No SSO cookie

Renault Fluence 2.0 CVT

voteaza
(0/ 0)
Renault Fluence 2.0 CVT
Nota redactor
3.7
Nota cititor
0.0

Renault Fluence 2.0 CVT

Renault Megane sedan a imbatranit frumos, dupa ce a reusit sa devina masina straina preferata a poporului roman. Renault simtea nevoia de o schimbare, una de nume, de identitate, insa nu si una care sa tina de esenta produsului. Astfel a aparut Fluence, berlina care inlocuieste Megane sedan, un model gandit in mod special pentru piete de genul celei romanesti. Renault a comercializat in Romania versiunile de motorizare 1.6 16v si 1.5 dCi, insa vine acum cu o noutate mai mult decat interesanta. Pentru a satisface fanii, care doreau o berlina mai puternica, cu un spirit agil, atletic, Renault a gasit o solutie ingenioasa. Francezii au implementat pe Fluence motorul 2.0 16v cu 140 de cai putere si l-au cuplat la o cutie automata care raspunde trendului industriei auto: CVT. Masini.ro a testat, in premiera nationala, noul Renault Fluence 2.0 CVT, prima generatie a acestei tehnologii la Renault.

Motor

Daca motorul de 2.0 litri cu 16 valve si 140 de cai putere nu reprezinta o noutate in gama Renault, transmisia Continuous Variable Transmission (CVT) straneste interesul tuturor. Dar mai intai sa vorbim despre motorul 2.0 litri. Vorbim de un propulsor pe benzina devenit deja clasic pentru Renault, un motor flexibil, cu o putere multumitoare, de 140 de cai, insa disponibila in totalitate foarte sus, la 6.000 rpm. Ca orice motor pe benzina de asemenea dimensiuni, propulsorul 2.0 16v ofera maximul in conditii destul de extreme, in momentul in care se insista serios pe pedala de acceleratie. Pana in zona rosie, motorul are capacitatea de se comporta eficient, in sensul ca raspunde fin cerintelor celui aflat la volan, da dovada de destula agilitate, urca relativ repede in turatii, insa nu impresioneaza prin agresivitate. Totusi, pentru cei care doreau mai mult de la un celebrul motor 1.6 16v exista un plus evident in cazul noului propulsor de 2.0 litri. Cuplul maxim este unul relativ bun, 195 Nm si este realizabil la 3750 rpm. O alta caracteristica esentiala a unei benzine marca Renault este silentiozitatea, spre exemplu, la relanti motorul practic nu se aude din interiorul bine antifonat. Dupa felul in care se aude, un zgomot fin, asa si reactioneaza propulsorul marcii franceze. Cresterea in turatie se face pe nesimtite, acumularea de putere pe masura ce inaintezi cu pedala inspre podea se face fara prea multa zarva. La acest aspect contribuie si tehnologia Continuous Variable Transmission. Puterea este transmisa rotilor liniar, fara niciun delay, totul desfasurandu-se natural. Cutia beneficiaza de 6 viteze, insa schimbul cutiei tine cont si de modul in care soferul actioneaza pedala de acceleratie. O apasare violenta, rapida, a pedalei de acceleratie ridica brusc acul turometrului si determina CVT-ul sa schimbe mai sus. In acest moment, motorul isi scoate la iveala coltii si incepe sa se faca simtit si auzit. Pentru cei familiarizati cu o cutie automata, CVT reprezinta cel mai avansat si mai placut mod de a lucra cu motorul. Pentru pasionatii schimbului manual, noua transmisie poate veni cu argumente solide, lucrurile desfasurandu-se intr-o liniste si o armonie depline. Cu alte cuvinte, CVT reprezinta o alternativa mai mult decat serioasa pentru a trece la o masina cu transmisie automata, oferind mai putina bataie de cap in oras si o relexare completa la drum lung. CVT-ul ar fi trebuit sa dea o mana de ajutor si la capitolul consum. Insa, lucrul acesta nu prea s-a intamplat nici in cazul datelor oficiale, nici in cazul celor reale. Trebuie sa luam in considerare si faptul ca vorbim de un motor destul de mare, de 2.0 litri cu 140 de cai putere. Renault anunta un consum urban de 10,5 litri la 100 km, insa in realitate acesta poate ajunge si la 12 litri la 100 km. Este adevarat ca masina avea doar cateva zeci de km in bord, un motiv in plus ca cifrele consumului sa fie mai mari pana la „asezarea” motorului. Consumul extra-urban este tintit la valoarea de 6,2 litri la 100 km, insa daca doriti sa rulati si cu viteze mai mari de 110 km/h, targetul impus de Renault nu poate fi indeplinit de niciun sofer.

Comportament

Renault Fluence nu este un sedan construit pentru performante, este o masina de familie, menita sa asigure valori cum ar fi siguranta sau spatiul. Fluence 2.0 CVT a fost gandit ca o versiune mai rapida, mai bine puternica a berlinei franceze. Si reuseste sa fie in comparatie cu celelalte versiuni. Astfel, Fluence 2.0 CVT poate sprinta suta in 10,4 secunde, relativ bine pentru o berlina destul de masiva si atinge viteza maxima de constructie de 195 km/h. Performantele nu sunt deosebite pentru iubitorii de viteza, insa au menirea de a satisface nevoile obisnuite pentru o masina de familie. Cu suspensiile de pe Megane hatchback, usor ajustate pentru un sedan de familie, cu amortizoare noi, Fluence este o adevarata incantare la drum lung si nu deranjeaza prin marea de gropi care impanzesc orasele Romaniei. Renault Fluence 2.0 CVT beneficiaza de o suspensie orientata catre confort, insa cu prezinta si accente sportive. Spre exemplu, in virajele stramte, vehiculul se comporta destul de bine, iar ruliul nu este foarte pronuntat. Noul Fluence 2.0 CVT este o adevarata incantare la drum lung, unde stabilitatea este fara cusur, iar sistemul CVT ofera o relaxare deosebita. Un minus la capitolul comportament este caracterul subviratoriu. Fluence beneficiaza, in schimb, de o directie corecta.

Design

Renault Fluence descrie ideea unei masini conturate prin linii fluide. Filosofia de design inceputa odata cu noile Laguna si Megane isi continua povestea si pe noul Fluence, insa spre deosebire de Megane, look-ul agresiv este remodelat catre impresia unei tinute elegante. Noul Fluence 2.0 CVT exprima perfect, prin designul sau, ideea de alunecare, de curgere, intr-un mod in care niciun Renault nu a mai facut-o pana acum, insa aduce in plus cateva elemente are contureaza caracterul mai sportiv al versiunii. . Privit din lateral, modelul pastreaza aceeasi atitudine ca si pana acum, linia fluida imaginata de designerii francezi continuand sa deseneze acelasi feeling. Versiunea 2.0 CVT aduce un plus de culoare liniilor armonioase. Micile modificari aduc un plus designului luiRenault Fluecen 2.0 CVT. Micutul eleron care se desprinde din usa portbagajului si evacuarea cromata au adus o prospetime necesara pentru Fluence.

Interior

Cu cel mai mare ampatament din clasa, 2.700 mm, Renault Fluence se remara prin spatiul interior pe acre il ofera. Fluence dispune de un spatiu sufiecient pentru genunchi, de un spatiul suplimentar pe orizontala si pe verticala. Din acest punct de vedere, confortul a fost ridicat la nivel de arta in Fluence. O masina de familie are nevoie de un portbagaj pe masura. Fluence prezinta un portbagaj cu un volum de 530 litri, iar prin rabatare banchetei se poate ajunge la un spatiu enorm pentru o masina cu doi pasageri. Chiar daca beneficiaza de un spatiu mai mare decat al rivalilor sai, Fluence nu se impune la capitolul spatii de depozitare. Totusi, prezenta celor doua spatii de pahare pe consola centrala si buzunarele usilor nu sunt tocmai suficiente pentru un model care va intra in curand ca un nou membru in familiile numeroase. Insa, cu o cotiera mai mult decat generoasa si un torpedou gigant, cu un spatiu pentru picioare gandit parca pentru a putea face exercitii fizice, noul Fluence se delimiteaza de tot ceea ce ofera ceilalti membri ai segmentului sau. Asa cum era de asteptat la o masina pe care compania pe care o produce a inchinat-o clasei business, calitatea materialelor lui Fluence nu puteau fi trecute cu vederea. Folosirea unei tapiterii de calitate, a unui material placut la atingere pe bord sau a insertiei din imitatie de lemn, care da un aer de lux habitaclului, au transformat urmasul lui Megane sedan intr-o oferta mai mult decat generoasa, daca luam in considerare si pretul. Interiorul va fi prevazut cu 6 airbag-uri si cu functii multimedia care nu mai pot lipsi din dotarea unei masini. Dotarile tehnologice ale noului model sunt similare cu tot ceea ce poate oferi noua generatie a modelului Megane. Noul Fluence 2.0 CVT este disponibil doar in versiune de echipare Dynamic care permite utilizarea perdelutelor pentru usile din spate si luneta.

Tehnologie

Renault se alf ala prima generatie a sistemului Continuous Variable Transmission, un lucru care merita pe deplin aplaudat la capitolul tehnologii. Pe langa aceasta, merita sa mentionam si suspensia imprumutata de pe Megane hatchback. La interior, functiile tehnologice sunt mult mai prezente decat cele de la exterior. Intregul arsenal tehnic existent pe Megane este disponibil si pe Fluence. Punctul maxim din punct de vedere tehnologic este sistemul de navigatie dezvoltat de Renault si TomTom. Fluence 2.0 Cvt beneficiaza de buton de start pentru motor si cheie inteligenta, de un sistem de cruise control eficace, diferiti senzori, oglinzi electrocromate, conexiune Bluetooth sau functia Follow Me Home. Nivelul de dotari de la interior impresioneaza si recomanda un model cu un pret mult mai mare, insa Renault a reusit sa ofere multitudinea de gadget-uri fara sa ridice nivelul costurilor.

Siguranta

La capitolul siguranta, oficialii Renault a anuntat ca testele interne au demonstrat ca Fluence nu va avea probleme la EuroNCAP. Timpul le va rezolva pe toate si vom astepta crash testul EuroNCAP pentru a vedea la ce nivel se va plasa modelul Renault. Fiind un Renault, marca cu cele mai multe modele de 5 stele la Euro NCAP, nu merita sa ne ingrijoram in acest sens.

Calitate-Pret

Renault ofera un pret extraordinar pentru Fluence in Romania gratie unui discount de 2.700 euro. Astfel, versiunea standard a modelului Fluence are un pret de plecare cu TVA inclus de 12.000 de euro. Versiunea testata de Masini.ro, noul Fluence cumotor de 2.0 litri si 140 de cai putere si transmisie automata CVT, la nivel de echiare Dynamic, are un pret de 18.600 de euro cu TVA inclus.

Robert Gherghe

 

 

Comentarii (3)

scris de Anonim

@ jkl - Sunt sase viteze - rapoarte era o denumire generica! @ balanel- o citire mai atenta a textului va poate edifica la unele nelamuri. -nu exista padele pe Fluence. -am precizat de la inceput ca motorul nu este o noutate in gama Renault si subliniez gama Renault - nu am spus ca este un motor vechi. -cei 140 de cai putere sunt disponibili la 6.000 rpm - 6000 rpm este sus fata de 4.500, daca vreti.este adevarat ca pe benzinele de performanta lucrurile stau altfel. 12%>10,5% - cifra Renault

scris de Anonim

Amatori. Asta e concluzia mea dupa ce am citit articolul vostru. Uite de ce: 1. Transmisia CVT. Habar n-aveti ce-i aia. Nici macar nu ati observat esenta acestei cutii, anume faptul ca accelereaza pastrand aceeasi turatie a motorului, iar cutia variaza la infinit raportul, pana la atingerea vitezei dorite. Tot aici, nu ati precizat daca pe modul manual, unde exista simulate 6 trepte de viteza, avem posibilitatea de a schimba treptele de la padele in zona volanului sau nu. 2. Motorul. Habar n-aveti ca e un motor relativ nou in gama Renault, din 2006, si care, desi dezvolta tot 140 de cai ca si vechiul motor de 2.0, n-are nimic in comun cu acesta. Astfel, avem aici: distributie pe lant, arbori de contraechilibrare, si distributie variabila. Puterea maxima foarte sus, la 6000 rpm. Am facut pe mine de ras. E chiar jos pentru un motor pe benzina aspirat natural. Se merge astazi pana spre 7000-8000 rpm, in special la maotoarele japoneze, dar nu numai. 3. Consumul de 12% in Bucuresti, vi se pare mare. Pai e excelent. Aveo de 1.2, cutie manuala imi lua mie 14-15% in Bucuresti.

scris de Anonim

"Cutia de viteze beneficiaza de 6 rapoarte, extrem de bine etajate" asta spune ca habar n'ai ce e CVT , CVT nu are pinioane in ea ca majoritatea cutiilor de viteza , deci nu poti spune ca are rapoarte, rapoartele alea 6 de la CVT sunt simulate de soft

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.1676 :: 17.02MB