No SSO cookie

Honda Insight

voteaza
(0/ 0)
Honda Insight
Nota redactor
3.6
Nota cititor
0.0

Honda Insight

Honda a tinut sa mentina ritmul cu rivalii de la Toyota si a scos pe piata primul lor hibrid: Insight. Modelul nipon nu este o constructie artificiala, ci reprezinta mersul unei lumi auto in noul mileniu. Proiectul Insghit a inceput in 1999, cand a fost lansat un prototip experimental, iar actualul model reprezinta o evolutie al acelei idei. Indreptarea lumii auto catre modelele ecologice si viitoarele modele electrice a dus la o serie de compromisuri care tin de drumul pe care tehnologia il urmeaza. Pentru a construi modele electrice eficiente este nevoie de un drum lung, iar din fericire, acesta a fost gasit prin intermediul modelelor hibride. Honda ne demonstreaza de cateva decenii ca pentru a ajunge la un ideal este nevoie de pregatire, iar Inshit pare sa fie un model nascut dintr-un compromis perfect justificat de o cauza nobila: un mediu mai putin poluat. Masini.ro a testat Honda Insghit, un model hibrid care propune un tren de rulare format dintr-un motor traditional de 1.3 litri si unul electric.

Motor

Noul Insight prezinta un motor de 1.3 litri cu 88 de cai putere, disponibili in totalitate la 5.800 rpm si un motor electric alimentat de o baterie pe litium-ion. Trenul de rulare hibrid ofera un maxim de 98 de cai putere si 167 Nm. Noua tehnologie Honda poarte numele de Integrated Motor Assist (IMA). Acset sistem permite utilizarea cuplului maxim extrem de jos pe plaja de turatii, undeva la 1000 rpm, lucra care ofera destul zvac modelului nipon la plecarea de pe loc. Din pacate, Insight nu este inca capabil sa ruleze doar in regim electric, lucru care-i confera un usor statut de inferioritate fata de Prius. Chiar daca tehnologia Honda se afla inca la inceput, nu ne putem ascunde in spatele unor realizari deosebite. Trenul de rulare hibrid permite un comportament ecologic al vehiculului, insa ca in cazul oricarui model hibrid, consumul si emisiile poluante sunt direct proportionale cu modul in cae conduci. Daca intentiobnezi sa fii eco-friendly, atunci vei folosi modulul eco si vei tura motorul atat cat ai nevoie, daca doresti sa incerci cateva shot-uri de adrenalina te vei axa pe butonul Sport. Merita sa precizam ca dintr-un motor de 1.3 litri cuplat la un motor electric destul de mic nu se poate cere prea mult de la un buton care are inscriptionat litera S. Este adevarat ca in momentul in care Insghit ruleaza pe modului Sport se simte o diferenta, in modul in care motorul raspunde cerintelor soferului, cutia pare a tura mai eficient, iar comportamentul dinamic cunoate imbunatatiri. Trenul de rulare hibrid este cuplat la o transmisie CVT (Continously Variable Transmission), capabila sa ofere o satisfactie deplina chiar si pentru cei care nu adera la ideea unui schimbator automat. Un aspect primordial al unui hibrid este consumul. In acest sens, soferul este ajutat de una fisaj digital care explica cat de eco sau dimpotriva cat de putin eco conduci. Pentru a intelege mai bine modul in care un hibrid gandeste este necesar sa incercati sa utilizati aceasta functie de pe computerul de bord care va aseaza pasii catre un condus cat mai ecologic si mai economic. Incredibilul sistem Start-Stop nu putea lipsi din dotarea de serie a unui model care se poate lauda ca un mic pas catre masina cu zero emisii. Este de remarcat faptulc a sistemul Start-Stop nu afecteaza decat in mod pozitiv vita la semafor sau in coloanele de trafic. Motorul reporneste usor si silentios de la simpla ridicare a piciorului de pe pedala de frana, in momentul in care stai in trafic, operatia desfasurandu-se in conditii perfecte. Cu un asemenea bagaj de tehnologii, Honda Insight propune un consum mixt de 4.5 litri. In functie de sofer, de trafic si de rabdarea fiecaruia, Insight poate indeplini aceasta valoare, insa merita precizat ca necesita destul de multa cumpatare in momentulin care calcati pedala de acceleratie.

Comportament

Honda Insghit este un hiobrid, deci nu poate fi un bolid de curse. In acest context, timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h este de 12,4 secunde iar viteza maxima de constructie nu depaseste 182 km/h. Insa, la modul in care acest model Honda este capabil sa turezxe si sa accelereze, doar un drum foarte lung si destul de liber va poate lasa sa ajungeti la remarcabila performanta de 182 km/h inscrisa in cartea tehnica. Eficienta butonului S se simte in momentul in care sunteti acomodati cu hibridul nipon, insa, in termeni reali, nu reprezinta un elogiu adus inaltei performante auto. Insghit este capabil sa ofere un comportament dinamic adaptabil perfect pentru rigorile scazute ale traficului urban, insa nu pare setat sa aduca fericire pe serpentine, de exemplu. Cu alte cuvinte, Insghit exceleaza prin ceea ce trebuie sa ofere o masina in mediul urban, insa lasa de dorit pe virajele stranse, pe drumurile complicate. La drum lung, daca nu se forteaza stabilitatea multumeste din toate punctele de vedere. Directia nu este tocmai ferma si precisa, asa cum Hona ne-a obisnuit pe alte modele mult mai sportive si mai performante.

Design

Designul lui Insight ne arata ca hibrizii nu pot arata decat intr-un anume fel, si anume asa cum Honda a botezat modelul rival prius: ca o felie de cascaval. Acum nu cunoastem daca cerintele implementarii unui sistem hibrid da batai de cap designerilor care nu reusesc sa gaseasca o formula mai fericita sau pur si simplu Honda a vrut sa ofere o alternativa la Prius care sa nu se indeparteze foarte mult de original. Daca este sa judecam dupa criteriile pur stiintifice, forma inaintata de Insight si Prius ofera o rezistenta minima la inaintare si dezlegam imediat misterul unui fond mai putin reusit. Totul este pus in slujba aerodinamicitatii, in scopul reducerii cat mai mult a consumului si a emisiilor. Totusi, desenarea unui hibrid, asa cum este Insight, nu exclude implementarea unei serii de elemente care aduc plusuri importante la capitolul design. Agresivitatea partii frontale aduce o imagine inedita modelului Honda, care este printre campionii la adunatul privirilor de pe strada. Aici parerile sunt impartite, unii sustinand ca privirile sunt atrase din cauza ciudateniei care si-a permis sa calce asfatul urbei sau, din contra, datorita designul „altfel” care dezlega privirile din vraja formelor banale ale automobilelor moderne. Honda a tinut sa improvizeze, sa dea culoare prin grila ingeniosa, blocurile optice cu fond blue sau bara frontala masiva. Spatele modelului, practic similar cu cel de la Prius, aduce ca plus un micut eleron desprins din haion. Una peste alta, designul nu este unul conventional, insa stim ca nu este nici unul liber ales, rigorile noilor tehnologii si a idealurilor inalte nepermitand mai mult.

Interior

Daca designerii nu au putut face mai mult decat cateva floricele la exterior, acestia si-au aratat iscusinta cand a venit vorba de interior. Honda Insight prezinta habitaclul unei micute navete spatiale, prin afisajul inedit de pe bord, prin asezarea vivace a functiilor de comanda si prin forma generala a plansei de bord. Insight ofera o pozitie copnfortabila la volan si destul spatiu si pentru ceilalti pasageri. Panould e comanda al navetei spatiale poate fi acceat cu usurinta, insa nu cu foarte mare placere, deoarece calitatea materialelor sufera. In dorinta de a lansa pe piata un model cat mai accesibil, plasticul si celelalte materiale nu au fost selectate tocmai din zona luxului, insa finisajele si ergonomia habitaclului sunt ireprosabile. Cadranele de bord isi duc veacul in doua culori: verde si albastru. Verdele este simbolul masinilor ecologice, iar albastrul reprezinta pebntru Insight caracterul de vehicul traditional. Un lucru inedit si extrem de atractiv, care aduce puncte modelului Insight este schimbul continu a culorii vitezometrului in functie de modul in care rulezi, pentru sau importiva mediului. Un plus evident al interiorului il reprezinta spatiul oferit pasagerilor din spate si confortul deosebit pe care il ofera scaunele din fata. Volumul portabagajului se inscrie in normele bunului simt cu cei 408 litri pe care Honda ii pune la bataie. Honda Insight dispune de un interior prietnos, prin nuantele tapiteriei si a plasticului, am putea spune ca in ciuda tehnologizarii ridicate, habitaclul hibridului nipon este opusul acelor interioare luxoase si reci, in care te simti nelalocul tau.

Tehnologie

Un hibrid este un conglomerat de tehnologii. Trenul de rualre compus din motorul traditional si cel electric, bateria pe litium-ion, sistemul IMA sunt exemple clare ale acestui lucru. Doar daca te uiti la afisajul panoului de bord si realizezi cat de sofisticat este sa construiesti un model care numai conventional nu se poate numi. Prezenta uui sistem audio destul de performant, al unei clime automate sau a altor functii multimedia de ultima generatie sunt simple banalitati cu ceea ce confera hibridul Insight in spatele caruia a stat toata cunoasterea ingenerilor Honda, adunata de cateva decenii incoace, timp in care au construit pe campuri virgine ale tehnologiei.

Siguranta

Un hibrid este eco-friendly si daca nu este agresiv cu mediul nu poate fi altfel cu pasagerii sai. Astfel, nivelul sigurantei se regaseste la cel mai inalt nivel. Insight a obtinut cinci stele la testul euro NCAP cu un procentaj mai bun decat rivalul sau direct Prius, lucru care ii confera statutul de cel mai sigur hibrid. Insight a inregistrat un scor magnific la protectia pietonilor – 76%, lucru care dovedeste cat de prietenos este modelul nipon. Insa lipsa unui airbag pentru genunchi si a functiei ESP in dotarea standard sunt minusuri pe care viitoare generatie cu siguranta nu le va mai cunoaste.

Calitate-Pret

Un merit evident al marcii Honda este faptul ca a creat un hibrid ieftin, in comparatie cu ceea ce ofera Toyota. Mai precis, Insight este cu vreo 6 mii de euro mai ieftin decat Prius. Astfel, Honda comercializeaza in Romania noul Insight la un pret de 20.435 euro cu TVA.

Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
2.0847 :: 21.04MB