No SSO cookie

Ford Focus Anniversary

voteaza
(0/ 0)
Ford Focus Anniversary 1.6 TDCI
Nota redactor
3.6
Nota cititor
0.0

Ford Focus Anniversary

In asteptarea noii versiuni Focus, Ford a scos pe piata varianta Anniversary, pe care Masini.ro l-a avut in
teste, gratie dealerului autorizat Ford, Colina Motors.
Anniversary este o varianta de echipare de sine statatoare, situata undeva pa la mijlocul nivelurilor de
echipare cu care Ford ne-a obisnuit. De altfel, unica varianta existenta in afara acesteia, este cea de top,
Titanium, ceea ce simplifica oarecum oferta Ford.
Desi Focus nu mai este un model nou pe piata, asa cum am mentionat deja, noua varianta fiind asteptata inca din acest an pe piata, Ford isi continua eforturile in directia ocuparii cu acest model a unui segment cat mai consistent din piata veiculelor de clasa mijocie, unde concurenta este acerba.
Si cu modelul Focus, Ford reuseste sa se impuna, chiar daca nu devine inca lider de piata, datorita
designului extrem de placut, dar si pe fondul asa-zisei delasari a celor de la VW, unde Golf VI, desi este
lider de segment, este o varianta dezamagitoare.

Motor

Motorizarea de 90 CP DURATORQ, este oferita in paralel cu cea de 110 CP, ambele provenite din 1.6 litri, TDCI. Varianta testata de Masini.ro, este cea de 90 CP, disponibili la o turatie foarte ridicata, adica 4000 rpm, cu un cuplu motor destul de ridicat, adica de 215 Nm, pe care-i veti avea incepand cu 1750 rpm.
Focus 1.6 DCI de 90 CP nu este o masina rapida, cel putin nu din punctul de vedere al acceleratiei, care se realizeaza in 12,6 secunde, cu plecare de pe loc, pana la 100 km/h. Viteza maxima, recomandata de
constructor, este de 177 km/h.
Masina este destul de lenta, cel putin pana in treapta a treia, cand la o turatie de 2500 rpm, cuplul motor
devine prezent in intreaga-i maretie si asigura acel minim de performanta necesar, asta in pofida datelor tehnice oferite de constructor, care releva prezenta cuplului maxim la 1750 rpm.
Consumul declarat de catre producator este de 3,8 litri in mediu extraurban, 5,6 urban, si 4,5 l/100 km in
trafic mixt. Aici, dn nefericire, cifrele sunt contradictorii cu realitatea de pe teren.
In conditii de trafic normal, adica fara aglomeratii, si fara rulaj cu viteze pese 120 km/h, in trafic extraurban, modelul testat de Masini.ro a inregistrat un consum surprinzator de mare. Astfel, in trafic urban consumul a fost de 7,2 l/100 km, iar in cel extraurban, n-a scazut sub 7,0 l/100 km.
Un semn de intrebare pentru o masina incarcata la jumatatea capacitatii sale, adica doi adulti si doi copii mici, fara bagaje, pe  distanta Bucresti-Sinaia si retur, fara tendinte de pilotaj, deci condus normal, in limitele legale, chiar.
Emisiile de CO2, pe care nu le-am verificat, deci mergem pe mana producatorului, sunt de 100/149/118 g/km in ciclu extraurban/mixt/urban.
Masina se comporta cum am mai precizat, destul de lent, nefiind conceputa pentru amatorii de performante, devenind incadrabila in parametrii normalului, odata ce viteza de croaziera a fost atinsa.
Zgomotul dieselului de 4 cilindri, commonrail, este redus, oferind astfel un plus de confort.

Comportament

Ford Focus este un hatchback, deci implicit, lipsa spatelui sub forma unui portbagaj, te face sa te astepti
la oarecare tendinte de rigiditate si disconfort. Suprizator, Focus a rezolvat aceste probleme, masina fiind un exemplu de confort in clasa sa, cel putin din acest punct de vedere.
Foarte stabil. Focus este totodata o masina usor manevrabila, cu un diametru de bracaj al rotilor suficient pentru o intoarcere la 180 de grade intr-un spatiu restrans, deci un tovaras de nadejde pentru un trafic aglomerat, cu posibilitati limitate de parcare.
Destinat clientilor de clasa medie, Focus hatchback asigura compromisul dintre un vehicul destinat unei
familii, cu necesitati de depozitare a bagajelor, si un vehicul cu tenta sportiva.
Fara a fi cu adevarat un model sport, si fara a avea dimensiunile unui break, Focus se achita cu succes de sarcinile pentru care a fost destinat.
Daca nu esti grabit, Focus poate fi alegerea perfecta pentru un drum lung.

Design

Marele plus al Focusului este designul kinetic al firmei, aplicat cu succes moelului in cauza. Liniile sale
aerodinamice, il fac remarcabil in segmentul sau, unde se bate pentru locul de cel mai frumos hatchback cu rivalii sai: Peugeot 308, VW Golf VI, Toyota Auris, Opel Astra, si Fiat Grande Punto.
Daca e sau nu in fruntea topului frumusetii hatchbackurilor, este numai o chestie de gust, strict subiectiva. Din punctul meu de vedere, Focus nu are concurenta din aceasta privinta decat din partea
308-ului.
O grila fata masiva, care ocpua peste 80% din parte frontala, incadrata de cele doua faruri alungite pana
catre jumatatea aripilor fata, ca doi ochi incruntati, dau, impreuna, un look extrem de agresiv, intr-un mod
evident placut.
Iar partea spate, prelungita de eleronul de culoare neagra, care iese si mai tare in evidenta datorita
contrastului coloristic, are si el un plus de agresivitate sportiva.
Cu siguranta, aceasta ultima varianta de Focus este un real succes, fiind cu mult mai frumos decat varianta precedenta, despre care se poate spune, cu mana pe inima, ca era o nerealizare din punct de vedere al designului.
Daca la dotarile standard ale Focusului Anniversary s-ar adauga niste jante din aliaj, un  deflector spate, din aluminiu, si un esapamanet amplu si evident, Focus si-ar gasi cu greu rivalii in segment.

Interior

Focus continua linia designului interior aplicata noilor generatii Ford, unde abunda aluminiul, si materialele de inalta calitate , cu finizaje minutios efectuate.
Ford da dovada de o anumita exuberanta la alcatuirea interiorului masinilor sale, unde apare un permanent look tineresc, sportiv si modern, chiar daca nu la toate modelele, dotarile tehnologice interioare nu se ridica la nivelul designului oferit.
Desi un hatchback, spatiul interior este suficient pentru patru adulti, chiar daca nu l-as invita pe Ghita
Muresan la o plimbare cu un Focus.
Instrumentele de bord si de control sunt amplasate logic si la indemana, utilizarea lor fiind intuitiva, in special dupa ce te obisnuiesti cu panoul de comanda al sistemului audio, pe care cei de la Ford se
incapataneaza sa-l ofere separat de restul blocurilor de comanda, fiind un fel de sistem care desi nu este amplasat direct pe volan, este denumit astfel.
Cu un volum de 396 litri al portbagajului, Focus se inscrie in partea superioara a topului celor mai
incapatoare portbagaje de hatchback. 

Tehnologie

Echiparea medie, Anniversary, nu este tocmai un monument tehnologic. Astfel, modelul testat dispune de un sistem de climatizare destul de arhaic, comandat manual, si evident monozonal.
In afara sistemului  audio, care este deosebit si demn de remarcat la toate modelele noii generatii Ford,
tehnologia oferita este destul de saracacioasa.
Lipsesc navigatia, senzorii de parcare, clima automata, geamurile electrice spate, incalzirea in scaune,
farurile adaptive, xenon-ul, senzorii de ploaie.
Focus are in dotare oglinzile electrice, cu incalzire si semnalizatoare integrate, geamuri electrice fata,
faruri de ceata, si comenzi pe volan, despre care am mai spus, sunt mai degraba langa volan.


Siguranta

La testele EuroNCAP Focus a obtinut maxim de stele. Desi in dotarea standard, Focus are doar airbaguri frontale si laterale, iar sistemele de siguranta sunt reduse la: ABS, EBD, ESP si MBA, liderii testelor de siguranta dau acestui model punctajul maxim, opinie  pe care o preluam si noi.
Fata de Astra clasic, care a obtinut doar 4 stele, Focus cu cele 5 stele ale sale se aliniaza alaturi de rivalii sai: Golf VI, Peugeot 308, Grande Punto si Toyota Auris.

Calitate-Pret

Versiunea Focus Aniversary, cu motorizarea Dratorgq de 1,6 litri TDCI, de 90 CP, are un pret de vanzare, oferit de dealerul Colina Motors, de  15.281 Euro cu TVA inclus. Aceeasi masina, in aceeasi configuratie,
poate fi obtinuta la Romcar, pentru un pret final de 14.388 Euro. Evident, sunt preturi de lista, la care
dealerii pot, sau nu, aplica reduceri.

Sa vedem ce inseamna aceasta fata de concurenta directa:
Citroen C4, 1.6 HDi, 92 CP, diesel= 13.040 Euro
Volkswagen Golf, 5 usi 1.6 TDI, 105 CP, Comfortline= 19.614 Euro
Fiat Grande Punto Serie 5 1.3 Multijet, 75 CP= 12.500 Euro
Toyota Auris facelift, 1,4 l D4-D, 90 CP, Luna=  17.890 Euro
Peugeot 308, 1.6 HDI Confort Pack, 92 CP= 14350 Euro

Asadar, Ford Focus Anniversary 1.6 TDCI, cu o garantie de 48 de luni, fara limita de kilometri, se incadreza undeva la mijlocul graficului de pret al segmentului din care face parte.


Corvin (Cristian Szilvassy)
   

 

Comentarii (1)

scris de Anonim

buna analiza,ce se ascunde in spatele supranumelui szilvassy

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1656 :: 17.02MB