No SSO cookie

Suzuki SX4

voteaza
(1/ 1)
Suzuki SX4 4WD
Nota redactor
3.9
Nota cititor
1.0

Suzuki SX4

Suzuki SX4 reprezinta chintesenta masinilor ideale pentru o tara lovita de criza, unde insa, nu poti lasa stacheta jos, pentru ca daca nu ai coborat dintr-o masina cu un aer cat de cat mai important, esti incadrat in categoria "degeaba". Suzuki SX4, masina construita impreuna cu un alt mare producator care a facut istorie in segmentul masinilor de clasa mica si mijlocie, Fiat, are acelasi pedigree cu modelul Sedici. In fapt, cele doua sunt deosebite numai prin sigla, inscriptionari si pret.
Suzuki SX4 imbina calitatile unei masini destinate traficului  urban cu nevoia escapadelor in afara asfaltului, beneficiind de elementele necesare acesteia. O sa spuneti ca e un compromis, ca nu e nici masina pentru off-road, nici turism citadin, insa acest tip de compromis pare sa fie cel care tine o mare parte din vanzarile auto la cote ridicate.
Masini.ro a avut in test-drive modelul SX4 GS, echiparea de top, cu tractiune integrala, si motorizare 1.6 l VVT, gratie dealerului autorizat Suzuki, Autonet din Bucuresti.

Motor

SX4 este oferit in aceasta clipa cu trei motorizari, doua pe benzina, si un diesel. Masini.ro a avut in test
varianta cu motorizare de 1.6 litri, benzina, VVT, in 4 cilindri si 16 supape. Capacitatea cilindrica, exacta, este de 1586 cmc. Motorul are o putere maxima de 120 CP, disponibli undeva pe la capatul turometrului, adica la 6000 rpm, si un cuplu motor decent, de 156 Nm, disponibil in intregime la 4400 rpm. In conditii de  mers subturat, masina va da impresia unei oarecare stari de lene, ideal fiind un  mers cu schimbari de viteze undeva in jurul a 2500 rpm, daca sunteti interesati de un ritm de mers mai alert.
Cutia de viteze este una manuala, cu cinci trepte, primele trei mai scurte, gandite pentru traficul urban, celelalte doua, destul de lungi, insa echilibrat create, astfel incat regimul de functionare in turatii relativ ridicate sa nu se faca in detrimentul consumului de combustibil.
In mod cert, Suzuki SX4 nu este o masina construita pentru iubitorii de performante vitezistice. Sau cel putin asta este impresia pe care ti-o lasa micul samurai, desi acceleratia se realizeaza, 0-100 km/h in 11,2 secunde. Iar viteza maxima este de 175 km/h.
Norma de poluare a motorului este Euro 5, norma la care se inscriu de fapt, toate variantele Suzuki SX4, indiferent de nivelul de echipare, sau motorizare.
Consumul de carburant este, in regim urban/extra-urban/mixt, de 8,2/5,5/6,5 l/100 km, iar datele realizate in urma drive-testului efectuat de Masini.ro, nu sunt decat sensibil diferite de cele furnizate de producator.
Pentru cei care pun accent pe mediul inconjurator, emisiile de CO2 sunt de 149 g/km.
Transmisia integrala i-AWD este cu cuplaj electronic, putand functiona in modul 2WD, Auto, respectiv Lock.
In modul Auto, cuplul motor este transmis rotilor fata in cea mai mare parte a timpului, puntea spate fiind
actionata la nevoie, automat, in functie de necesitati.
Pentru teren cu aderenta scazuta, este totusi recomandata blocarea in pozaitia Lock si dupa caz, dezactivarea ESP-ului.

Comportament

Un crossover, fie si din categoria celor de clasa B, este si trebuie sa fie un compromis. Asta am afirmat-o in nenumarate cazuri, cand am mai testat crossovere. In oras, masina se comporta excelent, nefiind niciun dubiu ca ii place asfaltul. Faptul ca avem de-a face cu o masina "scurta" (4160 mm),  cu distanta dintre axe relativ mica (2600 mm), si cu o garda la sol, evident marita pentru a face fata unui off-road light, sunt un compromis care nu produce efecte secundare, semn ca japonezi iau invatat o gramada de lucruri din stramosul Samurai si derivatele acestuia.
SX4 ofera un comportament foarte bun in teren accidentat, avand o garda la sol de 19 centimetri. Un atu important il constituie si suspensia, care asigura un confort nesperat pe teren accidentat, datorita cursei lungi a amortizoarelor.
Pozitia la volan este mai inalta decat in cazul unui autoturism de oras, astfel soferul beneficiaza de o buna vizibilitate.
Per ansamblu, SX4 este un model placut la condus, cu o drectie precisa si cu un raspuns imediat, cu vagi tendinte subviratorii pe portiunile cu serpentine.

Design

Colaborarea cu specialistii in masini frumoase, de la Fiat, n-a putut fi decat, din nou, benefica. Suzuki SX4 este probabil, cel mai frumos model realizat de japonezi, asta daca nu luam in calcul si noul Swift.
Aceasta meteahna de a produce masini extrem de fiable, insa aproape deloc aratoase, nu este insa o caracteristica asociabila strict firmei Suzuki. Este un "obicei" japonez,  si isi are radacinile intr-o alta cultura, si o alta filozofie auto, decat cea a europenilor.
Desi redus ca dimesiuni, SX4 are un aer agresiv, si privit la repezeala, nu-ti da senzatia unui crossover.
Insa garda la sol, si elementele de protectie realizate din aluminiu, te aduc rapid cu picioarele pe pamant.
Desi faceliftul aplicat in 2008 poate fi considerat deja atins de patina vremii, SX4 nu este o masina demodata.
Farurile alungite, care musca dina ripile laterale fata, grila fata generoasa, completata de gurile de ventilatie din spoilerul fata, proiectoarele incadrate in stilul put european, in extremitatile laterale ale spoilerului, toate sunt elemente care se regasesc din plin in trendul auto actual.
Stopurile spate au si ele o constructie prelungita pe lateral, ceea ce confera atat un aspect placut, cat si o vizibilitate de remarcat
Completarea cu jante din aliaj usor, de 16 inci si barele longitudinale amplasate pe plafon, completeaza look-ul unui crossover placut privirilor, si imbina aerul de sportiv, cu intentia de versatilitate a modelului.

Interior

Designul interior n-a dus niciodata lipsa de imaginatie la Suzuki. Chiar daca calitatea materialelor nu se
incadreaza la standardul oferit de gama premium, avem insa de a face cu minutioztatea imbinarilor japoneze, remarcat prin precizia si standardul ridicat al finisajelor.
Interiorul este insa surprinzator de spatios, pentru o masina atat de mica. Asta in ciuda faptului ca desi in acte este o masina de cinci persoane, in realitate este destinata pentru patru adulti, sau doi adulti si trei copii.
Spatiile de depozitare abunda, carateristic constructorilor japonezi, iar elementele de control si de comanda sunt amplasate decent, vizibil, si la indemana.
Existenta elementelor realizate din aluminiu nu aduce cu sine doar un aspect placut, datorita contrastului cu plasticele de culoare inchisa, dar sporeste senzatia aceea ca masina a fost construita special pentru tine. Un fel de grija fata de client, daca vreti.
Bordul cu cadranele rotunde, care se intersecteaza, este placut privirii, fiind realizat , spre deosebire de multe alte modele, multicolor.
Prezenta comenzilor, chiar daca numai cele audio, pe volan, da un plus de clasa, dar si de functionalitate facila.
Vorbind despre GS, adica echiparea de top, SX4 beneficiaza de geamuri electrice pentru toate cele patru
portiere, dar si de oglinzi cu reglaj electric, si functie de degivrare. 
Confortul este sporit de prezenta climei automate, in doatrea standard.
Unicul aspect care mi-a displacut, si peste care nu pot trece, la interiorul modelului SX4, este montantul
A, realizat sub forma de triunghi vitrat, tipic frantuzesc, care fiind foarte mare, poate crea un impediment la vizibilitatea anumite viraje, avand suprafata vitrata destul de mica. Un aspect care tine de obisnuinta, si care nu mai este deranjant odata cu timpul, insa care poate conta, si in cazul parcarilor.
E drept ca acest aspect se poate rezolva, iar cei dela Autonet il anticipasera probabil, prin montarea unor senzori de parcare, care ar putea scuti un sofer mai neexperimentat de niste eventuale cheltuieli ulterioare mult mai mari.
Portbagajul de numai 270 de litri, sau 625 cu bancheta spate rabatata este suficient pentru necesitatile
unei mici familii, insa nu rupe gura targului, semn ca barele longitudinale de pe exteriorul plafonului nu
sunt numai un aspect ce tine de estetica masinii..

Tehnologie

Vorbim despre o masina ieftina, din segmentul crossoverelor. Asadar, desi in echipare de top, nu avem de-a face cu un cumul tehnologic disponibil altor modele, insa la preturi mult mai mari.
Totusi, trebuie remarcat sistemul electronic de tractiune, care scuteste de batai de cap soferii care acceseaza pentru prima data suprafetele din afara asfaltului.
In plus calculatorul de bord, care insa nu stie sa-ti calculeze cati kilometri poti realiza cu benzina ramasa in rezervor.
Fata de concurenta, SX4 este insa mult mai bine echipat, privind lucrurile raportate la pretul vehiculului.
In SX4 GS, avem ca dotari standard: 8 airbag-uri, sistem Keyless Go, Climatronic, geamuri electrice fata si spate, scaune fata incalzite, ABS+EBD+ESP, jante aliaj de 16 toli, radio cd MP3 cu 8 difuzoare si comenzi pe volan, si priza interioara de 12V, oglinzi electrice, pliabile.
Asadar, punctajul obtinut tine cont in special de incadrarea sa fata de concurenta directa.

Siguranta

Desi vine in echipare standard cu 6 airbaguri, centuri pretensionate, ABS+EBD+ESP, la testele EuroNCAP, SX4 a primit doar patru stele, din cinci posibile. Ceea ce nu ar fi o mare problema daca masina ar fi folosita strict in oras, sau in scurte excursii in prima poiana de la marginea padurii, iar traficul ar fi...japonez.
Insa traim in Romania...

Calitate-Pret

15.500 Euro cu TVA inclus, atat costa modelul testat de Masini.ro. In cazul in care va ganditi sa
achiztionati aceasta masina, mai puteti obtine o reducere de pret, daca renuntati la culoarea metalizata, in valoare de aproape 300 Euro. Nu trebuie sa va bateti capul cu dotarile optionale, SX4, in varianta GS, vine cu tot ce v-am descris, in standard. raportat la concurenta, nu prea ai la ce-l raporta, fiind cel mai ieftin SUV de clasa mica, cu tractiune integrala si o lista de dotari mai mult decat decenta. O masina pe
care Masini.ro o recomanda, daca ai nevoie de un 4x4 bine realizat, cu un aspect modern, consum bun, pentru o familie care iubeste drumetiile, dar care n-are de gand sa care intreg echipamentul de campare cu ea.

Mai mult, in aceasta perioada, Suzuki are o oferta promotionala, speciala, cu versiunea Alcanatara, ce are la baza echiparea de varf GS care include: aer conditionat automat, ESP, 6 airbaguri, radio CD MP3, scaune incalzite.

Fata de versiunea standard, SX4 Alcantara beneficieaza de:
-Tapiterie Alcantara
-Volan din piele - cusaturi argintii
-Grila fata de culoare gri
-Scut protectie de culoare gri
-Suport portbagaj suplimentar gri
Sx4 Alcantara are pretul de 15,000 Euro, toate taxele incluse.

Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1891 :: 17.02MB