No SSO cookie

Portocala mecanica

voteaza
(0/ 0)
Seat Ibiza Sport Couture
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Portocala mecanica

Seat a inregistrat un succes deosebit cu noul Ibiza, motiv pentru care a dorit sa completeze gama modelului spaniol cu o versiune sportiva. Seat, asa numita divizie sportiva de la VW, a lansat noul Ibiza Sport Couture, un coupe cu trei usi si accente sportive. Masini.ro a testat Seat Ibiza SC cu motor de 1.4 litri si 85 cai putere, vopsit in celebra culoare orange, imprumutata de la Lamborghini. Cu o culoare Lambo si un design imprumutat din liniile conceptului Bocanegra, noul Ibiza SC ofera iubitorilor de masini frumoase un motiv in plus de bucurie, dar si o alternativa serioasa pentru segmentul sau de pe piata. Seat incearca prin Ibiza SC sa ofere fanilor de masini un automobil care sa satisfaca cerintele iubitorilor de moda, dar care sa si satisfaca din punct de vedere al performantelor.



MOTOR

1.4 litri si 85 de cai putere. Ati putea spune, pe drept cuvant, ca nu poti numi un model ca fiind sportiv cu un asemenea motor. Daca mai punem si cuplul maxim de 132 Nm, realizabil la 3.800 rot/min, logica ar deveni si mai simpla, in sensul ideei mai sus mentionate. Insa, Seat Ibiza SC este un model usor, un vehicul care poate fi si agresiv la 4000-5000 rot/min. Motorul nu impresioneaza prin forta sau putere, dar este destul de fasnet si rezolva problemele cu caracter sportiv ridicate de fiecare sofer al genului. Este de ajuns sa turati propulsorul pentru a simti si mai ales auzi sunetul sport. In schimb, la turatii joase sunetul motorului este aproape inexistent. Seat a gandit Ibiza SC ca pe un model de oras, un model sa-i spunem funny si mai putin un monstru al cailor putere. Avand in vedere ca publicul tinta al acestui model este unul semnificativ feminin, putem spune ca lipsa unei puteri deosebite face casa buna cu aportul semnificativ de stil si caracter. Motorul lui Ibiza SC este cuplat la o cutie manuala cu 5 trepte, trepte cu o cursa lunga, lucru util pentru nivelul consumului.


La capitolul consum, modelul spaniol sta foarte bine. Consumul urban nu sare de 9 litri la 100 km, o cifra rezonabila si corecta pentru un model cu un motor de asemenea capacitate cilindrica, iar cel extraurban atinge valoarea de 6.2 litri la 100 km, in conditiile de rulare la viteza de 130 km/h.

FEELING


Ibiza Sport Couture este un model care nu impresioneaza in momentul in care apesi pedala de accleratie, dar este un model care are o atitudine corecta vizavi de aportul de putere si de valoarea cuplului maxim. In aceste conditii, performantele nu sunt deloc de neglijat. Vorbim de un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h de 11.8 secunde si de o viteza maxima de constructie de 180 km/h. Ati putea spune ca lipsa unui plus de cai putere nu va poate satisface dorintele unui condus sportiv. Din start merita sa subliniem ca va inselati. Ibiza SC isi arata "coltii" cand vorbim de tinuta de drum. Pentru iubitorii unui stil de condus normal, comportamentul rutier al vehiculului este demn si sigur. Pentru cei care doresc senzatii tari, testati modelul in viraje! Virajele largi sau curbele stramte nu sunt o problema pentru Ibiza SC, hatchback-ul cu trei usi avand o stabilitate demna de invidiat in astfel de conditii. La acest capitol un aport substantial este dat de ampatamentul de 2.468 mm si de suspensiile rigide.

INTERIOR


La interior nu vom putea spune ca am pasit intr-o nava spatiala, dar merita remarcat ca avem de-a face cu un model elegant, care tinde sa ofere un pic mai mult stil decat concurentii de pe piata. Desi nu ne intalnim cu materiale de cea mai inalta calitate, eterna problema a plasticului din grupul VW, Seat compenseaza prin finisaje excelent executate si prin designul plin de stil al plansei de bord. Volanul si levierul schimbatorului sunt imbracate in piele, lucru care ofera plusuri la capitolul sportiv. Confortul lui Ibiza SC este asa cum trebuie sa fie la un model coupe. Scaunele cu sustinere laterala, spatiu suficient pentru pasagerii din fata si materiale textile de calitate inalta, fac din cock-pit-ul modelului spaniol un mediu mai mult decat placut.


DESIGN

La acest capitol, Ibiza SC isi face toti banii. Nervos, agresiv, sportiv, stilat si rafinat, cam asa poate fi definit coupe-ul spaniolilor din grupul VW. Daca Seat se pricepe bine la ceva, acest lucru este designul.
De la culoarea orange Lamborghini pana la liniile extrem de agresive care evidentiaza un look mai mult decat sportiv, noul Ibiza SC este o incantare pentru ochiul iubitorului de masini. Revenind cu picioarele pe pamant, trebuie spus ca modelul se evidentiaza cu o serie de caractere sport, cum ar fi spoilerul fata gigant, pentru o masina de asemenea dimensiuni, capota desenata sa aiba o atitudine agresiva si blocurile optice absolut incantatoare ca design, pliindu-se perfect cu linia stilistica care pleaca din partea frontala si se rasfrange catre spatele modelului. Si la partea posterioara, look-ul sport isi face aparitia, iar designerii Seat mai merita un set de aplauze. Micutul eleron al acoperisului si trapa optionala, fac din Seat Ibiza SC unul dintre cele mai cool masini de oras de pe piata.


SIGURANTA

Asa cum ii sta bine unui model european, Ibiza SC a obtinut 5 stele la testul EuroNCAP. Ibiza SC beneficiaza de airbag-uri frontale, laterale si de tip cortina. In plus, nu puteau lipsi sistemele ABS, EBD si ESP. Asadar, Seat a gandit un vehicul de oras care sa satisfaca clientii si din punctul de vedere al masurilor de siguranta.


PRET

Pretul modelului Seat Ibiza SC pleaca de la 12.219 euro cu TVA, pentru versiunea de baza de 1.2 litri si 70 CP. In schimb, modelul testat de Masini.ri, cu toate optiunile incluse ajunge la pretul destul de piperat de 19.232 de euro cu TVA.

Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2835 :: 21.02MB