No SSO cookie

Audi A1 1.6 TDI

voteaza
(0/ 0)
Hot Hatch-ul teuton, The Next Big Audi
Nota redactor
4.0
Nota cititor
0.0

Audi A1 1.6 TDI

The Next Big Audi este, din nefericire "big" doar la pret. Creat cu dorinta de a concura cu mult mai popularul MINI, sau de a face fata farmecelor senzualului MiTO, trecand peste carisma DS3-ului, A1 reuseste sa ofere un compromis demn de remarcat, insa departe de targetul impus de concurenta sa.
Masini.ro a testat Audi A1, versiunea 1.6 litri, turbodiesel, cu tractiune fata si cutie de viteze manuala, in cinci trepte, echipat suplimentar cu Competition Kit pentru A1, atat pentru interior, cat si pentru exterior. Standardul de echipare este Ambition, adica varful de gama.
Cu ocazia acestui test drive, Masini.ro a redeschis seria "testelor de 4 ore", optiune disponibila numai in cadrul Porsche Romania!

Motor

Unitatea de 1.6 litri, este unica, din punct de vedere al cilindreei, pentru gama A1. Ea ofera insa doua niveluri de putere, de 90, respectiv 105 CP, cea din urma fiind varianta testata de noi.
Motorul, un clasic 4 in linie, TDI, care ofera cei 105 CP la o turatie de 4400 rpm, si un cuplu motor decent, de 250 NM, disponibil, asa cum ne-am obisnuit, la o turatie joasa, de 1500 rpm, este cuplat la o transmisie manuala, cu cinci trepte.
Nimic iesit din comun. Un diesel care este insasi filozofia si esenta actuala a concernului VW-Audi, setat pe eficienta, cu mici accente pe dinamism. O motorizare care, sa fim sinceri, nu are nicio legatura cu
dorinta Audi de a concura cu MINI.
Consumul, desi declarat de constructor a fi de 3,9 l/100 km, in regim mixt, m-a dezamagit. O valoare medie de 8 l/100 km este ceea ce am obtinut in "lungul test pe care l-am efectuat, e drept, in regim predominant urban.
Dezamagitoare este si lipsa celei de a sasea trepte de viteze la cutia manuala. Este drept, avem de-a face cu aceeasi transmisie teutona, precisa, fara compromisuri si mai ales fara surprize, insa, totusi, cutiile in cinci trepte sunt deja de-a dreptul demodate!
Un alt aspect pe care nu l-am deslusit, este functionarea sistemului Start/Stop. Modelul testat are aceasta dotare, care de altfel este standard la A1.
Ei bine, acest Start/Stop a fost indisponibil pe tot parcursul testului, indiferent ca s-a petrecut ziua, doar cu luminile e zi pornite, sau noaptea, cand evident consumul electric e mai mare. Si nici apasarea butonului (Start/Stop OFF), situat central, pe plansa de bord, n-a schimbat nimic. Motorul continua sa toarca cuminte, dar demn, desi aveam de-a face cu un trafic lesinat, intr-o coloana lunga de 5 kilometri, gen 1-a, a 2-a, stop. Dar sistemul Star/Stop a refuzat sa intervina.
Motorul este decent, fara a excela, deci, in vreun fel. Are un consum la cote civilizate, care ar putea  inregistra valori mai scazute, intr-un stil de condus ceva mai decent decat cel pe care l-am aplicat eu, insa tot nu"rupe gura tragului", nici la acest capitol.
Iar performantele, adica acceleratia, viteza maxima, sunt departe de a stabili vreun etalon, sau jalon in
segmentul masinilrr mici premium. Audi A1 are nevoie de 10,5 secunde pentru a atinge 100 km/h, si o viteza maxima de 190 km/h. Si este totusi construit pe platforma VW Polo!

Comportament

The Next Big Audi este un hatchback cu doua locuri reale si patru in acte, care se comporta ca atare.
Dispune de o suspensie sport, suficient de rigida pentru abordarea curajoasa a virajelor, insa fara a face rabat la confortul pasagerilor. Amortizoarele absorb socurile cu stoicism iar pasagerul din dreapta isi poate continua sorbitul din cafea, fara sa se pateze.
Manevrabilitatea este exemplara, la fel ca la orice alt produs al concernului german din care face parte A1. Nici nu are sens sa intram in detalii, A1, avand dimensiunile care-l recomanda traficului junglei urbane.
Vizibilitatea este buna, mult mai buna decat cea oferita de alte vehicule din segmentul B, cu un minus la cea necesara parcarilor cu spatele, unde prezenta unor senzori de parcare, sau -pentru ca vorbim de segmentul premium- a unor camere de vedere, ar fi mai mult decat utila.
Totusi, datorita dimensiunilor reduse, A1 poate genera o oarecare stare de disconfort, vecina cu claustrofobia, culmea, senzatie pe care n-am experimentat-o si in MINI, desi acesta din urma e si mai mic decat A1.
Raspunsul pedalei de acceleratie, asa cum am punctat si in sectiunea destinata motorului, nu este ceva despre care cei de la Audi ar vrea sa vorbim. Desi cuplul motor este disponibil jos, la 1500 rpm, pentru un raspuns prompt si zvelt al masinii, aveti nevoie de circa 2500-3000 rpm. Iar pentru un mers dinamic si sportiv, cu siguranta acul turometrului va trebui sa intepeneasca la 4000 rpm, in momentul schimbarilor de viteze.
Personal, dupa ce am testat masina, cu nivelul de echipare despre care vorbim, as recomanda-o strict segmentului feminin, cu veleitati ceva mai sportive decat cele necesare deplasarii de la punctul A, la punctul B.

Design

Asa cum am mentionat in prezentarea succinta, dar generala, Masini.ro a beneficiat de o echipare suplimentara pe modelul A1. Acel kit optic sport, "Competiton Kit" disponibil la Audi Accesorii Originale, evident contra cost.
Acesta include elementele (portocalii) suplimentare ale spoilerului fata, pragurile laterale, eleronul spate, si deflectorul, de asemenea, tot portocalii. La un loc, acestea ofera o senzatie suplimentara de dinamism, unui vehicul creat direct ca fiind un  "hot hatchback".
Per ansamblu, liniile lui A1 sunt simple si ingenios  desenate, fiind probabil, primul Audi, dupa multi ani, unde se face simtita prezenta unei minti care poseda si imaginatie. Sa fim sinceri, Audi face masini frumoase, insa imaginatia germana, este legendar de ... deficitara.
Grila fata, comuna intregii game Audi, ampla ofera un aer agresiv, printr-o evidenta disproportionalitate fata de dimensiunile generale ale masinii.
Intregul look al lui A1 emana sportivitate si dinamism, aspect care le-a iesit celor de la Ingolstadt, macar din punct de vedere optic.
Ceea ce ii lipseste modelului in cauza, in comparatie cu rivalul sau direct, MINI, este insa pedigree-ul. MINI, la fel ca si Fiat 500, sunt niste fashion item-uri. Asta se vrea si Audi A1. Insa cele doua, au in spate o intreaga istorie, imaginea actuala fiind cladita pe spatele acesteia. Audi A1 este o piatra de hotar, fiind un pionier in acest domeniu. Ramane de vazut, daca piatra de hotar va fi doar istorie, sau legenda.
Privit ca o piatra de hotar, A1 are un design unic in gama Audi, ceea ce e remarcabil.

Interior

Si la interior, modelul tesat de Masini.ro are acel kit optic, care face diferenta. Altfel, interiorul, desi diferit de suratele precedent testate de Masii.ro, pastreaza linia teutona, sobra, eficienta, insa lipsita de exuberanta.
Elementele marcare in culorile caroseriei, cu acel "1" inscriptionat, dau un contrast extrem de placut ochiului, si schimba linia serioasa a masinii. E un prim pas catre  statutul de fashion item.
Aparitia suprafetelor vopsite si finisate lucios, in culorile exteriorului, readuc in actualitate moda anilor \'80, intr-o configuratie a secolului 21.
Capitolul la care este deficitar A1, la interior, este evident spatiul. Desi suficient pentru doi adulti, in spate, este claustrofobic chiar si pentru copii. Asta in special daca parintii lor sunt niste persoane inalte, si scaunele fata sunt impinse la maxim in spate.
Intrumentele de control si de comanda sunt amplasate la indemana, iar meniul este suficient de intuitiv, pentru a nu da mari batai de cap utilizatorilor.
Este extrem de interesant afisajul LCD, escamotabil, amplasat central, sus pe bord, fie din ratiuni care tin de lipsa de spatiu, fie din ratiuni de design.
Calitatea materialelor este ireprosabila, ca la orice Audi.
Portbagajul este extrem de mic, 270 de litri, dar nu cel ma mic din ceea ce ofera competitia. Macar la acest capitol, A1 il bate pe MINI.

Tehnologie

Audi A1 are un bagaj bogat din punct de vedere tehnologic, raportat la oferta concurentei din segmentul B, chiar daca acesta nu este oferit in intregme in varianta standard. Veti regasi si in lista de dotari, un
aspect care pare desprins din alti ani, si cu siguranta nu are ce cauta intr-o lista care se adreseaza
segmentului premium:  "Instalatie de climatizare automata 1.387,56 EURO". Hellooo, vorbim de o masina premium! Suntem in anul 2010!
Tot in lista optionalelor, dar prezente pe masina testata, deci trebuie luate in calcul, sunt si: senzorii de ploaie si de lumina, farurile automate Xenon Plus, pachetul de lumini interioare sistem LED. In plus, A1 are sistemul MMI, atat de celebru.
Nu trebuie ratata nici enumerarea unor sisteme pe care nu le-am inteles: Start/Stop, care repet nu am inteles de ce, sau cum si cand  functioneaza, si navigatia, care a afisat in permanenta pe LCD ca este indisponibila, desi exista ca dotare si ca buton functional.
Un amanunt, care tine atat de design, cat si de functionalitate/utilitate, dar care poate fi inscris cu usurinta si in categoria gadget, este cel al lampilor de semnalizare suplimentare, care m-au fascinat prin originalitate, dar mai ales utilitate. Acestea, sunt amplasate pe caroserie, in partea interioara, si sunt vizibile numai cand hayonul este ridicat. Extrem de utile cand sunteti "trasi pe dreapta" si aveti ceva de cautat in portbagaj, datorita faptului ca lampile spate se ridica odata cu hayonul, iar cei care circula pe sosea, si vin din spate se poate sa nu va observe la timp.

Siguranta

Audi A1 a fost testat de EuroNCAP si a obtinut toate cele cinci stele. Suplimentar, va oferim lista dotarilor destinate sigurantei: ESP, diferential blocabil electronic EDS, ASR, EBV, si ABS.

Calitate-Pret

Pretul modelului testat de Masini.ro este de fix 26.511 Euro, cu TVA inclus. Extrem de mult pentru o masina din segmentul B, logic pentru o masina din segmentul Hot Hatch, normal pentru o masina din segmentul premium. Fata de concurenta directa, Audi A1 se claseaza sus de tot, fiind depasit doar de rivalul direct, MINI Cooper D.
Asta spune suficient despre clientela caruia se adreseaza A1, si ramane de vazut daca abordarea pe care o vor propune, pe viitor, cei de la Audi va avea sau nu efecte pozitive.
Din punctul meu de vedere, daca la MINI am inteles pretul ridicat, daca la Fiat 500 inteleg logica, la Audi A1 inteleg doar ca brandul se doreste a ramane exclusivist, chiar daca vorbim despre cel mai ieftin Audi de pe piata.
Totusi, desi nu suporta comparatia, deoarece voi compara mere cu elefanti, la 26.000 Euro iti poti lua, de pe piata romaneasca, un SUV nou-nout, cu dotari cel putin egale cu cele de pe A1, sau iti poti crea o mini-flota proprie de vehicule Sandero.


Corvin (Cristian Szilvassy)

Am mai testat:
acelasi producator

Audi A4 TDI S Line
Audi Q5
Audi A5 Sportback
Audi TT Roadster


aceeasi categorie

Alfa-Romeo MiTO 1.4 turbo
Citroen DS3 1.6 THP


 

Comentarii (20)

scris de Anonim

poate, totuşi, articolele ar trebui să fie mai "spumoase", să iasă din banal; poate că sistemul "start/stop" era stricat, poate că nu au fost îndeplinite, cumulativ, cele 43 de condiţii necesare funcţionării sistemului, poate că autorul vrea să ne incite, totuşi, poate că acelaşi autor are burta prea mare, poate că "sictir "exprimă dezamăgirea, poate că site-ul "se cheamă", de fapt, "maşini.rom", poate că dragostea..., cert este că BMW (Mini)este nr.1...

scris de Anonim

@Premier, am mai explicat si in text si in comentarii, ca acele conditii au fost indeplinite. Acum eu ce sa fac? Daca sistemul n-a pornit si eu asta am constatat, sa scriu ca merge perfect? Parerea mea ramane aceeasi: ceva nu este in regula cu el. @Adrian P, stiu, asta zic si eu. Chiar daca ai raspuns o data, trebuie sa o faci inca de zece ori, la aceeasi intrebare, sau sa argumentezi ipoteze noi. Nu stiu daca articolele mele sunt sau nu obiective, eu sigur le vad subiective, ca-s scrise de mine, dar incerc sa fiu impartial si echidistant. Sper sa fiu cuiva de folos, daca nu toate masinile sunt intruchiparea perfectiunii, si eu arat asta.

scris de Anonim

Fratioare ce nervi tre' sa ai sa citesti toate comentariile. Articolele tale sunt obiective. Nu mai zic nimic ca i-am mai luat io apararea unuia in alta parte si p-orma ma uitam peste umar cand ieseam pe strada. Iti dai seama ce i-ar face unii de pe aici lu Clarkson?.....oi fi scris bine?

scris de Anonim

Ca sistemul Start/Stop sa functioneze trebuie respectate cateva conditii: Motorul sa fie cald, masina sa nu fie in panta, frana calcata(nu si ambreiajul), ocupantii locurilor din fata sa aibe centurile puse. Am acelasi sistem pe A4 si functioneaza ireprosabil!

scris de Anonim

Stimabile Vasileanu, "multijet" este denumirea de la motorizarile diesel Fiat, de ultima generatie. La benzina se foloseste "T-Jet". Asadar, am comparat 2 motoare diesel, de ultima generatie, ambele de 1.6 litri, si ambele prevazute cu tehnologia Start/Stop, in aceleasi conditii climaterice. La Audi nu vrea, la Fiat vrea. Cam cat de neprofesionisti am fi sa comparam un "benzinar" cu un diesel?!

scris de Anonim

Sistemul strat stop tine cont de temperatura motorului si nu de cea a mediului ambiant. Degeaba a mers pe multijet start/stop (benzinar) pentru ca audi A1 al vostru a fost Diesel, iar motoarele de acest tip au un regim termic ceva mai rece, tocmai de accea fiind si ceva mai eficiente, pentru ca au pierderi prin degajare de caldura mai reduse. Deci la aceeasi temperatura ambianta, un Diesel se va incalzi mai tarziu decat un Otto similar.

scris de Anonim

@boldfrank: inseamna ca iei masina, sa zicem la ora 12, si o duci inapoi, in aceeasi zi, la ora 16. In acest timp, tu ca jurnalist, trebuie sa iei la cunostinta toate aspectele esentiale ale masinii, si sa adaugi si tusa ta personala, intr-un review care sa fie atat documentat, cat si cuprinzator. E o performanta, nu? Si da, numai la Porsche Romania poti avea parte de "teste de 4 ore".

scris de Anonim

ce inseamna ma rog "test de 4 ore" disponibil doar la Porsche Romania?

scris de Anonim

Draga Ciuffy, nu crezi ca m-am saturat sa va dau mura-n gura ptr ca voi nu cititi tot? 1. Afara erau peste 3-4 grade 2. am avut masina fix pentru 4 ore, scuze ca nu am cautat cartea tehnica pe care s-o citesc intr-una dintre cele 4 ore. 3. care e diferenta dintre editori si redactori, ca pentru mine-s cam acelasi lucru. 4. A1 a fost creat fix pentru a face concurenta Mini-ului.

scris de Anonim

Uau. Ce dragutz limbaj la un editor pe site-ul asta. Cam nepoliticos pentru cei care citesc acest site. Oare redactorii de la site-ul asta nu se uita si ei ce "poezii" debiteaza unii dintre editori? Eu mi-am citit manualul la masina (am un A5 Sportback) unde scrie destul de clar temperaturile la care nu merge start/stop-ul. Si dupa mine bine ca e facut asa ca nu m-as simti foarte fain sa-mi taie gazul (si implicit incalzirea) cand afara e frig. Cand e mai caldutz (peste vreo 3-4 grade) isi face treaba foarte fain. Singurul lucru cu care pot fi de acord in articol e totusi concluzia. A1 comparat cu un Mini nu prea castiga :(

scris de Anonim

mai kappa, as putea sa-ti raspund asa cum meriti: HAI SICTIR! Ia reciteste matale cu atentie fraza: "Totusi, desi nu suporta comparatia, deoarece voi compara mere cu elefanti, la 26.000 Euro iti poti lua, de pe piata romaneasca, un SUV nou-nout, cu dotari cel putin egale cu cele de pe A1, sau iti poti crea o mini-flota proprie de vehicule Sandero." In special inceputul.

scris de Anonim

..prietene ești haios rău, din câte te văd și mai ales la răspunsurile care le dai la comentarii, ești prăpăstios rău de tot. profesional ești varză, nu știu cine naiba te plătește încât să compari Sandero și ix35 (Hyunday) cu Audi..și încă mai lucrezi acolo. Tot articolul tău e de doi bani. Deci, așa cum ți-au mai sugerat unii de aici, pune mâna pe carte, vezi între ce și ce faci comparații, vezi care este clientela țintă pentru acea mașină și în ce măsură le întâlnește așteptările....

scris de Anonim

@Marius, cu tot respectul, v-as ruga ca pe viitor cand incercati sa pareti interesant, sa imi "semnalati", nu sa-mi "signalati" ceva. Ptr ca e in limba romana ;) In alta ordine de idei, cu fix 5 zile inainte, un vehicul Marca Fiat, aflat in test drive, la temperaturi exterioare similare, motorizare 1.6 l multijet (deci tot de ultima generatie) n-avea nicio problema cu start/stop. Adica functiona. Inteleg ca LA AUDI e ceva deosebit. Si da, ar trebui sa citim si manualele de utilizare, in special cand avem "sansa" de a efectua drive teste de 4 ore. Si ptr cultura dvs. generala, sistemul start/stop, LA AUDI, poate sa nu intre in functiune atat la temperaturi scazute, cat si la unele prea ridicate. Nu stiu ce ma face sa cred ca o temperatura exterioara de + (plus) 5-10 grade Celsius nu e tocmai una prea scazuta. Poate e prima masina pe care pun mana?! Cat despre incercarea dvs de a ma face sa par ridicol, repet ca si la inceput, incercati sa folositi cuvinte care nu va depasesc.

scris de Anonim

LOL Cu umil repect pentru inaltul dumneavoastra profesionalism in domeniul jurnalismului auto imi permit sa va signalez ca sistemul StartStop (la majoritatea marcilor auto) nu lucreaza sub o anumita temperatura (in spectrul temperaturilor negative), din motive evidente pe care va las sa le descoperiti singuri. Va sugerez de asemenea sa cititi eventual si manualul de utilizare daca complexitatea sarcinii profesionale va depaseste.

scris de Anonim

..sandero nu e o mașină premium iar dacă vrei SUV nu te gândești la o mașină din clasa din care face parte A1. La orice mașină premium climatizarea automată este EXTRA, apropo de HELLO. Poate că ești obișnuit cu mașinile coreene.

scris de Anonim

Ai dreptate, pretul este de-a dreptul exorbitant. la pretul asta iei un suv si nu unul coreean: vw tiguan tarck-field(program offroad) 2.0 tdi 140 CP si mai raman bani de ceva optiuni

scris de Anonim

kappa, nu sunt obisnuit cu nimic. Incerc doar sa fiu obiectiv si echidistant. Si apropos de "hello" , da, la banii astia iti iei o mini flota de Sandero, (vreo 3), sau un Hyundai ix35, aproape full-options- ca tot vorbeai de coreene. O fi A1 masina premium, dar staniolul nu schimba gustul ciocolatei ;), si nici nu-i justifica pretul!

scris de Anonim

De la viteza. Multumesc, am corectat!

scris de Anonim

Buna masina asta cu tractiune manuala!

scris de Anonim

Buna masina daca are "tractiune manuala". Citez din text: "Masini.ro a testat Audi A1, versiunea 1.6 litri, turbodiesel, cu tractiune manuala, in cinci trepte, echipat suplimentar cu Competition Kit pentru A1, atat pentru interior, cat si pentru exterior. Standardul de echipare este Ambition, adica varful de gama. "

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3374 :: 21.06MB