No SSO cookie

Peugeot 206+

voteaza
(0/ 0)
Peugeot 206+ 1,4 HDI
Nota redactor
3.6
Nota cititor
0.0

Peugeot 206+

Peugeot 206 a reprezentat cel mai bine vandut model al Leului Francez. Atat de bine vandut, si atat de cerut pe piata, incat desi initial se renuntase la productia sa, fiind chiar inlocuit de modelul 207, firma
franceza a decis un fel de remake, ca sa dea bine la public, si i-a adaugat un + in coada. Remake-ul este de fapt un nou facelift, care-l pozitioneaza pe 206+ fix in coasta lui 207, fara a-i  "sufla" clintii.
Existenta modelului 206+ este motivata si de perioada de criza mondiala prin care trece, sau a trecut piata auto, fiind un bun pretext pentru downsize si simplificare, intru obtinerea unui raport calitate-pret cat
mai avantajos pentru ambele parti: client si producator. Astfel, clasa subcompacta de segment B este astazi un adevarat camp de batalie, unde toti producatorii importanti isi concentreaza eforturile pentru asumarea unei felii cat mai consistente. Nu trebuie decat sa pomenim numele competitorilor directi: VW Polo, Honda Jazz, Citroen C2, Citroen C3, Ford Fiesta, Nissan Micra, Renault Clio, Seat Ibiza, Fiat Punto, Skoda Fabia, si Dacia Sandero, ca sa aveti o imagine epica a inghesuielii de pe acest segment.
Masini.ro a avut in test drive modelul 206+ de la dealerul autorizat Peugeot, Eurialinvest Militari.

Motor

Peugeot 206+ este oferit in trei variante de motorizare: 1,1 si 1,4 benzina, si 1,4 HDI. Considerat high-end-ul modelului, 1,4 HDI este de fapt noutatea pe care Peugeot o ofera odata cu 206+, desi aceeasi motorizare se poate gasi si pe fratele mai mare, 207.
1,4 HDI nu este un motor nascut pentru performante. Nu va asteptati ca 206+ 1,4 HDI sa fie o racheta pe
sosea. Este, asa cum am spus inca de la inceput, o masina destinata satisfacerii celui mai bun raport
posibil dintre calitate si pret.
Motorul de 1398 cmc ofera o putere maxima de 70 CP, disponibila la 4000 rpm, si un cuplu motor destul de mare, daca e sa luam in calcul cilindreea si puterea, de 160 Nm, de care masina beneficiaza inca de la 2000 rpm. Alimentarea este de tip common rail, ceea ce reduce zgomotul caracteristic al dieselurilor, dar creste totdata si performantele.
Acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 13,8 secunde, iar viteza maxima este de 166 km/h. Motorul se incadreaza in normele Euro 5 si are emisiile de CO2 de 104 g/km.
Consumul, conform cifrelor oferite de producator, este de 3,5 l/100 km in regim extraurban, 4, respectiv 4,9 in regim mixt, si urban. Cifra pe care am realizat-o noi, se apropie de valoarea de 6 l/100 km, in regim urban, evident cu aerul conditionat pornit si in trafic de Capitala. Valoarea de 5,8-6,0 l/100 km nu ar trebui sa sperie pe nimeni, pentru ca in mod clar se pot atinge parametrii apropiati celor oferiti de catre firma.
Transmisia este manuala, cu cinci trepte, bine etajate, destul de lungi pentru a obtine un consum civilizat, insa suficient de scurte pentru a nu incadra masina in categoria celor lente.

Comportament

Performantele masinii devin sesizabile daca motorul este mentinut intr-un regim de turatie de peste 2000 rpm, adica in jurul a 2500 rpm. Daca aceasta turatie nu coboara sub val;oarea de 2500 rpm, Peugeot 206+ devine o masina zvelta si fasneata, un partener extraordinar pentru traficul aglomerat si plin de soferi care uita de ce au la dispozitie si pedala de acceleratie. Evident, si valorile consumului se vor situa asa cum le-am prezentat, caci vorba aceea: no pain, no gain!
Distanta mica dintre axe, obligatorie in cazul unei masini care are doar 3872 milimetri lungime, aduce cu sine si fenomenul nedorit al disconfortului la trecerea peste denivelari, sau abordarea unui traseu cu
macadam.
In schimb, castigul acestei combinatii este evident manevrabilitatea, unde Peugeot 206+ isi spune cuvantul, gratie si diametrului de bracare, care-i permite parcari si accesul in spatii incomode fara prea mare efort din partea soferului.
Directia, asa cum era de asteptat, raspunde prompt si usor, gratie sistemului servo, dar si datorita faptului ca are de rotit roti de dimensiuni mici, de 14 inci, si o masa relativ redusa. 206+ 1,4 HDI are o masa totala de numai 976 kg.

Design

Imprumutul stilistic pe care 206+ l-a luat de la urmasul sau, 207, este benefic. Nu numai ca masina se
apropie vizibil de ultima generatie a subcompactelor Peugeot, dar are un aer intinerit. Pe intreaga gama se regaseste acelasi bot proeminent, care scoate in evidenta partea frontala cu un fel de prognatism, extrem de agresiv si totodata placut privirii, incadrat de cele doua faruri alungite pe aripile fata si cele doua proiectoare de ceata.
Evident este acelasi trend care a cuprins frenetic intreaga lume auto, acela de a potrivi intreaga gama
intr-un design comun si unic al brandului.
Fata de 206, modelul 206+ are asadar partea frontala modificata, cu grila fata, spoilerul si bara de protectie redesenate, alaturi de farurile imprumutate de la 207.

Interior

Peugeot 206+ are un interior care reaminteste soferilro ca simplitatea si eficacitatea fac casa buna cu
pretul. Fara a face rabat la calitatea materialelor, interiorul modelului 206+ pastreaza exuberanta franceza, dar nu ofera elemente care sa nu fie inscrise clar in aspectul practic. Lipsesc asadar briz-briz-urile si gadget-urile, totul fiind redus la strictul necesar.
Atingerile modelului 207 se regasesc si la 206+, fiind cele care fac diferenta fata de versiunea de baza.
Spatiile de depozitare exista, desi nu sunt foarte multe si de mari dimesniuni, asigura nevoile corespunzatoare utilizatorilor acestui segment auto.

Tehnologie

Un vehicul creat la vremuri de criza poate fi ori un compendiu tehnologic vandut la un pret ridicol de mic, ori o masina corecta, care nu ofera gadget-uri, insa respecta criteriile de pret in care a fost incadrat inca de pe masa proiectantului.
Peugeot 206+ are ca unic plus tehnologic motorizarea. Acest 1,4 HDI, reprezinta raspunsul la cerinta de donw size a pietei auto mondiale, si imbina caracteristici precum consumul redus de carburant, emisiile scazute, si puterea, care pe vremuri era disponibila numai diesel-urilor de peste 2000 cmc.
Lipsesc navigatia, senzorii de parcare, clima automata, geamurile electrice spate, incalzirea in scaune,
farurile adaptive, xenon-ul, senzorii de ploaie. Iar jantele din aliaj, proiectoarele de ceata, si culoarea
metalizata sunt dotari optionale. Pana si oglinzile laterale sunt manevrabile manual.

Siguranta

206+ este echipat standard cu ABS, ESP, airbag frontal pentru sofer si pasager, sistem de asistenta la
franarea de urgenta si sistem isofix pentru scaune de copii.
Peugeot 206+ a fost testat de catre EuroNCAP si a primit patru stele.

Calitate-Pret

Peugeot 206+ este oferit, in varianta standard, la pretul de 9069 Euro. La acest bani veti primi o versiune
pe benzina, cu un motor de 1,1 litri, in cinci usi.
Versiunea 1,4 HDI, fiind versiunea de top, costa 10.953 Euro fara TVA, la care se aplica o reducere de 1.916 Euro. Asadar, Peugeot 206+ costa, in echiparea Urban, 1,4l HDI, 11.399 Euro cu TVA inclus.

Sa vedem cum se prezinta Peugeot 206+ fata de concurentii sai cu aceeasi motorizare, sau asemanatoare, si cu echipari similare:

Fiat Grande Punto Unico, 1,3 l Multijet, costa 12.450 Euro cu TVA
Dacia Sandero, 1,5 DCi, Laureate, costa 11.050 cu TVA
VW Polo, in varianta Comfortline, 1,6l TDI, costa, cel mai ieftin, 11.238 Euro cu TVA
Skoda Fabia Trend, 1,6 l TDI, are cel mai ieftin pret, 10.088 Euro, dar din configuratorul respectiv nu se intelege daca vine cu sau fara aer conditionat inclus in acest pret.
Cel mai ieftin Ford Fiesta, 1,4 TDCi, echipare entry-level Trend, costa 14.450 Euro.
Honda Jazz, 1,4 LS, benzina, costa 14.855 Euro.

Asadar, Peugeot 206+ 1,4 HDI, sta foarte bine fata de concurenta existenta in segmentul din care face parte.


Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2384 :: 17.03MB