No SSO cookie

Audi Q5

voteaza
(0/ 0)
Audi Q5 2.0 TDI/170 CP
Nota redactor
4.4
Nota cititor
0.0

Audi Q5

Audi Q5 este cel mai nou venit SUV de dimensiuni mici venit in completarea unui "frate mai mare" Inaintea sa, deschisesera moda cei de la VW, cu Tiguan, BMW, cu X3, Mercedes, cu GLK. Q5, care a ajuns si in Romania in anul 2009, este in schimb, cel mai deosebit dintre SUV-urile "intrate la apa." Datorita dimensiunilor si formelor sale generoase, diferenta dintre "fratele mai mare", Q7, si "cel mic", Q5 este ceva mai greu sesizabila decat in cazul altor "inrudiri" de gen.
Si chiar daca personal nu sunt un fan Q5 sau Q7, pot afirma cu toata obiectivitatea ca in cazul Q5 e cel mai greu sa folosesti sintagma deja celebra, din cazul Tiguanului spre exemplu, care spune ca "e masina sotiei celui care are Touareg."
Si de aici, extrapoland pe acelasi segment, veti obtine singuri alegoriile respective. Cu alte cuvinte, daca
celelalte SUV-uri reduse ca dimensiuni, au un oarecare aspect feminin, in special datorita decalajului
dintre "cel mare" si "cel mic", in cazul Q5, regula nu se mai respecta.
Masini.ro a testat Audi Q5 gratie dealerului autorizat Audi, Porsche Bucuresti Vest 2. Masina testata este
una la nivel mediu de echipare, asta daca la Audi se poate vorbi despre ceva ca fiind "mediu".
Pe aceasta cale multumim si pilotului Bogdan Talasman, din Buftea, care activeaza in Campionatul National de Viteza pe Traseu Montan, pentru ajutorul dat in realizarea prezentarii video a modelului Audi Q5 TDI .

Motor

Audi Q5 avut in teste are in echipare un motor diesel cu patru cilindri în linie, 2.0 TDI, cu turbocompresor
TGV, DOHC, injectie directa TDI, prevazut cu sistem de tacheti cu role cu compensare hidraulica a gradului de deschidere al supapelor. Cu alte cuvinte, celebrul motor de 170 CP, disponibil pe o paleta larga de modele din gama VW-Audi.
Injectia directa, common rail este incadrata de un sistem extrem de complicat al turbocompresorului prevazut cu intercooler si un sistem de control al volumului, al inceperii injectiei, al suprapresiunii si al gazelor de esapament recirculate (EGR) la temperaturi scazute.
In plus, exista in standard un filtru de particule diesel cu strat protector, ce nu necesita intretinere. O intreaga uzina sta asadar sub capota acestui Q5. Din nefericire, motorizarea se incadreaza in normele de poluare Euro IV. Mai mult, motorizarea 20.0 TDI, de 170 CP este unica ramasa in norma Euro IV, restul fiind deja Euro V.
Transmisia, automata, cu sapte trepte, este tipica Audi. Precisa si corecta, desi cu un oarecare lag la
schimbarea vitezelor in modul standard, cu un mare plus la activarea modului Sport, insa cu un minus, in acest caz, in rezervorul de combustibil. Aceasta transmite miscarea celor patru roti prin fantasticul sistem Quattro, prevazut cu diferential central blocabil si ESP.
Consumul, in cifrele exprimate de producator, este de 8,2/5,8/6.7, in ciclu urban/autostrada/mixt, desi eu
as merge mai degraba pe un 10 l/100 km, in trafic urban, cu modul Sport activat, climatronicul pornit, si cu un stil de condus ceva mai sortiv, adica o exprimare intr-un limbaj dezlipit din stilul de condus al
romanului.
Mai mult decat convenabil!
Viteza maxima estede 204 km/h, la o acceleratie 0-100 km/h de numai 9,7 secunde. Cifre care iarasi spun multe.

Comportament

Desi este in crossover, nu am testat Q5 si in regim de off-road, desi mi-as fi dorit asta! Si cu siguranta
nu as fi fost dezamagit. Garda la sol, dimensiunile jantelor, totul promite un comportament adecvat pentru off-road. Insa probabil ca nici printre inginerii care au proiectat Q5 nu gasesti mai mult de 2-3 entuziasti care sa creada ca mai mult de `15% dintre Q5-urile iesite din fabrica vor parasi vreodata asfaltul.
Iar pe asfalt, Q5 se comporta onorabil.
Statura sa inalta permite o buna pozitie la volan, cu vizibilitate maxima, si fara unghiuri moarte. Q6 are
totusi 1660 mm inaltime.
Suspensie fata cu 5 brate, (superioare si inferioare), bara stabilizatoare tubulara, precum si cea spate, cu roti independente si brate trapezoidale, rama auxiliara flexibila si bara stabilizatoare, recomanda Q5 ca fiind o masina pentru autostrada, facuta special sa se comporte impecabil la viteze mari, dar si in trafic aglomerat, Q5 se dovedeste masina perfecta pentru a te intoarce de la un chef monstru dupa care n-ai vrea sa fii vreun pic zdruncinat prin denivelari.
Si in Q5 nu simti nimic. Masina dovedeste ca nu degeaba este incadrata in segmentul premium, fiind probabil cel mai confortabil SUV de clasa mica.
Un singur minus are acest model testat de Masini.ro, la capitolul confort/conducere: lipsa servotronicului, fapt care personal nu m-a deranjat, insa trebuie mentionat.
La capitolul motorizare, desi 170 CP par la prima vedere suficienti, poate si datorita faptului ca am mai
avut aceasta varianta pe cateva modele, testate anterior, pe Q5 Quattro, puterea motorului 2.0 TDI pare
uneori insuficienta.

Design

Audi Q5 este cu siguranta unul dintre cele mai reusite modele Audi, si mai mult ca sigur, este in top 3 cele mai reusite design-uri in categoria sa.
Imbinarea liniilor traditionaleale brandului Audi, cu grila masiva si proeminenta, caracteristica ultimelor
generatii produse de concernul german, impreuna cu alura sportiva, au dat un reusit tot unitar.
Liniile masinii se imbina la granita dintre nonconformism si liniile logice ale unui design clasic.
Modern, curat, aerodinamic, impunator in comparatie cu masa sa, Audi Q5 are un design placut ochiului.

Interior

Despre calitatea materialelor, a finisajelor si meticulozitatea germana a imbinarilor, nu mai are rost sa
pomenim, E un laitmotiv Audi.
Panoul de bord si consola centrala sunt imprumutate de la Audi A5 Sportback, mai putin sistemul Audi
Concert, care a luat locul sistemului Audi Multimedia sub gurile de ventilatie de pe consola centrala.
Interiorul lui Q5 este, cum de altfel nu ne mai mira nimic din concernul VW-Audi, un clasic deja-vu, inclusiv ceasurile de bord, sau afisajul multimedia.
Ba chiar, datorita lipsei sistemului de navigatie, interiorul SUV-ului este mai sarac decat cel al fratelui
sau mai tanar, Sportback.
Predomina asadar, lipsa de imaginatie a concerului german, care dupa ce a alcatuit un interior de succes, populeaza toate modelele sale cu el.

Tehnologie

Ca in orice Audi te simti rasfatat din punct de vedere al dotarilor si gadgeturilor. Lipsasistemului de
navigatie poate fi un minus, dar nu neaparat unulmajor. Insa lipsa camerelor de vedere pentru parcarea cu spatele, da, poate fi un minus pentru o masina care costa aproape 35.000 Euro fara TVA.
Frana de mana "la buton", este o gaselnita placuta si utila, mai alesdaca nu a de gand sa faci intoarceri cu frana de mana. Deci un prim plus tehnologic.
Un alt plus tehnologic este hill descent assist, care pastreaza viteza constanta la coborarea pantelor abrupte (pana la 30 km/h)
In rest, in afara navigatiei si a camerelor de vedere exterioare, si poate a mai nou-sositului head-up
display, in Audi Q5 nu lipseste nimic.

Siguranta

Cele cinci stele ale SUV-ului german, obtinute la testele EuroNCAP, cantaresc greu. In plus airbagurile
fata, cu recunoasterea pozitiei pe scaun, sunt o gaselnita interesanta, Cei doi  ocupanti ai locurlor fata
au si airbaguri pentru cap.
Tot la capitolul siguranta, Audi Q5 are in dotarea standard ASR, EBV (distribuitor electronic al fortei de
franare), EDS (Diferential blocabil electronic), ESP, tetiere si centuri in 3 puncte pentru toate cele 5 locuri.
O masina sigura pentru toata lumea!

Calitate-Pret


7038 Euro numai pentru optionale! Acesti bani se adauga la suma de 43.324 Euro cu TVA pentru versiunea de baza, si obtinem 50.363 Euro pentru un Audi Q5, aproape full-options. Ce inseamna asta fata de concurenta directa?
BMW lanseaza zilele acestea noua generatie X3. Pretul pentru un 2.0 diesel, Xdrive, este de 33.200 Euro fara TVA, fata de 30.805 Euro fara TVA, cat costa varianta diesel, entry-level de la Audi Q5.
Mercedes GLK, varianta diesel, evident, are preturi de pornire incepand de la 37.187 Euro, unde veti obtine un SUV cu tansmisie manuala in sase trepte, si fara prea multe dotari standard.
Asadar, la categoria sa, de SUV de clasa mica, insa incadrat in segmentul premium, Audi Q5 sta exceptional.
Se poate spune ca este cel mai ieftin premium din gama. Este adevarat ca 50.000 Euro sunt orice numai bani putini, nu, insa despre asta nu este cazul sa vorbim pe un site dedicat masinilor.

Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3203 :: 21.04MB