric, la intreaga gamna Doblo cargo, care la concurenta sunt dotare optionala.
Zona destinata celor doi pasageri este plina de spatii de depozitare, cel mai amplu dintre ele fiind amlpasat deasupra parasolarelor s intinsa pe toata latimea caroseriei.
Nu lipsesc nici celelate spatii de pe bord, sau din bord, sau cel dintre scaune, si suplimentar, cele de sub scaune.
In plus, scaunul soferului are pe langa reglajul standard, este reglabil pe inaltime si lombar, fiind prevazut cu cotiera. Aceasta dotare este disponibila pentru versiunea Confort, cea avuta la dispozitie de catre Masini.ro, care include si prezenta aerului conditionat manual.
Compartimentul de depozitare este  cel care dicteaza la alegerea unei autoutilitare, si trebuie spus ca in
segmentul sau, Noul Doblo Cargo pare sa fie lider, avand (versiunea testata de Masni.ro),
2170/1518/1714/1230/1305/545 mm, cifre corespondente pentru lungime/latime/latime maxima (intre usile culisante)/latime intre pasaj roti/inaltime/inaltime spatiu de incarcare./ La acestea se adauga o usa laterala inalta de 1175 mm si lata de 700. Cele doua usi spate, batante si asimetrice, ofera o deschidere de 1250/1231 mm inaltime/latime. Volumul total pentru marfa este de 4 mc.
O boala luata de la concurenta de sorginte germana, este lipsa oricarui aparat audio, existand insa pregatirea radio, ceea ce presupune existenta cablajelor, mufelor si a difuzoareor.

Tehnologie

Din nou, trebuie sa aduc aminte celor care vor citi si mai ales vor lua la puricat acest review ca Fiat Doblo Cargo este raportat la celelalte autoutilitare testate deja de Masini.ro, si punctajul nu este oferit
in fucntie de turismele existente in aceste pagini.
Primul mare plus este sistemul Start&Stop, care pana si la turismele de familie este dotare optionala, iar in acest caz, nu.
Tabloul este completat de catre geamurile actionate electric, oglinzile electrice, prevazute cu semnalizator, computerul de bord, care  indica inclusiv temperatura exterioara, farurile reglabile electric
si sistemul Folow Me Home. O lista relativ saraca comparativ cu cel mai banal turism, insa prea bogata in acest segment.
In plus, masina este dotata cu senzori pentru parcarea cu spatele, care avertizeaza sonor apropierea periculoasa de vreun obstacol.

Siguranta

Noul Doblo nu a fost inca testat de catre Euro NCAP, iar modelul precedent a avut o incadrare modesta, de numai trei stele.
La Noul Doblo Cargo  dotarile destinate siguratei se rezuma la ABS+EBD, airbag sofer, intrerupator inertial (actioneaza in cazul unui incendiu), si centuri cu prindere in trei puncte. Nu avem nici cea mai mica idee ce au mai montat inginerii italieni pe sub caroserie, si nici cum se comporta Doblo in cazul unui impact, dar presupunand ca trendul cere ca tehnologiile destinate sigurantei sa evolueze, ne permitem sa catalogam masina cu incadrarea in patru stele aferente capitolului.

Calitate-Pret

Pretul unui Fiat Doblo Cargo incepe de la 14.250 Euro cu TVa, la care se aplica un discount oferit de catre AutoItalia, devenind 13.250 Euro, bani la care vi se ofera un model 1.4 l benzina, 95 CP, echipare Business, si ajunge la 18.950 Euro cu TVA, respectiv 17.950 Euro cu discountul aplicat, in cazul versiunii de top, adica cea testata de Masni.ro si prezentata in acest review.
Fata de concurenta directa, cel mai ieftin VW Caddy, destinat transportului de marfa, are un pret de 14.200 Euro, cu dotari minime, si stim cu totii ce inseamna aceasta cand vorbim despre producatorul german. Adica un motor de 1,2 l TSI evident pe benzina, de 86 CP.
Comparativ, VW Caddy GP Maxi in echipare Comfortline, cu motorizare 1.6 l, 102 CP, transmisie manuala cu cinci trepte, costa incepand cu 19.928 Euro. Si are un spatiu util de 3880 litri, fata de cei 4 mc ai lui Doblo Cargo.
Oricum, nu vorbim despre un segment ieftin, desi  paradoxal, dotarile sunt sub nivelul turismelor de familie, insa DoblO cargo vine cu o oferta interesanta, si bine garnisita.


Corvin (Cristian Szilvassy)

Am mai testat

-categoria autoutilitare
VW Crafter 35 LR
VW Crafter 35 MR
VW Caddy Furgon
VW T5 Furgon

-acceasi clasa
VW Caddy Furgon
VW Caddy Kombi

-acelasi producator (Fiat)
Fiat 500 Abarth
Fiat 500 by Diesel
Fiat Bravo 1.6 Multijet
Fiat Bravo 2.0
Fiat Croma
Fiat Linea
Fiat 500




 

Comentarii (3)

scris de Anonim

4,14 este o nota foarte mare. Nu e maxim, adica 5, insa e foarte mare. Inca nu avem nicio masina care sa aiba fix 5 puncte din 5. Masina a fost comparata strict cu alte autoutilitare din segment, si direct cu VW CaddyGP, pe care am avut ocazia sa-l testez. Cat despre testele EuroNCAP, acesta a testat modelul anterior Doblo. Am folosit ca referinta acel punctaj. La fiecare rubrica am scris si ce mi-a placut si ce nu.

scris de Anonim

Citesc articolul si nu inteleg ceva. Peste tot numai cuvinte de lauda si uau ce multe are masina asta in comparatie cu concurenta. Dar peste tot ati trecut 4 stele din cinci si nota generala 4.14 (din nu se stie ce...). Daca tot sunt 4 stele din 5, pai spuneti si ce nu e in regula la capitolul respectiv si in comparatie cu ce... Iar la capitolul siguranta nu se poate face referire la EuroNCAP deoarece modelele utilitare nu au fost testate de aceasta niciodata.

scris de Anonim

@Corvin Spuneam ca la EuroNCAP au fost testate doar variantele de persoane (5 locuri), nu si variantele LCV, inclusiv Doblo, Caddy, Partner. etc. In rest articolul e documentat si argumentat bine.

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2716 :: 17.04MB