No SSO cookie

Toyota Auris HSD

voteaza
(0/ 0)
Toyota Auris Hybrid Sinergy Drive
Nota redactor
4.4
Nota cititor
0.0

Toyota Auris HSD

Toyota Auris Hybrid Sinergy Drive este cel de al doilea hibrid propus de constructorul nipon, dupa deja legendarul Prius.
Auris, model pe care Masini.ro l-a mai testat, vine acum cu tehnologia care vrea sa salveze planeta de poluare, cu un look usor schimbat, cu tehnologia Hybrid Sinergy Drive (aceeasi ca la Prius), dar si cu ultima creatie in materie de cutii de viteze, E-CVT.
Pe parcursul review-ului veti regasi o sumedenie de similitudini cu modelul testat anterior, drept pentru care vom face trimiteri directe catre acesta, pentru a nu repeta frazele deja scrise.
Trebuie spus, ca Auris HSD este disponibil momentan numai in varianta de echipare Sol, adica high-end-ul gamei.

Motor

La Toyota Auris HSD, vorbim despre motoare. Trebuie sa folosim pluralul, nu pentru ca in gama exista mai multe motorizari, ci pentru ca fiind un hibrid, forta motrice este asigurata de doua motoare, unul termic,  si cel electric. Ca si in alte cazuri, puterea insumata a celor doua motoare nu este egala cu a sumei celor doua valori, ci avem de-a face cu 136 CP inscrisi pe fisa tehnica.

Motorul termic este un 1,8 l VVT-i, capabil sa furnizeze 99 CP la 5200 rpm, si un cuplu maxim de 142 Nm
disponibil la 4000 rpm.
Motorul electric are o putere de 82 CP si 207 Nm, de la 0-1200 rpm.
Ambel motoare transmit puterea catre o cutie E-CVT, despre care, in conditiile in care nu s-au spus inca
destule, ma vad nevoit sa fac cateva completari.

CVT (Continuously Variable Transmission) este o transmisie automata care permite trecerea de la raportul cel mai mic la raportul cel mai mare printr-o gama infinita de rapoarte intermediare. Comparativ cu transmisiile traditionale imbunatateste confortul la rulare, deoarece nu se simt socuri in timpul trecerii de la un raport la altul. La autoturisme, cel mai des intalnit tip este Van Doorne, care se refera la tipul "Variomatic".
Constructiv este mai simpla decat o cutie de viteze conventionala.
Pe langa convertitorul de cuplu (dar sunt si cu ambreiaj), aceasta este constituita din doua conuri care se apropie sau se departeaza in acelasi timp, sub actiunea unui cilindru hidraulic (sau un motor electric), determinand astfel varierea raportului de transmisie. Pe conuri este montata o curea trapezoidala, lata intre 2 si 4 cm, care era in trecut din cauciuc, iar acum este metalica (cu un mare numar de zale subtiri sau de tip lant).
In prezent sunt gestionate electronic, in vreme ce in trecut erau comandate utilizand depresiunea din colectorul de admisie si turatia motorului.
E-CVT, Transmisia Variabila Continua (gestionata) Electronic, echipeaza si Auris HSD si este o transmisie de tip CVT cu gestiune electronica.

Acceleratia Auris-ului HSD este de 11,4 secunde 0-100 km/h, iar viteza maxima este de 180 km/h. Consumul este -declarat de producator de 3,8 l/100 km, indiferent de ciclul de trafic, adica urban, mixt, sau extraurban.
Personal, am reusit un consum de 6,1 l/100 km, realizat in ciclu mixt, obtinand un consum putin mai ridicat in regim strict urban. Insa pentru  obtine adevaratele performante, trebuie sa stii sa conduci aceasta masina. Iata si de ce afirm asta:

Auris HSD are trei tipuri de conducere: EV, ECO si Power, iar pentru fiecare exista un buton de activare. iar pentru a te incadra corect intr-unul dintre cele trei, este nevoie sa stai cu ochii, cel putin in prima perioada, pana te obisnuiesti, pe asa-zisul turometru.

Modul EV, adica full electric, este disponibil pentru o distanta de maxim 2 km, parcursi la o viteza maxima de 50 km/h. Daca bateria nu este suficient incarcata, sau daca la momentul respectiv aveti toti consumatorii activi (lumini de drum, faza scurta, clima, radio), modul EV nu va fi disponibil, din motive logice.

Modul ECO, asigura cel mai bun compromis dintre performanta si consum, optimizand ambele variabile, prin combinarea automata a functionarii motorului termic cu cel electric. Pentru cei care sunt obisnuiti cu un stil de condus putin mai agresiv, acest mod nu este deloc recomandat.

Modul Power, dupa cum ii spune si numele, este destinat stilului de condus mai alert. Aici veti dispune de toti cei 136 CP proveniti de la ambele motoare, care vor functiona in seris, sau in paralel, in functie de conditiile de drum, turatie, viteza, etc.

Turometrul clasic a fost inlocuit cu unul care afiseaza patru zone:

Zona de incarcare, iti aduce la cunostinta ca in urma decelerarii, sau a franarii, bateriile primesc energie
electrica, deci se incarca.

Zona Eco-Drive, indica nivelul consumului de carburant in functie de semnalele electrice transmise de pedala de acceleratie, in urma presiunii exercitate asupra ei.

Zona Hybrid-Eco indica reducerea consumului de benzina la niveluri foarte reduse, tot in urma impulsurilor transmise de pedala, care de aceasta data este mai degraba mangaiata decat apasata.

Zona Power indica faptul ca va incadrati in limitele superioare ale consumului de carburant.

Una peste alta, sentimentul pe care ti-l lasa motorizarea combinata cu  transmisia Auris-ului HSD este ca aceasta masina trebuie sa inveti sa o conduci, deoarece multe dintre obiceiurile capatate in anii de
experienta la volanul masinilor conventionale nu prea au legatura cu ce este nevoie sa faci la volanul HSD-ului.

Comportament

Personal nu ma impac cu acest tip de transmisie, E-CVT, datorita fapului ca la condus, am senzatia ca sunt la volanul unui electrocar, din acelea care inca mai cara valizele prin Gara de Nord. Sunetul este, in cazul unei accelerari continue, identic cu al masinilor electrice fara cutie de viteze, care accelereaza in
functie de intensitatea apasarii pedalei. Lipseste cu desavarsire acel feeling de motor turat, urcat in treapta superioara, apoi turat din nou, sau dupa caz turat in decelerare. E doar o parere personala, dat
fiind faptul ca un review este un demers de tip editorial, care este deseori subiectiv. La accelerare, sau kick-down, Auris poate deveni usor zgomotos.
Nu acelasi lucru il pot afirma despre plecarea de pe loc, care este extrem de lina si fantastic de
silentioasa, realizata fiind in modul full-electric. Iarasi, in aglomeratie, ai un sentiment de superioritate fata de mai toate vehiculele pe langa care treci, deoarece in afara pretului pe care l-ai dat pe masina, circuli gratis.
Un alt avantaj este acela, ca indiferent cat de nepriceput ai fi, nu ai cum sa "omori motorul".
In rest, greutatea suplimentara a HSD-ului nu impieteaza cu nimic mersul masinii, fata de surata ei diesel, performantele scazand cu doar 1 secunda la testul 0-100 km/h.

Design

La acest capitol, Auris HSD se diferentiaza de modelele conventionale din aceeasi gama, printr-un spoiler fata usor redesenat, care include luminile de drum cu tehnologie LED, pozitionate deasupra proiectoarelor de ceata. Suplimentar, Auris HSD poate fi recunoscut si datorita ornamentelor cromate de pe grila fata, si semn unic, fondul albastru pe care este realizata sigla firmei Toyota, amplasat pe grila respectiva. Evident, pe laterale si pe spate apar inscriptiile Hybrid, si Hybrid Sinergy Drive.
Alte aspecte diferite fata de Auris standard sunt spoilerul spate care are un design specific gamei hibrid,
jantele din aliaj, de 15 inci, care sunt dotare standard, si garda la sol, care a fost redusa cu 5 mm.
Restul detaliilor raman aceleasi ca la Auris cu motor conventional.

Interior

Daca la Auris 1,4 D-4D mi-a placut interiorul, cel de la HSD este de-a dreptul fascinant.
Primul lucru pe care-l observi, la intrarea in habitaclu, este schimbatorul de viteze, realizat din rasina sintetica, si prezent intr-o culoare albastra identica cu cea de pe noua sigla Toyota, de pe grila fata.
Urmeaza cele trei butoane amplasate pe consola centrala, EV, ECO si Power, si ceasurile de bord, Optitron, care degaja o lumina albastra, diferita de cea portocalie de la modelul conventional. Suplimentar, la HSD este diferita tapiteria, gri inchis cu accente albastre, in ton cu intreg habitaclul.
Fiind varf degama, Auris HSD vine si cu o camera pentru mersul inapoi, integrata in oglinda retrovizoare,
activata automat in momentul comutarii schimbatorului de viteze in pozitia de marsarier.
Spatiul interior nu a pierdut nimic, doar portbagajul s-a micsorat, datorita bateriilor amplasate in partea
posterioara a masinii. Acum, prtbagajul are doar 279 litri, cu 75 mai putin decat modelul cu motor termic.


Tehnologie

Auris HSD se poate mandri cu titulatura de masina de maine. Este perfect dotata, s impanata de gadget-uri, de la sistemele de control si monitorizare a functionarii motoarelor, la regimul de functionare, electric, mixt, sau termic. Navigatie, clima, oglinzi reglabile  si pliabile electric, E-CVT, Radio-CD cu MP3 si WMA, cu Bluetooth si microfon cu recunoastere vocala, Cruise Control, computer de bord cu multiafisaj, iata doar cateva dintre dotarile cu care HSD isi trateaza clientii.
Daca in comparatie cu  alte vehicule, din clase superioare, dotarile sunt la nivelul normalului, in segmentul B, din care face parte, cu siguranta Auris HSD nu are rival.

Siguranta

In afara celor cinci stele obtinute de Auris la testele EuroNCAP, in dotarile destinate sigurantei, la Auris
HSD avem o intreaga lista, din care extragem: Airbag-uri frontale pentru sofer si pasager, laterale, cortina, si pentru genunchii soferului, directie asistata electronic EPS, EBD, ABS si BA, sistem de control
al stabilitatii Plus -VSC, sistem de control al tractiunii - TRC, asistenta la urcare - HAC, frane asistate
electronic.
Iata de ce, Auris HSD primeste si de la Masini.ro, toate cele cinci stele aferente sectiunii.

Calitate-Pret

Pretul pe care-l veti plati pentru a fi prietenosi cu mediul este de 24.200 Euro cu TVA inclus. Fata de
Toyota Auris 1,4 D-4D, nivel de echipare Luna, varianta tesata de Masini.ro, care costa 17.890 Euro, iata ca trebuie sa scoateti din buzunar peste 7.000 Euro in plus pentru tehnologia hibrid, si dotarile suplimentare,  aferente nivelului de echipare Sol, dar si gamei hibrid.
Din nefericire, masinile viitorului apartin inca viitorului, deoarece, in Romania nu sunt multi cei care ar fi dispusi sa salveze planeta si sa plateasca acesti 7.000 Euro suplimentari. Peste tot in lume, tehnologia
hibrid este foarte scumpa, iar vanzarile acestor masini sunt consistent subventionate de stat.
Chiar daca lista de dotari este impresionanta, chiar daca emisiile de CO2 sunt reduse la 89 g/km, Auris HSD ramane o masina din segmentul B, iar pretul care concureaza cu cel al segmentului B premium, ramane un semn de intrebare.
Pana si garantia de 5 ani, care s-a pastrat, are totusi o valoare schimbata, doar in cazul sistemului hibrid: s-a redus limita de kilomeri, de la 160.000, la 100.000.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (8)

scris de Anonim

@IAD, ai dreptate, am comparat cu dieselul, echipare Luna. Nu stiu daca Auris exista si cu motorizare 2,0 diesel, din cate stiu 1,6 e cea mai mare cilindree pentru motorina. Avensis are si 2,2. Multumesc, @JP. @gimi, fiecare masina are plusuri si minusuri... Daca avea 200 CP, costa dublu! @Adrian P am punctat asta la sfarsitul review-ului: in Romania subventia este zero ptr hibrizi, sau masini electrice. De aici se pot trage niste concluzii. Auris insa, nu e atat de urat, Prius insa... chiar ca trebuie sa iubesti balenele...

scris de Anonim

Pretul e similar cu al altor modele hibrid. Problema e ca pe alte meleaguri o parte din pret e subventionat, regimul de impozitare e apropiat de 0 sau chiar 0 si atunci cel putin in ciclu urban si cu ceva talent se mai atenueaza din diferenta de pret.....trebuie sa iubesti balenele destul de mult ca sa conduci masini asa urate cam sunt hibridele actuale.

scris de Anonim

nu pre e tare . Ati vazut suspensia. Cati cai putere are? POATE 100. DACA AR AVEA MACAR 200 CP.

scris de Anonim

Foarte bun articolul. Masina insa e o masina scumpa, fara portbagaj.

scris de Anonim

cred ca ar fi trebuit facuta o comparatie si intre Auris HSD si celelalte hibride de pe piata (honda, bmw), dpdv al pretului si al capacitatilor motoarelor.

scris de Anonim

Foarte bun articolul, dar cred ca pretul pentru HSD ar trebui comparat cu cel de la Auris 2.0 D-4D tot in echipare Sol, care este de 22.663 Euro, pentru ca HSD-ul este un competitior pentru diesel-urile de 2.0 L. In acest caz diferenta este mult mai mica decat cea precizata in articol.

scris de Anonim

In conditia cand tu centrezi, tu dai cu capul... lucrezi cu ce ai! Dar daca vrei, cu draga inima, trimite-mi cateva date despre tine, o copie a permisului de conducere, si poti sa joci rolul pilotului de teste pentru filmari ;) Sper sa nu ai stratul de fard mai gros, si nici fusta mai scurta decat domnisoara in cauza.

scris de Anonim

bunicel si destul de explicit articolul...si nici sedinta foto nu-i rea...insa la video...domnisoara soferita observ ca a fost atat de fascinanta si captivata de tehnologie incat a uitat de centura de siguranta...ati putea alege si voi persoane mai inzestrate sa faca un filmulet de prezentare si sa nu aveti dret criterii stratul de machiaj, marimea cupei si cate palme are fusta.

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3565 :: 17.91MB