No SSO cookie

Subaru Legacy 2.0 CVT

voteaza
(0/ 0)
Subaru Legacy 2.0 CVT
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

Subaru Legacy 2.0 CVT

Subaru Legacy reprezinta cel mai liniar model al marcii japoneze. La 20 de ani de la primul Legacy, Subaru a lansat a 5-a generatie a sedanului care se remarca prin versalitate, performanta si eleganta. Legacy este de departe cel mai elegant model Subaru, insa beneficiaza si de alte caracteristici ale marcii cum ar fi sportivitatea si tehnologia avansata. Nascut din flosofia „traditie si invovatie”, Subaru Legacy aduce in prim plan tehnologia Symetrical All Wheel Drive, eternul si extraordinarul motor boxer si nu in ultimul rand transmisia liniara CVT. Masini.ro a testat noul Subaru Legacy prevazut cu motorul boxer de 2.0 litri si transmisie CVT.

Motor

Motorul boxer de 2.0 litri pe benzina asigura echiparea de baza a noului Legacy. Pe langa avantajul motorului tip boxer care asigura un echilibru superior, revolutionar, noul model beneficiaza de o reducere suplimentara a greutatii si de caracteristici imbunatatite ale cuplului. Prin adoptarea unui sistem de injectie secundar, nivelul emisiilor de noxe s-a imbunatatit, respectand astfel normele Euro 5. Modelul 2.0i este echipat cu transmisia Lineartronic (CVT) sau 6MT (transmisie manuala cu sase trepte de viteza). Am avut ocazia sa testem noua transmisie CVT, o noua tehnologie menita sa asigure linistea si placerea unui condus normal celor mai cuminti dintre soferii unui Subaru. Astfel spus, vorbim de o transmisie corecta, care rapunde perfect cerintelor automobilului, dar care nu corespunde la intentiile sportive ale celui aflat la volan. Lineatronic CVT are totusi un avantaj major in fata altor cutii automate, schimbarea vitezelor din padelele amplasate sub volan fiind mult mai eficienta si mai scurta, fara acel delay care de multe ori te face sa renunti la modulul manual de schimbare al vitezelor unui vehicul dotat cu transmisie automata. Cel mai mare avantaj al transmisiei CVT este utilizarea activa a gamei eficiente de turatii a motorului. Cu Lineartronic, acest avantaj poate fi utilizat la maxim, obtinandu-se o senzatie de conducere fireasca, liniara, prin controlul optim al autovehiculului conform intentiilor soferului. in locul curelei metalice obisnuite, au fost utilizate lanturi pentru mecanismul de transfer al cuplului intre cele doua fulii, cu rol de variator. S-a obtinut astfel un design compact si cresterea eficientei transferului cuplului. Transmisia CVT, care contine o combinatie de doua fulii pentru schimbarea treptelor de viteza necesita, cand este pozitionata longitudinal, o distanta mai mare atat pe verticala cat si pe orizontala, comparativ cu transmisiile automate si manuale traditionale, pentru a asigura un spatiu suficient de schimbare a treptelor. Reducerea dimensiunii fuliei a fost posibila prin adoptarea sistemului cu lanturi. Noul Legacy echipat cu motor boxer diesel, care dispune de avantajele deja celebrului motor tip orizontal opus, pastreaza raspunsul prompt la acceleratie, beneficiind in acelasi timp de performante optime de rulare sustinute de cuplul caracteristic motoarelor diesel. in plus, s-au adus imbunatatiri nivelului de protectie a mediului. Pentru a asigura incadrarea in normele Euro 5 privind emisiile de noxe, a fost adoptat un filtru de particule diesel de tip inchis . in plus, s-a obtinut reducerea suplimentara a emisiilor de noxe prin imbunatatirea sistemului common rail si adoptarea unui sistem de racire a gazelor de esapament recirculat mai mare. Pornirea la rece si stabilitatea au fost imbunatatite prin reducerea greutatii ca urmare a adoptarii unei galerii de admisie din rasini si utilizarii de bujii incandescente ceramice in locul celor metalice. Motorul pe benzina, cuplat la transmisia CVT, are sanse mult mai mari in cazul clientelei de varsta a doua, care doreste o masina potenta pe care sa o poata controla perfect in orice situatie si care sa nu le ofere o doza ridicata de adrenalina atunci cand apasa pedala de acceleratie. Propulsorul 2.0 pe benzina ofera o putere de 150 de cai, disponibili la 3.000 rpm si un cuplu maxim de 196 Nm, realizabil la 3.000 rpm.

Comportament

Subaru se deosebeste de restul lumii auto prin senzationalul sistem de tractiune integrala, disponibil pe oricare dintre modelele sale. Marca nipona a facut un adevarat cult pentru aceasta chestiune si a ridicat-o pana la cele mai inalte culmi posibile pe care tehnologia actuala o permite. Noua generatie a modelului Legacy nu putea face abstractie de la regula. Sasiul dezvoltat pentru noul Legacy se bazeaza pe conceptul de control dinamic „Subaru Dynamic Chassis Control Concept”, pentru a spori suguranta si confortul. Structura sasiului permite manevrabilitate si performante superioare, iar suspensia fata rigida si cea spate de tip multi-link cu doua brate imbunatesc semnificativ stabilitatea vehiculului. Au fost adoptate amortizoarele cu frecare redusa, pentru a creste nivelul de calitate a rularii si confortul la bord. Chiar daca Subaru a proiectat un model confortabil, foarte sigur, Legacy impresioneaza prin gradul inalt al stabilitatii in viraje la viteze mari. ADN-ul sportiv nu a fost uitat de inginerii Subaru, chiar daca modelul primeaza prin confortul pe care il ofera. Comportamentul la drum lung este impecabil, iar contributia sistemului Symetrical All Wheel Drive sporeste distractia pe drumurile virajate. Viteza maxima a versiunii 2.0 benzina cuplate la CVT este de 200 km/h iar timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h se opreste la 11.3 secunde. Un minus evident pentru Subaru Legacy pe benzina este consumul. Cifrele reale sunt departe de datele oficiale japoneze. Pentru versiunea testata de noi se poate ajunge la un consum mediu chiar de 9.0 litri la 100 km. Noul Legacy cu transmisie automata se remarca mai ales ca un model destinat soferilor linistiti, in timp ce diesel-ul se poate adapta cerintelor persoanelor mai dinamice. In linii mari, modelul este elegant, spatios, confortabil si sigur, dar sufera la capitolul sportivitate.

Design

Cel mai aprins subiect pe marginea noului Legacy il reprezinta designul. Daca vechiul model impresiona prin simplitate la acest capitol, noul model vine si impune o atitudine noua, exprimata prin ideea de eleganta. Mai elegant, dar mai putin cool, ar fi opinia mea personala, insa la capitolul gusturi nu ne permitem sa emitem judecati de opinie.Subaru prezinta un design axat pe functionalitate, cu motive sportive preluate de pe modelele anterioare. Ideea de sportivitate nu a fost uitata, dar fondul a fost sacrificat pentru forma noii filosofii Legacy. Ansamblul blocurilor optice are un profil alungit pe latura mai lunga, cu dispunere interioara tridimensionala, pentru a scoate in evidenta prezenta robusta pe sosea. Designul frontal denota agresivitatea si sportivitatea pe care o cauti la un model Subaru. Grila frontala si spoilerul fata exprima mult din identitatea Subaru, motivul aripilor intinse fiind unul dintre argumentele principale aduse acestui fapt. Insa, linia generala a modelului tradeaza intentiile comerciale ale marcii. Legacy este un sedan gandit pentru familisti, pentru perfoanele de varsta a doua, care doresc de la masina lor un oarecare feeling sportiv si contributia unei embleme desavarsite asa cum este Subaru. Astfel, partea inferioara a caroseriei se remarca prin discretia liniilor definitorii, ceea ce-i evidentiaza supletea si eleganta.

Interior

Designul interior a urmarit nu doar simpla idee de spatiu generos, ci in primul rand calitatea de inalta clasa si functionalitatea. Pentru a oferi confort nu doar soferului, ci in egala masura tuturor pasagerilor, spatiul interior este ergonomic iar atentia constructorilor s-a concentrat pe dispunerea optima a utilitatilor si afisajelor. Pentru interior, sunt oferite doua culori, ivoriu si negru cenusiu. Suprafata panoului central, atent prelucrata, transmite senzatia de striatii infime, delicate, imitand textura metalica. Pentru diferentierea caracteristicilor fiecarui model, sunt oferite trei tipuri de panouri decorative: „nuanta argintie” care exprima o atmosfera rece, cu senzatie metalica, „nuanta lemn” care creeaza o atmosfera unica, de stralucire sidefie pe o suprafata din lemn cu granulatie fina si „nuanta antracit”, ce recreeaza stralucirea si profunzimea carbunelui real. Tabloul de bord, dominat de muchii ascutite, pare sculptat dintr-un urias bloc de piatra, in nuante expresive, care dau senzatia de prospetime ce dureaza. Comutatoarele si comenzile sunt dispuse ergonomic pentru a permite soferului sa-si concentreze privirea asupra drumului si pentru a fi mai usor accesibile. in plus, afisajul multi-informational este pozitionat in partea superioara a tabloului de bord, deasupra afisajului sistemului de navigatie, pentru a fi vizibil pentru toti ocupantii. Pe bord exista patru contoare cu rama rotunda, acoperita cu aluminiu, si un afisaj cu cristale lichide pozitionat central. Ceasurile de bord si afisajul cu cristale lichide sunt permanent luminate, chiar si in timpul zilei, pentru a le creste vizibilitatea. Subaru a marit spatiul interior destinat pasagerilor din spate, marirea ampatamentului facand posibil acest lucru. In plus, toate versiunile lui Legacy sunt dotate cu sistem de aer conditionat automat bi-zonal.

Tehnologie

Din punct de vedere tehnologic, Subaru impresioneaza de fiecare data. Daca marca nipona se poate lauda fara probleme cu sistemul de tractiune integrala, cu motorul boxer cu cilindrii orizontali opusi, noua generatie a lui Legacy aduce ca noutate tehnologica de prima mana si transmisia Lineatronic CVT. In plus, la interior confortul pasagerilor este sporit de sistemul audio care a fost adaptat exclusiv pentru acest model de autovehicul si adopta difuzoare cu un nou design, montate in portiere, fiind in plus echipat cu sistemele Dolby Pro Logic si Audyssey MultEQ pentru a crea campuri sonore ample si bogate. NU puteau lipsi conexiunile Bluetooth cu sistemele audio, dar si functionarea handsfree a telefoanelor mobile. Pentru imbunatatirea vizibilitatii si utilitatii, sistemul de navigatie dispune de un ecran VGA mare, de 8 inchi, de inalta rezolutie si de o unitate centrala de procesare de 600 MHz, de mare viteza. Iluminarea fundalului este asigurata de leduri - pentru ca afisajul sa fie clar vizibil imediat dupa cuplarea contactului, indiferent de lumina ambientala. Versiunile echipate cu sistem de navigatie dispun, ca dotare standard, de o camera retrovizoare montata pe hayon.

Siguranta

Caroseria cu cadre de ranforsare avansate, in forma de cerc, creste siguranta in caz de coliziune din orice directie. In plus, sistemul de suport pendular nou adoptat contribuie la extinderea zonei deformabile in cursul unei coliziuni frontale, crescand astfel protectia ocupantilor. Noul Legacy a obtinut punctajul maxim, de 5 stele la testul EuroNCAP.

Calitate-Pret

Subaru Motors Trading a lansat oficial de ceva timp pe piata romaneasca noile modele Legacy si Outback. Noul Legacy are un pret de pornire de 29.500 euro cu TVA pentru versiunea echipata cu motorul pe benzina de 2.0 litri cuplat la o cutie manuala cu 6 rapoarte. Versiunea echipata cu transmisie automata ajunge la un pret de 31.112 de euro cu TVA.

Robert Gherghe
 

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2212 :: 21.04MB